Print side | Luk vindue

Får TV2 hovedkanal DVB-T2, samt Antenne?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152548
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 10:15


Emne: Får TV2 hovedkanal DVB-T2, samt Antenne?
Skrevet af: csell
Emne: Får TV2 hovedkanal DVB-T2, samt Antenne?
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 12:20


Hej.

Jeg kender en fattig studerende der glæder sig til at han kan opsige sit kabel TV fra årets udgang. Han ser meget lidt DR TV og kun TV2 nogle få gange om året. Han bor i København i en egendom med sløjfeanlæg. Men jeg finder det svært, hvis jeg skal råde ham.

Hvad tror i der sker med TV2 hovedkanal fra april 2020 når Boksers nuværende kontrakt udløber samtidigt med at 700 Mhz båndet bliver frigivet til mobil bredbånd?

Tror i at TV2 hovedkanal stadig vil blive sendt ud over DVB-T, eller kommer den til at kræve DVB-T2 udstyr?

Og hvad kan i sige omkring antenne. I Københavnsområdet sendes MUX 1+2+3 både hoved og hjælpesendere på 730 MHz, 714 MHz og 738 MHz. Så jeg går ud fra at man skal flytte frekvens.
Vil mobil bredbånd i 700 MHz båndet kræve nye filtre lige som de 4G filtre vi bruger i dag?

Vil det sige at, jeg kan fortælle ham, at han kan købe en antenne til brug nu, og i de næste 2,5 år.
Og at han derefter om 2,5 år skal ud og købe et 700 MHz filter og selv montere det, ( samt fjerne det gamle 4G filter )?

Eller hvordan tror i at udviklingen vil gå?

Hvad med indendørs antenner. Tror i, at der vil komme nye modeller på markedet, som er dæmpet for 700 MHz mobilt bredbånd?
Er der nogen, der har hørt noget?

Hvad er planerne for DR og evt DVB-T2?

Der må være mange, der kan komme ud af deres sløjfeanlæg, og som kommer til at stå med de samme spørgsmål. Hvad gør de?

Hilsen Carsten



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 12:35
jeg ville gå, vent vi bruger ikke nogle form for antenne hos mig mere, vi tv2play on demand til 59 om mdr, og så bruge drtv, og netflix, alt efter serier skifter vi mellem hbo og viaplay. det kan klares med et smart tv, eller streaming enheder som Chromecast, nvidia shield tv, apple tv. det er kræves er internet


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 13:10
Han kan streame kanalen via TV2 Play.
Det er nok det billigste, hvis det er den enesre kanal, han ser

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: csell
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 16:58
Hej.

Ja, han har en bærbar komputer med HDMI udgang. Men det er ikke en elegant løsning.

Hilsen Carsten.

 


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 18:42
Nej det er ikke nej. Men der er Chromecast, Android tv (smart tv, NVIDIA shield tv) og Apple tv, til streaming


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 18:43
Det må du meget undskylde.
Jeg antog, at en "fattig studerende" var interesseret i den billigste pris.
Hvis han vælger at se TV via antenne, skal han jo stadig tegne et abonnement hos en udbyder.
Vi ser selv DR, TV2 og Netflix via et Apple TV.
det er en yderst elegant løsning.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Ja, han har en bærbar komputer med HDMI udgang. Men det er ikke en elegant løsning.

Hilsen Carsten.

 


Nej, men det er altså dobbelt så dyrt at få et TV2 only kort ved Boxer, som at have TV2 Play basis på PC. Der kan jo bruges Cromecast, ATV el lign afspiller.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 19:19


Hej.

Tak for jeres svar.

Jeg har læst at ved streaming kommer TV2 i dårligere kvalitet på en ATV4.
Eller ville en ekstra billig brugt ATV4 havde været en mulighed, nu når der kommer en ny ATV i denne uge.

Ved antenne er DR gratis og han kan nøjes med et boxer kort med kun en kanal, nemlig TV2.
Men jeg syntes antenneløsningerne er uoveskuelige med skift eller ombygning allerede efter 2,5 år.

Og Kampus kommer med et godt argument om at prisen er forskellig, alt efter hvordan man ser TV2.

Men er der ikke nogen der har et bud på, hvad der vil ske efter april 2020?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 11-September-2017 kl. 20:12
Vi ser TV2 via Apple TV på et 64" TV.
Jeg synes at kvaliteten er fin.
I er velkomne til at komme forbi og se lidt TV.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Hej.

Tak for jeres svar.

Jeg har læst at ved streaming kommer TV2 i dårligere kvalitet på en ATV4.
Eller ville en ekstra billig brugt ATV4 havde været en mulighed, nu når der kommer en ny ATV i denne uge.

Ved antenne er DR gratis og han kan nøjes med et boxer kort med kun en kanal, nemlig TV2.
Men jeg syntes antenneløsningerne er uoveskuelige med skift eller ombygning allerede efter 2,5 år.

Og Kampus kommer med et godt argument om at prisen er forskellig, alt efter hvordan man ser TV2.

Men er der ikke nogen der har et bud på, hvad der vil ske efter april 2020?

Hilsen Carsten.


TV verdenen ser helt anderledes ud.

Er en fattig studerende ikke blevet færdig til den tid?

Så køber han den løsning der passer der.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Jeg kender en fattig studerende
 
kun TV2 nogle få gange om året.

Det bliver sku en dyr løsning.


TV2 via boxer koster jo 119 kr om måneden, dvs 1428 om året, for at se TV2 nogle få gange.


Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 10:20
Ser ud til at han snart kan nøjes med 39kr. om måneden da TV2 lancerer Play med reklame.
http://www.recordere.dk/2017/09/tv-2-play-faa-reklamer-spar-penge/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2017/09/tv-2-play-faa-reklamer-spar-penge/


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Ser ud til at han snart kan nøjes med 39kr. om måneden da TV2 lancerer Play med reklame.
http://www.recordere.dk/2017/09/tv-2-play-faa-reklamer-spar-penge/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2017/09/tv-2-play-faa-reklamer-spar-penge/

Det er den løsning han skal hoppe på. Og jeg kan se TV2 only kort er oppe i horrible 119kr/md. Men det er jo også en udbyder der har et slogan: "Betal kun for de kanaler du ser". De siger ikke man betaler overpris!


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 15:03
TV2 Play til 69 kr/39 kr henholdsvis uden og med reklamer giver jo ikke adgang til live TV.
Så hvis han ønsker at kunne se TV2 kanalen så koster det 129kr (99kr med reklamer).
 


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 15:18
Det er ikke korrekt.
Du kan købe en enkelt kanal til 39/md.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det er ikke korrekt.
Du kan købe en enkelt kanal til 39/md.

Er det Boxer du henviser til?

Hvis du vil se TV2 hos dem, så koster det 119,-/mdr. (basispris på 70,- plus TV2 for 49,-).

EDIT: Kan se at man faktisk kan købe TV2 live hos TV2 Play for 39,-/mdr (med binding på 6 mdr).
Det er jo egentlig lidt interessant. Så kan man faktisk se alle DR's kanaler plus TV2, for 39,-/mdr.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:


TV2 Play til 69 kr/39 kr henholdsvis uden og med reklamer giver jo ikke adgang til live TV.
Så hvis han ønsker at kunne se TV2 kanalen så koster det 129kr (99kr med reklamer).
 


Nej! TV2 Play live koster 39kr/md som billigste mulighed
Boxer TV2 only koster 119kr/md, og kræver en god modtagelse via antenne. Så 3 gange så dyrt med Boxer

PS: i starten da TV2 blev betalingskanal gav jeg ca 35kr/md hos Boxer for TV2 only kort


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 17:00
Jeg ved ikke hvor i har disse priser fra, men her i kolonihaven betaler jeg 59-kr. om måneden for tv2 kortet. 119-kr pr.md. er jo helt vanvittig for en kanal der oven ikøbet er reklamer på.
        carsten


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 17:12
Priserne er via TV2 Play

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 17:32
Prisen på TV2 alene ved Boxer er 59 kr pr måned


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 17:33
Fejl post


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Prisen på TV2 alene ved Boxer er 59 kr pr måned

Det er rigtigt, de havde skjult det godt på deres hjemmeside, så så det ikke lige (man skal så lige betale 399,- i oprettelse... Confused)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Prisen på TV2 alene ved Boxer er 59 kr pr måned

Jeg har ikke checket prisen på TV2 only kortet hos boxer. 59kr lyder bedre, men stadigvæk væsentligt dyrere end streaming. Der skal også tillægges oprettelse og evt modtager tunerbox og antenne.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 12-September-2017 kl. 22:18
  • Hele pakken koster kr. 99/måned med reklamer og kr. 129/måned uden. Den indeholder on demand indhold og ‘TV 2’-kanalerne live.


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 13-September-2017 kl. 06:54
Hvad prøver du at fortælle?

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 13-September-2017 kl. 13:22
Det er den pakke med live tv i. Ikke den til 39 kr

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-September-2017 kl. 13:50
Du kan abonnere på én kanal (f.eks. TV 2 hovedkanal) for 39,-


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 13-September-2017 kl. 13:59
OK var ikke klar over det, så tog jeg fejl.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C




Print side | Luk vindue