Print side | Luk vindue

Købe Sony TV i Sony Center, eller andet sted??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152987
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:16


Emne: Købe Sony TV i Sony Center, eller andet sted??
Skrevet af: Thorvald
Emne: Købe Sony TV i Sony Center, eller andet sted??
Skrevet den: 18-Oktober-2017 kl. 15:38
Hej.

Nu her sidst på måneden, når jeg får udbetalt 125 timers overarbejde, skal jeg købe mig et Sony XE93, 55". (God måde at spare op til et nyt fjernsyn på og en god måde at få noget ud af at arbejde hårdt, fremfor bare at afspadsere - det giver ikke den samme værdi synes jeg ikke). Men jeg er lidt i tvivl om jeg skal bestille det i Sony Center eller i Elgiganten. Umiddelbart forestiller jeg mig jo at det er bedst at købe et Sony TV i et Sony Center og at servicen dér er bedre end i Elgiganten. Der var én, der tidligere nævnte at man får 5 års garanti i et Sony Center, men det gør man ikke længere. Så den fordel er der ikke. Er der ellers nogen fordele ved at købe i et Sony Center frem for i Elgiganten?


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.



Svar:
Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 20-Oktober-2017 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Nu her sidst på måneden, når jeg får udbetalt 125 timers overarbejde, skal jeg købe mig et Sony XE93, 55". (God måde at spare op til et nyt fjernsyn på og en god måde at få noget ud af at arbejde hårdt, fremfor bare at afspadsere - det giver ikke den samme værdi synes jeg ikke). Men jeg er lidt i tvivl om jeg skal bestille det i Sony Center eller i Elgiganten. Umiddelbart forestiller jeg mig jo at det er bedst at købe et Sony TV i et Sony Center og at servicen dér er bedre end i Elgiganten. Der var én, der tidligere nævnte at man får 5 års garanti i et Sony Center, men det gør man ikke længere. Så den fordel er der ikke. Er der ellers nogen fordele ved at købe i et Sony Center frem for i Elgiganten?


Såfremt prisen er den samme, som tit er tilfældet, så ville jeg overveje at købe i Hifiklubben.
Der får du 3 års garanti hvis du melder dig ind i deres kundeklub (er gratis og du bliver ikke spammet)


-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 20-Oktober-2017 kl. 16:45
Hej Jonas. Tak for tippet. Så vidt jeg husker er der en HiFi Klubben her i Esbjerg. Det var da værd at kigge på. Smile

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 20-Oktober-2017 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej Jonas. Tak for tippet. Så vidt jeg husker er der en HiFi Klubben her i Esbjerg. Det var da værd at kigge på. Smile


Den ligger i bunden af kongensgade, men ærligt ville jeg ikke smide mine mønter i den butik. De har den ultimativ ringeste service jeg nogensinde har oplevet, så ville jeg hellere tage turen til Kolding og handle hos hifi klubben der.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 06:21
Ok, tak for kommentarerne. Spørgsmålet er så bare, hvis man alligevel bestiller pr. "postordre", dvs. ikke selv henter det - om det så betyder noget hvor man køber det henne. Jeg ved ikke hvorfor - men af en eller anden grund synes jeg det lyder som en bedre idé at købe Sony fjernsynet i et Sony Center. Men hvis jeg kan spare 500,- i fragt, ved at køre til Kolding - så kan det jo også være det værd. Hvad med Elgiganten - nogen der har en mening om at købe så stor en ting som et fjernsyn dér?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 07:23
Hvis garantibestemmelserne ikke er det samme i de butikker du overvejer en online handel fra, er der jo forskel på hvilken du vælger.

Jeg ville ikke have et problem med at købe i elgiganten, må erkende at det er der jeg igennem tiden har oplevet den bedste service efter handel.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 07:30
Hi-fi klubben sælger ikke XE93


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 07:36
Ikke ifølge deres hjemmeside nej. Men det er heller ikke på Sony Centers hjemmeside, så det behøver ikke at betyde, at de ikke har det eller at de ikke kan sælge det. Har derfor skrevet til HiFi Klubben Esbjerg hhv. Kolding for at høre ad.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 14:21
Er det her ikke noget vrøvl:

"Altså den model du forespørger er model 9305 (dvs. XE9305), som er sidste års model fra Sony.

 Den nye model er XE9005 og koster 9890.-

 Så det er prisen for en ny Sony 55 tommer model i model xe9005.

 Deres helt dyre model hedder Sony A1 og koster 21.999.- i 55 tommer" og tidligere: "Den nye topmodel fra Sony har vi her i butikken til 9890.- i 55 tommer"

For det første er XE9305 en 2017 topmodel og for det næste er XE9005, muligvis også en 2017 model (fornavn XE), men ligger længere nede i segmentet end XE9305. Er det ikke rigtigt?



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 14:26
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1487919196" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1487919196
I denne artikel fra Flatpanels er alle SONY 2017 listet..
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 14:28
Det er korrekt. XE er 2017-modeller og XE93 er storebror til XE90. XE93 har en del flere zoner at styre lyset i, hvor XE90 kun har et par håndfulde.

Linkfix
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1487919196" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1487919196

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ikke ifølge deres hjemmeside nej. Men det er heller ikke på Sony Centers hjemmeside, så det behøver ikke at betyde, at de ikke har det eller at de ikke kan sælge det. Har derfor skrevet til HiFi Klubben Esbjerg hhv. Kolding for at høre ad.


Jeg har selv haft kontakt dem 🙂 Og de meldte ud de ikke førte dem


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 14:34
Det synes jeg nok... Jeg mente nok jeg havde læst på lektien. Så handler jeg ikke i HiFi Klubben (i hvert fald ikke fjernsyn), når de svarer sådan. Esbjerg har slet ikke svaret og det var Kolding der gav ovenstående svar.



-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ikke ifølge deres hjemmeside nej. Men det er heller ikke på Sony Centers hjemmeside, så det behøver ikke at betyde, at de ikke har det eller at de ikke kan sælge det. Har derfor skrevet til HiFi Klubben Esbjerg hhv. Kolding for at høre ad.


Jeg har selv haft kontakt dem 🙂 Og de meldte ud de ikke førte dem

Korrekt - det var også det svar jeg fik - plus lidt vrøvl i bonus.  Wink


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 14:55
Haha. Har lige læst det de svarede tilbage. Det er jo skørt 🙂


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 15:04
Ja - tænker jeg skal finde et andet sted at købe Dali højtalere, hvis/når jeg kommer dertil.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 21:10
Nå - bottom line er at jeg endte med at købe fjernsynet i Elgiganten, i princippet via deres online chat. Fordi det var der jeg fik deres tilbud fra. Så jeg fik fjernsynet til 15.999,- inkl. fragt leveret i lejligheden på 1. sal, dvs. reelt set 15.401,- Og det står til 16.999,- Så jeg er meget godt tilfreds med servicen fra Elgiganten, godt tilfreds med handlen og meget godt tilfreds med det nye fjernsyn.  Smile

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 21:18
Hvilke tv købte du ?

Håber da du snuppede et A1 til de 15k


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 21:23
Nej, det blev et Sony XE9305 i 55" - som bare er kanon godt!! Jeg er ikke helt vild med designet på A1.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 21:30
Du ved godt du kan få et 55” A1 i dag i power til 15k

Lyder som om du har købt et middelmådigt tv til overpris.

Den forstår jeg slet ikke. Vælge et LCD fremfor en OLED top model.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 21:40
DenLCD jeg har valgt er også en topmodel - et af de bedste LCD'ere idag og det 3. bedste TV fra Sony! Smile  A1'eren passer ikke rigtigt i min designsmag og især ville det ikke passe i vores stue / til vores møbler. Jeg er supergodt tilfreds med XE93'eren - det er et virkeligt godt tv!! Jeg opgraderer ikke til OLED, før det er blevet mere almindeligt og før Sony ikke laver andet.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 21:53
Nej den lcd er ikke en top model, det er kun det 3 bedste tv fra sony. Mærkeligt valg når nr 1 er både bedre og billigere.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 22:03
Jo, det er en af topmodellerne fra LCD segmentet. A1 var ikke billigere (dengang jeg for alvor begyndte at studere disse fjernsyn tilbage i juni og i perioden til sidst i oktober) og designet trak også ned, så totalt set lå det i mine øjne lige under XE93, som jo også har en supergod billedkvalitet. Tjekkede lige prisen på A1 og den ligger lige nu på 14.666,- og det må man jo sige er en flot pris for så fint et tv. Men dengang jeg købte mit var A1 dyrere - det er så raslet ned siden. Men jeg fortryder stadig ikke noget, fordi jeg er stadig ikke helt vild med A1's design og det passer stadig ikke ind i vores stue, næsten lige meget hvor billigt det bliver.

Men jeg glæder mig til at se flere OLED modeller fra Sony - det bliver spændende at følge. For jeg er sikker på at mit næste tv skal være OLED og at det skal være fra Sony.  Smile  Kan godt være du ikke kan forstå det og synes jeg er mærkelig. Wink Men jeg er ligeglad og supergodt helt vildt meget tilfreds med mit nye fjernsyn.  Smile


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 22:38
Netop.

Det vigtigste er at du er glad.

Og ja priserne rasler ned. Kan huske dengang en tyk fladskærm kunne erhverves for 80.000,-

Nyd dit tv.


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Du ved godt du kan få et 55” A1 i dag i power til 15k

Lyder som om du har købt et middelmådigt tv til overpris.

Den forstår jeg slet ikke. Vælge et LCD fremfor en OLED top model.

Middelmådigt kan man vist ikke kalde et xe9305!!! Det er da et super direct backlight LED. Et af de få, der kan vise HDR rigtigt og med god lysstyrke.

personligt var jeg gået efter et OLED, men tillykke med et fedt tv, du vil have rigtig stor glæde af!

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 21-November-2017 kl. 02:26
XE93 har et sindssygt flot billede.
Forstår godt, du er meget tilfreds


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-November-2017 kl. 04:30
Tak for opbakningen. Ja, det er et rigtigt godt tv, med et sindsygt flot billede.  Smile  Håber virkeligt at Sony beholder fører trøjen også mht. OLED.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.



Print side | Luk vindue