Print side | Luk vindue

Yousee DR1/DR3 720P/1080I

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151692
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 02:10


Emne: Yousee DR1/DR3 720P/1080I
Skrevet af: OFF
Emne: Yousee DR1/DR3 720P/1080I
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 17:07
Hej vil lige høre om andre der har yousee har ovennævnte kanaler i 720P.
De andre DR kanaler er alle i 1080I.
Jeg har fuldpakken, og ringede i dag til yousee da jeg mente at alle DR's
kanaler blev sendt i 1080I efter omlægningen. Svaret jeg fik efter den
flinke unge dame havde talt med en teknikker var som følgende: Deres system
Fejlede ikke noget, men nogle tv producenter havde lagt en slags spærre ind
så tv'et kun kunne vise et vist antal kanaler i 1080I og resten i 720P.
Jeg har 4 fjernsyn af 2 forskellige fabrikater og alle i forskellige model
betegnelser. Jeg pointere at det var underligt at alle 4 forskellige fjernsyn
lige præcis havde valgte de 2 samme kanaler at vise i 720P, men svaret var at
sådan var det bare.
Jeg har ikke hørt eller læst om dette før og de fleste fjernsyn har 999 kanal
pladser og jeg bruger cirka 60, godt jeg ikke har flere for så ville de sikkert
Blive vist i SD

Mvh
Jan



Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 17:18
Det er utroligt hvor meget bullshit de er villige til at lukke ud, bare for at afslutte et supportopkald uden at indrømme, at de ikke har et godt svar! Wacko


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 17:24
min Eyetv siger at DR1 er 720p ca 12mbit. (variabel kan jeg også se) (hvor den viser downtown abbey)

DR3 er 720p og godt 8mbit - viser foo fighters sonic highway

Mener aldrig jeg har set DR3 i 1080 her i huset (århus området) på nogen enhed. - og det har absolut intet med tv-enhederne at gøre.


Skrevet af: OFF
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

min Eyetv siger at DR1 er 720p ca 12mbit. (variabel kan jeg også se) (hvor den viser downtown abbey)

DR3 er 720p og godt 8mbit - viser foo fighters sonic highway

Mener aldrig jeg har set DR3 i 1080 her i huset (århus området) på nogen enhed. - og det har absolut intet med tv-enhederne at gøre.


Men alle DR kanaler skulle være i 1080I, eller er det noget jeg har misforstået?

Jan


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 18:31
Jeg modtager alle DR kanalerne i 1080i/50Hz fra Stofa


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 18:57
DR1 og DR3 blev udsendt i 1080i i starten af februar (hos dem, der var blevet kanalomlagt på daværende tidspunkt). På grund af problemer blev de omlagt til 720p igen.


Skrevet af: OFF
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

DR1 og DR3 blev udsendt i 1080i i starten af februar (hos dem, der var blevet kanalomlagt på daværende tidspunkt). På grund af problemer blev de omlagt til 720p igen.



Og det ved de så ikke på supporten og heller ikke teknikkerne hun kontaktede. Hvordan skal vi andre så kunne finde ud af det


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 23:20
DR producerer deres kanaler i 1080i - og sender mig bekendt deres feed til de forskellige udbydere som sådan. Hvad de forskellige udbydere så gør ved dem og udsender dem som afhænger derefter af udbyderne, der jo nødvendigvis må komprimere og encode dette feed til MPEG4 mhp udbyderens distribution. Så der er altså hvad YouSee og andre udbydere vælger at gøre ved det der tæller.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 21-Juni-2017 kl. 04:54
YouSee's kundeservice er tidligere på året blevet udliciteret til et privat firma og har efterfølgende været PHV !! (Pi..e Hamrende Værdiløs)
De aner simpelthen ikke, hvad de snakker om og fylder én med de mærkeligste forklaringer.
Den tekniker hun har spurgt, er nok ikke en af YouSee's teknikere. Da disse har sæde hos YouSee og Kundeservice er som sagt, udliciteret til et privat call-center.
 
Til topic: Jeg har heller ikke fået ændret alle DR kanaler til 1080i, som YouSee proklamerede for mange måneder siden.
Jeg tror det skyldes, at de ikke har været gearet til, at klare alle de udfordringer sammensmeltningen med TDC har givet. 
Bl.a. samkøringen af login til Mit YouSee. Som ikke har virket optimalt de sidste måneder.
Dertil ændringen til 450Mhz og QAM 256 i TV-delen, som har forårsaget problemer med billedkvalitet og -stabilitet, for dem der har Bland Selv- og Valgfrikanaler (de krypterede)
Dertil vist også problemer med email, mobiltelefoni, musik o.a. i samme periode. Det sidste ved jeg ikke så meget om, da jeg kun har TV fra YouSee.  


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juni-2017 kl. 05:52
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Dertil vist også problemer med email, mobiltelefoni, musik o.a. i samme periode. Det sidste ved jeg ikke så meget om, da jeg kun har TV fra YouSee.  


Spøjst, vi har netop e-mail, mobiltelefoni, samt er brugere af musik, alt sammen fra yousee. Vi har ikke oplevet udfald på nogen af tjenesterne.....

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: T-e-X
Skrevet den: 21-Juni-2017 kl. 07:42
Du aner ikke hvad du snakker om Roland og hvis alt er så øv bøv så skift selskab


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 21-Juni-2017 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

YouSee's kundeservice er tidligere på året blevet udliciteret til et privat firma og har efterfølgende været PHV !! (Pi..e Hamrende Værdiløs)
De aner simpelthen ikke, hvad de snakker om og fylder én med de mærkeligste forklaringer.
Den tekniker hun har spurgt, er nok ikke en af YouSee's teknikere. Da disse har sæde hos YouSee og Kundeservice er som sagt, udliciteret til et privat call-center.
 
Til topic: Jeg har heller ikke fået ændret alle DR kanaler til 1080i, som YouSee proklamerede for mange måneder siden.
Jeg tror det skyldes, at de ikke har været gearet til, at klare alle de udfordringer sammensmeltningen med TDC har givet. 
Bl.a. samkøringen af login til Mit YouSee. Som ikke har virket optimalt de sidste måneder.
Dertil ændringen til 450Mhz og QAM 256 i TV-delen, som har forårsaget problemer med billedkvalitet og -stabilitet, for dem der har Bland Selv- og Valgfrikanaler (de krypterede)
Dertil vist også problemer med email, mobiltelefoni, musik o.a. i samme periode. Det sidste ved jeg ikke så meget om, da jeg kun har TV fra YouSee.  

Jeg er enig med dig i, at kanalomlægningerne og overgang til QAM256 har givet problemer. Det gjorde det i alt fald her, hvor mange af bland-selv kanalerne enten pixellerede voldsomt eller slet ikke kunne vises. Vi har en stort set ny kabelinstallation i huset med RF-tætte stik i samtlige tv, så jeg var sikker på at det ikke var et internt problem.

Jeg oplevede til gengæld super professionel service fra YouSee i forbindelse med fejlmeldingen. Det er naturligvis klart for enhver, at de folk der sidder i supporten ikke har den helt store tekniske indsigt. Det hverken forventer eller forlanger jeg. Så længe de blot kan sørge for at finde de rette folk til at løse opgaven. To dage efter havde jeg besøg af en tekniker. Super sympatisk og yderst velfunderet person. Han kom og gik i tre dage, og gav ikke op før han fandt en løsning. Det viste sig at være mere kompliceret end som så - det var både skabe i vejen og i nabolaget og på centralen, at der skulle fikses nogle ting. 

Men fikset, dét blev det - og alt i alt service til et 10-tal ud af 10 mulige.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Juni-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Til topic: Jeg har heller ikke fået ændret alle DR kanaler til 1080i, som YouSee proklamerede for mange måneder siden.
Jeg tror det skyldes, at de ikke har været gearet til, at klare alle de udfordringer sammensmeltningen med TDC har givet. 
Bl.a. samkøringen af login til Mit YouSee. Som ikke har virket optimalt de sidste måneder.


Ja, for det er nemlig normalt de samme folk, der står for at samkøre logins, som står for encoding af kanaler



Print side | Luk vindue