Print side | Luk vindue

dolby atmos opsætning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151586
Udskrevet den: 08-Maj-2024 kl. 01:40


Emne: dolby atmos opsætning
Skrevet af: ole post
Emne: dolby atmos opsætning
Skrevet den: 10-Juni-2017 kl. 10:48
hej.

angående opsætning af 7-1-4 atmos.
forreste lofthøjtaler kan den ikke med fordel opsættes tæt ved loftet, oven over fronthøjtalerne, så den peger skråt ned mod lytteren, ligesom front high opsætning. kan ikke lide at lave huller i loftet.



-------------
Ole Hansen



Svar:
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 10-Juni-2017 kl. 11:07
Nej det kan ikke med fordel sættes op på anden måde end den som er anbefalet af Dolby.


Skrevet af: ole post
Skrevet den: 11-Juni-2017 kl. 20:08
det siger du, men alt andet lige for du jo lyden mere direkte foran, end de peger ned mod gulvet

-------------
Ole Hansen


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 11-Juni-2017 kl. 20:33
Men nu er det nu engang sådan de har designet det og derfor at deres guidelines foreskriver den placering. Du kan jo sætte dem som du vil, det er bare ikke korrekt og vil ikke give dig den rigtige og mest optimale oplevelse


Skrevet af: ole post
Skrevet den: 12-Juni-2017 kl. 09:45
nu er det en yamaha reciever (3060) det drejer sig om,  så det vil sige, hvor jeg tidligere havde surround high højtalere, (på væggen oven over front højtalerne, de skal så noget ud fra væggen og i loftet istedet. og de 2 andre atmos højtalere længere henne i mod lytteren. 



-------------
Ole Hansen


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 12-Juni-2017 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

nu er det en yamaha reciever (3060) det drejer sig om,  så det vil sige, hvor jeg tidligere havde surround high højtalere, (på væggen oven over front højtalerne, de skal så noget ud fra væggen og i loftet istedet. og de 2 andre atmos højtalere længere henne i mod lytteren. 

Jeg har samme opstilling og selvsamme Yamaha Receiver, næsten da. Dvs. at jeg har loft til kip og mine forreste atmos højtalere sidder ca. 3m over mine fronter og 1m fremme i forhold front højtalerne, det spiller og virker til ug.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |



Print side | Luk vindue