Print side | Luk vindue

PC blu-ray drev hjælp - problem løst.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152823
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 23:12


Emne: PC blu-ray drev hjælp - problem løst.
Skrevet af: flex195
Emne: PC blu-ray drev hjælp - problem løst.
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 22:31
Hej alle, jeg har desperat brug for hjælp - I dag kom mit nye Blu-ray drev med posten (mit første), lykken var stor og jeg fik det straks monteret i min pc. Problemet er bare, at det ikke kan læse en eneste af mine Blu-Rays, når jeg prøver, at rippe dem med MakeMKV får jeg følgende meddelse :

Fejl 'SCSI-fejl - NO SENSE:NO ADDITIONAL SENSE INFORMATION' opstod ved aflæsning 'BD-RE ASUS BW-16D1HT 3.00' ved offset '1193984' 

tallet efter offset variere hver gang, jeg har prøvet med ca 12 forskellige film og udfaldet er det samme, Hvad går lige galt? 
Jeg har også prøvet med programmet - "PAVTUBE - Bytecopy" og der fryser den bare indtil jeg trykker eject på drevet.

Det sidste år har jeg gået og tænkt på, at komme i gang med at rippe mine blu-ray film, så skuffelsen er pt enorm :( håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig...

MVH Brian Høgh


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 22:48
Er det ikke fordi dine skiver er kopisikrede? Har du prøvet AnyDVD?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 22:54
Som jeg har forstået det, skulle Makemkv omgå den Kopi sikring, ligesom den gør med dvd. Jeg har ikke prøvet Anydvd, er det ikke et købeprogram? Har ikke lyst til at smide penge efter endnu et program, hvis det heller ikke virker :/

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 07:05
AnyDVD (HD) kan så vidt jeg ved downloades og bruges i 30 dage uden betaling.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Som jeg har forstået det, skulle Makemkv omgå den Kopi sikring, ligesom den gør med dvd. Jeg har ikke prøvet Anydvd, er det ikke et købeprogram? Har ikke lyst til at smide penge efter endnu et program, hvis det heller ikke virker :/
SCSI er jo på bundkortet har du prøvet i en anden port. For makemkv omgås kopi beskyttelsen.


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Som jeg har forstået det, skulle Makemkv omgå den Kopi sikring, ligesom den gør med dvd. Jeg har ikke prøvet Anydvd, er det ikke et købeprogram? Har ikke lyst til at smide penge efter endnu et program, hvis det heller ikke virker :/
SCSI er jo på bundkortet har du prøvet i en anden port. For makemkv omgås kopi beskyttelsen.


Det var jeg ikke klar over (så meget computer mand er jeg desværre ikke endnu) det er en ældre maskine med Intel E8500 Dual core processor og med IDE kabel til drev, så jeg har købt en IDE - SATA adapter, så der er kun den ene port jeg kan bruge. Kan det være jeg skal prøve et andet IDE kabel?

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 08:42
Kan dit BD drev overhovedet afspille dine skiver?
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Kan dit BD drev overhovedet afspille dine skiver?
 
Flemming


I følge specs skulle det, det er da i hvert fald en blu-ray reader/writer, med de rette codecs burde jeg være dækket ind, har prøvet både nye og gamle blu-ray film men problemet er det samme. Makemkv er sidste nye version.

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Kan dit BD drev overhovedet afspille dine skiver?
 
Flemming


I følge specs skulle det, det er da i hvert fald en blu-ray reader/writer, med de rette codecs burde jeg være dækket ind, har prøvet både nye og gamle blu-ray film men problemet er det samme. Makemkv er sidste nye version.
 
Ja, men kan det i praksis? Hvis ikke er det jo nok en hardwarefejl. Hvilket program bruger du til afspilning? PowerDVD eller??
 
Flemming  


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Kan dit BD drev overhovedet afspille dine skiver?
 
Flemming


I følge specs skulle det, det er da i hvert fald en blu-ray reader/writer, med de rette codecs burde jeg være dækket ind, har prøvet både nye og gamle blu-ray film men problemet er det samme. Makemkv er sidste nye version.

 
Ja, men kan det i praksis? Hvis ikke er det jo nok en hardwarefejl. Hvilket program bruger du til afspilning? PowerDVD eller??
 
Flemming  


Godt spørgsmål :) jeg har kun prøvet i kodi version Jarvis og der skete ikke noget, men ved ikke om jeg skal have nogen codes installeret før Kodi kan det. Drevet er kun indkøbt til, at rippe og ikke andet. Standard windows 7 afspiller kan ikke afspille blu-ray eller?

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 12:43
Så vil jeg foreslå dig at prøve Zoomplayer Free, som kan afspille Blu Ray. Husk at køre install center for at downloade alle nødvendige codecs efter installationen.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Så vil jeg foreslå dig at prøve Zoomplayer Free, som kan afspille Blu Ray. Husk at køre install center for at downloade alle nødvendige codecs efter installationen.
 
Flemming


Fedt mange tak for tippet, det vil jeg prøve :)



-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 15:38
Jeg har et eksternt bluray drev tilsluttet min bærbare. Det virkede out of the box sammen med Makemkv. Så det lyder underligt, at dit ikke virker.
Med venlig hilsen
Søren

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 15:49
Er måske ikke helt sikker på at enheden vil fungere med et ide->sata omformer. lige præcis bluerays hvor kopibeskyttelser i høj grad består af hardwareforhindringer, så kunne jeg forestille mig den ikke ville være synderligt glad for at lave om i datavejen. google fejlen og man ser det ofte med større backupsystemer hvor man kan flytte rundt på bånd, og der kan opstå fejl ved læsning.

Men uanset hvad - husk at tjekke firmware på drevet. har et ææææældgammelt BD-drev selv fra lite-on, og det virkede fortrinligt, lige indtil en dag. Så ville det bare ikke læse nogle BD's længere. Det viste sig så at der var kommet en firmware 2 år tidligere, og af en eller anden årsag havde en opdatering af OS pludselig ændret i den måde disc's blev læst på, og så ville den ikke længere. - En firmware opdatering gjorde hjalp dog.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 16:00
Mit BluRay XL drev/ brænder har SATA port og bliver lavet om til firewire 800 via interfacet i kassen herefter omsætter jeg så firewire 800 til Thunderbolt og har aldrig haft problemer, heller ikke med Make MKV og Handbrake


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 04:57
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Er måske ikke helt sikker på at enheden vil fungere med et ide->sata omformer. lige præcis bluerays hvor kopibeskyttelser i høj grad består af hardwareforhindringer, så kunne jeg forestille mig den ikke ville være synderligt glad for at lave om i datavejen. google fejlen og man ser det ofte med større backupsystemer hvor man kan flytte rundt på bånd, og der kan opstå fejl ved læsning.

Men uanset hvad - husk at tjekke firmware på drevet. har et ææææældgammelt BD-drev selv fra lite-on, og det virkede fortrinligt, lige indtil en dag. Så ville det bare ikke læse nogle BD's længere. Det viste sig så at der var kommet en firmware 2 år tidligere, og af en eller anden årsag havde en opdatering af OS pludselig ændret i den måde disc's blev læst på, og så ville den ikke længere. - En firmware opdatering gjorde hjalp dog.


Der kan være noget om snakken, omvendt har jeg set en del til salg på dba osv, der har benyttet samme metode med ældre hardware, samt diverse forums, derfor prøvede jeg samme metode... Vil prøve, at skifte kablet senere i dag og installere det foreslåede blu-ray program, så håber jeg det kører

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 07:58
Hvis jeg var dig ville jeg sende det retur og købe et USB bluray drev i stedet for.

Jeg har selv købt dette:
https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-SBC-06D2X-UBLKGAS-Bluray-ROM-Laeser-USB-20-Sort/2328028" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-SBC-06D2X-UBLKGAS-Bluray-ROM-Laeser-USB-20-Sort/2328028

Det virker ganske udemærket.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg sende det retur og købe et USB bluray drev i stedet for.

Jeg har selv købt dette:
https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-SBC-06D2X-UBLKGAS-Bluray-ROM-Laeser-USB-20-Sort/2328028" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-SBC-06D2X-UBLKGAS-Bluray-ROM-Laeser-USB-20-Sort/2328028

Det virker ganske udemærket.
Det er jo så for trådstarter en super dårlig løsning, da drevet du linker til kun har USB2 og derved vil hastigheden være sat mærkbart ned.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er jo så for trådstarter en super dårlig løsning, da drevet du linker til kun har USB2 og derved vil hastigheden være sat mærkbart ned.


Med trådstarters gamle PC og det formål han har med drevet, tror jeg ikke det vil være USB2 som vil blive flaskehalsen.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg sende det retur og købe et USB bluray drev i stedet for.

Jeg har selv købt dette:
https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-SBC-06D2X-UBLKGAS-Bluray-ROM-Laeser-USB-20-Sort/2328028" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/ASUS-SBC-06D2X-UBLKGAS-Bluray-ROM-Laeser-USB-20-Sort/2328028

Det virker ganske udemærket.
Det er jo så for trådstarter en super dårlig løsning, da drevet du linker til kun har USB2 og derved vil hastigheden være sat mærkbart ned.

Det er da ligegyldigt hvis det kun skal bruges til at rippe med. Hvor tit køber man lige en ny film der skal rippes?

Edit:
Jeg bruger også kun mit drev til at rippe film med. Det er altså rigeligt hurtigt. Og så koster det små 550 kr. 


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 14:31
Tusind tak for jeres hjælp og info indtil videre... Jeg har lige skiftet IDE kabel og prøvet med et andet strøm stik, samt installeret zoom player, umiddelbart hjælper det ikke en fis :/ drevet læser godt nok der er en BD skive i, men når jeg prøver at afspille filmen eller gå ind i mappen, fryser maskinen og programmet som jeg bruger står og loader, indtil jeg åbner skuffen på drevet og så kan jeg betjene computeren igen...

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 15:27
Kan du bruge drevet til at afspille CD eller DVD? Får drevet nok strøm? Jeg har selv et eksternt USB 3.0 Pioneer Blu-Ray drev - fungerer fortrinligt med bl.a. MakeMKV.


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Kan du bruge drevet til at afspille CD eller DVD? Får drevet nok strøm? Jeg har selv et eksternt USB 3.0 Pioneer Blu-Ray drev - fungerer fortrinligt med bl.a. MakeMKV.


Jeg har faktisk mistænkt manglende strøm, jeg bruger en 200 watt HFX ekstern strømforsyning og med 2 harddiske og grafikkort er den nok ved at være presset, men det fungerede jo med et almindelig dvd drev.
Tænker jeg vil prøve at koble den ene harddisk fra og hjælper det ikke, har jeg en almindelig 480 watt strømforsyning jeg kan prøve med.

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 21:33
Evt. driver-installation osv ser forhåbentlig fin ud? Hvordan gik det med test af CD og DVD?


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Evt. driver-installation osv ser forhåbentlig fin ud? Hvordan gik det med test af CD og DVD?


Der er ingen driver, at finde på Asus side, så der er ikke så meget, at gøre.

Har lige testet med dvd og den ene harddisk koblet fra (begge WD Green, så forbruget er allerede lavt) DVD er samme problem, så det må jo næsten være en hardware fejl. I morgen tester jeg med en anden og større PSU.

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 23:17
Jeg antager du bruger Windows: Står drevet korrekt registreret i Device Manager?


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 05:02
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg antager du bruger Windows: Står drevet korrekt registreret i Device Manager?


Ja som drev, under properties står også, at det virker korrekt, samt det er sat til region 2. :-/
Når jeg åbner computer ikonet, står det også som BD-RE drev og den kan sagtens se, der er en Blu-ray i og hvilken en det er. Den melder bare SCSI fejl hele tiden i makemkv.
Alle andre afspiller/rip programmer jeg bruger (Zoomplayer, bytecopy, clonebd), fryser når jeg prøver at loade en film indtil jeg trykker eject. :/

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 07:10
Jeg mistænker din SATA til IDE adapter for at være synderen, ved af erfaring at nogle af dem kan være nogle genstridige sataner


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg mistænker din SATA til IDE adapter for at være synderen, ved af erfaring at nogle af dem kan være nogle genstridige sataner


Er der en du kan anbefale? Jeg har desværre ingen mulighed for, at makke med den som sådan.

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 09:43
- og du kunne heller ikke afspille alm. musik fra en CD? Var det samme fejl?


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg mistænker din SATA til IDE adapter for at være synderen, ved af erfaring at nogle af dem kan være nogle genstridige sataner


Er der en du kan anbefale? Jeg har desværre ingen mulighed for, at makke med den som sådan.


Nu er det er del år siden jeg rodede med den slags, så kan ikke huske hvilken jeg havde til at virke som den skulle, men hvis jeg var dig ville jeg overveje sådan en her i stedet for
https://www.computersalg.dk/i/840323/raidsonic-icy-box-ib-550stu3s" rel="nofollow - https://www.computersalg.dk/i/840323/raidsonic-icy-box-ib-550stu3s


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

- og du kunne heller ikke afspille alm. musik fra en CD? Var det samme fejl?


Lige hjemvendt fra arbejde og har netop hugget en cd i, der sker nøjagtig det samme - ingenting :/

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg mistænker din SATA til IDE adapter for at være synderen, ved af erfaring at nogle af dem kan være nogle genstridige sataner



Er der en du kan anbefale? Jeg har desværre ingen mulighed for, at makke med den som sådan.


Nu er det er del år siden jeg rodede med den slags, så kan ikke huske hvilken jeg havde til at virke som den skulle, men hvis jeg var dig ville jeg overveje sådan en her i stedet for
https://www.computersalg.dk/i/840323/raidsonic-icy-box-ib-550stu3s" rel="nofollow - https://www.computersalg.dk/i/840323/raidsonic-icy-box-ib-550stu3s


Tak for tippet :) Hmm jeg skal nok ikke bruge ret mange flere penge, før jeg kan opgradere bundkort, processor og ram der er væsentlig nyere og kraftigere :/

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 09:38
Så prøvede jeg med en 520 watt corsair psu - det hjalp heller ikke desværre:/

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 10:00
Undrer mig du får en SCSI fejl når du slet ikke har tilsluttet nogen SCSI enheder. Kunne godt tyde på det er den IDE/SATA adapter der laver rod i det.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 11:59
Der behøver ikke lægges mere i dét med SCSI - det er spørgsmål om hvordan enhederne kommunikerer og kan fint give mening.


Skrevet af: Bitnissen
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 12:40
MakeMKV kan jo netop omgå kopibeskyttelse og rippe film ligesom
Jeg tror programmet bruger aspi/scsci kommandoer til at kommunikerer med drevet, derfor ser du scsi-fejl uden at have et scsi-drev.

Det lugter af et defekt drev, kan det læse andre diske cd, dvd ?!?

Jeg har selv et USB2 Blu-ray drev, og det virker fint med MakeDVD på både mac, Linux og Windows. Drevet kommer på ingen måde i nærheden af USB2’s begrænsninger, så om det er usb2 eller 3 betyder ikke noget i praksis.


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

MakeMKV kan jo netop omgå kopibeskyttelse og rippe film ligesom
Jeg tror programmet bruger aspi/scsci kommandoer til at kommunikerer med drevet, derfor ser du scsi-fejl uden at have et scsi-drev.

Det lugter af et defekt drev, kan det læse andre diske cd, dvd ?!?

Jeg har selv et USB2 Blu-ray drev, og det virker fint med MakeDVD på både mac, Linux og Windows. Drevet kommer på ingen måde i nærheden af USB2’s begrænsninger, så om det er usb2 eller 3 betyder ikke noget i praksis.


Den kan ikke læse noget overhovedet.. Hmm drevet har jeg købt ved computersalg.dk og det kom i en papkasse pakket ind i bobleplast uden orginal emballage. Kunne det være en ombytter jeg har fået?

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 15:07
Det har ikke umiddelbart noget som helst at gøre med MakeMKV, så du kan overveje at ændre overskriften til noget i retning af "Problemer med blu-ray drev".

Dernæst ligger problemet jo sandsynligvis i enten adapteren eller drevet - jeg vil umiddelbart gætte på adapteren og få checket drevet i en computer med SATA (mener det var et SATA-drev, ikke?). Hvis det fejler på tilsvarende vis dér, ville jeg beskrive situationen for sælger og høre om de har forslag eller om det er en bytter.


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 08:30
Okay nu bliver det lidt pinligt - min logik sagde mig, at når mit bundkort havde en IDE connector kunne jeg kun koble et optisk drev til den port og intet andet, så derfor skulle jeg bruge en IDE - SATA adapter for, at det ville virke:/
Har læst manualen til bundkortet flere gange og der står intet om optiske drev under sata tilslutningen (sandsynligvis fordi det er noget gammelt L...) her til morgen tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne prøve og koble det til på en SATA port og VOILA nu virker det, drevet spinner som en mis og er i gang med, at rippe min ny indkøbte power rangers film :)

Mange tak for hjælpen alle sammen, det har udvidet min computer viden en hel del og jeg var højest sandsynlig ikke kommet så langt uden

Mvh Brian

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 10:43
Jamen for f....., jeg havde indtryk af, at dit bundkort er så gammelt at der slet ikke er SATA tilslutninger påOuch
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 10:57
Haha - lækkert - men godt at det virker nu - og fint at du fik testet drevet på en maskine med SATA ;-)


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 11:09
Overvej stadig at få udskiftet overskriften som nævnt - som det er nu vil du lede folk der har problemer med MakeMKV ned for at finde en løsning på deres problem, men dit problem havde intet med MakeMKV at gøre.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jamen for f....., jeg havde indtryk af, at dit bundkort er så gammelt at der slet ikke er SATA tilslutninger påOuch
 
Flemming


Du var ikke den eneste der havde det indtryk


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Jamen for f....., jeg havde indtryk af, at dit bundkort er så gammelt at der slet ikke er SATA tilslutninger påOuch
 
Flemming


Du var ikke den eneste der havde det indtryk


Det beklager jeg selvfølgelig, ved ikke hvorfor jeg havde fået ind i mit hoved, at det skulle være en bestemt type SATA stik man skulle bruge

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Overvej stadig at få udskiftet overskriften som nævnt - som det er nu vil du lede folk der har problemer med MakeMKV ned for at finde en løsning på deres problem, men dit problem havde intet med MakeMKV at gøre.


Det har du selvfølgelig ret i, overskriften er hermed ændret :)



-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 14:21
så det var åbenbart ikke helt ved siden af det jeg skrev i starten. - Men hold nu op hvor havde det været meget lettere hvis man havde angivet en mere detaljeret beskrivelse af forholdene fra starten i stedet for bare at skrive "skidtet virker ikke, - hvorfor ikke?"



Print side | Luk vindue