Print side | Luk vindue

Manglende tv-signal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151546
Udskrevet den: 20-April-2024 kl. 07:21


Emne: Manglende tv-signal
Skrevet af: Andresen
Emne: Manglende tv-signal
Skrevet den: 05-Juni-2017 kl. 17:10
Hej
Jeg har både den nye og den gamle yousee boks og derudover to fjernsyn med digital tuner.
Dette har fungeret i flere år, men efter yousee åbenbart havde en teknikker til at pille i skabet ude ved vejen (jeg fik en seddel i postkassen om at de havde været forbi) har jeg nu kun tv-signal på den nye boks. Jeg har prøvet at skifte stik i splitteren på loftet, og lige gyldigt hvordan jeg forbinder dem er det kun den nye boks der har signal. Der er altså ikke noget galt med splitteren.
Jeg har på den gamle boks lavet en test af forbindelsen. Netværket virker (epg virker også), men der er intet tv-signal. Den avancerede test viser at der er nogle QAM (aner ikke hvad QAM er) hvor der ikke er signal. På andre er der (værdier mellem 55 og 60).
Er det nogen der har ideer til hvad der kan være galt?
VH
Thomas


-------------
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e



Svar:
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 05-Juni-2017 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Andresen Andresen skrev:

Hej
Jeg har både den nye og den gamle yousee boks og derudover to fjernsyn med digital tuner.
Dette har fungeret i flere år, men efter yousee åbenbart havde en teknikker til at pille i skabet ude ved vejen (jeg fik en seddel i postkassen om at de havde været forbi) har jeg nu kun tv-signal på den nye boks. Jeg har prøvet at skifte stik i splitteren på loftet, og lige gyldigt hvordan jeg forbinder dem er det kun den nye boks der har signal. Der er altså ikke noget galt med splitteren.
Jeg har på den gamle boks lavet en test af forbindelsen. Netværket virker (epg virker også), men der er intet tv-signal. Den avancerede test viser at der er nogle QAM (aner ikke hvad QAM er) hvor der ikke er signal. På andre er der (værdier mellem 55 og 60).
Er det nogen der har ideer til hvad der kan være galt?
VH
Thomas

Hvor er der krydset af, i meddelelsen, du fik af YouSee? Ny programpakke, eller hvad?
Har du prøvet med en ny kanalsøgning?


Skrevet af: Andresen
Skrevet den: 05-Juni-2017 kl. 20:25
På sedlen fra teknikeren var der bare sat kryds under "andet" eller noget lignende.
Har prøvet ny kanalsøgning på begge tv og på gammel yousee boks.

Kan på gammel yousee boks se at der er signal til tuneren der bruges til at optage, men ikke til tv tuneren.

Fjernsynene er Samsung og har fundet på nettet at der har været problemer der kan løses ved at sætte land til sverige. det virkede til dels på det ene fjernsyn. Det er dog ikke alle kanaler den kan finde.

Det andet fjernsyn finder intet.


-------------
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Juni-2017 kl. 20:35

Hvilken Starterenens bruges.? Se de nødvendige indstillinger her.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/find-dit-netvaerksid-til-dit-tv-eller-tvboks

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Andresen
Skrevet den: 05-Juni-2017 kl. 20:46
Har prøvet både 111 og 120. Har også slettet favoritlisten som de skriver kan være nødvendigt. Har også genstartet boksen.


-------------
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Juni-2017 kl. 20:51

Brugesden korrekte startfrekvens, er den ændret på enhedrene.? Humax undtaget, den kan du ikke gøre noget med.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 20:26
Startfrekvens på Samsung boks & Samsung TV skal være 450 mHz / 450000 kHz.

Er det nogle ældre TV skal man nulstille TV, derefter vælge "andre" som udbyder, vælges YouSee så går fjernsyn tilbage til 143 mHz.

For at ændre startfrekvens på Samsung boksen skal man vælge avanceret i menu for at valgmuligheden kommer frem under TV Netværksvalg.


-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *


Skrevet af: Andresen
Skrevet den: 12-Juni-2017 kl. 17:12
Jeg har løst problemet ved at købe en antenneforstærker. Bare mærkeligt at der pludseligt efter 10 år med samme installation ikke er signal nok.


-------------
LG TV UHD 49UJ670

Samsung YSR-2000

Sonos Soundbar + 2 Sonos One SL

PS3 40GB

Synology DS107e


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 12-Juni-2017 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Andresen Andresen skrev:

Jeg har løst problemet ved at købe en antenneforstærker. Bare mærkeligt at der pludseligt efter 10 år med samme installation ikke er signal nok.
Du skriver i første indlæg at der har været tekniker forbi. Mon ikke de er ved at opdatere anlæg til højere hastighed, og dermed justerer lidt på signalstyrken til de nye krav? 
Med digitale signaler er der en hårfin grænse mellem "ser OK ud" og "intet signal"  Wink

Men godt du fik det til at virke. Thumbs Up

Mvh. JørgenT


Skrevet af: dtslyd
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 12:35

Har samme problem...De var ude og opdatere i hele området her...Bagefter kunne ingen af mine gamle Samsung Yousee bokse vise kanaler..Troede først det var den ene boks..så lavede en fabriksindstilling igen på den...Og lige meget hvad jeg skriver under netværksnummer, så kommer den bare frem og siger at der ikke er nogen forbindelse....Også den anden boks laver det samme....Intet virker på dem.

Kan se under information. at der er tal ved optage....men ikke Live.

Har prøvet både med Netværks-id .....120....100...111...

Frekvens har jeg prøvet både 450000 og 430000

Hvad er den helt rigtige som skal bruges ?



Skrevet af: gotskov
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 12:48
Kan melde mig i koret. Min boks kan heller ikke finde noget signal :(

Det er et kæmpe problem, da jeg er afhængig af Component udgangen til min slingbox Cry





Skrevet af: dtslyd
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 14:03

Så virker mine igen..Havde en gammel  antenneforstærker som jeg fixede noget ledning til, og satte den til, og så havde jeg alle mine kanaler igen Smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 14:06

Hvis det er en der er lejet, så er der hjælp at hente hos teknisk service.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dtslyd
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 14:09
ikke her...for vi har selv service på anlægget herude...Yousee sender kun signalet hertil...og de vil ikke hjælpe med at få boksen til at virke...har prøvet flere på deres support...og de er sgu ligeglade.

Men som sagt...mine virker også efter der er kommet en antenneforstærker på.

Og du kan forresten heller ikke leje de gamle bokse mere...de skulle købes dengang de gik bort fra dem.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 14:14

Hvis den er lejet, så ydes der support. Det er længe siden den er udgået, men der er stadig mange derude på lejebasis. Hvis der lejes Humax boksen, så kan man beholde Samsung boksen, den er kun skrot og skal ikke tilbage.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: gotskov
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 14:24
Må jeg spørge hvilken forstærker i har brugt ?


Skrevet af: dtslyd
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 14:28
Jeg har brugt sådan en her...bare med 3...

https://www.harald-nyborg.dk/p1001/2-fordeler


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 14:36

Det er jo bare en fordeler, der er ingen forstærkning, med den fås der kun noget tab af signal.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dtslyd
Skrevet den: 13-August-2017 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er jo bare en fordeler, der er ingen forstærkning, med den fås der kun noget tab af signal.

Jeg er bedøvende ligeglad hvad for en det er, Hovedsagen er at den virker hos mig...Tongue



Print side | Luk vindue