Print side | Luk vindue

Panasonic optager: problemer med Auto Setup

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152067
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 20:18


Emne: Panasonic optager: problemer med Auto Setup
Skrevet af: AnneK
Emne: Panasonic optager: problemer med Auto Setup
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:13

Jeg har købt en brugt Panasonic DMR-EH53 optager. Har før haft sådan en optager og kunne nemt indstille den. Men nu har jeg problemer og kan ikke gennemskue, hvad jeg gør galt? Har prøvet både manual- og Auto Setup Restart. Har tilsluttet optageren med scart og antenneledning til mit nye Sony TV. Får denne besked efter Auto setup: ”No station found! Please check aerial connection. Restart setup?”




Svar:
Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:29
 


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:35
Aha tak :-) Men når der er digital tuner i mit TV og jeg har tilsluttet optageren til tv'et med et scart-stik....burde det så ikke kunne lade sig gøre ?


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:36
Har kabel-TV via lokal antenneforening...


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:43
Hej Anne.

Der sidder en modtager (tuner) i hvert apparat - En i TV'et, en i optageren o.s.v.

Du kan sikkert godt optage fra TV'ets tuner, via scart, men det vil kræve at TV'et er tændt hver gang, og står på den kanal du vil optage. Ikke særlig praktisk. Problemet er, at YouSee, Stofa m.fl. har slukket for analoge TV-kanaler.

Det bedste du kan gøre, er at købe en af Panasonics nyere optagere, med digital-tuner. Der er der mulighed for bl.a. at optage to programmer på samme tid, og du får samme funktionalitet og brugerflade, som du allerede kender, fra de gamle Panasonic.
De kan ofte findes nyere brugte, til fornuftig pris.

M.v.h.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:45
 


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:51
Det er et godt spørgsmål om tv'et sender tv-signal ud via scart. Jeg er ikke blevet klogere af at læse tv'ets specifikationer. Har et Sony KDL40WD653 LED.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:52

Køb en ny optager, de analoge er skrot det er for besværligt at bruge dem til noget i dag.
Hvis levering er fra You See eller Stofa, så lej deres PVR.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:54
Ok tak. Men hvis det kunne lade sig gøre, ville jeg gerne vente med at skulle investere i en ny optager 😄


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 11:55
Levering er fra lokal antenneforening som endnu ikke kan levere en optager.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:01
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:03

Hvor får den forening leveret fra.? Det er normalt fra enten You See eller Stofa.
Der er som skrevet meget bøvl ved at bruge Analogt sammen med Digitalt, da der jo skal en Digital modtager til for at det bare nogenlunde kan bruges.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg kiggede lige i betjeningsvejledningen. Umiddelbart synes jeg, at det ser ud til, at der er udgangssignal i scartstikket til en dvd-recorder.


Der er jo klart et Output på Scart i Recorderen, eller kunne den jo ikke tilsluttes TV, der er også Input på Scart, men ikke givet der er et Out på TVet der kan bruges, så der kan optages det der ses.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:08
Ok, tak for svar ;-) men kan stadig ikke få det til at fungere uanset der er tilsluttet scart.
Jeg ved ikke hvor antenneforeningen får leveret fra....og de holder ferielukket. Så må jeg nok bare vente på at foreningen kan levere en boks med optagefunktion.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:14

Der komme næppe til at ske, hvis ikke det er via enten Stofa eller You See, der er masser af PVR bokse på markedet til få hundrede kroner fra Denver, Clint, Maximum og andre, med både intern og extern HDD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:16



Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:18
Kan ikke indstille kanalerne så der er bare " sne" flimmerskærm på optagelsen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:20

For at kunne optage fra en extern enhed, så skal optageren stilles til enten ext1 eller 2, det kommer an på tilslutningen på den.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Kan ikke indstille kanalerne så der er bare " sne" flimmerskærm på optagelsen

Klart, det er jo en Analog maskine.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:22
 


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:25
Okay det prøver jeg at finde ud af at indstille optageren til.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:26
 


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:31
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:31

Der kan KUN optages det som TVet viser, der kan KUN optages når TV er tændt. Så er det ligesom ligegyldigt at kunne optage, der skal bruge en extern enhed hvis der skal optages andet end det der ses, så skrot det Analoge og anskaf en PVR som tidligere skrevet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:38
 


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:41
Ok ja det er der sgu ik' noget ved. Jeg må kigge på en PVR, hvad det så end er. For en USB-hdd kan også kun optage en kanal uden man kan se en anden kanal samtidig, så sådan en kan jeg heller. ikke bruge til noget.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:44

Så kan der ses en anden kanal samtidig på TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:46
 


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:47
Ok læste jeg bare man ikke kunne.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:47

Det er netop det jeg har nævnt nogen gange.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:50
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:55

Netop, anskaf en sådan og aflever Recorderen på genbrugspladsen.
De billige PVR bokse optager ukrypteret, så ønskes der at gemme optagelser, så kan de overføres til PC eller anden HDD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 12:56
Jo tak må så kigge efter en tv-boks. Mit indlæg var blot for at kunne nøjes med Panasonic optageren hvis muligt. Men det er det så desværre ikke.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:03

Det er dødfødt på den måde at blande gammel teknik med ny.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:05
 


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:10
Ja, du har ret. Var bare ikke opmærksom på det da jeg købte den.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:11
Anne.

Hvis du vil have noget som fungerer akkurat som du er vant til, m.h.t. betjening o.s.v., så køb en brugt Panasonic digital harddiskoptager. SOm nævnt vil du på disse kunne optage 2 programmer, på samme tid.

Hvis du er ligeglad med Blu-ray afspilning, men bare vil kunne optage, så kan denne bruges - til 500,-:

http://www.dba.dk/panasonic-dmr-bct720eg/id-1034616848/" rel="nofollow - http://www.dba.dk/panasonic-dmr-bct720eg/id-1034616848/

M.v.h.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:11

Det er en uhyre besværlig måde at gøre det på, da der er 2 enheder der skal i brug, og det er ikke nemt at foretage timer optagelser 2 enheder skal indstilles.
Med en PVR er der en enhed og ikke meget at tænke over når der skal optages, den kan passe sig selv.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:14
Jeg tror også at jeg satser mine sparepenge på en pvr, når jeg har fået sat mig lidt ind i det 😉


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:15
Og når "Kloge-Åge'erne" herinde fører sig frem, og spiller rigtig kloge, og benytter udtryk som PVR, så står det for "Personal Video Recorder". Det betyder blot en boks, med en harddisk i, som kan optage de digitale kanaler.

Igen vil jeg anbefale at du køber en Panasonic, eftersom de kvalitets- og brugsmæssigt er de fleste PVR overlegne. Ofte er de billige PVR billige kinøjser bokse, med en r*v elendig brugerflade og funktionalitet!

M.v.h.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:16

Når der kan købes en på DBA til de penge, så har du en, og problemet er løst.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:26
Takker for alle jeres svar 😊


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:30



Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:49
Til Henrik B...tak for link til DBA. Den vil jeg lige kigge nærmere på 🙂


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 28-Juli-2017 kl. 13:49
Til Henrik B...tak for link til DBA. Den vil jeg lige kigge nærmere på.


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 01-August-2017 kl. 19:38
Henrik B Smile Så fik jeg købt den digital-optager du linkede til for 400kr. og så nu kan jeg igen optage som vanligt....Tak Embarrassed


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 01-August-2017 kl. 21:10
Super! Tillykke med det. Har du spørgsmål er du velkommen til at skrive i tråden, eller i privat besked.

M.v.h.


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 01-August-2017 kl. 21:29
Tak Henrik...kunne godt tænkes der popper nogle spørgsmål op Big smile


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 20:22
Det er da godt, at du kunne bruge min gamle maskine.Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 20:30
Lige præcis Flemming Big smile og som svar på mit spørgsmål til dig, så ser det ud til at den enten kan optage to programmer ad gangen eller se et og optage et andet. 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Lige præcis Flemming Big smile og som svar på mit spørgsmål til dig, så ser det ud til at den enten kan optage to programmer ad gangen eller se et og optage et andet. 
Jeg tænkte det nok. Men vidste det jo ikke, da jeg ikke har haft brug for, at optage så meget på en gang, og ellers så har brugt maskine to. Men det glæder mig, at du kan bruge den.Smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Lige præcis Flemming Big smile og som svar på mit spørgsmål til dig, så ser det ud til at den enten kan optage to programmer ad gangen eller se et og optage et andet. 


Den kan optage 2 programmer ad gangen. Og mens den optager, kan du se en tidligere optagelse.

M.v.h.


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 21:43
Ok tak Big smile


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 22:19
Undertekster bliver ikke optaget selvom jeg indstiller det til "Auto" under timeroptagelse. Kan ikke finde andre steder, hvor jeg kan ændre indstillingerne mht optagelse af undertekster. Nogen der har et bud på hvor jeg skal ændre indstillingerne?? 


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 22:40
Jeg er ret overbevist om, at de bliver optaget med. Jeg tror bare at du skal aktivere dem under afspilning - Knappen STTL.

M.v.h.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Undertekster bliver ikke optaget selvom jeg indstiller det til "Auto" under timeroptagelse. Kan ikke finde andre steder, hvor jeg kan ændre indstillingerne mht optagelse af undertekster. Nogen der har et bud på hvor jeg skal ændre indstillingerne?? 
Der er en tekst tv knap, og så på side 398 og 399 på DR og TV2 skulle det komme.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Undertekster bliver ikke optaget selvom jeg indstiller det til "Auto" under timeroptagelse. Kan ikke finde andre steder, hvor jeg kan ændre indstillingerne mht optagelse af undertekster. Nogen der har et bud på hvor jeg skal ændre indstillingerne?? 

Der er en tekst tv knap, og så på side 398 og 399 på DR og TV2 skulle det komme.


Det har intet med de undertekster at gøre, som ligger i DVB-streamen!

M.v.h.


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 22:59
Jamen Henrik, hvor har du ret...så kom der tekster på Wink


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Undertekster bliver ikke optaget selvom jeg indstiller det til "Auto" under timeroptagelse. Kan ikke finde andre steder, hvor jeg kan ændre indstillingerne mht optagelse af undertekster. Nogen der har et bud på hvor jeg skal ændre indstillingerne?? 

Der er en tekst tv knap, og så på side 398 og 399 på DR og TV2 skulle det komme.


Det har intet med de undertekster at gøre, som ligger i DVB-streamen!

M.v.h.
Uanset hvad, så hvis der er DK tekst på, på en af de to kanaler, så har jeg fået dem frem, ved at trykke på tekst tv.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-August-2017 kl. 23:16
Sikkert, men det er undertekster for hørehæmmede. Det er ikke de undertekster som ligger i DVB-streamen. Gør man som du har gjort, skal man hver gang ind og ud af tekst-tv.

M.v.h.


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 03-August-2017 kl. 07:21
Underteksterne via tekst-Tv er vist kun til direkte TV på DR1 og TV2 for hørehæmmede eller for os andre der ikke kan høre, hvad de mumler i danske TV-serier LOL


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 05-August-2017 kl. 22:10

Kan du Henrik B. evt. svare mig på, om der er noget galt med min nyindkøbte gamle HDD-optager? Der bliver sort skærm på mine digitale kanaler på mit TV, bare jeg tænder for Hdd-optageren (altså også selv om den ikke optager). Når jeg slukker optageren kommer kanalerne igen. Timer-optager jeg et program, bliver programmet optaget som det skal, men stadig sort skærm på de digitale kanaler under optagelse. 



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-August-2017 kl. 22:20
Jeg tror det er CEC-styringen som "forstyrrer". D.v.s. at når du tænder for optageren, så sender den et signal til TV'et, om at skifte til den HDMI-indgang som optageren sidder i.
Hvad sker der, hvis du tænder for optageren, så der kommer sort skærm, og du så skifter indgang på TV'et?

M.v.h.


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 05-August-2017 kl. 22:28
Så der stadig sort skærm på de digitale kanaler, men billede på den HDMI indgang som optageren er tilsluttet. Men skal jo kunne se et program samtidig med at jeg optager et andet. Men som sagt også sort skærm på digitale kanaler selv om jeg ikke optager. På de digitale kanaler får jeg info: "Intet signal..kontroller, så der antenneforbindelsen".


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 05-August-2017 kl. 22:29
Ups...kontroller antenneforbindelsen...skulle der bare have stået.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 00:11
Og du har "sløjfet" antennekablet gennem optageren? Altså: Vægstik -> antenneindgang på optager -> antenneudgang på optageren -> antenneindgang på TV?

M.v.h.


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 00:18
Yes, har tilsluttet korrekt og det virkede da også forleden dag. Men det varede kort Confused


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 02:06

Selv om der optages, så kan der jo sagtens ses en anden udsendelse fra den samtidig eller ses en optagelse, så det behøver ikke at være via TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 06:51
Tak Smile....jo, men havde været rigtig godt at optageren virkede som den skal, så jeg ikke hele tiden selv skal skifte mellem TV/HDMI udgang, når en optagelse går i gang/slutter eller jeg det ene øjeblik skal bruge optagerens remote til at skifte kanal og næste øjeblik Tv'ets remote, når optageren ikke er tændt eller i gang med at optage. Hmmm, måske knap så godt et køb alligevel Unhappy


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Ups...kontroller antenneforbindelsen...skulle der bare have stået.
Noget tyder på dit antennesignal ikke er optimalt. Med digitale signaler er margin imellem "alt ser fint ud" og "virker ikke" meget lille. Wink

På TV er der sandsynligvis et menupunkt (under kanal indstilling?)  hvor du kan aflæse signalstyrke- og kvalitet.
Prøv aflæse dem med optager slukket, jeg vil forvente at signalstyrke nok ligger i den lave ende af skala. 

Mvh. JørgenT


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 08:52
Med optageren slukket: Signalkvalitet 100 Signalniveau: 78. Med optageren tændt: Signalkvalitet 0 og signalniveau 82. 



Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 09:02
Nu kom der igen billede på de digitale kanaler i mens optageren er tændt. Det virker som en løs forbindelse i antenneindgangen på optageren , når man rør antenneledningen. Har afprøvet med 2 nye antenneledninger (hvoraf den ene er skærmet) og det gør ingen forskel. 


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 09:04
antenneudgangen...mente jeg


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Med optageren slukket: Signalkvalitet 100 Signalniveau: 78. Med optageren tændt: Signalkvalitet 0 og signalniveau 82. 
Kunne godt være noget med dårlig forbindelse, eller utætte kabler, så der kommer støj på, som ødelægge signalkvalitet.
Der SKAL bruges fuldt skærmede kabler med HF tætte stik.

Mvh. JørgenT



Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 10:13
Jeg bruger skærmede stik på kablerne. Om kablerne er skærmede ved jeg ikke. Det de tykke kabler som også bruges til Canal Digital parabol-TV, jeg bruger.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 10:50

Gå uden om Recorder, fordel så det er seperat signal til den og TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Tak Smile....jo, men havde været rigtig godt at optageren virkede som den skal, så jeg ikke hele tiden selv skal skifte mellem TV/HDMI udgang, når en optagelse går i gang/slutter eller jeg det ene øjeblik skal bruge optagerens remote til at skifte kanal og næste øjeblik Tv'ets remote, når optageren ikke er tændt eller i gang med at optage. Hmmm, måske knap så godt et køb alligevel Unhappy
Der har intet været med signalkvaliteten hos mig. Ville være lidt dumt, at sælge den til den pris, hvor jeg skriver, at Blu-ray og dvd ikke altid virker, men at resten virker. 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 11:33
Til: Radiomanden:

Jeg er ikke helt med på, hvordan man så deler seperat, når optager og tv vel skal være forbundet med hinanden som Henrik B skreV : "Og du har "sløjfet" antennekablet gennem optageren? Altså: Vægstik -> antenneindgang på optager -> antenneudgang på optageren -> antenneindgang på TV?".



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 11:44

Ganske enkelt. Vægudtag > fordeler > Recorder, fordeler > TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 11:50
Ok tak for info. Så skal jeg have 3 tykke kabler liggende/igennem vægge, da jeg har to TV...det var ikke lige en del af planen Smile Jeg må se om problemet fortsætter -periodisk- som de er forbundet nu.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Ok tak for info. Så skal jeg have 3 tykke kabler liggende/igennem vægge, da jeg har to TV...det var ikke lige en del af planen Smile Jeg må se om problemet fortsætter -periodisk- som de er forbundet nu.
Så med 2 TV må du allerede have noget fordeler på? 
Kan være det er med til at give problemet, hvis det ikke er korrekt udført?

Mvh. JørgenT


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 11:59
Det er det helt sikkert ikke....er næsten lige flyttet ind og har slet ikke fået trukket kabel til det andet TV endnu.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af AnneK AnneK skrev:

Det er det helt sikkert ikke....er næsten lige flyttet ind og har slet ikke fået trukket kabel til det andet TV endnu.
Ah... Smile
Så skal du måske have en 3-vejs fordeler i stil med denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2604&gclid=Cj0KCQjw_JrMBRDPARIsACis1HyqXNIu7YgAUs3d5TMeNRdfdC09wn2iYaDNn4q1HoXNa0E1LVD2VEIaAiqcEALw_wcB" rel="nofollow - http://www.av-connection.dk/?PGr=2604&gclid=Cj0KCQjw_JrMBRDPARIsACis1HyqXNIu7YgAUs3d5TMeNRdfdC09wn2iYaDNn4q1HoXNa0E1LVD2VEIaAiqcEALw_wcB

hvis der er signalstyrke nok til det.
Så måske bliver der behov for en fordeler med forstærker?

For øvrigt, hvis du fører kabel direkte fra vægdåse til TV (evt sæt de 2 kabelender ind/ud af recorder sammen), hvilken signalstyrke kan der så aflæses?

Mvh. JørgenT


Skrevet af: AnneK
Skrevet den: 06-August-2017 kl. 12:23
Der er ikke plads i vægstikket til en 3-vejsfordeler, da antenne, TV og internet stik sidder klods op ad hinanden på dåsen. Så en fordeler vil skulle sættes et stykke nede på et kabel. Men igen jeg skal ikke have 3 tykke kabler trukket igennem flere vægge igennem hele min lejlighed pga den indkøbte recorders problem (max 2 kabler). Så jeg må finde en anden løsning Smile

Kabel fra vægdåsen og direkte til TV... så er styrken 100.



Print side | Luk vindue