Print side | Luk vindue

Chromecast

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153042
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 07:16


Emne: Chromecast
Skrevet af: peter12
Emne: Chromecast
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 16:16
Kan man chromecaste PC-optagelser til Tv? 

-------------
Med venlig hilsen

Peter



Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 17:29
Du kan f.eks. bruge Videostream plugin i Chrome browser:

http://chrome.google.com/webstore/detail/videostream-for-google-ch/cnciopoikihiagdjbjpnocolokfelagl?hl=da" rel="nofollow - https://chrome.google.com/webstore/detail/videostream-for-google-ch/cnciopoikihiagdjbjpnocolokfelagl?hl=da



-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414


Skrevet af: peter12
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 18:00
Hej DrageMester:

Stor tak for hjælpen. 

En stor elektronik-forhandler har for et par timer siden bildt mig ind, at jeg kun kan chromcaste direkte fra autoriserede streamings-udbydere - så man skal ikke altid tage tingene for givet, men alligevel skuffendeUnhappy


-------------
Med venlig hilsen

Peter


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af peter12 peter12 skrev:

Hej DrageMester:

Stor tak for hjælpen. 

En stor elektronik-forhandler har for et par timer siden bildt mig ind, at jeg kun kan chromcaste direkte fra autoriserede streamings-udbydere - så man skal ikke altid tage tingene for givet, men alligevel skuffendeUnhappy
Men det har sælgeren jo også ret i. Ellers skal du til at lege med plexserver, hvis du har sinde at rippe film ned så du kan tilgå dem via plex på chromecast. det er en masse arbejde, i starten men kører bare når det er sat op, og nemt at vedligeholde. har selv mine hjemmevideoer på min plexserver


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 22-Oktober-2017 kl. 18:41
Nej, det har han ikke ret i. Videostream virker uden bøvl.


Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 23-Oktober-2017 kl. 14:09
Generelt kan alt der vises i Chrome browser castes til en Chromecast. Det er nok det som Videostream plugin gør brug af, ved at den gør det muligt at afspille sine lokale videofiler i chrome browseren. 



Skrevet af: miri
Skrevet den: 23-Oktober-2017 kl. 16:21
Fra Windows kan det aktive vindue castes - dvs, hvis du afspiller en fil fra NAS i f.eks. VLC eller Kodi, så kan det castes til din Chromecast - det er en setting i Chrome. Det kan virke bøvlet, og det trækker nogle ressourcer, da Chrome skal transcode skærmbillede og lyd....

-------------
miri


Skrevet af: Jonas_R
Skrevet den: 23-Oktober-2017 kl. 18:28
Du kan da også godt caste fra fx netflix.com med Chrome browser.



Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 23-Oktober-2017 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Generelt kan alt der vises i Chrome browser castes til en Chromecast. Det er nok det som Videostream plugin gør brug af, ved at den gør det muligt at afspille sine lokale videofiler i chrome browseren. 


Videostream loader en "app" (hvis det er det rigtige ord) på Chromecast enheden, så den kan streame uden at transcode; i modsætning til hvis du bare caster direkte fra Chrome browseren uden plugin.


-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414



Print side | Luk vindue