Print side | Luk vindue

Apple tv4k vs Nvidia Shield

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152646
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 00:18


Emne: Apple tv4k vs Nvidia Shield
Skrevet af: mcosta
Emne: Apple tv4k vs Nvidia Shield
Skrevet den: 19-September-2017 kl. 19:01
Jeg er tvivl om hvad jeg skal købe. 
Boksen skal:
- fungere som mediacenter og dermed afspille billeder samt film fra nas (alle formater; mkv, bdmw, iso mv)
- gerne DTS HD lyd
- understøtte apps som viaplay, netflix, dr, tv2, yousee (når det en gang kommer), hbo mfl.
- være brugervenlig, så alle i familien kan betjene den.

Hvad vil I vælge og hvorfor?

Ps. vi har ingen apple produkter i forvejen.




Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-September-2017 kl. 20:09
Det er vist for tidligt at svare på da appleTV 4k ikke er ude før om et par dage

Man har du andre Apple ting er det vejen frem

Selv hopper jeg på et Apple tv 4k


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 19-September-2017 kl. 21:51
I min familie valgte vi shielden, da vi havde brug for dts HD dolby HD, samt 24p på blu-ray ripsne. Og et spinkelt håb om at dr og tv2 ville lave Android tv apps, men det har de ikke endnu. Men Android tv, har indbygget Chromecast, så da vi har Android mobiler i forvejen, ja så virker det problem frit. Ville være bedst med DR, og tv2 Play apps. Men. Vi mangle lige sindet til at presse de to. Men Viaplay og Netflix har apps til den og det virker bare. Vi bruger plex server med plex app, til vores billeder og mkv filer.og hvis du ingen PC har til plexserver så klare shielden os det


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 19-September-2017 kl. 21:58
Jeg modtager min 4K fredag og tester hvordan den klarer mine BD-rips. Det er dog definitivt, at den ikke kan vise 24p korrekt, da den kun har 50 eller 60 hz output.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 19-September-2017 kl. 23:53
Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 06:55
Oprindeligt skrevet af mcosta mcosta skrev:

Jeg er tvivl om hvad jeg skal købe. 
Boksen skal:
- fungere som mediacenter og dermed afspille billeder samt film fra nas (alle formater; mkv, bdmw, iso mv)
- gerne DTS HD lyd
- understøtte apps som viaplay, netflix, dr, tv2, yousee (når det en gang kommer), hbo mfl.
- være brugervenlig, så alle i familien kan betjene den.

Hvad vil I vælge og hvorfor?

Ps. vi har ingen apple produkter i forvejen.


Jeg har selv samme overvejelser og i tillæg til din liste af ønsker ville jeg også gerne kunne optage TV programmer på en NAS. Via Shield kan det lade sig gøre via Kodi der kontrollerer TV headend på NAS'en. 

Men kan noget tilsvarende etableres på Apple tv4k?

Når du skriver DTS HD lyd er det så streamet eller rippede bluray's?

Til Apple 4k'en fordel taler også at den er lidt billigere


Skrevet af: mcosta
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 08:52
DTS HD lyd er fra mine Bluray rips som findes på en NAS. Kan det lade sig gøre via infuse, så er det et plus for ATV 4K løsningen. 

Jeg hælder mest til atv løsningen pt, da den stort set opfylder alle mine krav. Eneste minus jeg kan se, er at atv 4k ikke afspiller i 24p - ved ikke hvor meget det betyder (jeg har 65")?  


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af mcosta mcosta skrev:

DTS HD lyd er fra mine Bluray rips som findes på en NAS. Kan det lade sig gøre via infuse, så er det et plus for ATV 4K løsningen. 

Jeg hælder mest til atv løsningen pt, da den stort set opfylder alle mine krav. Eneste minus jeg kan se, er at atv 4k ikke afspiller i 24p - ved ikke hvor meget det betyder (jeg har 65")?  
JA det svært at sige med de 24p. det er meget subjektivt. Jeg ved at min yngste datter og jeg, er meget følsom for jutter ved 60hz
Men min hustru og min ældste er ikke så følsom for det. hvis det var mig, ville jeg blive ved shield.. Men igen shield som plexserver, med hardware trancoding og har målt min i sin tid til 3 transcodet stream på en gang. så kan andre enheder i huset også afspille film, uanset format. hvor infuse er man nødsaget til at det skal være i rigtige formater, til hvis man chromecaster til et sove/eller børne værelse. da chromecast ikke selv kan transcode


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)

Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 13:14
Det er ikke noget, jeg oplever som et problem.
Men andre kan selvfølgelig opleve det anderledes.
Hvis du bor i nærheden af Brøndby Strand, er du velkommen til en demo.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Det er ihvertfald fint for mig i det jeg ikke oplever nogen form for judder eller andet i afspilningen.
Gætter på at ‘Film mode’ på mit Sony tv laver noget som gør afspilningen flydende. Jeg er i hvertfald godt tilfreds.
Når jeg afspiller dvd rips sætter jeg Apple tv til 1080p 50Hz for at undgå judder.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg modtager min 4K fredag og tester hvordan den klarer mine BD-rips. Det er dog definitivt, at den ikke kan vise 24p korrekt, da den kun har 50 eller 60 hz output.
Hvor har du bestilt, siden du er sikker på, at den kommer på Fredag?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Det er ihvertfald fint for mig i det jeg ikke oplever nogen form for judder eller andet i afspilningen.
Gætter på at ‘Film mode’ på mit Sony tv laver noget som gør afspilningen flydende. Jeg er i hvertfald godt tilfreds.
Når jeg afspiller dvd rips sætter jeg Apple tv til 1080p 50Hz for at undgå judder.
Ja, dit TV laver sikkert noget 3:2 pulldown. Men det er altså langt fra perfekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg modtager min 4K fredag og tester hvordan den klarer mine BD-rips. Det er dog definitivt, at den ikke kan vise 24p korrekt, da den kun har 50 eller 60 hz output.

Hvor har du bestilt, siden du er sikker på, at den kommer på Fredag?

Den er bestilt da Apple åbnede for salg i fredags. Leveringstiderne ændrede sig ret hurtigt jo længere op af formiddagen det blev, men kl 9.02 var der levering en uge efter. Kl 9.10 var det rykket til d. 23.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-September-2017 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg modtager min 4K fredag og tester hvordan den klarer mine BD-rips. Det er dog definitivt, at den ikke kan vise 24p korrekt, da den kun har 50 eller 60 hz output.

Hvor har du bestilt, siden du er sikker på, at den kommer på Fredag?

Den er bestilt da Apple åbnede for salg i fredags. Leveringstiderne ændrede sig ret hurtigt jo længere op af formiddagen det blev, men kl 9.02 var der levering en uge efter. Kl 9.10 var det rykket til d. 23.
Jeg troede først, at den blev frigivet Mandag. Men da fedt nok. Jeg har bestilt ved Elgiganten, og ved intet om hvor lang tid der er før den kommer.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 07:36
Ejer du 4K film? Fordi hvis du ikke selv ejer nogle og ikke regner med at købe nogle så ville jeg, hvis jeg var dig, hoppe over ATV4K og købe ATV4 i stedet. De kan det samme.

Ang DTS MA og andre lydformater så syntes jeg igen du bør overveje hvilket setup du har. Jeg havde engang alle mine Bluray film til at ligge på min NAS ukomprimeret med DTS MA lydspor og det hele.
Men det gik bare op for mig. JEg kan vitterlig ikke høre forskellen. Så nu er alle mine film konvateret til DTS og alle film er komprimeret og lagt i MP4 format. Det fylder ca 1/3 af hvad det fyldte før og ALLE mine enheder kan afspille ALLE mine film uden problemer via PLEX som ikke transcoder noget som helst. 

Hvis kvaliteten er vigtigere end apps ville jeg vælge Shield. Men hvis udvalget af apps og bekvemmelig hed er mest vigtig ville jeg vælge ATV. Men som sagt ikke 4K. 

Just my 2cent


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: mcosta
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 08:28
Ang. mediaplayer til atv, så nævner mange infuse eller mrmc - hvilken er bedst?


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Ejer du 4K film? Fordi hvis du ikke selv ejer nogle og ikke regner med at købe nogle så ville jeg, hvis jeg var dig, hoppe over ATV4K og købe ATV4 i stedet. De kan det samme.


Væsentligste grund til ATV4k og ikke ATV4 er vel at kunne streame 4k materiale fra f.eks. Netflix.


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Ejer du 4K film? Fordi hvis du ikke selv ejer nogle og ikke regner med at købe nogle så ville jeg, hvis jeg var dig, hoppe over ATV4K og købe ATV4 i stedet. De kan det samme.


Væsentligste grund til ATV4k og ikke ATV4 er vel at kunne streame 4k materiale fra f.eks. Netflix.

På nuværende tidspunkt så vil mit svar være nej. Det ser jeg ikke som en væsentlig grund. Der er ganske enkelt for lidt indhold i 4K. 
Desuden hvis du har et tv som supportere 4k så har du næsten også med garenti en netflix app indbygget. 


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 09:01
Kenneth85 - meget enig. Lidt samme proces sig har været igennem. Magter dog ikke at lave mine rips om:).

Men eller ja ATV for convenience og mængden af apps.

Nvidia shield udnytter hd lydformaterne, som Kenneth kan jeg kun på få lydspor ane forskel på dts hd og dts i et 5.1 system.

Men prisen imellem atv4 og atv4k gør at du da bare skal tage 4k, det blir dit næste tv uanset. ITunes lancerer fra release et fornuftigt 4k/hdr katalog og det vokser da kun:)


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Ejer du 4K film? Fordi hvis du ikke selv ejer nogle og ikke regner med at købe nogle så ville jeg, hvis jeg var dig, hoppe over ATV4K og købe ATV4 i stedet. De kan det samme.

Ang DTS MA og andre lydformater så syntes jeg igen du bør overveje hvilket setup du har. Jeg havde engang alle mine Bluray film til at ligge på min NAS ukomprimeret med DTS MA lydspor og det hele.
Men det gik bare op for mig. JEg kan vitterlig ikke høre forskellen. Så nu er alle mine film konvateret til DTS og alle film er komprimeret og lagt i MP4 format. Det fylder ca 1/3 af hvad det fyldte før og ALLE mine enheder kan afspille ALLE mine film uden problemer via PLEX som ikke transcoder noget som helst. 

Hvis kvaliteten er vigtigere end apps ville jeg vælge Shield. Men hvis udvalget af apps og bekvemmelig hed er mest vigtig ville jeg vælge ATV. Men som sagt ikke 4K. 

Just my 2cent
Men med film med 7.1 så er det uhensigt mæsig at lægge filmene i dts, der kun har 5.1, hvis man har min. 7.1 setup


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men med film med 7.1 så er det uhensigt mæsig at lægge filmene i dts, der kun har 5.1, hvis man har min. 7.1 setup

Helt enig. 
Også derfor jeg skriver at man bør overveje hvilket setup man har. Smile


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 15:50
-slettet-


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-September-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Det er ihvertfald fint for mig i det jeg ikke oplever nogen form for judder eller andet i afspilningen.
Gætter på at ‘Film mode’ på mit Sony tv laver noget som gør afspilningen flydende. Jeg er i hvertfald godt tilfreds.
Når jeg afspiller dvd rips sætter jeg Apple tv til 1080p 50Hz for at undgå judder.

Ja, dit TV laver sikkert noget 3:2 pulldown. Men det er altså langt fra perfekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down


Hvis det gøres korrekt, er der vel ikke noget problem?


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Det er ihvertfald fint for mig i det jeg ikke oplever nogen form for judder eller andet i afspilningen.
Gætter på at ‘Film mode’ på mit Sony tv laver noget som gør afspilningen flydende. Jeg er i hvertfald godt tilfreds.
Når jeg afspiller dvd rips sætter jeg Apple tv til 1080p 50Hz for at undgå judder.

Ja, dit TV laver sikkert noget 3:2 pulldown. Men det er altså langt fra perfekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down


Hvis det gøres korrekt, er der vel ikke noget problem?
Uanset hvordan du vender og drejer det skal systemet opfinde billeder der ikke findes. Nogen er mere følsomme overfor judder end andre. Men korrekt kan det aldrig blive :D


Skrevet af: mcosta
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 12:46
Kan det passe man ikke kan købe apple tv4k i nogen butikker? - release er da i dag. 


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af mcosta mcosta skrev:

Kan det passe man ikke kan købe apple tv4k i nogen butikker? - release er da i dag. 


Helt rigtigt

Alle er forudbestilt.    

så du må vente lidt 


Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 13:57
det er fuldstændig til grin, at den ikke er er nogle til stede i de fysiske butikker. efterhånden synes jeg at butikkerne selv er skyld i at de ikke rigtig sælger noget i deres fysiske butikker.

-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 14:05
De kan sgu da ikke gøre for at samtlige eksemplarer er revet væk?!


Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 14:17
De kunne jo vælge atlade være med at sælge alle deres varer online. Jeg tror næppe på at hverken Elgiganten eller Power har haft nogle på lager i morges :)
men er der nogle der har modtaget en apple TV 4K fra Elgiganten eller power i dag ?


-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 14:41
Jeg er nu enig i at de bidrager til nethandel fremfor fysisk butik. Men i det tilfælde her gætter jeg nu på det er Apple der helt suverænt har bestemt at det skal være sådan.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Det er ihvertfald fint for mig i det jeg ikke oplever nogen form for judder eller andet i afspilningen.
Gætter på at ‘Film mode’ på mit Sony tv laver noget som gør afspilningen flydende. Jeg er i hvertfald godt tilfreds.
Når jeg afspiller dvd rips sætter jeg Apple tv til 1080p 50Hz for at undgå judder.

Ja, dit TV laver sikkert noget 3:2 pulldown. Men det er altså langt fra perfekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down


Hvis det gøres korrekt, er der vel ikke noget problem?

Uanset hvordan du vender og drejer det skal systemet opfinde billeder der ikke findes. Nogen er mere følsomme overfor judder end andre. Men korrekt kan det aldrig blive :D


Der er rigtigt nok indsat frames i kildematerialet, men de frames fjernes jo igen, når tv'et laver reverse pull down.


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Min Atv4 afspiller mine ukomprimerede Bd-rips fra Nas perfekt med Original HD lyd via appen Infuse. Her sættes Apple tv til Auto (eller 1080p 60Hz)


Det kan jo aldrig være perfekt, når den ikke kan afspille 24 fps korrekt!


Det er ihvertfald fint for mig i det jeg ikke oplever nogen form for judder eller andet i afspilningen.
Gætter på at ‘Film mode’ på mit Sony tv laver noget som gør afspilningen flydende. Jeg er i hvertfald godt tilfreds.
Når jeg afspiller dvd rips sætter jeg Apple tv til 1080p 50Hz for at undgå judder.

Ja, dit TV laver sikkert noget 3:2 pulldown. Men det er altså langt fra perfekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Three-two_pull_down


Hvis det gøres korrekt, er der vel ikke noget problem?

Uanset hvordan du vender og drejer det skal systemet opfinde billeder der ikke findes. Nogen er mere følsomme overfor judder end andre. Men korrekt kan det aldrig blive :D


Der er rigtigt nok indsat frames i kildematerialet, men de frames fjernes jo igen, når tv'et laver reverse pull down.
Øh ja - forudsat at dit TV kan finde ud af det (og gør det korrekt). Det er skam langt fra givet, selv i 2017:
http://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p" rel="nofollow - http://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-September-2017 kl. 19:53
Hvilket bringer os tilbage til min oprindelige kommentar.

Pioneer gjorde i sin tid meget ud af det, og det er jo egentligt noget alle producenter burde kunne finde ud af i dag, men de har nok mere travlt med at finde på yderligere billedforringende tiltag.

Det, der i øvrigt kunne drille tilbage i DVD-tiden var, at film var flagget forkert, eller simpelthen skiftede måde at lave pull down på flere gange.·



Print side | Luk vindue