Print side | Luk vindue

Så sidder mit nye OLED på væggen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152439
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 04:13


Emne: Så sidder mit nye OLED på væggen
Skrevet af: Hother
Emne: Så sidder mit nye OLED på væggen
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 16:37
Mit nye Panasonic OLED TV er netop ankommet til min forhandler. Og det bliver leveret i morgen.



Det bliver sørme spændende


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 16:49
Aj hvor spændende! Har du selv været inde og tage billedet?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Aj hvor spændende! Har du selv været inde og tage billedet?
Nix, det var en hilsen fra forhandleren. Som jeg har det efter operationen tager jeg ikke rigtigt nogen steder hen - endnu.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Aj hvor spændende! Har du selv været inde og tage billedet?

Nix, det var en hilsen fra forhandleren. Som jeg har det efter operationen tager jeg ikke rigtigt nogen steder hen - endnu.

Sikken en venlig forhandler. Så kommer han sikkert også hjem til dig og hænger det op. Og rigtig god bedring John


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Aj hvor spændende! Har du selv været inde og tage billedet?

Nix, det var en hilsen fra forhandleren. Som jeg har det efter operationen tager jeg ikke rigtigt nogen steder hen - endnu.

Sikken en venlig forhandler. Så kommer han sikkert også hjem til dig og hænger det op. Og rigtig god bedring John

Det er lige hvad han gør - fin fyr. Jeg må jo dårligt løfte et øjebryn.

TakkerSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 17:10
Til gode kunder, ydes der også god service 🙂
Bliver godt med det tv


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Til gode kunder, ydes der også god service 🙂
Bliver godt med det tv
Lige præcis.

Jeg er i det mindste temmelig spændt på hvad jeg har bevæget mig ud iSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 17:25
Undskyld .. men jeg er forvirret.. er det ikke dig der har en laaaaang tråd om alt hvad der er galt med OLED ? 😀

-------------
MORE BASS


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Undskyld .. men jeg er forvirret.. er det ikke dig der har en laaaaang tråd om alt hvad der er galt med OLED ? 😀
Jeg har nu ikke haft en tråd om hvad der som sådan er galt med OLED, men nærmest om spørgsmål, og min betænkeligheder omkring burn-in.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 17:59
Jeg kan i øvrigt oplyse (iflg. AVFORUMS), at der kommer en firmware update til i det mindste Panasonic´s OLED modeller, omkring HDR10+. Om det "Format" så har en fremtid skal jeg ikke gøre mig klog påSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: keldp
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 08:57
Tilykke Hother,det skal du nok blive rigtigt glad for.

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Tilykke Hother,det skal du nok blive rigtigt glad for.
Mange tak.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 12:50
Jamen så sidder mit nye Pana OLED TV på væggenTongue

Nu skal jeg lige have kablerne på plads i kabel kanalen.

En meget stor tak Panasonic Center Rødovre for at sætte mit nye TV op. Jeg kan nemlig pt. ikke så meget selvSmile




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 12:59
Tror de glemte vaterpas ?
just kidding, fedt tv


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Tror de glemte vaterpas ?
just kidding, fedt tv

Det bruger Sjællandske håndværkere jo ikke ;)
Er slet ikke misundelig.


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 16:56
Pas nu på med det Lorry logo, har hørt at det giver burn-in næsten med det samme på nye oled


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 18:07
Jeg har jo tidligere skrevet, at jeg ikke kommer med en brugeranmeldelse o.lign., og det gør jeg heller ikke.

Jeg har dog modtaget nogle PM´s, hvor medlemmer spørger om forskellige forhold omkring mit nye TV.

Man er naturligvis velkommen til at stille mig spørgsmål her i tråden. Dem jeg vil jeg svare på såfremt at spørgsmålene er relevante, og hvis jeg faktisk kan svare på spørgsmålene. Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: axelrodi
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 18:15
Tillykke med det. Hvordan er byggekvaliteten? 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Tillykke med det. Hvordan er byggekvaliteten? 
TakkerSmile

Jeg mener faktisk at byggekvaliteten er helt okay. Jeg har ikke hørt den knagen som andre har bemærket når TV´et "Varmer" op. 

Men kvaliteten kan ikke helt matche mit tidligere DX900. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 18:34
Hej Hother , og tillykke med det nye tv , håber i bliver glad for det.
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej Hother , og tillykke med det nye tv , håber i bliver glad for det.
MVH
Mange tak.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 18:52
Tillykke med dit nye TV John


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tillykke med dit nye TV John
Tak Kampus. Billedet er jo lidt anderledes. Ikke fordi der er den meget store forskel på SD materiale i forhold til DX900. Men hva pokker, det var jo også det TV jeg brugte som reference netop på SD.

TV´et force ligger nok på f.eks. BDSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hustler
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 19:08
Tillykke med dit nye TV 
Glæder mig til at afhente mit dx900 i morgen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Hustler Hustler skrev:

Tillykke med dit nye TV 
Glæder mig til at afhente mit dx900 i morgen
Takker Michael.

Du kan roligt glæde dig. Jeg overdrager dig et super TV som jeg håber at du bliver rigtig glad og tilfreds medSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 19:27
Tillykke med det - så må vi se hvor lang tid der skal gå før Camilla fra Vejle køber det. Ligesom dit Pioneer mv LOL

Hvor mange tv har du haft siden 2008 om man må spørge?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Tillykke med det - så må vi se hvor lang tid der skal gå før Camilla fra Vejle køber det. Ligesom dit Pioneer mv LOL

Hvor mange tv har du haft siden 2008 om man må spørge?

Mange tak.
 
Jeg mener at det 10 - måske 12. Camilla har nu skam også mit tidligere 65CX800ESmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: plix
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 20:19
Naiera. Sikken idiot. Hvorfor kommentere overhoved.
Tillykke med nyt TV.

-------------
Marantz NR1508
Oppo BDP-1
Lumin T2
Pro-Ject CD Box DS2T
Dynaudio Contour 30
A.C. Ryan Mini 2 HD
Panasonic TX-L55WT50
Revel: F12 Front, M12 Surround
C12 Center, B120 Sub
Accuphase e-360 m/Dac 40


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af plix plix skrev:

Naiera. Sikken idiot. Hvorfor kommentere overhoved.
Tillykke med nyt TV.
Mange takSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er ligeglad med at dit OLED sidder på væggen.
 
Du er øjensynligt ikke mere ligeglad, end du lige skulle gøre dig bemærket i tråden.
 
Tillykke med det lækre TV!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er ligeglad med at dit OLED sidder på væggen.
 
Du er øjensynligt ikke mere ligeglad, end du lige skulle gøre dig bemærket i tråden.
 
Tillykke med det lækre TV!

Mange tak, ja det er slet ikke så ringeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: claussor
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 23:58
Tillykke med det - synes da bestemt du skal skrive dine betragtninger, det vil skam kun være interessant. Vi kan ikke alle være enige, men er der nogle der har ondt i en hvis ende, kan de jo blot kigge på en anden tråd :-)

Gad da godt høre om du savner noget efter at gå fra noget af det bedste LED har at tilbyde til OLED. Derudover har du jo købt et af de dyrere modeller i forhold til LG's indstigningsmodeller. Jeg kan forestille mig der er nogle der gerne vil vide om de skal spare det ekstra op og gå efter et Panasonic.

Hilsen en meget glad B6V ejer (der dog gerne ville have den "gamle" Panasonic menu).


Skrevet af: zemo
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er ligeglad med at dit OLED sidder på væggen.


Jeg er ligeglad med, hvad du overhovedet har at sige. Træls type Dead
Nu gætter jeg bare; måske han synes at oplysningen om at tv'et hænger på væggen er ligegyldig, men at det kunne være mere interessant at vide hvordan billedoplevelsen er, nu hvor Hother er gået fra LCD til OLED. Et skifte - og bekymringer om samme - som alle os regelmæssige her på recordere.dk ikke har kunnet undgå at høre om, og følge med i. Og nu meddeler Hother at der ikke vil komme en brugeranmeldelse ... En stor skuffelse, ikke mindst for undertegnede. Men et stort tillykke skal da også lyde herfra.


-------------
/zemo/


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

Tillykke med det - synes da bestemt du skal skrive dine betragtninger, det vil skam kun være interessant. Vi kan ikke alle være enige, men er der nogle der har ondt i en hvis ende, kan de jo blot kigge på en anden tråd :-)

Gad da godt høre om du savner noget efter at gå fra noget af det bedste LED har at tilbyde til OLED. Derudover har du jo købt et af de dyrere modeller i forhold til LG's indstigningsmodeller. Jeg kan forestille mig der er nogle der gerne vil vide om de skal spare det ekstra op og gå efter et Panasonic.

Hilsen en meget glad B6V ejer (der dog gerne ville have den "gamle" Panasonic menu).
Jeg har modtaget 9 PM´s fra medlemmer som gerne vil have en en bruger anmeldelse. for som en skriver, dine anmeldelser er jo ofte som jeg selve ville opleve et ny indkøbt TV. Jeg har svaret flere af dem:

Jeg orker simpelthen ikke den "Shit storm" som ofte følger med når jeg skriver mine meninger. Indrømmet jeg har mine meninger, og som ikke altid følger det brede flertal og diverse anmeldere. Sikkert min fejl.

Jeg har simpelthen en liste på 11 medlemmer jeg krydser af efterhånden som de har været med deres mindre relevante kommentarer. Sådan er det - og jeg har ikke lyst til at spille med på den galej.

Men alligevel, jeg skal nok tænke over, om jeg skal komme op med et eller andet. Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 08:19
Tillykke med dit nye tv.
Håber de skruer i tv beslag er til at få ned igen, når næste generation tv kommer næste år

Skriv nu bare dine betragtninger for pokker, du kan jo ikke undertrykke din lyst alligevel, samme som lige slå koldt vand i blodet angående køb af nyt tv.
Du plejer da ikke holde dig tilbage upåagtet hvad andre mener.
Det er vel også brugererfaring, samt debat og uenigheder der holder debatter igang.
Så længe det forbliver sagligt, og ikke personligt.
Kunne aldrig selv drømme om at skifte tv så tit, men derfor respekt for din nysgerrighed og priotering.
Og en hobby som hi-fi /surround er jo lige så nørdet som at samle på elektrisk tog eller frimærker alt efter hvem man spørger.


Skrevet af: Nille44
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 10:07
Bling bling : Godt din forrige skærm var SÅ elendig at den trængte til udskiftning. Hvad skulle du ellers bruge dine penge på : bling bling.
Og undlad du bare den bruger anmeldelse, man orker ikke og læse om hvor god en skærm den er, når den nu alligevel skal skiftes ud inden der er gået 1 år.
 
Alle os andre dødelige er jo godt klar over at der ikke sker nogen radikal ændring i skærm teknologien, indenfor 1-2 år, at påstå andet er der kun 2 årsager til 1 :  man aner ikke hvad man ellers skal bruge sine penge på (eller tiden til)
 2 : At du selv er skærm producent ;.)


-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 10:16
Come on, rønnebærene er nok sure hva


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 10:36
Nille44 - eller at man "blot" er ret passioneret herom og derfor skifter "urimeligt" tit.
Jeg syntes da også du hother skal komme med dine oplevelser mm, som det påpeges er det da sådan noget et forum som dette lever af.
Så må det jo være op til den enkelte hvad man vil ligge i dine betragtninger.



Skrevet af: nesager
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Bling bling : Godt din forrige skærm var SÅ elendig at den trængte til udskiftning. Hvad skulle du ellers bruge dine penge på : bling bling.
Og undlad du bare den bruger anmeldelse, man orker ikke og læse om hvor god en skærm den er, når den nu alligevel skal skiftes ud inden der er gået 1 år.
 
Alle os andre dødelige er jo godt klar over at der ikke sker nogen radikal ændring i skærm teknologien, indenfor 1-2 år, at påstå andet er der kun 2 årsager til 1 :  man aner ikke hvad man ellers skal bruge sine penge på (eller tiden til)
 2 : At du selv er skærm producent ;.)


Thumbs Up


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 11:19
Hej, Hother.

Jeg købte mit 65DX900 omkring samme tid som dig, har også kigget på LG i OLED, men grundet dårlige erfaring med LG har jeg bevist fravalgt OLED, skulle der skiftes til OLED har jeg som dig, så skal det være Panasonic.

Jeg håber du vil skrive nogle ord om forskellen på 65DX900 og EZ950 , hvilke styrker og evt.LOL svagheder du oplever imellem de 2 modeller.Thumbs Up

Jeg håber prisen bliver lidt bedre i den kommende tid på EZ950, umiddelbart er min bekymring, at stikkene vender bagud når det skal hænges på væggen, har du oplevet problemer med dette.Question

Tillykke med skærmen.Thumbs Up


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er ligeglad med at dit OLED sidder på væggen.

Er jeg gået glip af en intern joke... eller var det et ret usmageligt indlæg?


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 11:27
Tillykke med det nye Tv Thumbs Up 

Stærkt du vælger at bruge en stor del penge på noget, som jeg har læst i mange af dine indlæg om, som virkelig optager en god portion af din tid. 

Får du lyst og tid til at lægge en brugeanmeldelse op på Recordere.dk, så er du blandt dem som bidrager til sitet, med noget brugbart. Det er vel også værd at tage med i en hverdag plaget af sygdom.

God bedring.



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er ligeglad med at dit OLED sidder på væggen.


Jeg er ligeglad med, hvad du overhovedet har at sige. Træls type Dead
Nu gætter jeg bare; måske han synes at oplysningen om at tv'et hænger på væggen er ligegyldig, men at det kunne være mere interessant at vide hvordan billedoplevelsen er, nu hvor Hother er gået fra LCD til OLED. Et skifte - og bekymringer om samme - som alle os regelmæssige her på recordere.dk ikke har kunnet undgå at høre om, og følge med i. Og nu meddeler Hother at der ikke vil komme en brugeranmeldelse ... En stor skuffelse, ikke mindst for undertegnede. Men et stort tillykke skal da også lyde herfra.


Så kunne Naiera spørge til dette fremfor det latterlige indlæg, men nu er Naiera kendt for at blive personlig.

Hvis folk har et problem med Hother opretter en tråd om hans nye indkøb, så henvend jer til en moderator og lade ham afgøre relevancen indtil da STFU. Det er mig en gåde Naieras indlæg får lov til at stå.

Sorry Hother det var ikke for at forurene din tråd, det pisser mig bare af folk ikke bare kan holde sig væk, hvis de ikke har andet fornuftig at sige end det perfide indlæg Naiera kommer med.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Hej, Hother.

Jeg købte mit 65DX900 omkring samme tid som dig, har også kigget på LG i OLED, men grundet dårlige erfaring med LG har jeg bevist fravalgt OLED, skulle der skiftes til OLED har jeg som dig, så skal det være Panasonic.

Jeg håber du vil skrive nogle ord om forskellen på 65DX900 og EZ950 , hvilke styrker og evt.LOL svagheder du oplever imellem de 2 modeller.Thumbs Up

Jeg håber prisen bliver lidt bedre i den kommende tid på EZ950, umiddelbart er min bekymring, at stikkene vender bagud når det skal hænges på væggen, har du oplevet problemer med dette.Question

Tillykke med skærmen.Thumbs Up
Ja, jeg kan godt huske at du købte et DX900. Omkring stikkene. Jamen her benytter jeg mit ældgamle beslag fra Harald Nyborg, og her er god plads bag til. Så ingen problemer her.

Jeg skal i givet fald nok komme ind på forskelle DX900/EZ950.Smile

Hvis jeg ikke husker galt, så bor du vist i København, og i såfald er du velkommen til at komme forbi at se det nye i fred og ro. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 15:11
Hvordan er lyden i 950 ?

Har den indbygget Soundbar eller skal man op i en 1000 ?

Held og lykke med den nye skærm.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvordan er lyden i 950 ?

Har den indbygget Soundbar eller skal man op i en 1000 ?

Held og lykke med den nye skærm.
Lyden er helt som i DX900. Samme højtaler bestykning. Det betyder at den er acceptabel, for mig i det mindste, til TV-avis m.v.  Ingen soundbar.

Takker


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tclange
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 19:40
Læser man testen https://www.whathifi.com/panasonic/tx-55ez952b/review og under picture
Skriver de :
But there is one area in which the EZ952 is a long way behind its rivals: HDR

Er det noget som du kan se på din , kontra din dx900 ??

-------------
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af tclange tclange skrev:

Læser man testen https://www.whathifi.com/panasonic/tx-55ez952b/review og under picture
Skriver de :
But there is one area in which the EZ952 is a long way behind its rivals: HDR

Er det noget som du kan se på din , kontra din dx900 ??
Jeg vil meget nødig kommentere på tests fra Whathifi.

Når talen går på HDR, så er EZ950 klart efter DX900. Der er simpelthen mere blus på skærmen med f.eks. DX900.

Antager vi at de nærmeste rivaler er andre OLED Tv, så har jeg ikke noteret mig de store forskelle.

For mig personligt er EZ950 helt perfekt i og med,  at mine øjne ved slet ikke kan klare at se f.eks. HDR på DX900  - uden at skrue ned for lyset. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tclange
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 20:13
Super Tak for svaret

-------------
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050


Skrevet af: tclange
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 21:18
Panoreringer er der nogle problemer der ?
Evt ved fodbold

-------------
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af tclange tclange skrev:

Panoreringer er der nogle problemer der ?
Evt ved fodbold
Ikke set problemer, omvendt jeg har heller ikke set fodbold eller anden sport.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg orker simpelthen ikke den "Shit storm" som ofte følger med når jeg skriver mine meninger. Indrømmet jeg har mine meninger, og som ikke altid følger det brede flertal og diverse anmeldere. Sikkert min fejl.


Kan det måske hænge sammen med, at dine "meninger" indimellem modsiger fakta?

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvis folk har et problem med Hother opretter en tråd om hans nye indkøb, så henvend jer til en moderator og lade ham afgøre relevancen indtil da STFU. Det er mig en gåde Naieras indlæg får lov til at stå.


Hvorfor skulle det ikke blive stående? Det er en mening, akkurat som din er!
Nu er der så tidligere en moderator, som har lukket en af Johns tråde...

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Når talen går på HDR, så er EZ950 klart efter DX900. Der er simpelthen mere blus på skærmen med f.eks. DX900.


Nu er "mere blus" jo ikke nødvendigvis ensbetydende med bedre. Som Rasmus - henne fra Flatpanels - tidligere har forklaret, så er det samlede kontrast niveau at foretrække, frem for bare "blus på". LCD'er har jo ofte en tilbøjelighed til, at blive "grå i bunden" af skalaen, når der kommer blus på, med tab af detaljer som resultat.

M.v.h.

P.S.: Tillykke med det nye TV - bedste billedkvalitet du har haft til dato.


Skrevet af: claussor
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 23:24
Skal vi ikke lade være med at ødelægge en potentielt god tråd med person hetz? Jeg har læst recordere.dk i mange år især forum. Men ikke deltaget meget og synes bestemt det vil være en skam hvis han hele tiden skal jagtes. Vil faktisk mene at dem af jer der konstant jagter ham på denne måde, faktisk ender med at miste troværdighed i de andre tråde hvor der diskuteres. Det er lidt barnligt.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg orker simpelthen ikke den "Shit storm" som ofte følger med når jeg skriver mine meninger. Indrømmet jeg har mine meninger, og som ikke altid følger det brede flertal og diverse anmeldere. Sikkert min fejl.


Kan det måske hænge sammen med, at dine "meninger" indimellem modsiger fakta?

M.v.h.
Jeg skriver om de observationer som jeg gør. Man kan så være enig eller uenig. Jeg anbefaler helt bestemt, at du ikke læser hvad jeg skriver - just a hintWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 00:51
Og så over til de for mig gode nyheder. En ting jeg var lidt bange for var jo, at over 5 timers indstilling på DR1 (DR1 logoet), skulle give rentention og det der er værre, der skete bare intet - ingen retention .

Men tro mig "Vedligeholdelses programmet" kører nu. Vedligeholdelse programmet er en "Screen wash" funktion som skal slette retention. Den kører når TV´et er slukket i ca. 80 minutter. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Hej, Hother.

Jeg købte mit 65DX900 omkring samme tid som dig, har også kigget på LG i OLED, men grundet dårlige erfaring med LG har jeg bevist fravalgt OLED, skulle der skiftes til OLED har jeg som dig, så skal det være Panasonic.

Jeg håber du vil skrive nogle ord om forskellen på 65DX900 og EZ950 , hvilke styrker og evt.LOL svagheder du oplever imellem de 2 modeller.Thumbs Up

Jeg håber prisen bliver lidt bedre i den kommende tid på EZ950, umiddelbart er min bekymring, at stikkene vender bagud når det skal hænges på væggen, har du oplevet problemer med dette.Question

Tillykke med skærmen.Thumbs Up

Jeg er nu nået dertil, at jeg godt kan beskrive forskellene mellem DX900 og EZ950.

Byggekvaliteten mellem de to falder ud til DX900 fordel. Ikke sådan at kvaliteten er dårlig på EZ950  - slet ikke, men det er billedet der tæller. EZ950 er en ren billede maskine, ikke nogen dikkedarer og ingen kælen for detaljer,

Billede mæssigt. EZ950 har overalt lidt fordele udi  detaljer, kontrast og sortniveau. Men måske ikke så store forskelle som man umiddelbart skulle tro. F.eks. er Youtube 4K clips er ikke stort forskelligt, heller ikke på sortniveau omend  EZ950 er noget bedre.

Der hvor EZ950 æder DX900 er på BD og 4K BD HDR. Detaljer og sortniveau er bare godt.

Det i mine øjne helt store force som Panasonic har, er deres billede processor som jo findes i DX900, og i en nyere udgave i EZ1000 og EZ950, Processoren er for mig afgørende i SD materiale og videre frem, og dermed mit valg af Panasonic.  

OLED er i mine øjne som plasma, bare en god del bedre-

Har du yderllgere spørgsmål, så kommer du bare med demSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er ligeglad med at dit OLED sidder på væggen.

Er jeg gået glip af en intern joke... eller var det et ret usmageligt indlæg?

Jeg tror han hentyder til at et tv hænger på væggen, ikke sidder på væggen.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 08:00
Hej John
Tilykke med din nye Oled, jeg glæder mig til at høre om hvordan det klare de grå toner i billedet
Det er jo der som jeg har læst det at Oled kan have lidt problemer, jeg er sku stadig super glad for mit CX800
Meeen Gravity kunne være spændende at afprøve på Oled skærm.
Pøj pøj med helbredet.👍😃


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 08:42
Jeg er heller ikke lige altid enig i betragtningerne men så længe de er saglige og ikke som en decideret bashing tråd ala den der blev lukket for kort tid siden, synes jeg det er rigtig fint du gider lave en brugeranmeldelse og ikke mindst gider tage dig tid til det! Tillykke med tvet og helbredet (har ikke lige hørt hvad du fejlede) men lyder ikke godt hvis du ikke rigtig kan noget.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 09:45
?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Hej John
Tilykke med din nye Oled, jeg glæder mig til at høre om hvordan det klare de grå toner i billedet
Det er jo der som jeg har læst det at Oled kan have lidt problemer, jeg er sku stadig super glad for mit CX800
Meeen Gravity kunne være spændende at afprøve på Oled skærm.
Pøj pøj med helbredet.👍😃
Hej med dig, og mange tak.

Omkring gråtoner har jeg checket disse via mine test BD´s. Og her resultatet fint. Jeg har også afspillet en de nyere Sherlock Holmes BD, som jo i sig selv er ret mørk, og med det som jeg vil kalde mange "Sort nuancer", og grå. Den film stod bare rigtigt flot. Så jeg har ikke endnu observeret problemer på det område.Smile  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 12:50
Omkring billede indstillinger. Jeg har valgt ikke at gøre en disse. Jeg vurdere at farverne står så flot (måske med en anelse for meget rød), så jeg vil ikke lægge kalibrerings indstillinger ind fra tests.

Jeg får forhåbentligt Thomas fra tv kalibrering.dk på besøg i november.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvis folk har et problem med Hother opretter en tråd om hans nye indkøb, så henvend jer til en moderator og lade ham afgøre relevancen indtil da STFU. Det er mig en gåde Naieras indlæg får lov til at stå.


Hvorfor skulle det ikke blive stående? Det er en mening, akkurat som din er!
Nu er der så tidligere en moderator, som har lukket en af Johns tråde...

M.v.h.


Det er en mening uden substans og som kun har et formål, at svine Hother til intet andet, igen har man et problem med tråden så kontakt en moderator.



-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 19:53
I skal da lige have et par billeder - beklager kvaliteten.








-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jvks
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 20:16
Tillykke med det nye Tv.
Læser med stor interesse dine kommentarer om dine nye TV


-------------
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730







Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af jvks jvks skrev:

Tillykke med det nye Tv.
Læser med stor interesse dine kommentarer om dine nye TV
Mange tak skal du have.

Er begyndt af bokse med en lille bruger anmeldelse. Nu må vi se hvad det bliver tilSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 21:55

En lille brugeranmeldelse af mit Panasonic TX-65EZ950E.

Jeg havde jo indtil for nogle få dage siden et Pana DX900E. Et absolut kompetent TV, og med så få billede fejl, som jeg aldrig har oplevet det før. Hvorfor så skifte? Jeg har læst så meget om, og kigget så meget på OLED, og jeg er så nysgerrig på udviklingen på TV fronten, så ja OLED måtte prøves.

Inden jeg bestemmer mig til køb af et nyt TV, så gør jeg meget ud af  - om muligt, at teste de interessante emner. Jeg kan f.eks. ikke sige at et LG OLED ikke er bedre end det nu købte. Og det kan jeg ikke, for forhandlere af LG TV giver bare ikke mulighed for, at kunne gennemføre de tests som jeg gerne vil, og som er helt afgørende for mit valg af nyt TV.

Jeg har hos en bekendt kunne teste et Sony 65 tommer A1, og det korte og det lange er jo, at det TV ligger meget tæt på mit nuværende TV. Det eneste som jeg fandt bedre på Panasonic TV´et er, at TV-kanaler rent billede mæssigt for mig er mere naturligt. Vi benytter begge YouSee´s Humax boks, og signalforholdene er de samme. Andre kan helt bestemt have en anden opfattelse, og fint med det.

Hos min Panasonic forhandler kan jeg teste stort set som jeg vil, og alt er aftalt på forhånd. Bare de ikke er alt for trætte af mine besøg hos Panasonic Center Rødovre. Samme forhandler var i øvrigt så utrolig hjælpsom, at de pga. af en maveoperation hos mig, at de nedtog mit DX900 og opsatte det nye. Det er altså bare skønt, når man må løfte max 3 kg.

Byggekvaliteten er fin, ingen knagen når TV´et varmer op, og absolut ingen tant og fjas i designet. Der er bare et minimalt lille ”Panasonic” skilt på nederst på fronten. Billedet er afgjort det væsentlige, der er intet på TV´et som fanger din opmærksomhed. En ting som skuffer mig lidt er jo, at Panasonic på TV´ets højre side i skærmkanten, plejer at have lidt trykknapbetjeninger for tænd/sluk og kanalskift. Den mulighed er pist borte. Så ingen fjernbetjening  = ingen betjening af TV´et.

Billedet, hvad kan jeg sige. Hvis optagelsen er god, og signalforhold i orden, så er billedet eminent. Har lige set en klassisk koncert fra Wien på DR2, billedet var en oplevelse af smukke farver, og et klart og detaljeret billede. Det samme gælder jo ved afspilning af DVD, BD og BD HDR.  Ofte en meget stor grad af billededybde. Det er jo lige som at være der selv - nogen gange bedre end at være der selv. TV´et er jo anerkendt for sit CMS (Color Management System), og de ret komplette ISF indstillings muligheder.

Jeg er jo også lidt på AVFORUMS, og har her kunne læse lidt om problemer her og der på EZ950. Med det som jeg typisk ser, har jeg ingen problemer med bevægelser, Banding eller DSE. Billedet står helt klart og rent. Ikke dermed sagt, at jeg ikke senere kan notere mig et eller andet omkring billede fejl.

På den måde mit TV er placeret, er der meget lidt refleksioner, og bestemt intet der kan ses, når TV´et er tændt.  Jeg har heller ikke oplevet den rødlige ”Tint”, som andre har bemærket. Igen sikkert pga. af TV´ets placering.

EZ950E er jo blevet rost for flotte billede indstillinger fra fabrikkens side. Jeg glæder mig til når Thomas fra TV kalibrering har været forbi mig senere på efteråret, så kan jeg jo se hvor gode indstillingerne reelt er.

Lyden synes jeg faktisk er ganske okay med tanke på, at TV´et ikke er forsynet med en soundbar. Den tidligere nævnte koncert fra Wien gav mig et godt indtryk af lyden, og de indstillinger som jeg har foretaget. Det lød nemlig ikke helt skævt. Lyden var naturligvis ikke koncerten værdig, men alligevel.

Smart TV delen er jo efter sigende ikke så overvældende, men det jeg har brug for, det findes – og det virker. Jeg har dog ikke prøvet NETFLIX o.lign.

Jeg har ikke oplevet rentention eller det der er værre, og jeg håber jo heller ikke at jeg kommer til det.

TV´ets menuer er de kendte Panasonic menuer med den tilføjelse, at der er pixel orbiter og en ”Skærm vedligeholdelse” funktion.  Så er det jo ligesom i de gode gamle plasmaer tider. Det nye for mig omkring skærmvedligeholdelse er jo, at den starter når man slukker for TV´et, så der er intet synligt at se. For mig er OLED jo nærmest et plasma TV, bare en hel del bedre og en del mere udviklet.

En lille praktisk bemærkning. EZ950E samt et par andre Panasonic modeller modtager senere en firmware update med HDR10+, som i nogen grad modsvarer Dolby Vision. Om det får nogen reel betydning ved jeg ikke.  

Kort fortalt, jeg er særdeles tilfreds med mit nyindkøb – og det mest kostbare TV jeg nogensinde har købt, og det lever bestemt op til mine forventninger over en bred kam. TV´et virker vel planlagt/gennemarbejdet og velfungerende.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 22:24
Kom lige i tvivl.... Er du sponsoreret af den butik du nævner i hver sætning.?? Afslag i pris?
Håber jeg tager fejl

Mvh Michael


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Kom lige i tvivl.... Er du sponsoreret af den butik du nævner i hver sætning.?? Afslag i pris?
Håber jeg tager fejl

Mvh Michael
Nej slet ikke. Men det er hyggelige og hjælpsomme mennesker, og derfor nævner jeg gerne dem og deres hjælpsomhed.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 22:31
Ok tak for svar

Mvh Michael


Skrevet af: claussor
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 22:55
Fedt at læse godt at høre det indtil videre ikke skuffer :-)


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Kom lige i tvivl.... Er du sponsoreret af den butik du nævner i hver sætning.?? Afslag i pris?
Håber jeg tager fejl

Mvh Michael


Ha ha.

Jeg fik også denne tanke. Man bliver udsat for så meget målrettet reklame og skjulte budskaber. Eksempelvis alle de hus og haveblade der dumper ind af brevsprækken. Journalistik pakket ind som reklame er noget møg.

Jeg tror dog næppe at Hother skulle have forhandlet sig frem til en rabat, ved at skrive et positivt indlæg i et forum.

Han udtrykker bare sin begejstring for et produkt og en butik. Det skal han have lov til. Lige som andre tråde fraråder bestemte butikker og produkter.

Som læser og forbruger skal man altid være kritisk.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 07:52
Hvordan er panoreringerne i planet earth ii 4k? På mit LG er nogle af scenerne i første afsnit ikke specielt kønt at se på.


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 08:30
Mange tak for brugeranmeldelsen det super du gider!!

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvordan er panoreringerne i planet earth ii 4k? På mit LG er nogle af scenerne i første afsnit ikke specielt kønt at se på.

Jeg har ikke set problemer, hverken i panoreringer eller bevægelser.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 14:56
Okay, så kunne det godt tyde på Panasonic har mere styr på den del end LG.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, så kunne det godt tyde på Panasonic har mere styr på den del end LG.
Jeg tror måske at man skal huske på hvad det er jeg ser på mit TV. Jeg ser f.eks. ikke sport. Omvendt jeg mener ikke at jeg har hørt om de helt store problemer på området.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 15:47
Tillykke med den nye flade. Big smile Thumbs Up Til trods for den pebret pris på 40.000 + Wacko


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Tillykke med den nye flade. Big smile Thumbs Up Til trods for den pebret pris på 40.000 + Wacko

Jeg takker mange gangeSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JackD84
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 17:27
Hej Hother.

Har ikke lige fulgt med i tråden, og tv på det sidste, hvis du sammenligner, med et tv fra lg til omkring de 20.000 kr. og har du kendskab til Loewe, hvad får du så for de sidste penge? :-D


-------------
http://forum.recordere.dk/jacks-bio-stereo-meridian-update-15092015_topic130857_page1.html?KW=meridian" rel="nofollow - JackD Meridian Bio: Med korrekt Stereo Gengivelse


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Hej Hother.

Har ikke lige fulgt med i tråden, og tv på det sidste, hvis du sammenligner, med et tv fra lg til omkring de 20.000 kr. og har du kendskab til Loewe, hvad får du så for de sidste penge? :-D
Jeg kan ikke lave den eller de sammenligninger - desværre, og jeg kender intet til LoeweSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvordan er panoreringerne i planet earth ii 4k? På mit LG er nogle af scenerne i første afsnit ikke specielt kønt at se på.


Jeg har ikke set problemer, hverken i panoreringer eller bevægelser.  

Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: jvks
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 19:14
Har du noget indtryk af hvordan det klarer sig i et meget lyst rum ( uden direkte lys indfald på skærmen) ?

-------------
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730







Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvordan er panoreringerne i planet earth ii 4k? På mit LG er nogle af scenerne i første afsnit ikke specielt kønt at se på.


Jeg har ikke set problemer, hverken i panoreringer eller bevægelser.  

Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".
Jeg er bekendt med problemet, og der er vist en update på vej, som skal løse problemet. Der er blevet skrevet en del om det på AVFORUMS. Jeg har forstået det sådan, at det ikke er alle TV der lider af stuttering,  men jeg har altså ikke selv set det.

TakSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af jvks jvks skrev:

Har du noget indtryk af hvordan det klarer sig i et meget lyst rum ( uden direkte lys indfald på skærmen) ?
Jeg bor i en stuelejlighed og har lys fra solen. Indrømmet dagtimerne er ikke det tidspunkt som jeg ser mest TV, men når jeg har haft tændt TV´et har det ikke været noget problem. Men billedet har det dog bedst som nu i tusmørke, og i mørke med belysning i stuen. Jeg har ikke prøvet TV´et i hel mørke.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 19:23
Tillykke med det nyt tv, Hother Smile
Dejligt at du er glad og tilfreds - det er det eneste, der tæller.

Også dejligt at du gider bruge tid på at skrive en anmeldelse osv. herinde.
Det er der uden tvivl mange, der sætter pris på.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Tillykke med det nyt tv, Hother Smile
Dejligt at du er glad og tilfreds - det er det eneste, der tæller.

Også dejligt at du gider bruge tid på at skrive en anmeldelse osv. herinde.
Det er der uden tvivl mange, der sætter pris på.
Tak skal du have. Det håber jeg daSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, så kunne det godt tyde på Panasonic har mere styr på den del end LG.


Hvis man er overfølsom for sådanne ting, er det Sony man køber. Deres billed behandling er klasse 🙂


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 20:05
Det ville jeg også gerne, men min pengepung var ikke samarbejdsvillig på et 65"


Skrevet af: jvks
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 20:15
Takker


-------------
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730







Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".


Hvad var kildesignalet ? Synes alt for mange rapporterede issues på både LCD og OLED delvis kan relateres til streaming, som stadig kvalitetsmæssigt er alt for tvivlsom .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".


Hvad var kildesignalet ? Synes alt for mange rapporterede issues på både LCD og OLED delvis kan relateres til streaming, som stadig kvalitetsmæssigt er alt for tvivlsom .

Det var Panasonics egen demo, specielt udviklet til oled demonstration, ikke et stream.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".


Hvad var kildesignalet ? Synes alt for mange rapporterede issues på både LCD og OLED delvis kan relateres til streaming, som stadig kvalitetsmæssigt er alt for tvivlsom .

Det var Panasonics egen demo, specielt udviklet til oled demonstration, ikke et stream.
Så vil jeg så lige tilføje, at demoen faktisk ligger på TV´et, men kan kun til gås, hvis TV´et står i butiksmode.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så vil jeg så lige tilføje, at demoen faktisk ligger på TV´et, men kan kun til gås, hvis TV´et står i butiksmode.


Det virker jo lidt tåbeligt af Panasonic, hvis de har lagt en demo der udfordrer og udstiller en eventuel svaghed (! ) . Men det væsentligste er jo,at du ikke har spottet problemet på dit eksemplar .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så vil jeg så lige tilføje, at demoen faktisk ligger på TV´et, men kan kun til gås, hvis TV´et står i butiksmode.


Det virker jo lidt tåbeligt af Panasonic, hvis de har lagt en demo der udfordrer og udstiller en eventuel svaghed (! ) . Men det væsentligste er jo,at du ikke har spottet problemet på dit eksemplar .
Det kan vi kun være enige om.

Vincent fra HDTV har spotet hvordan problemet opstår, og Panasonic har udtalt, at der kommer en firmware update. Man skal nok passe på at man ikke gør problemet større end det er.

Samme Vincent har endvidere skrevet at problemet er "Rare".

Jeg har i det mindste ikke noget stutter på ISF 2Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 23:41
HDTVtest skriver dette:

"Combing/ Stutter on Mixed Film/ Video Content

Considering Panasonic’s excellent video processing track record, it’s somewhat surprising to discover this problem on the TX-55EZ952B. It’s likely present on the EZ1000/ EZ1002 which utilises the same HCX2 processor too, but we completely missed it (hey we’re only human) when we  http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx65ez1002b-201706134477.htm" rel="nofollow - reviewed that television , which gives you an indication of how rare and fleeting the bug was.

We spent hours testing and troubleshooting, and we think this is what’s happening. In mixed video/ film material (for example 24p movies with video title overlays) which are not common these days, the HCX2 processor would hesitate for two to three seconds at the start of the scene, causing subtle stuttering and combing artefacts before turning smooth. We experimented with various settings and frame rates, and found that even though setting [Intelligent Frame Creation] to “Mid” or “Max” could smooth out and mask the stutter, only engaging [Game Mode] or the [Pure Direct] modes would disable whatever processing that’s responsible for the frame skips, and eradicate said stuttering. We certainly hope we have given enough clues for Panasonic engineers to fix this issue via a firmware update."

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx55ez952b-201707194485.htm" rel="nofollow - http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx55ez952b-201707194485.htm





Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 05-September-2017 kl. 09:18
Jeg oplevede det også på vores EZ950 da jeg testede, men jeg fandt ikke et mønster i hvilket materiale, der gav problemerne. IFC sat på "mid" eller "max" er dog ikke nogen god løsning i min optik. IFC tilføjer ret hurtigt artefakter selv på "low", så jeg ville hellere leve med stutter end at leve med disse fnidder i billedet.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 05-September-2017 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så vil jeg så lige tilføje, at demoen faktisk ligger på TV´et, men kan kun til gås, hvis TV´et står i butiksmode.


Det virker jo lidt tåbeligt af Panasonic, hvis de har lagt en demo der udfordrer og udstiller en eventuel svaghed (! ) . Men det væsentligste er jo,at du ikke har spottet problemet på dit eksemplar .

Det kan vi kun være enige om.

Man skal nok passe på at man ikke gør problemet større end det er...



Du mener, ligesom dengang du gjorde et kæmpe nummer ud af at piske en stemning op omkring burn-in på OLED? Et fænomen som i allerhøjeste grad også var/er rare...



Print side | Luk vindue