Print side | Luk vindue

ARC problem?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152451
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 00:09


Emne: ARC problem?
Skrevet af: kennethbrdk
Emne: ARC problem?
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 18:22
For et par måneder siden fik jeg tilsluttet og aktiveret ARC mellem mit sony tv og min pioneer receiver, men nu er min receiver begyndt selv at tænde når tv'et er slukket, hvilket er ekstremt irriterende. Kan man deaktivere HDMI CEC og ARC så stadig virker eller hvad kan man hitte på Smile



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 20:06

HDMI kontrol har 2 muligheder til eller fra. Så det er enten eller.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 21:51
Ok men man skulle jo synes at tv'et sender en impuls til forstærkeren, der siger den skal tænde om end tv'et er slukket - eller så er nissen måske dukket op tidligt i år :P


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2017 kl. 22:08

Det er sådan det foregår TV tændes og den tilsluttede enhed tændes, og når TV slukkes, så slukker den tilsluttede enhed også.
Det kan også gøre omvendt, f.eks en TV boks tændes og tænder TV, og slukker det når den slukkes.
Der er tilfælde hvor tingene ikke lige spiller sammen som det burde, hvad der i dit tilfælde kan være galt vides ikke, det kan være en fejl enten i Reciveren eller i TVet, der giver en impuls så at den tænder.
Der kan prøves med et andet kabel, ikke at det måske hjælper, men så er det da prøvet. Ellers må du deaktivere funktionen i TVet der tænder Reciver, og så tænde den manuelt når det er nødvendigt at den bruges. Jeg bruger den kun når der ses Film.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 08:50
Ja tænker også at jeg må slå det fra når det ikke skal bruges og så til når jeg skal, hvis receiveren fortsætter med at tænde umotiveret


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 09:59
Jeg kan godt ha ARC uden at ha HDMI control slået til på mit udstyr. Så mon ikke du også kan det.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-September-2017 kl. 22:20
Som Kampus skriver, så er ARC og CEC to vidt forskellige ting, og kan oftest styres individuelt.

M.v.h.


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 12:35
Synes det lyder mærkeligt at TV i slukket tilstand skulle tænder receiver, har du ikke andre enheder tilsluttet receiver?

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Synes det lyder mærkeligt at TV i slukket tilstand skulle tænder receiver, har du ikke andre enheder tilsluttet receiver?

Kan måske tænkes TV står semi-standby, så aktiviteter som smart TV er aktive i baggrunden.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 12:41
Jeg har aldrig haft problemet før. Først efter jeg aktiveret ARC, men kun de sidste 14 dage, men sjovt nok har der intet været siden jeg skrev herinde Big smile. Det hjælper åbenbart bare at skrive herinde!
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 12:48
Må da håbe det fortsætter så. Har du prøvet at slå HDMI CEC/kontrol fra?

Jeg ville gerne at min Pioneer selv havde tændt, men den slukkede selv istedet for. Så idag er den skrot


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 12:51
Nej det eneste jeg har lavet er at vende fjernbetjeningen om så den ikke står og peger mod forstærkeren Tongue - men tænker det lyder lidt langt ude!


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-September-2017 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Nej det eneste jeg har lavet er at vende fjernbetjeningen om så den ikke står og peger mod forstærkeren Tongue - men tænker det lyder lidt langt ude!

Nej det kan sagtens lade sig gøre. Min Mor hældte engang vand på fj.btj. da hun vandede blomster. Og det resulterede i at TV'et tændte


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 08-September-2017 kl. 13:16
Nå der var lige en 4-5 dage hvor den ikke gjorde det, men havde gjort det i går og fjernbetjeningen vendte den anden vej. Jeg sad og luret lige i menuen til min pioneer forstærker i går men blev lidt i tvivl om hvilket punkt jeg skulle disable for at tv og receiver starter uafhængigt af hinanden - er det hdmi kontrol.. - det synes jeg var det nærmeste jeg kom på hdmi-cec i dens menu..



Print side | Luk vindue