Print side | Luk vindue

Flatpanels tester Pana TX-65EZ950E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151895
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 01:49


Emne: Flatpanels tester Pana TX-65EZ950E
Skrevet af: Hother
Emne: Flatpanels tester Pana TX-65EZ950E
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 11:35
Testen kan læses her:

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1499666962

God fornøjelseSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 12:15
http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1499666962" rel="nofollow - http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1499666962

Linkfix


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 12:39
Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Hvorfor hate?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic
Jeg må indrømme, at jeg ikke har læst testen. Dels har jeg selv testet EZ950E på de områder jeg mener er relevante for mig, og dels har jeg fået mine observationer og indtryk bekræftet andet steds.

Så jeg har ikke behov for at læse mere om EZ950ESmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Har du testet begge to, siden du kan sige det er had mod Panasonic, måske skærmen bare ikke er bedre?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Har du testet begge to, siden du kan sige det er had mod Panasonic, måske skærmen bare ikke er bedre?
Hvis jeg kender Torben ret, så bygger forskellen i karaktergivningen et stykke hen ad vejen på lidt subjektive indtryk. Han plejer ikke at være begejstret for Pana´s menuer + at jeg et eller andet sted læste, at han var utilfreds med bagbeklædningen. Så pyt pyt.

 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic

Det er pga. af features og brugeroplevelse. På billedkvalitet får den 97%. Samme som LG E7.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic

Det er pga. af features og brugeroplevelse. På billedkvalitet får den 97%. Samme som LG E7.
PræcisSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Så er det jo heldigt, at der lige ovenover er en udspecificering af karaktergivningen.

Med 82-86% blandt skærmene, er det da også meget lige, så jeg kan ikke lige se et Panasonic had.


Skrevet af: Renoldo
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 15:51
Jeg har ikke læst testen.

Men jeg så EZ950 i 55 og EZ1000 i 65 i lørdags, og hold da kæft det så godt ud.

Det var både 4K materiale, den obligatoriske Planet Earth 2, mener jeg det var, og alm tv signal ( TV2 ) og det så begge fantastisk ud.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

You really hate Panasonic


Har du læst testen?



Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 17:19
Man kan jo se hvordan de forskellige områder vægtes når den endelige karakter udregnes. Hvis man kun går op i billede, så kan man i vore oversigter vælge at sortere på dét alene og ignorere alt det andet.

Hvis man læser "had til Panasonic" ud fra min anmeldelse, så står det for egen regning. Jeg er klar over, at flere er uenige med min vurdering af Panas OS, men sådan må det nu engang være af og til. Det er jo en subjektiv vurdering og hvis man ikke kan lide min, så kan man jo foretage sig egen. Hvis man bare vil læse om specs og grafer, så kan man jo læse Rtings review.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic

... og du har set hvad de øvrige TV vi tester får, right? Højeste overall score er pt. 86% (systemet er dynamisk, så scores ændrer sig hvis max-score i en kategori ændres).

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

. Det er jo en subjektiv vurdering og hvis man ikke kan lide min, så kan man jo foretage sig egen. Hvis man bare vil læse om specs og grafer, så kan man jo læse Rtings review.

Præcis hvorfor jeg hellere vil "Teste" selv.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 17:52
Hej , jeg har lige læst testen , og igen super anmeldelse af Flatpanels ...
Vil lige høre , har OLED en tendens til at streaming signaler giver "dårligere" billekvalitet ift LCD ?
På de OLED (som jo alle næsten er ens) jeg har set , ja der er alt det mørke/sorte altså dårligere på OLED , altså ved streaming Netflix,HBO og Viaplay.
Der er meget af det sorte vist i "plader/flager , og ser lidt ud til at være det, jeg også havde på mine forrige Plasma tv. Men lidt svært at forklare! Eller er det indstillingerne det er galt med?
Der må efterhånden være en del herinde med OLED , som streamer , og kom fra LCD eller Plasma.
Det er en stor dealbreaker for mig , tror jeg streamer 90% og alm flow tv for resten..
MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 18:18
Det er fordi de kan vise det signal de får og ikke bare laver det hele "lysesort" som LCD. Det du ser er mangler i signalet der kommer til tv'et (læs: billedet bliver komprimeret for hårdt).

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 18:49
"Billedkvaliteten på EZ950 er dermed helt i top, hvor både farver og til dels også bevægelse klares overbevisende. Til dels fordi vi observerede lidt problemer med micro-stutter fra tid til anden. Vi så endvidere nogle problemer med banding i lidt værre grad end hos konkurrenterne."

Huh?


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Det var godt nok en useriøs kommentar. Philips OLED får ros alle steder.
Det er meget sjældent du byder ind med noget konstruktivt, Kampus. Det er tilladt ikke at skrive noget, hvis man ikke har evnerne til at formulere noget fornuftigt.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Det var godt nok en useriøs kommentar. Philips OLED får ros alle steder.
Det er meget sjældent du byder ind med noget konstruktivt, Kampus. Det er tilladt ikke at skrive noget, hvis man ikke har evnerne til at formulere noget fornuftigt.

Hvorfor er der visse af jer der ofte skriver modbydeligt - hvad skal det gøre godt forDeadDead


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Det var godt nok en useriøs kommentar. Philips OLED får ros alle steder.
Det er meget sjældent du byder ind med noget konstruktivt, Kampus. Det er tilladt ikke at skrive noget, hvis man ikke har evnerne til at formulere noget fornuftigt.


Hvorfor er der visse af jer der ofte skriver modbydeligt - hvad skal det gøre godt forDeadDead



Hvad er det modbydelige i min kommentar? Det er jo totalt ukonstruktivt og unuanceret skrevet af Kampus. Det ville du vide hvis du havde gidet at læse anmeldelsen.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den får 83% samlet bedømmelse, kun lige bedre end Philips. You really hate Panasonic


Det var godt nok en useriøs kommentar. Philips OLED får ros alle steder.
Det er meget sjældent du byder ind med noget konstruktivt, Kampus. Det er tilladt ikke at skrive noget, hvis man ikke har evnerne til at formulere noget fornuftigt.


Hvorfor er der visse af jer der ofte skriver modbydeligt - hvad skal det gøre godt forDeadDead



Hvad er det modbydelige i min kommentar? Det er jo totalt ukonstruktivt og unuanceret skrevet af Kampus. Det ville du vide hvis du havde gidet at læse anmeldelsen.

Du omtaler evner - eller manglen på samme. Sikke noget ævl. Der er visse af jer der nok ikke helt forstår, at den type af kommentarer kan gøre ondt. Nu er det jo mennesker man ikke kender, så derfor kan man tillade sig alt på nettet. 

Nej jeg vil ikke spilde min tid på at læse en test som jeg ikke har behov for. Læser du tests som du ikke skal bruge? 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er fordi de kan vise det signal de får og ikke bare laver det hele "lysesort" som LCD. Det du ser er mangler i signalet der kommer til tv'et (læs: billedet bliver komprimeret for hårdt).

Klaus

For et lcd viser jo ikke det tilførte signal, sikke en gang vrøvl. Ved hårdt komprimeret signal, lider et lcd af nøjagtig de samme sorte plamager, som der beskrives ved oled. Mit lcd viser ikke "lysesort" ved et dårligt signal, men derimod mærkelige sorte plamager, helt som mine tidligere plasma tv gjorde.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 10-Juli-2017 kl. 21:00
Kære venner. 

jeg lukker denne tråd inden den ligesom alle andre tråde hvor der diskuteres anmeldelser på Flatpanels udbryder krig.

Jeg gentager gerne mig selv. Recordere.dk har stor respekt for det arbejde som flatpanels laver, og deler ikke nogles holdning om at de hader det ene eller det andet.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk



Print side | Luk vindue