Print side | Luk vindue

Hvilken combo-boks til kabel og satellit?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151674
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 11:25


Emne: Hvilken combo-boks til kabel og satellit?
Skrevet af: JAJE
Emne: Hvilken combo-boks til kabel og satellit?
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 21:50
Hvilken combo-boks skal man kaste penge efter? Markedet herhjemme er meget sparsomt, hvorimod det tyske er totalt uoverskueligt.
Jeg har overvejet om jeg bare skal gå streamingvejen, men jeg ser stadigvæk noget udenlandsk tv via satellit og billedkvaliteten er tit bedre på det signal jeg får fra antenneforeningen.

Krav:
Tuner til kabel (DVB-C)
Tuner til satellit (DVB-S2)
CI+ 
Kunne dekode Dolby Digital+ lyd
Fornuftig brugerflade og fjernbetjening

Prisen er ikke det springende punkt hvis det er et produkt jeg kan lide. 





Svar:
Skrevet af: cakke
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 07:32
Har en maximum xo-4200 liggende jeg aldrig har fået brug for


Skrevet af: JAJE
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af cakke cakke skrev:

Har en maximum xo-4200 liggende jeg aldrig har fået brug for

Aldrig fået brugt?
Virker den perfekt? Hvilken by befinder den sig i? 

 



Skrevet af: cakke
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

Oprindeligt skrevet af cakke cakke skrev:

Har en maximum xo-4200 liggende jeg aldrig har fået brug for


Aldrig fået brugt?
Virker den perfekt? Hvilken by befinder den sig i? 

 



Købte den for 2år siden ville ha haft parabol og boxer i en. Men endte med ren streaming.
Bor i 6230 Rødekro



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 11:39
Jeg har selv en  AX Quadbox HD 2400. Kan varmt anbefales og der er frit tunervalg med op til fire tunere.
Prisen er efterhånden blevet særdeles konkurrencedygtig.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: JAJE
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 15:44
@cakke
Kan din XO-4200 afkode Dolby Digital+ lyd? XO-4100 som er forgængeren kan nemlig ikke.

@fltk
Tak for dit forslag. Jeg kan ikke se at den har CI+ og selvom jeg måske har evnerne og tålmodigheden til at lege med en Linux boks, så har jeg bestemt mig for at den vej skal jeg ikke. Jeg har andre ting jeg bør bruge min tid på :-)


Skrevet af: cakke
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 17:10
Det med lyden må jeg melde pas på


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

@fltk
Tak for dit forslag. Jeg kan ikke se at den har CI+ og selvom jeg måske har evnerne og tålmodigheden til at lege med en Linux boks, så har jeg bestemt mig for at den vej skal jeg ikke. Jeg har andre ting jeg bør bruge min tid på :-)


Jeg ved ikke lige hvad der skræmmer dig ved en Linux boks. Min var ihvertfald plug and play ved leveringen. Vedrørende CI+ klares det med en simpel plug-in som modtageren kan downloade direkte fra nettet. Ved dog ikke hvad du skal bruge det til, da der ikke er nogen udbydere i DK der anvender CI+.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: JAJE
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

@fltk
Tak for dit forslag. Jeg kan ikke se at den har CI+ og selvom jeg måske har evnerne og tålmodigheden til at lege med en Linux boks, så har jeg bestemt mig for at den vej skal jeg ikke. Jeg har andre ting jeg bør bruge min tid på :-)


Jeg ved ikke lige hvad der skræmmer dig ved en Linux boks. Min var ihvertfald plug and play ved leveringen. Vedrørende CI+ klares det med en simpel plug-in som modtageren kan downloade direkte fra nettet. Ved dog ikke hvad du skal bruge det til, da der ikke er nogen udbydere i DK der anvender CI+.

Flemming

Jeg har faktisk Dreambox DM900, som har crashet flere gange selvom jeg kører med standard image og kun har haft den i kort tid. Plugins er af tvivlsom kvalitet og mange virker slet ikke og giver fejl. Den skulle være så let at lægge nyt image på, men på min sker der det at enheden bare står på boot-skærmen/logo i timevis uden at loade det nye image - så må man tilbage til det originale image fra Dream Multimedia igen. Mit liv er for kort til at sidde på tyske forums og lede efter løsninger og måder at fejlsøge på. Desuden er flere af de sider ret lyssky. 

Jeg skal bruge CI+ til udenlandsk TV. Jeg har org. CA modul og gyldigt kort fra udbyderen som virker i min Maximum XO-4100, der er bare ingen lyd på mange af HD-kanalerne da XO-4100 ikke forstår Dolby Digital+ lydspor. 


Skrevet af: E.Larsen
Skrevet den: 13-Juli-2017 kl. 18:01
http://digitalt.tv/maximum-xo-4100-combo/
Virker perfekt.
har en liggende kr 200.- (symbolsk beløb)


Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Juli-2017 kl. 04:25
Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

Jeg skal bruge CI+ til udenlandsk TV. Jeg har org. CA modul og gyldigt kort fra udbyderen som virker i min Maximum XO-4100, der er bare ingen lyd på mange af HD-kanalerne da XO-4100 ikke forstår Dolby Digital+ lydspor. 


Hej.

Jeg mener at din ide om en combo-boks der kan det hele er forkert. Har du overvejet 2 bokse, evt med en programmerbar fjernbetjening.
Din udenlandske udbyder har sikkert en eller flere SAT modtagere der er specielt tilpasset til både at bruge deres kort og til at modtage deres lyd.
Og så vil du lige pludseligt kunne vælge og vrage mellen hvordan du vil modtage din streming.

Hilsen Carsten.



Print side | Luk vindue