Print side | Luk vindue

ArgusTV - YouSee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152472
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 23:23


Emne: ArgusTV - YouSee
Skrevet af: noerden
Emne: ArgusTV - YouSee
Skrevet den: 04-September-2017 kl. 13:57
Hej
Det ser ud som om at der nu kommer gang i Argus TV igen - jeg har brugt det i en 5 års tid - og det kører egentlig ok, og har en god planlægningsfunktion.

Nu er jeg flyttet fra Kbh til Silkeborg, og har flyttet min Yousee tv installation. Jeg har lidt bøvl med at skanne kanaler ind - selvom det ser ud som om at DR kanaler og f.eks. Kanal 5 er skannet ind - så kan den ikke tune in (no signal). Hverken på det ene eller andet (usb terratec) kort.
Jeg har tjekket frekvenserne med http://digitalt.tv/yousee-frekvensliste/ - men det hjælper ikke lige.

Er der nogen her der bruger Argus og YouSee? og har en oversigt over frekvenser, eller fif til hvordan i skanner kanalerne?

Derudover - nogen der har erfaringer med kodede kanaler og Argus?





Svar:
Skrevet af: ist
Skrevet den: 08-September-2017 kl. 10:28
Hej,
Jeg bruger Argus og Yousee stor københavn.
Det er noget tid siden at jeg scannede sidst, men da jeg gjorde det, lavede jeg min egen xml fil med frekvenser. Det tager lidt tid at skrive men scanning tog ingen tid og det virker.

Kan evt sende dig min frekvense liste. send mig en pb.

Kodet kanaler - det kender jeg ikke noget til.



Skrevet af: noerden
Skrevet den: 08-September-2017 kl. 10:59
Hejsa
Du må meget sende mig din liste


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-September-2017 kl. 11:10

Der er en liste her. http://digitalt.tv/yousee-frekvensliste/

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 08-September-2017 kl. 11:14
Hej
Takker - meeen hvis du lige læser mit indlæg igenWink


Skrevet af: Keyser_Soze
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 16:48
Har selv haft en del udfordringer med YouSee og Argus. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide om listen virker, for så kunne jeg godt være interesseret også.


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 08:32
Jeg er ikke kommet så meget videre.
Min udfordring i at komme videre, starte forfra med Argus er:
1. Det tager en del tid
2. Jeg har i forvejen investeret en del tid i at få xlmtv delen til at virke - og den kører bare derudaf med data fra jnylen og opgavestyring i Windows
3. Overvejer i samme ombæring at skifte til Kodi, da jeg synes det virker lidt mere frisk og hurtigt. jeg har bare haft problemer med at sætte det op som min Mediaportal+StreamedMP så jeg har menupunkter der peger ned i: TV, Film, Serier, Børneting mm. DEt er især den sidste: Børneting - hvor der skal peges ned i en tilfældig folder, uden at man skal igennem nogle valgpunkter.


Mit problem pt. er at selvom "services" er læst korrekt ind med de rigtige frekvenser, så kan Argus ikke tune in på alle kanaler. Det er megatræls. For problemet kan være noget i ens database, USB fejl eller dårlige antenneforbindelser. Disse er dog tjekket og alle stik sidder som de skal.


Pyyhhhhh, man bliver træt. Og så overvejer keg en youseeboks, så vil jeg kunne optage livetv, og så forsvinder en stor del af fidusen med Argus. Jeg ved dog ikke om man også kan optage film, og gemme dem et stykke tid.



Print side | Luk vindue