Print side | Luk vindue

Yousee boks og sonos

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152727
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 09:54


Emne: Yousee boks og sonos
Skrevet af: morpDK
Emne: Yousee boks og sonos
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 15:32
Hej Recordere.

Efter at have fulgt med på sidelinjen i mange år (siden før jeg via fælleskøb købte et Panasonic px70) har jeg nu et spørgsmål jeg håber i kan svare på.

Vil i forbinde en sonos playbar direkte til Yousee boksen, eller til tv'ets optiske udgang? Tv'et er Panasonic wt50

Vi bruger boksen til netflix og til film-streaming fra yousees filmkatalog

Til tv'et er også forbundet en Playstation og en Chromecast, Hvis det gør nogen forskel.

Playstation bliver kun brugt ganske lidt til lidt småspil med min søn. Chromecast bliver brugt til streaming af Cmore og HBO (primært)

Morten



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 15:52
Boks er tilsluttet TVet, TVet er tilsluttet Sonos. Hvad er så problemet.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: morpDK
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 15:58
der er som sådan ikke noget problem.

Det jeg tænkte var, om der går noget tabt, ved at køre det igennem tv'et, fremfor direkte i boksen.
Ved godt, at der ikke er tale om HIFI her, men vil jo stadig gerne have den bedst mulig oplevelse ud af det jeg har.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 16:02

Lyden er Digital hele vejen, så der mistes ikke noget, Multichannel fås der ingen glæde af med en Soundbar.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: morpDK
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 16:38
Heller ikke hvis jeg sætter den op med 2 play:1 som baghøjtalere??


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 16:42

Så vil du få 5.1 på de film/TV kanaler der har det, og så skal Humaxen tilsluttes med Toslink til Sonos.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: morpDK
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 12:57
Så der er forskel eller??

Hvis jeg kun bruger playbar'en så ville du forbinde den til tv'et. Men hvis jeg også bruger 2 play:1 er så vil du forbinde playbar en til boksen?

Er det rigtigt forstået?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:02
Hvis du tilslutter den til boksen, så får du ingen lyd når du spiller Playstation...

Den kan kun tilsluttes TV'et hvis dit setup skal give mening med mindre du vil ud i en optisk switch. Hvis TV'et kan finde ud af at lave passthrough af 5.1 lyd, så får du multikanal lyd med 2x Play:1 tilsluttet. Hvis ikke den kan dét, så får du noget ala ProLogic lyd ud af det.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:07

Ja, det er netop TVet der sandsynligt ikke vil sende andet en 2.0 fra externe enheder videre til et Surround system, derfor skal lyd direkte til din Soundbar for at få 5.1.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue