Print side | Luk vindue

Yousee - udlevering af personlig kode

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151651
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 21:51


Emne: Yousee - udlevering af personlig kode
Skrevet af: Mirax
Emne: Yousee - udlevering af personlig kode
Skrevet den: 16-Juni-2017 kl. 15:39
Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne.

Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?



Svar:
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 16-Juni-2017 kl. 15:50
Jeg ville:

1) Anmode om bekræftelse på, at ALT, hvad der foretages på dit login indtil sagen er afsluttet 100% er YouSees ansvar. Vil de ikke give denne, så indsend en skriftlig klage.
2) Ændre adgangskoden til 1234
3) Udlevere denne adgangskode
4) Lade dem gøre, hvad de vil
5) Ændre adgangskoden efterfølgende

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-Juni-2017 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne.

Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?

Der har ikke været andet end BØVL med den selvbetjeningsside! Man kan ikke skifte Ekstrakanaler. Dette har stået på siden deres mislykkede forsøg på at sammenlægge den gamle TDC-hjemmeside med den daværende YouSee-side. At skifte Ekstrakanaler skulle egentligt ske fra det gamle TDC-login, men det virker HELLER ikke. At skifte på Bland Selv-Bredbånd, er langt om længe, omsider, endelig kommet op at at køre på den nye selvbetjening. Selvbetjeningssiden er desuden uhyggeligt langsom i optrækket...

Nåh, efter den omgang, så kan du logge på det gamle sted, fortsat:
http://profil.yousee.dk/?ReturnUrl=https%3a%2f%2fyousee.dk%2fmityousee%2fforside%2fmit_bredbaand%2fblandselvbredbaand.aspx&context=selfservice" rel="nofollow - https://profil.yousee.dk/?ReturnUrl=https%3a%2f%2fyousee.dk%2fmityousee%2fforside%2fmit_bredbaand%2fblandselvbredbaand.aspx&context=selfservice  

Desuden, var der for et par dage siden TOTALT nedbrud på sikkerheden: For hvert loginforsøg, en NY YouSee-brugers oplysninger, røg man ind på, og man kunne, hvis man lystede det, ændre i diverse programpakker / Ekstrakanaler, og internet. Der gik lang tid, før der blev lukket ned. Så, jo... Det KØRER for dem!

Og jo. Jeg skulle også aflevere passwordet, da jeg ringede til supporten, og hende, jeg snakkede med, prøvede så at logge ind. Det kunne hun ikke! Jeg prøvede så igen, med min kode. Jeg kunne HELLER ikke! Fik så en ny, som hun sendte pr. SMS. Den virkede HELLER ikke! Så kunne der ikke gøres mere. Først et par timer senere, virkede den nye kode så...


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 16-Juni-2017 kl. 16:43
Du kan bede dem nulstille dit kodeord. På den måde kan de få adgang. Jeg har set dem erkende på facebook, at det nok er den bedste fremgangsmåde.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-Juni-2017 kl. 16:57
Hej Mirax

Hvis der er problemer på en side, når du logger ind og de skal have en specialist til at kigge på det, bliver specialisten nødt til at have dit brugernavn/login, for at kunne logge ind som dig.
Hvordan skal specialisten ellers kunne opleve det samme som du gør?
Hvis du ikke vil,udlevere brugernavn/password, kan specialisten ikke lige ind som dig og dermed er der ingen grund til at oprette en sag til specialisten.

Er det en syg holdning at have?

Dybest set har YouSee dit brugernavn og password - ellers kan de ikke opretholde et site med login. Men supporten har ikke adgang til databasen der indeholder brugernavn/password, netop for at højne sikkerhedsniveauet, så du som forbruger kan føle dig mere sikker.

For øvrigt, havd er der galt i at udlevere brugernavn/password til en supporter? Er du bange for tá de misbruger det og bestiller den dyreste tv pakke i dit navn?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-Juni-2017 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne.

Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?

Og her er jeg så endnu en gang... Kommer nemlig i tanker om, at jeg har haft problemer på min hjemmeside. Blot en gratis én af slagsen - ikke gratis mere, for nye brugere, men nok om det... Når der er problemer, så skal supporten der OGSÅ have éns logon-oplysninger for at kunne gå ind og efterprøve, hvad man nu måtte have af problemer. Så det får de bare...


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 17-Juni-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hej Mirax

Hvis der er problemer på en side, når du logger ind og de skal have en specialist til at kigge på det, bliver specialisten nødt til at have dit brugernavn/login, for at kunne logge ind som dig.
Hvordan skal specialisten ellers kunne opleve det samme som du gør?
Hvis du ikke vil,udlevere brugernavn/password, kan specialisten ikke lige ind som dig og dermed er der ingen grund til at oprette en sag til specialisten.

Er det en syg holdning at have?

Dybest set har YouSee dit brugernavn og password - ellers kan de ikke opretholde et site med login. Men supporten har ikke adgang til databasen der indeholder brugernavn/password, netop for at højne sikkerhedsniveauet, så du som forbruger kan føle dig mere sikker.

For øvrigt, havd er der galt i at udlevere brugernavn/password til en supporter? Er du bange for tá de misbruger det og bestiller den dyreste tv pakke i dit navn?

Klaus
Absolut enig, Klaus. Jeg havde fornylig problemer med, at vælge i mine BlandSelv kanaler på Mit YouSee-siden 
En venlig supporter fik mit login og vupti, så blev problemet løst i løbet af 0 komma 5.
Det er sket nogle gange med samme resultat - hurtig løsning af problemet.


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 17-Juni-2017 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Hej, jeg har været i kontakt med Yousee support på grund af problemer med deres selvbetjening's portal. Supporten kunne ikke gøre så meget, men de kunne oprette en sag til deres specialister. For at oprette en sag, SKAL man udlevere brugernavn og personlig adgangskode til ens Selvbetjening. De vil ikke oprette sagen, før man udlevere adgangskoden!! De siger at de ikke kan afhjælpe problemet medmindre at de har login, så de kan logge på ens profil.
Jeg kontaktede deres klage afdeling, for at høre om dette virkelig var rigtigt, og JA ganske rigtigt, det skal man. Oplyser man den ikke, bliver der ikke oprettet sag til specialisterne.

Jeg synes det er en syg holdning af Yousee... Har andre prøvet dette?
Hvordan skulle de kunne løse et problem med dit login, uden at kunne logge ind som dig ?

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvordan skulle de kunne løse et problem med dit login, uden at kunne logge ind som dig ?

Det er deres problem - hvis de ikke har et system, hvor de kan simulere et login med en anden bruger, så er det på tide, at de får lavet et sådant.

Det kan evt. være en spejl-kopi af hjemmesiden, hvor login med en administrator-kode (som logges, så der kan spores misbrug), og som så logger ind på en vilkårlig brugers session.

Det essentielle er bare, at det skal kunne spores, hvem (og hvornår) der er foretaget et sådant administrator-login, og at det evt. skal præ-godkendes af den sikkerheds-ansvarlige i TDC.

Det kan også laves ved, at den sikkerheds-ansvarlige nulstiller brugerens password til ét han kun kender, logger ind og tester det, der skal testes, og så lader brugeren sætte password tilbage.

Man skal ALDRIG udlevere ens eget password. ALDRIG. PUNKTUM.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Blank
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hej Mirax

Hvis der er problemer på en side, når du logger ind og de skal have en specialist til at kigge på det, bliver specialisten nødt til at have dit brugernavn/login, for at kunne logge ind som dig.
Hvordan skal specialisten ellers kunne opleve det samme som du gør?
Hvis du ikke vil,udlevere brugernavn/password, kan specialisten ikke lige ind som dig og dermed er der ingen grund til at oprette en sag til specialisten.

Er det en syg holdning at have?

Dybest set har YouSee dit brugernavn og password - ellers kan de ikke opretholde et site med login. Men supporten har ikke adgang til databasen der indeholder brugernavn/password, netop for at højne sikkerhedsniveauet, så du som forbruger kan føle dig mere sikker.

For øvrigt, havd er der galt i at udlevere brugernavn/password til en supporter? Er du bange for tá de misbruger det og bestiller den dyreste tv pakke i dit navn?

Klaus
Absolut enig, Klaus. Jeg havde fornylig problemer med, at vælge i mine BlandSelv kanaler på Mit YouSee-siden 
En venlig supporter fik mit login og vupti, så blev problemet løst i løbet af 0 komma 5.
Det er sket nogle gange med samme resultat - hurtig løsning af problemet.

Jeg håber at kode som minimum er blevet salted, så at dem med adgang til databasen ikke kan læse kodeordet i ren skrift, eller let kan dekryptere det..
Hvis ikke, så har yousee ikke styr på kundernes sikkerhed.

Udover det, er da rigeligt med metoder til at give en specialist adgang.
1. De kunne lave et engangs-password.
2. De kunne lave specialist profiler, som kunne anmode om et engangs-login, bekræftet via sms eller mail.
3. Give specialister adgang til kundernes logins.

At være tvunget til at skulle udlevere kode er absurd.
Nogenlunde som de butikker som tager imod telefonordre, hvor man skal udlevere dankort oplysninger.
(f.eks Rejsekortet (tror vidst de har fået opdateret deres systemer)

Det kan godt være at man KAN stole på personen man snakker med,
men er der nogen garanti for det?


-------------
BaaaaaH


Skrevet af: Mirax
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 15:25
Er glad for at et par stykker af jer har samme holdning som mig, med IKKE at udlevere passwords. Jeg er godt klar over at Selvbetjenings siden er en mindre vigtig side, er ikke min netbank. Men det er hele tankegangen bag at udlevere passwords. Som flere også har sagt, så må deres specialister jo have en anden måde at teste på. Jeg har da aldrig hørt om banker der har bedt om passwords, for at rette fejl.




Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Er glad for at et par stykker af jer har samme holdning som mig, med IKKE at udlevere passwords. Jeg er godt klar over at Selvbetjenings siden er en mindre vigtig side, er ikke min netbank. Men det er hele tankegangen bag at udlevere passwords. Som flere også har sagt, så må deres specialister jo have en anden måde at teste på. Jeg har da aldrig hørt om banker der har bedt om passwords, for at rette fejl.
Nu hjælper det jo ikke, at du først skriver at det ikke er det samme som en netbank, for derefter at drage sammenligningen alligevel Wink

Jeg er enig i at der bør være en nulstillingsmekanisme/engangskode mulighed, men det hjælper ikke at kunne logge ind som en anden/på en anden måde, hvis det er den specifikke konto der er noget galt med.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


3. Give specialister adgang til kundernes logins.



det svarer da til at oplyse det, når man opretter en sag....


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Blank
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


3. Give specialister adgang til kundernes logins.



det svarer da til at oplyse det, når man opretter en sag....


Klaus

På ingen måde, så misforstår du mig (eller jeg har ikke været tydelig nok)
Jeg mener ikke at nogen som helst hos Yousee skal kunne se andet en et brugernavn, og evt adresse.
Kodeord og CPR skal være krypteret.
Kodeord saltet, så at selvom at man har adgang til databasen så kan man ikke få fat i adgangskoden.
CPR, der skal den krypterede værdi ligge på den server, og krypteringsnøglen ligge på en anden, så en evt. Hacker skal hacke 2 servere, og ikke kun een.

Nåh, men det jeg mener her at at specialister skal kunne logge ind som en kunde, dette kunne være at man fra specifikke PC'ere, eller fra et specifikt netværk kunne logge ind som kunde, kun vha af brugernavn, og en fælles adgangskode.

Der findes mange måder der er bedre en at videregive sit kodeord, da det kodeord med stor sandsynlighed er noget kunderne bruger mere en det sted..

-------------
BaaaaaH


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 19:37
Egentligt er det jo et spørgsmål om almindelig sikkerhedsopdragelse.

Da jeg for længe siden begyndte at arbejde i forsvaret, var det ikke tilladt at oplyse de sidste fire cifre i personnummeret over telefonlinien, dengang var den ikke var sikker. Det er den heller ikke nu, hverken gammeldags telefonlinier eller mobiltelefoner!

Div. passwords og koder er personlige og bør ikke udleveres, slet ikke over mail, sms eller internet.

Et reset af password må være den rigtige vej at gå, derefter SKAL man igen udføre et reset af password og vælge et nyt.


Skrevet af: Mirax
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 20:24
Du har fuldstændig ret, der var jeg lidt for hurtigt med først ikke at sammenligne med en bank og derefter gøre det, my bad ;-)
Jeg er godt klar over, at det kan være min profil der er et problem, lige som mange andre også har det. Men idet at Yousee ved at dette problem findes, og at mange har det, burde de løse det på anden måde. Nulstille profilen eller andet.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Mirax Mirax skrev:

Du har fuldstændig ret, der var jeg lidt for hurtigt med først ikke at sammenligne med en bank og derefter gøre det, my bad ;-)
Jeg er godt klar over, at det kan være min profil der er et problem, lige som mange andre også har det. Men idet at Yousee ved at dette problem findes, og at mange har det, burde de løse det på anden måde. Nulstille profilen eller andet.

Og de kan nok ikke nulstille uden at logge ind i den ENKELTE profil... Sikkert pga. det kaos, der er på hjemmesiden, for tiden.


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 09:04
Alle it-systemer med et brugerlogin (der ikke lige er kodet af et 10-årigt barn) har da en adgang der simulerer brugerlogin.

Det er da også helt tosset at YouSee beder om adgangskoder, når it-sikkerhedsbranchen hver dag råber op om hvordan man netop ALDRIG skal udlevere adgangskoder, heller ikke når det tilsyneladende er til nogen man kan "stole på" (stole på sat i udråbstegn, fordi jeg aldrig personligt ville stole på YouSee).


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 10:29
Har de ikke nogle retningslinier du har accepteret, hvor det fremgår at du ikke må oplyse dit brugernavn og din adgangskode til andre?


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 20:26
Jeg ser det altså ikke som noget farligt. Ej heller som dårlig sikkerhedsopdragelse, at jeg nogle enkelte gange udleverer mit pasword til et login på Mit YouSee. Med det resultat, at jeg får løst mine problemer hurtigt !

Helt ærligt - hvordan hulen skulle en supporter kunne misbruge de få oplysninger, de har på mig ? 
Hvis jeg absolut skulle være "bange" for alt det "frygtelige" der kunne ske. Så kunne jeg jo bare få ændret mit password.
Sværere er det jo sådan set ikke. 
Belæringer om hvordan jeg skal forholde mig til et så lille problem, vælger jeg at negligere. Da jeg heldigvis bestemmer, hvad jeg gør og ikke gør.


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 20:52
Roland, ændrer du så passwordet bagefter (evt. før, du udleverer det)? Bruger du samme password andre steder - og ændrer du også passwordet disse steder efterfølgende? Bruger du deres post-server, som dit login også giver adgang til?

Og hvis man stiller samme spørgsmål til alle deres kunder, hvordan fordeler statistikken sig så?


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Roland, ændrer du så passwordet bagefter (evt. før, du udleverer det)? Bruger du samme password andre steder - og ændrer du også passwordet disse steder efterfølgende? Bruger du deres post-server, som dit login også giver adgang til?

Og hvis man stiller samme spørgsmål til alle deres kunder, hvordan fordeler statistikken sig så?
Fisk ! Hvad er det du vil opnå, med alle de spørgsmål ? Hvis det er endnu en belæring, så drop det bare. 

Jeg har helt styr på, at værne om mine login på de sider, som er vigtige for mig (bank, NemID og e-boks). 
Mit YouSee betegner jeg ikke som en vigtig side. Den handler kun om mit Tv abonnement, så jeg kan udskifte i min BlandSelv kanaler. Længere er den sådan set ikke.
At nogle er mere eller mindre hysteriske omkring sikkerhed på lidt ligegyldige sider. Fint nok - dem om det. Det kan ikke bringe mit ... i kog. 
Ift. til at få løst små irriterende problemer omkring Mit YouSee siden, ser jeg ingen problemer i, at give en supporttekniker mit login, så problemet bliver løst hurtigt. 
Jeg ville til gengæld aldrig udlevere noget til en af deres "telefonløftere" i kundeservice. That's for sure !
Dem har jeg overhovedet ingen tillid til !


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Blank
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 22:46
Men er det ikke en telefon løfter som beder om login oplysninger, som personen sender videre til specialisten?
Eller hvor går grænsen for en telefon løfter for dig?

-------------
BaaaaaH


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 23:00
Det var som sådan ikke spørgsmål til dig. Pointen var "Og hvis man stiller samme spørgsmål til alle deres kunder, hvordan fordeler statistikken sig så?"

Det er ikke den optimale måde at værne om kundernes sikkerhed på.

Og som Blank siger: Deres "telefonløftere" kommer også i berøring med dit password.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Men er det ikke en telefon løfter som beder om login oplysninger, som personen sender videre til specialisten?
Eller hvor går grænsen for en telefon løfter for dig?
Nej - det er altid en support/tekniker som jeg er i kontakt med, da jeg ikke orker at snakke med folk fra kundeservice. 
Da de imo. ikke er til at stole på. Har oplevet et utal af gange, hvor de har lovet at ringe tilbage - uden dog at gøre det !
Og de er blevet endnu mere uduelige efter, at kundeservice er blevet udliciteret til et call-center. Magen til elendig kundeservice skal man lede længe efter ! 
I de fleste tilfælde aner de simpelthen ikke, hvad det hele handler om.


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det var som sådan ikke spørgsmål til dig. Pointen var "Og hvis man stiller samme spørgsmål til alle deres kunder, hvordan fordeler statistikken sig så?"

Det er ikke den optimale måde at værne om kundernes sikkerhed på.

Og som Blank siger: Deres "telefonløftere" kommer også i berøring med dit password.
Øh - hvor ved han det fra ?? I mine tilfælde er det altid en supporter/tekniker jeg har været i kontakt med omkring udlevering at mit login. Aldrig en af deres, i de fleste tilfælde, uduelige kundeservice medarbejdere.



-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Blank
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 05:55
Jeg spurgte blot til din definition for en telefon løfter.
Umiddelbart ville jeg jo tro at deres support, stadig er nogle telefon løftere, da jeg ville bliver overrasket hvis de lavede andet.

Men vi har jo alle vores personlige holdninger.
I min verden er der ingen forskel i at udlevere mit Yousee password til dig, en specialist eller en supporter.
I er alle lige fremmede for mig.

Og jeg mener at Yousee må finde en bedre løsning.
Teknisk er det muligt med et system som gør at deres specialister kan logge ind som en specifik bruger, og det skal ikke være kundernes problem at Yousee har et dårligt system.
Så må de logge ind på min maskine med Teamviewer, og så skal jeg nok logge ind for dem

-------------
BaaaaaH


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det var som sådan ikke spørgsmål til dig. Pointen var "Og hvis man stiller samme spørgsmål til alle deres kunder, hvordan fordeler statistikken sig så?"

Det er ikke den optimale måde at værne om kundernes sikkerhed på.

Og som Blank siger: Deres "telefonløftere" kommer også i berøring med dit password.
Øh - hvor ved han det fra ?? I mine tilfælde er det altid en supporter/tekniker jeg har været i kontakt med omkring udlevering at mit login. Aldrig en af deres, i de fleste tilfælde, uduelige kundeservice medarbejdere.


Hvis YouSee gør som stort set alle andre udbydere jeg kender til, så sidder "support" og "kundeservice" i stort set samme afdeling - nogle gange tænker jeg næsten at den ene afdeling låner medarbejdere fra den anden...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Og jeg mener at Yousee må finde en bedre løsning.
Teknisk er det muligt med et system som gør at deres specialister kan logge ind som en specifik bruger, og det skal ikke være kundernes problem at Yousee har et dårligt system.
Så må de logge ind på min maskine med Teamviewer, og så skal jeg nok logge ind for dem
Der findes da masser af systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en anden, uden at kende vedkommendes password. Så med mindre du har specifikt kendskab til Yousees systemer, er det bare en tom påstand.
Og TeamViewer løsningen er vist ikke så udbredt i kundeservice afdelinger i stil med Yousees, så den holder heller ikke i praksis.

Jeg ville i givet fald udlevere mit og så skifte det, når de var færdige.
Det kan jeg uden problemer, da jeg ikke har samme password andre steder og jeg vælger at stole på Yousee.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Blank
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der findes da masser af systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en anden, uden at kende vedkommendes password. Så med mindre du har specifikt kendskab til Yousees systemer, er det bare en tom påstand.
Hvor er min tomme påstand.?
Du læser ikke hvad jeg skriver!

Jeg skriver at det teknisk ER muligt at have et system hvor at man kan.

og jeg skriver at, det at yousee ikke kan dette, ikke skal være kundernes problem.
At andre virksomheder gør det på samme måde, skal da ikke være en undskyldning for at det er OK.

At VW snyder med deres NOS tal, skal da heller ikke være anledning til at andre bilproducenter bare skal sige, jamen VW gør det også, så derfor er det OK at vi gør det samme!

eksempel.:
Hvis Danske Bank skal logge ind på min bruger, har de aldrig bedt mig om min adgangskode, de får tilgengæld en form for engangs login, som jeg giver dem.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Og TeamViewer løsningen er vist ikke så udbredt i kundeservice afdelinger i stil med Yousees, så den holder heller ikke i praksis.
Det er ikke længere kundeservice, men en specialist som skal have adgang til kundens login.
At det ikke er udbredt, skal ikke være en undskyldning for ikke at bruge det, er det nu ikke længere tilladt at være lidt innovative i en support afdeling.?

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg ville i givet fald udlevere mit og så skifte det, når de var færdige.
Det kan jeg uden problemer, da jeg ikke har samme password andre steder og jeg vælger at stole på Yousee.
Idéen med at bare at skifte det når de er færdige er også fin nok,
men dette er noget som Yousee's support skal forslå, og ikke noget du som kunde selv skal udtænke, da X ud af 10 kunder ikke tænker i den retning, at deres password evt. ville kunne misbruges.
Og hvis du skifter din kode efter at yousee er færdige, så stoler du jo netop ikke på dem.!


-------------
BaaaaaH


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der findes da masser af systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en anden, uden at kende vedkommendes password. Så med mindre du har specifikt kendskab til Yousees systemer, er det bare en tom påstand.
Hvor er min tomme påstand.?
Du læser ikke hvad jeg skriver!

Jeg skriver at det teknisk ER muligt at have et system hvor at man kan.

og jeg skriver at, det at yousee ikke kan dette, ikke skal være kundernes problem.
At andre virksomheder gør det på samme måde, skal da ikke være en undskyldning for at det er OK.
Og jeg skriver at du ikke kender Yousee system og derved ikke ved om det er muligt der.
Om der så BURDE være muligt, er en anden snak.

Og jeg har kendskab til flere systemer, hvor det ikke er muligt at logge ind som en bruger, uden at kende vedkommendes password.

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

At VW snyder med deres NOS tal, skal da heller ikke være anledning til at andre bilproducenter bare skal sige, jamen VW gør det også, så derfor er det OK at vi gør det samme!
Irrelevant

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

eksempel.:
Hvis Danske Bank skal logge ind på min bruger, har de aldrig bedt mig om min adgangskode, de får tilgengæld en form for engangs login, som jeg giver dem.

Smart
Og her er det så et sted, hvor langt højere sikkerhed er relevant.
Det er det ikke i f.eks. Yousees kundesystem.

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Og TeamViewer løsningen er vist ikke så udbredt i kundeservice afdelinger i stil med Yousees, så den holder heller ikke i praksis.
Det er ikke længere kundeservice, men en specialist som skal have adgang til kundens login.
At det ikke er udbredt, skal ikke være en undskyldning for ikke at bruge det, er det nu ikke længere tilladt at være lidt innovative i en support afdeling.?
Jo da, men jeg kan ikke se at det er nødvendigt i dette tilfælde.
Som udgangspunkt har Yousees medarbejdere (kundesupport/teknikere) ikke behov for at tilgå en kundes computer.
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg ville i givet fald udlevere mit og så skifte det, når de var færdige.
Det kan jeg uden problemer, da jeg ikke har samme password andre steder og jeg vælger at stole på Yousee.
Idéen med at bare at skifte det når de er færdige er også fin nok,
men dette er noget som Yousee's support skal forslå, og ikke noget du som kunde selv skal udtænke, da X ud af 10 kunder ikke tænker i den retning, at deres password evt. ville kunne misbruges.
Og hvis du skifter din kode efter at yousee er færdige, så stoler du jo netop ikke på dem.!
Og det kunne jo tænkes at de rent faktisk også siger netop det, til deres kunder.

Og du kan ikke udlede at jeg ikke stoler på dem, fra ovenstående, for så ville jeg ikke udlevere det i første omgang. Jeg kunne reelt også undlade at skifte det, da det alene ville stå på en sag i deres sagsbehandlingssystem og sikkert aldrig set igen LOL


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 08:30
Som jeg kommenterede tidligere, så er YouSee's kundeservice blevet udliciteret til et firma uden for koncernen ! 
Sikkert nok dem der var meget billige. Det virker ihf. som om, det er unge lavtlønnede, som tjener lidt ekstra ved at løfte røret.
Mens deres supportere/teknikere er uddannede medarbejdere i en specialafdeling hos YouSee, som i de fleste tilfælde, ved hvad det hele handler om. 
Oven over dem er der så "superspecialisterne", som ved "alt". Som en af teknikerne fortalte med et glimt i øjet. Wink
Præcist hvor de sidder henne er jeg svar skyldig. Men det er sådan set også ligegyldigt.
Nå, der kan vel snart ikke tærskes mere langhalm på dette. Ha' en rigtig hyggelig dag. Smile


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Bet@
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 10:31
Har oplevet det samme hos YouSee, og har altid nægtet, at udlevere mit password.


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 11:05
Godt at du kan skelne imellem de vigtige og ikke vigtige log-ins.

Der har været omtale af identitets tyverier, hvor navn og personnummer er tilstrækkeligt.

Ikke alle er klar over at det er kritisk information og jeg må indrømme at jeg også giver de sidste fire til lægen o.l., hvis nødvendigt; men skriver det aldrig i en mail eller sms.

Ligeledes har der været læk fra bl.a. snapchat af billeder der skulle have være slettet.

Var det Kommune Data der kom til at sende en cd med mange personnumre til et kinesisk firma?

Sikkerheden er meget svag i dagens Danmark - det er ikke specielt møntet på dig - men et samfundsproblem er det



Print side | Luk vindue