Print side | Luk vindue

Sony A1.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153028
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 18:21


Emne: Sony A1.
Skrevet af: Thorvald
Emne: Sony A1.
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 13:06
Sony A1 er jo egentligt et ret fedt og et ret lovende fjernsyn. Men det ville være endnu bedre hvis Sony:

  • Lavede en variant, hvor skærmen var sat på en pæn fod ligesom XE93.
  • Og en variant uden TV højtalere.
Så ville prisen nok også blive ganske ok.  Smile


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.



Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 15:13
Tror næppe det er foden og højtalere der gør A1 dyr.

A1 er deres topmodel, hvor XE93 er et stykke længere nede.

Men A1 er da bestemt et super tv, der har højeste anbefaling hos fx flatpanels.dk


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 15:17
XE93 er kun 2 stykker længere nede: A1, ZD9 og XE93.  Wink  Men ja, A1 ser ud til at have en meget høj billedkvalitet - så netop derfor er det ærgeligt med det dårlige design og at man ikke kan få det, på en tv-fod.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 15:32
Sony A1 har jo samme panel som LGs OLED tv. Kig på dem også. 



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 15:36
Jeg ville så hellere have den, som monitor med en ekstern elektronikbox - så man ville kunne vægmontere den helt tæt . . LG tilbyder denne løsning i deres wall model, men prisen er desværre udenfor rækkevidde .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 15:43
Sony's design er bedre end LG's. Sony's TV er simpelthen flottere. Det bliver XE93 - som er noget nær det bedste man kan få, i denne omgang. - Næste gang et OLED (eller hvad det hedder til den tid).

Men havde man kunnet få A1 som en monitor på en fod, ville jeg have overvejet det.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 17:08
Har du set W7 ?
Ved godt det er i en anden prisklasse end både A1 og XE93

Ja XE93 er et fint lcd tv.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 18:18
Ja, xe93 er et fint LCD TV. Men er den ikke for dyr ? Power matcher åbenbart lige pt Komplett’s tilbud på LG’s 65” C7 OLED = 19999kr . I så fald ved jeg godt hvad jeg ville vælge, uanset design !

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du set W7 ?
Ved godt det er i en anden prisklasse end både A1 og XE93

Ja XE93 er et fint lcd tv.

Mener du det her:  http://www.lg.com/dk/tv/lg-OLED65W7V" rel="nofollow - http://www.lg.com/dk/tv/lg-OLED65W7V  ?? Falder ikke lige i min smag. XE93 er et af de bedste tv man kan få, især fra Sony, giver en super god billedkvalitet også i bevægelser, er flot designet osv. Det ene med det andet er jeg holdt op med at kigge efter Panasonic, LG og de andre. Jeg går efter Sony. For dyr (i forhold til andre)? Nej, det synes jeg ikke. Prisen er ok, for så god kvalitet, design og billedkvalitet.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Oktober-2017 kl. 20:24
Ved jo ikke hvor meget du skal give for XE93, men hvis prisen matcher med fx Pricerunner så vil jeg give Lennon ret i at det virker dyrt.

Især når man får så meget bedre billedkvalitet i andre billigere modeller.



Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

....

Især når man får så meget bedre billedkvalitet i andre billigere modeller.


Præcist hvilke tænker du på? Jeg har studeret det en del og synes ikke der er andre der giver super god billedkvalitet, samtidigt med godt og flot design og samtidigt med god kvalitet.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 10:20
Det er LGs OLED paneler, der sidder i topmodellerne fra både B&O, Sony, Loewe, Panasonic, Philips og LG.
Så det er samme billedkvalitet.

B&O er endda et LG C7 skruet oven på B&Os lydsystem.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 11:59
Ja - lyder rigtigt. (Næsten). Billedkvaliteten er jo ikke nødvendigvis helt den samme, fordi det også kommer an på hvor gode de er til at behandle billedet i softwaren og i den øvrige hardware bagved. Og bl.a. skulle Sony være bedre til at behandle billeder i bevægelse - i hvert fald i XE93, ved ikke lige med OLED modellen. Så det er samme OLED panel, der kan være lidt forskel på billedkvaliteten afhængigt af behandlingen af billedet og derudover er det mest et spørgsmål om smagssag (design) og pengepung.

Ca. midt i juni, lavede jeg nedenstående sammenstilling - og ud fra denne valgte jeg Sony XE93 på en kombination af høj billedkvalitet, flot design og ok pris. Man kan så sige at A1 åbenbart er faldet en del i pris, men jeg er stadig ikke helt vild med designet.




-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 12:21
hvorfor har du ikke de nye 2017 modeller med.

Men ja dit skema viser tydligt at XE93 er i en anden klasse mht billedekvalitet.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Sony A1 er jo egentligt et ret fedt og et ret lovende fjernsyn. Men det ville være endnu bedre hvis Sony:

  • Lavede en variant, hvor skærmen var sat på en pæn fod ligesom XE93.
  • Og en variant uden TV højtalere.
Så ville prisen nok også blive ganske ok.  Smile

Pæn fod? Foden på diverse tv, har altid været til diskussion. Nu findes der endelig en model, hvor foden ikke synes forfra, kan næppe blive mere minimalistisk.
Hvis 29995kr for et 65” oled ikke er ok, så kig på andet tv.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 12:35
Husk at jeg lavede det i midt juni. Det er muligt at der er kommet nye især OLED til senere. Men ja, generelt ligger OLED'erne bedre mht. billedkvalitet, mens XE93'eren absolut heller ikke ligger i den dårlige ende. Og i (min) samlede vurdering, vandt den. Og også i min kones vurdering (hun kigger jo på hvor pænt det er og her er vi enige). Men det kan godt være jeg vil opdatere skemaet i forhold til FlatPanels nyeste tests og de aktuelle priser og se om der er sket noget, der ændrer billedet (om jeg så må sige Wink ). Det kunne da være lidt interessant. Der er jo lidt over en uge til jeg får løn og dermed mit overarbejde udbetalt, så jeg kan jo nå at skifte mening, så længe det er indenfor budgettet.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er LGs OLED paneler, der sidder i topmodellerne fra både B&O, Sony, Loewe, Panasonic, Philips og LG.
Så det er samme billedkvalitet.

B&O er endda et LG C7 skruet oven på B&Os lydsystem.


I din panelligning har du glemt alt om billedmotoren, så billedkvalitet er ikke ens, hvis oled panelernes generelle svagheder fratrækkes. De to værste svagheder er i den sammenhæng, tint og banding.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja - lyder rigtigt. (Næsten). Billedkvaliteten er jo ikke nødvendigvis helt den samme, fordi det også kommer an på hvor gode de er til at behandle billedet i softwaren og i den øvrige hardware bagved. Og bl.a. skulle Sony være bedre til at behandle billeder i bevægelse - i hvert fald i XE93, ved ikke lige med OLED modellen. Så det er samme OLED panel, der kan være lidt forskel på billedkvaliteten afhængigt af behandlingen af billedet og derudover er det mest et spørgsmål om smagssag (design) og pengepung.

Ca. midt i juni, lavede jeg nedenstående sammenstilling - og ud fra denne valgte jeg Sony XE93 på en kombination af høj billedkvalitet, flot design og ok pris. Man kan så sige at A1 åbenbart er faldet en del i pris, men jeg er stadig ikke helt vild med designet.




Hvorfor kalde skema for Fjernsyn 2017, når et Panasonic CZ950 er fra 2015.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er LGs OLED paneler, der sidder i topmodellerne fra både B&O, Sony, Loewe, Panasonic, Philips og LG.
Så det er samme billedkvalitet.

B&O er endda et LG C7 skruet oven på B&Os lydsystem.


I din panelligning har du glemt alt om billedmotoren, så billedkvalitet er ikke ens, hvis oled panelernes generelle svagheder fratrækkes. De to værste svagheder er i den sammenhæng, tint og banding.


Ja, det har du ret i. Og der er Sony vel vinder.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 13:02
Hvis prisen er vigtig, så træk evt købet et par måneder.
De billigste OLED (2016 modeller)i 65” var nede i 18.888.

Så mon ikke prisen kommer derned igen.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 Hvorfor kalde skema for Fjernsyn 2017, når et Panasonic CZ950 er fra 2015.

Fordi skemaet er lavet i 2017 og baseret på de tests der var på flatpanels medio juni 2017. Om CZ950 stammer helt tilbage fra 2015 ved jeg ikke, men måske er den med fordi jeg tidligere har kigget på det (måske allerede i 2016, fordi jeg allerede der begyndte at kigge efter nyt tv).


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 Pæn fod? Foden på diverse tv, har altid været til diskussion. Nu findes der endelig en model, hvor foden ikke synes forfra, kan næppe blive mere minimalistisk.
Hvis 29995kr for et 65” oled ikke er ok, så kig på andet tv.

Jeg synes en TV-fod (kan være) pæn og i mit setup er det nødvendig. Men det er først med XD93 og XE93 at tv-foden begyndte at blive rigtigt pæn. Og også på enkelte af Panasonic's tv. A1 tja - jeg kan godt lide idéen, sådan set. Minder meget om en forstørret Microsoft Surface. Men hvis jeg skal have det, skal jeg have et helt andet tv-bord. Og der er ikke råd til både nye tv-møbler og et tv lige nu. Men 21.990,- for 55" modellen er nu heller ikke galt omend lidt over budget. Men som sagt passer det ikke rigtigt ind.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 18:29
Hej igen.  Smile

Har opdateret skemaet. Jeg må indrømme at baseret på en kombination af design, billedkvalitet, pris og mavefornemmelse for at få et godt fjernsyn i en god kvalitet - der er det samlet set stadig Sony XE93'eren, der vinder. Jeg har dog også markeret Panasonic EZ950, som værende en konkurrerende mulighed. Har også markeret A1 som en måske mulighed - havde det stået på en XE93 fod, ville nok satse på det. Men jeg synes at XE93 rent designmæssigt er mere gennemført og min mavefornemmelse siger mig også at OLED - det er næste gang - ikke nu. Og totalkombinationen siger mig: XE93.




-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 18:45
Hvis design vægter højere end billedekvalitet, total og pris, så er XE93 det rigtige tv for dig.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 18:51
Ja, det tror jeg også det er. Designet vægter ikke højere end billedkvalitet - men det vægter højt. Det er også tilfældet, når jeg kigger på computer, cykel, bil osv. Det er en sum af flere ting, ikke kun én ting. Smile

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 19:07
Måske du skal kigge på din tabel igen. Billedekvalitet er pæn lav på dette tv, prisen taget i betragtning. Det kan fås så meget bedre, endog til billigere pris.

Så det må være designet der trækker.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 19:08
Jeg har set på rigtigt mange tv, jeg kunne ikke finde på at købe LCD i dag.

Alene problematikken omkring betragtningsvinkler og antallet af zoner på baggrundsvelysningen er nok.




Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

 Så det må være designet der trækker.

Summen af det hele ja - ikke kun designet. Og så dårlig er billedkvaliteten heller ikke. En score på 81% er ikke dårligt. Betragtningsvinklen på mit gamle LCD tv, var absolut ikke dårlig og under alle omstændigheder sidder man jo ikke og ser fjernsyn så langt ude til siden. Men næste gang bliver billedkvaliteten endnu bedre, for der køber jeg OLED, eller hvad der nu er in til den tid. Men du kan også godt se at ud for alle OLED fjernsynene, har jeg bemærket at jeg ikke er vild med designet - så ja, det er noget jeg kigger efter, men samtidigt skal billedkvaliteten også være i orden.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 19:31
Hjemme hos os, kan man sagtens se tv fra 45 graders vinkel.

Prøv det på et moderne LCD........



Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 19:50
Det kunne man også sagtens med vores gamle LCD og det er formodentligt ikke blevet dårligere de sidste 11 år.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 20:21
Jeg siger bare: Vær opmærksom på det.
Og når du nu er rendt ud og har købt det og tror at du kan se tv i 45 graders vinkel, så er du blevt advaret om det.....

Så vil jeg gerne have lov til at citere fra Flatpanels test:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1491204376" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1491204376

"Betragtningsvinklerne på XE93 er typiske for VA-panelerne og man skal ikke bevæge sig langt fra midten før farverne ændrer synlig karakter. På samme måde forværres blooming effekten også markant når man bevæger sig væk fra midten, ligesom vi har set det før. Hidtil har de smalle betragtningsvinkler primært gjort sig bemærkede via reduktionen i kontrast, som så igen gav nogle matte farver, men med HDR, så boostes effekten fordi der er så meget knald på lyset, at sortniveauet endnu hurtigere ødelægges. Det er ikke et problem specifikt for XE93, men et problem for LCD-teknologien i almindelighed, men ikke desto mindre noget man bør have endnu mere for øje hvis man shopper efter en skærm til HDR-visning og måske ikke sidder i sweetspot foran TV’et altid."

og

"Snævre betragtningsvinkler
"Glorier" om lysende objekter i billedet
Lidt inhomogenitet i lyset
Middelmådig input lag"

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 20:33
Ja, jeg er klar over det - har naturligvis læst testen. Og på dette punkt kan det godt tyde på at udviklingen i teknologien ikke udelukkende er til den gode side. Jeg kan også godt finde på at overveje A1 eller EZ950. Men vi kommer ikke til at se fjernsyn i en vinkel på 45 grader, vi sidder altid omtrent i sweetspot, så det er ikke dét issue, jeg vil lade få stor betydning.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 23-Oktober-2017 kl. 01:14
Har du kigget på lg c7? Samme billedkvalitet som de andre LG Oled. Men en pænere fod end B7.

Billedkvaliteten er overlegen i forhold til Sony LCD.
Og prisen
https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-oled55c7vaen-55-oled-tv/p-521493/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner" rel="nofollow - https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-oled55c7vaen-55-oled-tv/p-521493/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-Oktober-2017 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det kunne man også sagtens med vores gamle LCD og det er formodentligt ikke blevet dårligere de sidste 11 år.


Det gamle har sikkert et IPS-panel.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 08:59
Halløj. Jeg har efterhånden også været af markedet i knap 5 år. Og valgte at skifte mit Samsung es8005 ud med A1. Efter mange overvejelser. Men med God lyd, fabelagtigt billede og minimalistisk design. Synes jeg egentlig valget var nemt. Fik det til 20.000kr for en måneds tid siden. Jeg så selvfølgelig også på LG. Men det er altså bare en “hel” pakke man får med A1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 09:31
Hvem solgte det til 20k for en måned siden ?


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 09:50
Power


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Power
kø tilbud i Lyngby ?


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 10:22
Jep


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Power
kø tilbud i Lyngby ?


Nej alm køb ved power i Viby J, det stod til 22.000 men efter en fejl på tv’et og en ombytning til en demo ved en fejl og derefter en ombytning igen til et nyt sæt . Blev det sat ned efterfølgende.




Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 10:48
55 eller 65 ?


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 10:49
55”


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 10:59
On troede det var et 65” til den pris.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 11:01
Niks den er desværre alt for stor til min smag, men Ja 65 var nede i det leje da de åbnede i Lyngby. Mon ikke den kommer derned igen til Black friday.


Skrevet af: Coolsmarti
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 12:55
Jeg stod i Power og kunne købe til 20000 kr., men den fjernbetjening og at det bare ikke er bygget til vægmontering var en dealbreaker. Samtidigt sagde de så at man skulle holde øje med Black Friday ..


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 12:59
Ja det er jo en smags sag. Jeg synes at det står utrolig flot på standen


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 13:39
Nogle herinde der har fået sw opdateringen via air og ikke usb stick?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Ja det er jo en smags sag. Jeg synes at det står utrolig flot på standen


Det gør den også . Men i rigtig mange møblerings opstillinger vil den simpelthen komme til at stå for lav .Helt klart en dealbreaker for mig .

Hvorimod jeg så er ligeglad m fjernbetjeningen, som under alle omstændigheder skal erstattes af en multi remote . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 17:49
Hvorfor kan det ikke hænge på en væg ?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 18:01
Der kan den også, men standen bagpå fylder en del, så forsiden hænger ikke specielt TÆT på væggen.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 19:20
Ja et Sony A1 Wallpaper edition ville være lækkert. Så ville jeg købe med det samme. Uden soundbar selvfølgelig..

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 18:36
150000 for 55” i Elgiganten i weekenden... go go go :-)


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 18:37
15000 selvfølgelig 🤣


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 19:23
“ Denne vare bliver ikke billigere i Elgiganten på Black Friday ”

Øv !
55” er ALT for lille, og 65” udgaven er stadig et par tusinde over smertegrænsen - mest af alt fordi jeg ikke bryder mig om designet i forhold til vægmontering .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 20:55
Software opdateringen er kommet idag via Air, interfacet på Android er blevet hurtigere og mere glidende. Nu må de godt snart komme med den Dolby Vision. Jeg talte med en fra Sony idag. Han mente i starten af december.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 16:38
21999 for en 65” i Power i dag, og det kunne jeg ikke afslå. Så nu står der et oled på 65”, og mit ZD9 er gået på pension.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

21999 for en 65” i Power i dag, og det kunne jeg ikke afslå. Så nu står der et oled på 65”, og mit ZD9 er gået på pension.

Hold da op , jeg glæder mig meget til at læse hvordan det performer ift ZD9.
Og tillykke med det...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

21999 for en 65” i Power i dag, og det kunne jeg ikke afslå. Så nu står der et oled på 65”, og mit ZD9 er gået på pension.

Hold da op! Tillykke med nyanskaffelsen


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

21999 for en 65” i Power i dag, og det kunne jeg ikke afslå. Så nu står der et oled på 65”, og mit ZD9 er gået på pension.

Hold da op , jeg glæder mig meget til at læse hvordan det performer ift ZD9.
Og tillykke med det...
MVH

Takker
Hvordan det performer, kæben hænger på gulvet.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

21999 for en 65” i Power i dag, og det kunne jeg ikke afslå. Så nu står der et oled på 65”, og mit ZD9 er gået på pension.

Hold da op! Tillykke med nyanskaffelsen

Takker.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 19:48
Tillykke, det er et konge tv, husk at slå enhanced HDMI til hvis du har en ATV4kK til port 2 eller 3


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Tillykke, det er et konge tv, husk at slå enhanced HDMI til hvis du har en ATV4kK til port 2 eller 3

Takker, og er slået til, så fuld glæde fra 4k afspilleren opnås.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: power
Skrevet den: 12-November-2017 kl. 14:53
Kan man godt hænge den på vægen. Hvis ja vil den så ikke hænge langt ud fra væggen?

-------------
Jbl Array Cinema


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 12-November-2017 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af power power skrev:

Kan man godt hænge den på vægen. Hvis ja vil den så ikke hænge langt ud fra væggen?

Den kan sagtens vægmonteres, men afstanden til væggen øges med små 5 cm. Dette er den ekstra forøgelse, som elektronik/staffeli giver.
Tilføjelse : Total afstand til væg, fra panelfront ved slimmontering ( originale beslag ) er 107 mm.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-November-2017 kl. 16:57
Skal den vægmonteres i dit setup ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 12-November-2017 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Skal den vægmonteres i dit setup ?

Hvis spørgsmål er til mig, så nej, mit står på tv bord.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-November-2017 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Skal den vægmonteres i dit setup ?

Hvis spørgsmål er til mig, så nej, mit står på tv bord.


Tak, ja spørgsmålet var til dig .
Kan du bedømme hvor smalt TV møblet ca må være i dybden ? og skal stafeliet ud i fuld vinkel ?


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 12-November-2017 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Skal den vægmonteres i dit setup ?

Hvis spørgsmål er til mig, så nej, mit står på tv bord.


Tak, ja spørgsmålet var til dig .
Kan du bedømme hvor smalt TV møblet ca må være i dybden ? og skal stafeliet ud i fuld vinkel ?

Staffeli skal foldes helt ud, ellers passer det sidste beslag ikke, låsearmen fra panel til staffeli/elektronikboks.
Mit bord er 39 cm dybt, fronten af mit panel starter 5 cm inde, og staffeliets trykpunkter er et par cm fra bagkant af bord ( men staffeliets bagkant/ højttaler beklædning flugter med bordets bagkant ).
Håber det giver mening.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Coolsmarti
Skrevet den: 13-November-2017 kl. 08:20
Tillykke med købet. Jeg kunne hellere ikke lade vær, så trods min skepsis omkring vægmontering, hentede jeg et 65" A1 i Elgiganten i går. Så nu går mit 3 år gamle kantbelyste IPS LG 65UV950V på pension. Og sikke en forskel!

Grundet småfolk i huset skal det dog vægmonteres, og med et Vogel Thin 305 er der 9,4 mm fra væg til bagkant.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 13-November-2017 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Tillykke med købet. Jeg kunne hellere ikke lade vær, så trods min skepsis omkring vægmontering, hentede jeg et 65" A1 i Elgiganten i går. Så nu går mit 3 år gamle kantbelyste IPS LG 65UV950V på pension. Og sikke en forskel!

Grundet småfolk i huset skal det dog vægmonteres, og med et Vogel Thin 305 er der 9,4 mm fra væg til bagkant.

Tillykke til dig også.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: allando
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 20:58
Hej...mit Sony 65” A1 er på vej...kan I ikke fortælle lidt om jeres oplevelser med vidunderet😎?


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

Tillykke med købet. Jeg kunne hellere ikke lade vær, så trods min skepsis omkring vægmontering, hentede jeg et 65" A1 i Elgiganten i går. Så nu går mit 3 år gamle kantbelyste IPS LG 65UV950V på pension. Og sikke en forskel!

Grundet småfolk i huset skal det dog vægmonteres, og med et Vogel Thin 305 er der 9,4 mm fra væg til bagkant.

Kan et normalt vesa beslag bruges til det? Også dem der kan svinges ud som fx denne  https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-42-80/vogel-s-base-45-l-vaegbeslag-turn-tilt-40-65.html" rel="nofollow - https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-42-80/vogel-s-base-45-l-vaegbeslag-turn-tilt-40-65.html



Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-November-2017 kl. 08:09
Ja, den har normal VESA-understøttelse.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 24-November-2017 kl. 10:57
Hvor meget stikker sådan et A1 ud fra væggen når den hænges op? 
Nå 9,4 mm er der en skriver tidligere i tråden.
 
Og hvordan virker Plex på den, fungerer det som det skal på android platformen?
Er så tæt på at putte sådan et i kurven.



Print side | Luk vindue