Print side | Luk vindue

Telia lukker kanaler med 1 dags varsel

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151562
Udskrevet den: 20-April-2024 kl. 14:00


Emne: Telia lukker kanaler med 1 dags varsel
Skrevet af: qpad
Emne: Telia lukker kanaler med 1 dags varsel
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 16:12
Jeg har som alle andre telia tv kunder netop modtaget en mail om at der lukkes for ALLE sbs network kanaler fra midnat idag, de vil tilbyde os hbo samt 100 kroner rabat, men kan ikke sige hvor længe der er lukket, de tager deres kunder som gidsel i deres forhandlinger med SBS. 

Jeg vil og SKAL se le mans , og det kan jeg ikke med disse kanal lukninger. 

Overvejer at tage et tilbud fra stofa , de tager 0 kroner første måned, men er yousee bedre ? jeg har været tilfreds kunde hos telia gennem mange år, men dette kan jeg ikke acceptere. 


Hvordan anbefaler i jeg kommer videre ? 

PS: jeg skal bruge en tv boks med coax lyd ud til mit b&o setup ! det er noget totalt møg det her, sende bokse med posten og bruge timer i tlf.... ikke just det man ønsker sig ! 

Cry



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 17:47

Hvilken udbyder er der i dit område, på Kabel TV er der enten Stofa eller You See, hvis der er kabler inde fra en af dem, så skulle det være forholdsvis hurtigt at få signal, et andet alternativ fra You See er DSL hvis deres kabel TV ikke er til at få.
Der er ikke Digital Coax på You See Humax boksen, der er TOSLINK, det samme skulle være gældende på Cisco boksen til DSL.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 19:40
TV 2 sender Le Mans i år. Jeg har lige læst det på digitalt.tv

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 19:48
Jeg har også netop erfaret at tv2 sender det, så jeg venter med at skifte fra telia, de blev reddet på stregen af tv2 kan man sige. Jeg kommer dog til at savne eurosport meget, men overvejer at købe et billigt smart tv og købe eurosport player, så kan man se på det mens tv2 har nyheder og reklamer og hende stine de altid smider ned i pitten :-) 


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 19:52
TV2 har da sendt det i flere år? Eller husker jeg helt forkert her?


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

TV2 har da sendt det i flere år? Eller husker jeg helt forkert her?


Ja, men aftalen for 2017 er først på plads nu.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg har som alle andre telia tv kunder netop modtaget en mail om at der lukkes for ALLE sbs network kanaler fra midnat idag, de vil tilbyde os hbo samt 100 kroner rabat, men kan ikke sige hvor længe der er lukket, de tager deres kunder som gidsel i deres forhandlinger med SBS. 
Cry
Canal Digital gjorde det samme sidste år, også i forhandlinger med SBS/Discovery.
Årsagen var at CD nægtede at acceptere den voldsomme prisstigning SBS/Discovery krævede.
Det betød at alle SBS/Discovery var sorte i en måneds tid.

CD havde min fulde forståelse og støtte i den sag, da de kæmpede for at holde priserne nede. Jeg savnede så heller ikke nogen af kanalerne så voldsomt, som du giver udtryk for LOL


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 05:44
Er der som varslet lukket for kanalerne?

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 06:43
Ja de er lukket ned Rasmus

-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 07:39
Har i et godt tip til hvordan jeg kan se eurosport uden at skifte udbyder ? 


Skrevet af: KAZZENS
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 07:53
JA invester de 69 kr om måneden i eurosport player, så får du alt inden for eurosport.

-------------
knowledge is meant to be shared... If no one shared it everyone would be stupid!


Skrevet af: csell
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Har i et godt tip til hvordan jeg kan se eurosport uden at skifte udbyder ? 


Hej.

Du kan altid bruge EuroSport Player til 69 kr pr måned:

http://www.eurosport.dk/" rel="nofollow - http://www.eurosport.dk/

Hilsen Carsten.


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 08:16
ja , men hvordan rent praktisk , jeg ejer ikke et smart tv , skal man købe et særligt et der kan den app eller bare et nyt smart tv ? 


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ja , men hvordan rent praktisk , jeg ejer ikke et smart tv , skal man købe et særligt et der kan den app eller bare et nyt smart tv ? 
Klik på Abonner i tidligere link, og kig under 
"Oplev Eurosport på alle dine enheder"
dvs, 
Computer, Tablet, Mobil, Streaming (Airplay)

Mvh. JørgenT


Skrevet af: csell
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ja , men hvordan rent praktisk , jeg ejer ikke et smart tv , skal man købe et særligt et der kan den app eller bare et nyt smart tv ? 

Hej.

Det kommer an på om det kun er midlertidigt, eller om du helt vil skifte.

Men jeg vil aldrig anbefale folk at købe et smart TV. De bliver ikke opdateret ret længe.

En god midlertidig løsning kunne være at forbinde en PC med et HDMI kabel til sit TV.
Eller at købe en ChromeCast. Hvilken mobil har du?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

ja , men hvordan rent praktisk , jeg ejer ikke et smart tv , skal man købe et særligt et der kan den app eller bare et nyt smart tv ? 

Apple TV har ikke optisk eller coax lyd ud - kun HDMI, ellers var det et godt bud. Jeg brugte det til at se Giro d'Italia i sidste måned. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg har som alle andre telia tv kunder netop modtaget en mail om at der lukkes for ALLE sbs network kanaler fra midnat idag, de vil tilbyde os hbo samt 100 kroner rabat, men kan ikke sige hvor længe der er lukket, de tager deres kunder som gidsel i deres forhandlinger med SBS. 


Eller også er det netop det SBS håber på

Netop af du bliver så utroligt meget sur af du skynder af ringe til Telia og råbe af du gerne vil betale 500 mere om månedne, bare du får eurosport tilbage

Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 12:03
Eurosport Player kan ses via bl.a. Chromecast og Apple TV4 (app og Airplay). Der findes ingen apps til nogle former for Smart TV.

De er ved at rykke det til samme tekniske platform, som også de amerikanske sportsstreamingstjenester kører på. Derefter tror jeg, at Eurosport Player bliver ret stabil og indbydende. Det sker dog først senere på året.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bingoking
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Eurosport Player kan ses via bl.a. Chromecast og Apple TV4 (app og Airplay). Der findes ingen apps til nogle former for Smart TV.

De er ved at rykke det til samme tekniske platform, som også de amerikanske sportsstreamingstjenester kører på. Derefter tror jeg, at Eurosport Player bliver ret stabil og indbydende. Det sker dog først senere på året.


På android TV har jeg "sideloadet" app'en og den fungerer helt fint med de grundlæggende funktioner som kanalskift osv. Vil man have mere funktion skal man bruge en parret game-controller eller en mus. Eneste udfordring var at logge på, når den lægger billedet sidelæns. Efter det finder den selv ud af at vende rigtigt.

Eurosport player er klart at foretrække, fordi man også kan skifte til streams, der ikke sendes på hovedkanalerne, f.eks. flere fodboldkampe samtidig eller cykelløb, eller når der er reklamer midt i en live-transmission. Dog er der ingen kommentator på de kanaler hvor der kun er live-feed.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming
Så du mener i ramme alvor, at Telia accepterer sort skærm i en periode, hvor de melder ud at årsagen er uacceptable krav fra SBS Discovery og derefter sætter prisen op, for at skumme fløden ??

Jeg regner med at deres kunder er lidt sværere at fuppe...


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming


Nej, det kan jeg ikke være sikker på, men man kan jo altid håbe :D



-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming
Så du mener i ramme alvor, at Telia accepterer sort skærm i en periode, hvor de melder ud at årsagen er uacceptable krav fra SBS Discovery og derefter sætter prisen op, for at skumme fløden ??

Jeg regner med at deres kunder er lidt sværere at fuppe...



Du konkluderer helt forkert. Jeg mener bestemt ikke at Telia forsøger at fuppe deres kunder. Årsagen til nedlukningen er garanteret reel nok. Jeg er bare ikke så naiv at tro det udelukkende er for kundernes skyld at Telia vil have prisen ned.

Flemming



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: wuffer28
Skrevet den: 08-Juni-2017 kl. 23:41
Andre der har problemer med eurosport player og chromecast? Jeg oplever ofte at kvaliteten ryger helt i bund og så den buffer. Faktisk så meget at jeg har opsagt abonnementet. Det er den eneste app hvor der er problemer 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 09-Juni-2017 kl. 04:03
Både Dplay og Eurosport Player - begge ejet af Discovery - er efter min erfaring meget ustabile. Det skulle blive bedre, når de rykker til den nye platform senere på året.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: wuffer28
Skrevet den: 09-Juni-2017 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Både Dplay og Eurosport Player - begge ejet af Discovery - er efter min erfaring meget ustabile. Det skulle blive bedre, når de rykker til den nye platform senere på året.

Tak for svar. Må se hvordan det ser ud i det nye år når cykling sæsonen starter igen. Det er desværre den eneste løsning til bestemte cykelløb Ermm


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 10-Juni-2017 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Du kunne også vælge af være glad for af Telia, netop gider af kæmpe for af du ikke skal betale alt for meget, i stedet for som hos Yousee hvor priserne bare stiger og stiger ....


Er du nu også sikker på at det kommer Telias kunder tilgode hvis de eventuelt forhandler sig frem til en god pris med SBS? De kunne jo også vælge blot at øge deres egen fortjeneste.

Flemming

Telia på Facebook

Kære alle,

Vi kan nu endelig meddele jer, at Telia og Discovery Networks er nået til enighed om at fortsætte samarbejdet. De berørte Discovery-kanaler, som har været i sort siden torsdag kl. 00.20, er nu tilbage i Telia TV. Alle Telia TV kunder fortsætter til uændret pris og med samme fleksibilitet i deres tv-abonnement som før forhandlingen.

Vi beklager meget de gener, det måtte have medført.

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden



Print side | Luk vindue