Print side | Luk vindue

Handycam eller iPhone 7

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Andre video-optagere
Forumbeskrivelse: Videokameraer og videoer
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151535
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 16:52


Emne: Handycam eller iPhone 7
Skrevet af: jakobson
Emne: Handycam eller iPhone 7
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 13:14
Hej, jeg har fundet dette forum og håber I kan hjælpe mig med at træffe den rigtige beslutning. 

Jeg skal bruge et kamera til at filme produktvideoer (mere specifikt brugte bærbare computere, hvor jeg skal vise produkterne og deres stand på https://www.mitsupport.dk" rel="nofollow - min webside ).

Jeg har prøvet med diverse smartphones (bl.a. en Oneplus 3T) men de er mildest talt elendige. Jeg kan læse og se i tests, at kameraet i en iPhone 7 skulle være vældig godt, men jeg er i tvivl hvorvidt jeg skal ud i noget semiprof handycam istedet. Jeg har kig på Sony FDR AX53, men der er ikke meget information om, hvorvidt en godt handycam er bedre end smartphones (som der f.eks. er med sammenligninger af DSLR og smartphones, hvor DSLR klart vinder på detaljerne).

Min kone har også et Canon 70d, men det synes jeg heller ikke er særligt imponerende til video, men kan det virkelig passe - jeg synes at man ofte ser youtube videoer i perfekt kvalitet, hvor de bruger et DSLR. Skal jeg bruge en særlig linse når det er til video? Kameraet ville skulle stå på et stativ og filme maskinen på et bord, hvor jeg fortæller og flytter på produktet)

Det er dyrt både med iPhone7 og AX53, så jeg vil gerne træffe den rigtige beslutning! :)



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 18:53
Der er rigtigt mange muligheder, men 4K video fra en Iphone 7 er stadig ikke i nærheden af hvad et dslr med ordentlig linse kan lave. det skulle kun være fordi man HAR en iphone 7 (og helst i plus udgaven) og ikke har råd til et ordentligt kamera. Et EOS 70D kan kun optage 1080 i 30hz, så det ville jeg slet ikke gå efter. - Men et panasonic lumix eller Sony alpha er der rigtigt mange youtubere der bruger og leverer særdeles fremragende video. 

du kan altid lave farvekorrektioner i videoredigeringsdelen.

Når det så er sagt. Iphone 7+ kan faktisk leverer nogle ganske flotte videoer. Apple showcaser faktisk en del film optaget med iphones.


Skrevet af: jakobson
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 19:06
Tak for svar! Har du erfaring med om et AX53 som jeg nævner er bedre end Sony alpha (kender det ikke, men går ud fra det er et dslr?..) når det specifikt er til video? 

Det må gerne være over 1080p men ikke et krav - det er derimod et krav at det kan optage i 60 fps..

Dvs. jeg er nede på at være i tvivl hvorvidt jeg bør vælge dslr eller handycam ala ax53? :)


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 20:38
tag et alvorligt kig på dpreview.com

der er tests af de fleste og de har også nogle særdeles gode anbefalinger.


Skrevet af: jakobson
Skrevet den: 09-Juni-2017 kl. 07:59
Mange tak, det har jeg gjort. Valget er faldet på AX53 mest pga. det stiller mindre krav til at sætte dig ind i linser og redigering. Tak for jeres svar! 


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Juni-2017 kl. 10:02
Der skal være lys nok, når du filmer.

-------------
Venlig hilsen
KB



Print side | Luk vindue