Print side | Luk vindue

Sub E-9 F eller ASW610

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152176
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 05:55


Emne: Sub E-9 F eller ASW610
Skrevet af: maha
Emne: Sub E-9 F eller ASW610
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 07:57
Hej :-)

Jeg skal bruge en sub til et 2.1 setup til film og musik 50/50.
Mine højtalere er Zensor 3, forstærker er en NAD D 3020.

Det hele skal pakkes ind i et UNNU møbel, så derfor er jeg lidt begrænset af hvilken størrelse subben kan have. 

Jeg står lige nu mellem Dali Sub E-9 F og B&W ASW610.


- Så vidt jeg kan se har Dali'en en nedadvendt basport, hvor ASW610 har et lukket kabinet - gør det nogen forskel hvis den skal stå i et UNNU møbel?

- ASW610'eren går noget dybere end E-9'eren, men kan det få huset til at "ryste" lidt mere, og evt genere naboere? (bor i rækkehus)

- Hvilken ville I vælge? 



Svar:
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 08:47
Asw er i mine øjne en markant bedre subwoofer end Dali e9.


Skrevet af: maha
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 10:24
Og den vil fungere fint med mine Zensor 3?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 11:53
Jep. Jeg har haft den med zensor 1 og 5 også.


Skrevet af: maha
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 13:25
Super! Nogen erfaringer med at sætte det hele ind i et UNNU møbel? Nogle siger at slet ikke kan gå, andre siger det er fint (uden at være perfekt)


Skrevet af: JEP
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 15:40
Begge subber og dit øvrige grej er fra HI FI Klubben, så du kan sikkert låne dem med hjem, og teste hvilken løsning der er bedst for dig.

-------------
Denon AVR-3312 Denon BDP-2012 Dali Zensor 5 Dali Zensor 1 SUB E-12F Samsung UE 55H7005 Soundstyle møbler WAOO! TV+net Sonos


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af maha maha skrev:

Super! Nogen erfaringer med at sætte det hele ind i et UNNU møbel? Nogle siger at slet ikke kan gå, andre siger det er fint (uden at være perfekt)


Jeg havde den i mistral møbel som er samme design og størrelse. Når du spiller højt rasler det meget, men jeg smed en sub eq på og så var faktisk slut. Det kostede lidt på lyden den stod derinde, men ellers syntes jeg det virkede rigtig godt


Skrevet af: maha
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af JEP JEP skrev:

Begge subber og dit øvrige grej er fra HI FI Klubben, så du kan sikkert låne dem med hjem, og teste hvilken løsning der er bedst for dig.


Ja du har sikkert ret, det vil jeg undersøge :-)


Skrevet af: maha
Skrevet den: 08-August-2017 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af maha maha skrev:

Super! Nogen erfaringer med at sætte det hele ind i et UNNU møbel? Nogle siger at slet ikke kan gå, andre siger det er fint (uden at være perfekt)


Jeg havde den i mistral møbel som er samme design og størrelse. Når du spiller højt rasler det meget, men jeg smed en sub eq på og så var faktisk slut. Det kostede lidt på lyden den stod derinde, men ellers syntes jeg det virkede rigtig godt


Okay, brugte du nogle fødder eller lign for at dæmpe vibrationere ?


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 09-August-2017 kl. 09:53
Jeg ville købe én eller 2 stk. af disse i stedet:

https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-subwoofere-earthquake-ff-12-p-2287.html


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.










Print side | Luk vindue