Print side | Luk vindue

Clint DC1 boks

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151841
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 14:20


Emne: Clint DC1 boks
Skrevet af: Vammen
Emne: Clint DC1 boks
Skrevet den: 05-Juli-2017 kl. 19:34
Hej..

Jeg har Yousee TV og en Clint DC1 boks, som er købt ultimo 2016.

Jeg døjer periodisk med at tv skærmen bliver sort og den oplyser at der er manglende Video signal.

Jeg har idag d. 5/7/2017 haft besøg af Yousee tekniker og han kunne ikke finde nogle fejl.

Han sagde, at hvis problemet fortsætter skal jeg købe en ny boks.

Hvilket signal er bedst at bruge ved Video udgangen ??

Er der nogle, som har den nyeste opdatering til Clint DC1 boksen og hvornår er den fra ??

Er der nogle digitale tv bokse til Yousee TV, som er bedre end Clint DC1 ??



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Juli-2017 kl. 21:27

Der kan jo anskaffes You See's egen boks. Kr. 30/måned med foreningsaftale.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Vammen
Skrevet den: 05-Juli-2017 kl. 21:37
Hej. Tak for dit svar men jeg er ikke interesseret i Yousee boksen hvor den månedlige udgift er 30 kroner.
Kan Du ikke anbefale en anden god boks som er billigere?
Kan Du også svare på mine andre spørgsmål?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Juli-2017 kl. 21:55

Der da noget der er bedre end en Clint, men til de penge kan der lejes en You See boks i flere år, og den kan mere end bare modtage TV. Arkiv, Start forfra, leje film, HBO, C More, Netflix og mere.
Den bedste forbindelse er jo HDMI som er på alle TV bokse i dag.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-Juli-2017 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Vammen Vammen skrev:

Hej..
Er der nogle digitale tv bokse til Yousee TV, som er bedre end Clint DC1 ??


Vælg selv:
 https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_ss_c_1_5?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dvb-c+receiver&sprefix=dvb-c%2Caps%2C211&crid=3GT5YO1X2TT5T

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: csell
Skrevet den: 06-Juli-2017 kl. 11:07

Linkservice:

http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_ss_c_1_5?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dvb-c+receiver&sprefix=dvb-c%2Caps%2C211&crid=3GT5YO1X2TT5T" rel="nofollow - https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_ss_c_1_5?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=dvb-c+receiver&sprefix=dvb-c%2Caps%2C211&crid=3GT5YO1X2TT5T

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Vammen
Skrevet den: 06-Juli-2017 kl. 20:25
Er der nogle, som har den nyeste opdatering til Clint DC1 boksen og hvornår er den fra ??


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 06-Juli-2017 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Vammen Vammen skrev:

Er der nogle, som har den nyeste opdatering til Clint DC1 boksen og hvornår er den fra ??


Hvis du havde googlet lidt er jeg sikker på du selv kune have fundet den på Clints hjemmeside:
https://clintdigital.com/products/dc1-dvb-c-cable-receiverWink

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Vammen
Skrevet den: 06-Juli-2017 kl. 21:46
Hej..

Desværre er der ingen link til en opdatering på det link som Du oplyser.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 06-Juli-2017 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Vammen Vammen skrev:

Hej..

Desværre er der ingen link til en opdatering på det link som Du oplyser.


Se efter en gang til. Der er ikke mindre end 3 til de 3 forskellige udgaver af DC1. Måske du skulle have gået til Louis Nielsen.Wink

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Vammen
Skrevet den: 07-Juli-2017 kl. 21:34
De kunne ikke hjælpe mig😉 ved Louis Nielsen.

Er der et klog hoved som kan vise link til opdatering til Clint dv3 c boks ?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-Juli-2017 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Vammen Vammen skrev:

De kunne ikke hjælpe mig😉 ved Louis Nielsen.

Er der et klog hoved som kan vise link til opdatering til Clint dv3 c boks ?


Clint har ingen boks der hedder sådan. Hvorfor kunne du  ikke bruge opdateringen til DC1 som jeg linkede til?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Juli-2017 kl. 22:21

Der menes jo nok DC3.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-Juli-2017 kl. 22:25
slettet


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-Juli-2017 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der menes jo nok DC3.


Måske, men hvad blev der af hans DC1? Og i det link jeg sendte er der også et link til support på DC3 og DC5.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Vammen
Skrevet den: 07-Juli-2017 kl. 23:06
Hej.. Tak for Jeres svar.. Jeg må se om jeg kan finde en person som har forstand på det og som kan hjælpe mig..
God weekend til Jer


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 06:31
De fleste af os herinde både kan og vil gerne hjælpe dig, men så er det nødvendigt at du beskriver nøjagtig hvad dit problem går ud på.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 13:14
Vammen: 
Jeg har læst beskrivelsen af dit problem, og jeg forstår, at du har fået løsningen på problemet af You-See teknikeren: En ny boks.

Så nu til dine spørgsmål:

Hvilket signal er bedst at bruge ved Video udgangen??
Svaret er HDMI.

Er der nogle, som har den nyeste opdatering til Clint DC1 boksen og hvornår er den fra ??
Du finder nyeste opdatering her: (Bemærk, at der er 3 versioner tilgængelig.)
https://clintdigital.com/products/dc1-dvb-c-cable-receiver" rel="nofollow - https://clintdigital.com/products/dc1-dvb-c-cable-receiver

Er der nogle digitale tv bokse til Yousee TV, som er bedre end Clint DC1??
Helt afgjort. Panasonic laver de mest stabile og mest alsidige. I øjeblikket tilbyder Panasonic Danmark 3 (ikke helt nye) modeller. Men de ligger i en anden prisklasse end en Clint-boks.
http://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/blu-ray-players-recorders/blu-ray-recorders.html" rel="nofollow - http://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/blu-ray-players-recorders/blu-ray-recorders.html


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Vammen: 
Jeg har læst beskrivelsen af dit problem, og jeg forstår, at du har fået løsningen på problemet af You-See teknikeren: En ny boks.

Så nu til dine spørgsmål:

Hvilket signal er bedst at bruge ved Video udgangen??
Svaret er HDMI.

Er der nogle, som har den nyeste opdatering til Clint DC1 boksen og hvornår er den fra ??
Du finder nyeste opdatering her: (Bemærk, at der er 3 versioner tilgængelig.)
https://clintdigital.com/products/dc1-dvb-c-cable-receiver" rel="nofollow - https://clintdigital.com/products/dc1-dvb-c-cable-receiver

Er der nogle digitale tv bokse til Yousee TV, som er bedre end Clint DC1??
Helt afgjort. Panasonic laver de mest stabile og mest alsidige. I øjeblikket tilbyder Panasonic Danmark 3 (ikke helt nye) modeller. Men de ligger i en anden prisklasse end en Clint-boks.
http://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/blu-ray-players-recorders/blu-ray-recorders.html" rel="nofollow - http://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/blu-ray-players-recorders/blu-ray-recorders.html


Undskyld, men hvis du har læst hele tråden vil du se, at han allerede har fået de svar du giver. Hans problem ligger åbenbart et helt andet sted.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 13:36
Ja, jeg har læst hele tråden, Flemming. Jeg ville bare ikke skrive det, som du skriver i din sidste sætning.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Ja, jeg har læst hele tråden, Flemming. Jeg ville bare ikke skrive det, som du skriver i din sidste sætning.


OK, men hvis vi skal kunne hjælpe Vammen, nytter det ikke at gentage de svar der er givet. For at komme videre er vi nødt til at vide eksakt hvor problemet er, og det er det jeg har efterspurgt længere oppe i tråden.

Flemming




-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 14:03
Vammen syntes tilsyneladende ikke, at han havde fået svar på sine spørgsmål. Derfor gentog jeg dem, og formulerede dem lidt anderledes, så det blev tydeligt, at svarene nu var givet. Det regner jeg ikke med, at du har et problem med, vel Flemming?


Skrevet af: Vammen
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 14:17
Tak for dit svar C. Johansen. Det svar kan man da forstå.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 14:40
Hej Vammen!
Dejligt du kunne bruge mit svar. Så vil jeg håbe, at du får løst dit irriterende problem med boksen. Der er vel en lille chance for, at en opdatering af boksens software kan klare det.
V.H.
C. Johansen.


Skrevet af: Vammen
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 15:08
Hej C. Johansen. .

Kan Du også hjælpe med seneste opdatering til min Clint DC3 boks som jeg har til mit andet TV ?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Vammen syntes tilsyneladende ikke, at han havde fået svar på sine spørgsmål. Derfor gentog jeg dem, og formulerede dem lidt anderledes, så det blev tydeligt, at svarene nu var givet. Det regner jeg ikke med, at du har et problem med, vel Flemming?


Og du har fuldstændig ret i din antagelse - det har jeg ikke noget problem med, men mente som tidligere nævnt ikke at det nyttede noget. Det har det så måske gjort alligevel.

Og til Vammen: Jeg beklager hvis mine svar ikke har været forståelige, og håber at du nu har fået løst dit (formentlige) signalproblem med din DC1.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 15:52
Hej Vammen!
Mit kendskab til Clint-boksene er faktisk kun anden-hånds. Jeg bruger dem altså ikke selv, men, som du næsten kan gætte, derimod boksene fra Panasonic.
Når du spørger til Clint DC3 og opdatering, er der en eller anden alarmklokke, der ringer. Jeg kan ikke huske, hvad der sker, men et eller andet siger mig, at hvis boksen fungerer ok, skal man undlade opdatering. Men det er ikke en påstand, jeg kan stå på mål for.
Jeg ved, at Flemming (fltk) er en stor Clint-fan, og da han tilsyneladende følger godt med i denne tråd, tror jeg, han vil være bedre til at hjælpe dig. Det tror jeg sagtens, han vil og kan - også uden at blande Louis Nielsen, Amazon og Google ind i projektet.
V.H.
C. Johansen.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hej Vammen!
Mit kendskab til Clint-boksene er faktisk kun anden-hånds. Jeg bruger dem altså ikke selv, men, som du næsten kan gætte, derimod boksene fra Panasonic.
Når du spørger til Clint DC3 og opdatering, er der en eller anden alarmklokke, der ringer. Jeg kan ikke huske, hvad der sker, men et eller andet siger mig, at hvis boksen fungerer ok, skal man undlade opdatering. Men det er ikke en påstand, jeg kan stå på mål for.
Jeg ved, at Flemming (fltk) er en stor Clint-fan, og da han tilsyneladende følger godt med i denne tråd, tror jeg, han vil være bedre til at hjælpe dig. Det tror jeg sagtens, han vil og kan - også uden at blande Louis Nielsen, Amazon og Google ind i projektet.
V.H.
C. Johansen.


Godt ord igen, men lov nu ikke for meget på mine vegneWink
Stor Clint fan er nok så meget sagt, men jeg går gerne efter det bedste til prisen, og dette er vigtigt:
Til prisen mener jeg at Clint DC1 er uden konkurrence. Dette baserer jeg på mine erfaringer med den teknisk identiske Blue Tinum boks, som jeg tidligere havde den glæde at eje et par år, inden jeg skiftede til noget mere avanceret.
Vedrørende DC3 er der jo tale om en udgået model, og firmware kan sikkert ikke findes direkte på nettet. Derfor står der også på Clints hjemmeside at man skal skrive til deres support når det drejer sig om modellerne DC3 og DC5, og der er direkte link til supporten på siden:
https://clintdigital.com/products/dc1-dvb-c-cable-receiver

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 19:01
Hej Flemming og Vammen!
Jeg har i mellemtiden snakket med min nabo, som har haft en Clint-DC3, som endte sine dage ude i familiens anneks. 
Han fortalte, at det aldrig blev muligt at holde boksen opdateret automatisk. Der skulle downloades en fil, som Clinten så kunne tage fra en USB-stick. 
Det gik galt på et tidspunkt, og naboen mener, at det vist nok skyldes, at der blev sprunget en opdatering over. Altså at man ikke kan opdatere til nyeste software, med mindre de foregående næst nyeste er installeret i den rigtige rækkefølge d.v.s. efter alder. Hvis det er rigtigt, skal man da godt nok passe på, for boksen døde.
Han spurgte hos Fona, hvad man kunne gøre, men det ville blive for dyrt, så boksen endte med at blive skrottet.
Jeg vil sige, at min nabos råd til Vammen må være: Hvis boksen virker, så lad være med at opdatere - eller forsøge det. Kun hvis der er nogle vigtige funktioner, som en opdatering kan tilføje, bør det forsøges. Skal det alligevel forsøges, så har Flemming anvist linket til supporten.
V.H.
C. Johansen.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-Juli-2017 kl. 19:59
Den kedelige sandhed er vel,at man får hvad man betaler for ?
Og man får tilsyneladende rigtigt meget ved leje af den nye yousee boks . Har den ikke selv,men folk omkring mig tilkendegiver, at den fuldtud er lejemålet værd . .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Vammen
Skrevet den: 09-Juli-2017 kl. 09:37
Hej..

Tusind tak😃 for alle Jeres svar..

Fortsat god weekend. .


Hilsen Vammen



Print side | Luk vindue