Print side | Luk vindue

Kan ikke få undertekst til at virkee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151967
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 12:58


Emne: Kan ikke få undertekst til at virkee
Skrevet af: Ning
Emne: Kan ikke få undertekst til at virkee
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 20:31
Efter den seneste opdatering af Humax boksen skulle man kunne slå undertekster til og fra.... f.eks på Rejseholdet
Kan i få det til at virke? 
Jeg kan ikkeOuch


-------------
Ning



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 21:03

Det kan kun gøres på Live TV, ikke på optagelser, da TTV ikke kan optages.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kan kun gøres på Live TV, ikke på optagelser, da TTV ikke kan optages.
Det går nu fint med at optage TTV på min PC, så det er fordi man har fravalgt det på denne maskine. Wink

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 21:46

Det er efter de seneste oplysninger ikke en funktion der vil blive implementeret.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: miri
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er efter de seneste oplysninger ikke en funktion der vil blive implementeret.
Har Yousee meldt noget ud om DVB-undertekster på DR, TV2 etc.? Det ville jo være den fremtidssikre løsning, der i øvrigt også vil give højere billedkvalitet!

-------------
miri


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 22:09

Der forlyder ikke noget om, at man som på Terrestisk vil få DVB tekst.
Bitraten på en række kanaler er forøget, deriblandt på DR kanaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Det går nu fint med at optage TTV på min PC, så det er fordi man har fravalgt det på denne maskine. Wink

Det er ikke "fravalgt". Det handler om boksens tekniske opbygning. Det er her, det halter. Opbygningen forhindrer dem i at gøre det. Jeg er ikke imponeret.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Det går nu fint med at optage TTV på min PC, så det er fordi man har fravalgt det på denne maskine. Wink

Det er ikke "fravalgt". Det handler om boksens tekniske opbygning. Det er her, det halter. Opbygningen forhindrer dem i at gøre det. Jeg er ikke imponeret.
Ja, set over hele udviklingsfasen virker det noget amatøragtigt. Ouch

Mvh. JørgenT


Skrevet af: miri
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det er ikke "fravalgt". Det handler om boksens tekniske opbygning. Det er her, det halter. Opbygningen forhindrer dem i at gøre det...
Hvad er det i den tekniske opbygning? Tekst-tv er jo bare et et ekstra spor....

-------------
miri


Skrevet af: miri
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der forlyder ikke noget om, at man som på Terrestisk vil få DVB tekst.
Bitraten på en række kanaler er forøget, deriblandt på DR kanaler.
Pointen er, at de indbrændte undertekster medfører, at Yousee må reencode, og derved er det ikke sikkert, at den højere bitrate giver et bedre billede end den oprindelige komprimerede steam fra f.eks DR på DVB-T...

-------------
miri


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvad er det i den tekniske opbygning? Tekst-tv er jo bare et et ekstra spor....


Deres ttv-modul kan tilsyneladende ikke se dette spor, når det er en optagelse. Det indikerer, at kodemodulerne i boksen ikke kan tale ordentligt sammen. Flere af boksens andre funktioner bliver også deaktiveret, når man slår over på ttv.


Skrevet af: miri
Skrevet den: 16-Juli-2017 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Deres ttv-modul kan tilsyneladende ikke se dette spor, når det er en optagelse. Det indikerer, at kodemodulerne i boksen ikke kan tale ordentligt sammen.
Men har de ikke bare oprindeligt fravalgt, at medtage ttv-sporet på optagelser, og så kan ttv-modulet selvfølgelig ikke finde det....? Det bliver måske bare et spørgsmål om ord, men jeg forstod din melding om "teknisk opbygning" som om, at det var Yousees valg af hardware, der var årsagen....

-------------
miri


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 00:13
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi tro, at de skulle have *valgt* ikke at understøtte ttv på optagelser. Så ville de hørehæmmede i hvert fald have en god sag.

Når man optager dvb-c-datastrømmen skal man jo lave et bevidst fravalg, hvis man ikke vil have ttv-sporet med.


Skrevet af: miri
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 00:20
Der findes en del bokse på markedet, der ikke optager ttv-sporet. Ikke, at det skal værpe en undskyldning for Yousee, når de har valgt at indbrænde underteksten og ikke implementerer DVB-undertekster....

-------------
miri


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 00:23
Boksen understøtter rent faktisk dvb-undertekster i dag. Det kom et års tid efter lanceringen. Hvorfor ikke fra dag 1? Det forstår jeg heller ikke. :)


Skrevet af: miri
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Boksen understøtter rent faktisk dvb-undertekster i dag.
Jep, men hjælper ikke stort, når Yousee vælger at brænde undertekster, og ikke sender DVB-sporet af undertekster for hørehæmmede. De gør det dyrere, da der skal reencodes pga af underteksterne, og produktet bliver ringere (billedkvalitet og manglende undertekstspor)....

-------------
miri


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 11:03

Hørehæmmet tekst er Ikke DVB, det er TTV. Side 398, 399, eller hvor udbyderne nu har dem.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 11:36
De har et par håndfulde kanaler, hvor de almindelige undertekster ligger som et dvb-spor. Derfor synes jeg det er meget sært, at der skulle gå over et år, inden man kunne få undertekster på disse kanaler.


Skrevet af: miri
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hørehæmmet tekst er Ikke DVB, det er TTV. Side 398, 399, eller hvor udbyderne nu har dem.
Nej, når alm. undertekster sendes som DVB-undertekster, så sendes undertekster for hørehæmmede også som et DVB-undertekst spor. Og kvaliteten af underteksterne er også bedre end ved ttv.

-------------
miri


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 12:41

Det er så på Terrestisk, der bruges DVB tekst på DR, men ikke på Kabel TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 12:53
Det er rigtigt. Når der er danske udsendelser, skal de hørehæmmede ind på ttv for at få undertekster på.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hørehæmmet tekst er Ikke DVB, det er TTV. Side 398, 399, eller hvor udbyderne nu har dem.

Er det så for synshæmmede
Det er da nøjagtig den samme tekst! Blot er DVB mere elegante ligesom undertekster på en film


Skrevet af: miri
Skrevet den: 17-Juli-2017 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er så på Terrestisk, der bruges DVB tekst på DR, men ikke på Kabel TV.
... og det var jo netop min pointe, at det ville være bedre, hvis Yousee tog sig sammen og anvendte DVB-undertekster på DR, TV2 etc., men det fremgik måske ikke tydeligt nok

-------------
miri



Print side | Luk vindue