Print side | Luk vindue

Hjælp igen - optagelser stopper midt i programmern

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153287
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 11:05


Emne: Hjælp igen - optagelser stopper midt i programmern
Skrevet af: dosdesign
Emne: Hjælp igen - optagelser stopper midt i programmern
Skrevet den: 14-November-2017 kl. 23:56
Hej
 
Skrev for snart 2 år siden - min SAMSUNG BD-H8500N er meget god (og nej i behøver ikke skrive jeg skal købe andet) for den kan det den skal, men har stadig problemer med den stopper midt i udsendelser (ikke bare det med 2 min. før slut af film) men midt i og det er tit tv2 - eks. optager daglig kl. 18-20 fast så kan jeg se nyheder og regionale nyheder og go' aften dk - når jeg har tid, men den stopper bare af og til uden der er et mønster kl. 18,20 eller 18,25 nogle dage, af og til om mandagen og andre onsdagen eller torsdagen - Hvorfor ??
 
Det er meget træls og eks. hver mandag fast flere uger, optager via epg vejen det der på tv2 "samme tid næste år" som er fastsat alle mandage kl. 20.00 til 21.05 - Men så stopper den 20,45 næsten hver mandag og så skal man hurtig lige optage det sidste hvis man er hjemme, mega træls, men ja og ikek nok med det i går optog den så kun fra 20-20,35 og stoppede og så skyndte jeg mig trykke record hvor der stod automatisk den ville optage resten til 21,05 (ja jeg så noget andet i andet rum - men tjekker den i stuen altså samsungen af samme grund) og så stoppede den sgu også 20,45 lige efter og så skulle jeg igen optage resten hurtig ???
 
Ja natholdet i går fast fra 22,45 - 23,30 men i denne uge er det først 22,55 men gad ikek rette må gerne optage de 10 min ekstra før, men så stopper den 22,55 efter 10 min. ja forvirrende men sandt
Har andre samme problem og evt med andre maskiner især tv2


-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 09:53
Nej du skal da ikke købe et andet mærke som f.eks. en Panasonic recorder, som bare virker. Men du skal smide sådan en elendig optager ud, da den kun er bygget til ærgelser og frustration.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 10:23

Har haft en E og en F model, de kunne bestemt have være bedre, så ikke den slags igen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 11:35
Til trådstarter: Hvordan kan du påstå, at recorderen kan det den skal og så samtidigt spørge om hjælp fordi den netop *ikke* kan det den skal. Og endda noget så simpelt som at optage fra et tidspunkt til et andet.

Smid dog det bras ud og JA! køb noget bedre!


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 12:08
dosdesign: Det kan godt være, at du mener, at din Samsung optager kan det, den skal, men det er jo kun i teorien. I praksis er den så ustabil, så den nærmest må betegnes som uanvendelig. Det vil du få bekræftet, hvis du læser i andre tråde, her på sitet.


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 13:16
4 svar jeg ikke kunne bruge - som sagt i behøver ikke skrive om jeg skal købe andet - for den kan det den skal MEN bare ikke altid især tv2, kunne jo være i også havde samme problem, så jeg evt vidste at det var tv2 der sendte forkert signaler ud eller generel det der EPG - måske andre havde samsung som også gjorde det så vidste jeg det kun var samsung elign - eller nogen virkelig vidste at det måske var en indstillinger jeg ikek havde indstilelt rigtig
 
Så kan nogen hjælp konstruktivt?


-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 13:23

Har som skrevet har 2 af dem, og begge var noget bras, hvor får du levering fra.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 13:25
Du har fået fire konstruktive svar, men du ønsker ikke at gøre brug af dem.

Jeg tvivler stærkt på, at det er TV2 der har et problem. Alt peger på din Samsung. Der er én lille bitte ting du kan checke, og det er om din Samsung understøtter VPS/PDC og om det eventuelt er slået til. Hvis ja, så har du muligvis fundet dit problem og så er det bare om at få slået det fra.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 13:28

Den har ikke de Analoge systemer, kun det Digitale EPG.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Den har ikke de Analoge systemer, kun det Digitale EPG.
 
Ifølge diverse tyske fora og fagmagasiner skulle VPS vist have fundet vej ind i den digitale verden selvom det oprindeligt kun fungerede med analoge signaler.
 
Flemming
 
 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 15:01

Hvis det har sin rigtighed, så er det nødvendigt at udstyr understøtter det, og at udbyderne anvender det

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 17:05
Jeg skriver at den optager mange ting i ugen uden problemer i 2 år det sker bare 1 ud af 20 at den stopper midt i et tv2 program og tit 18,21 når den er sat 18-20 og nogen gange 20,45 når den er sat til 21,05 - næsten kun tv2 og ca kun 95% af alle optagelser går galt ud af 35 på en uge - så den kan godt optage næsten alt bare mystisk lige det går galt sometimes !
 
Godt være bras men er det en fin måde at hjælpe på ved at skrive man skal smide noget ud man er glad for 99% ad gangene og som virker 95% og som jeg har nu og har købt og kan da ikke bare smide ud fordi dig der skriver negativ synes det du har er bedre og nok også meget dyrere og så er alt andet lort - hvis man synes det er bras så lad være at svarer, måske dog 1 gang man skriver at de er ikke så gode som min og slut
 

EDIT : der findes ikke ordet VPS eller PDC i hele manualen så der er nok ikke i og jeg bruger manuel eller EPG til optage uanset hvad man bruger ender den i samme PLANLAGTE OPGAVER liste helt ens


-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 17:35
VPS/PDC koder er indlejret i tekst-tv signalet, så potentielt er der intet i vejen for, at det også "kan virke" med digitale signaler. Min gamle Sony HDD recorder havde i al fald stadig mulighed for det, men det har aldrig været en god ide at have det slået til.

Ikke desto mindre kunne det have forklaret problemerne, da VPS/PDC tilsidesætter uret ved optagelser, som i stedet udløses af den passende kode i tekst-tv *hvis* tv-kanalen ellers udsender disse koder.

Anyway, jeg har ingen anden ide udover den du ikke vil høre...


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 17:44
Ja ja de kære Samsung optagere. Der har været en del børnesygdomme på dem i form af softwarefejl og defekte mainboard. Jeg har selv en D model som dog har virket en del år nu. Bruger den ikke så meget da jeg også har en Pana.
Har du checket at der er nyeste firmvare på. Nu ved jeg ikke hvordan du programmerer den, men det kan være en EPG fejl fra udbyder. Endelig skal du være sikke på at der plads på HDD.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

.... det sker bare 1 ud af 20 at den stopper midt i et tv2 program og tit 18,21 når den er sat 18-20 og nogen gange 20,45 når den er sat til 21,05 
Tidspunkt kl 18:21 lyder for mig som når der skiftes fra landsdækkende nyheder til regional nyheder. 
Ved ikke om det kunne være det program skift maskinen ikke kan håndtere uden problem?  Confused
Hvad med de andre uønskede stop, kan det passe ind i et mønster ved programskift?



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 20:19

De maskiner har det med at have deres egen vilje, og en generel ustabilitet. En af dem jeg havde lavede f.eks mange låste optagelser, de var der, men kunne ikke afspilles.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Ja ja de kære Samsung optagere. Der har været en del børnesygdomme på dem i form af softwarefejl og defekte mainboard. Jeg har selv en D model som dog har virket en del år nu. Bruger den ikke så meget da jeg også har en Pana.
Har du checket at der er nyeste firmvare på. Nu ved jeg ikke hvordan du programmerer den, men det kan være en EPG fejl fra udbyder. Endelig skal du være sikke på at der plads på HDD.
 
Jeg har auto update af SW og det er den nyeste !
Jeg programmere med epg og manuel, som uanset giver det samme i listen over planlagfte optagelser epg er bare i stedet for at skrive tider selv men giver det samme + den kan jo optage alt andet 95% og det er ikke altid den stopper de tider - ja mystisk og der er rigelig plads - ellers ville den heller ikke samme dag optage 4 ting mere fra andre kanaler uden bøvl (ja det er sket et par gange på dr også) kan det være signal jeg har nyeste yousee kabler og alt andet i hjemmet virker


-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 15-November-2017 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

.... det sker bare 1 ud af 20 at den stopper midt i et tv2 program og tit 18,21 når den er sat 18-20 og nogen gange 20,45 når den er sat til 21,05 
Tidspunkt kl 18:21 lyder for mig som når der skiftes fra landsdækkende nyheder til regional nyheder. 
Ved ikke om det kunne være det program skift maskinen ikke kan håndtere uden problem?  Confused
Hvad med de andre uønskede stop, kan det passe ind i et mønster ved programskift?
 
Hej ja både og det er nemlig tit når der komemr regionale nyheder men ca 2 min efter de er startet dog og kun eks man+ons den ene uge og man+tor+fre anden uge !
 
MEn det er også ved natholdet om aftenen midt i og andre programmer midt i !


-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

ca kun 95% af alle optagelser går galt ud af 35 på en uge
 
Du kan da ikke påstå at den kan det den skal, når 95% af optagelserne går galt!!
Hvis den har nyeste firmware og stadig ikke virker, så mener jeg også den trænger til udskiftning.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 09:06
Ja ok det er 95% der virker måske 98% min fejl - men jeg har autoupdate sat til SW som derfor er nyeste version firmware ved jeg ikke lige hvor man kan se om det er nyeste er det ikke det samme

-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

men jeg har autoupdate sat til SW
 
Og den er sat til internettet, ellers hjælper det jo ikke?
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 12:39


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

Ja ok det er 95% der virker måske 98% min fejl - men jeg har autoupdate sat til SW som derfor er nyeste version firmware ved jeg ikke lige hvor man kan se om det er nyeste er det ikke det samme
Du kan manuelt downloade Opgraderingsfil (USB) Version 1013.0, All OS
og vejledning her:
http://www.samsung.com/dk/support/model/BD-H8500N/XE" rel="nofollow - http://www.samsung.com/dk/support/model/BD-H8500N/XE

Opdatering skal lægges på tom USB memory stick for at opdatere.

Mon ikke du et eller andet sted i maskinens menu kan finde oplysning om hvilken version der er derpå nu?

EDIT: Side 52 i manual
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201501/20150116094738990/H8500_H8900_DAN-1103-1-0507_BM.pdf" rel="nofollow - http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201501/20150116094738990/H8500_H8900_DAN-1103-1-0507_BM.pdf
er der vejledning til opdatering via internetforbindelse


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 18:03
ok tak men er SW update ikke nok - eller skal man også det der firmware, ja jeg er på nettet via mit modem trådløs !
Jeg prøver næste uge + forlænget weekend nu - hvis i tror det hjælper, bare mystisk når kun af og til, altså den kan noget som den så ikek kan en anden dag hmm
 


-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

ok tak men er SW update ikke nok - eller skal man også det der firmware, ja jeg er på nettet via mit modem trådløs !
Jeg prøver næste uge + forlænget weekend nu - hvis i tror det hjælper, bare mystisk når kun af og til, altså den kan noget som den så ikek kan en anden dag hmm
 
 
Software og firmware er det samme, og en opdatering kan tit gøre underværker med den slags periodiske fejl du er udsat for.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 18:17
OK ja så er det ikke det - jeg har den sat til autoupdate via modem (som er til min pc) og jeg har tjekket om det er den nyeste jeg har manuel og det er det - men tak for svar dig med links til samsung hjemmeside og kigget manual - men troede bare der var flere der havde prøvet det samme uanset mærke, hvor den bare stopper midt i det hele, min erfaring hmmmm og idé efter alel svar og andre svar er at det enten er noget med mit signal/strøm fra yousee/antenne stik som er nyt som svinger (vi har antenne forstærker på til tv da ellers kan programmer gå væk) eller er det tv2 der er dårlige til EPG signaler ja hvad ved jeg - kort sagt håbede andre prøvede det samme ud af næsten hele dk som skriver her på største forum om det

-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-November-2017 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:


....min erfaring hmmmm og idé efter alle svar og andre svar er at det enten er noget med mit signal/strøm fra yousee/antenne stik som er nyt som svinger (vi har antenne forstærker på til tv da ellers kan programmer gå væk) eller er det tv2 der er dårlige til EPG signaler ja hvad ved jeg....


Øh nej, det er bare Samsung...

M.v.h.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 17-November-2017 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

...  min erfaring hmmmm og idé efter alel svar og andre svar er at det enten er noget med mit signal/strøm fra yousee/antenne stik som er nyt som svinger (vi har antenne forstærker på til tv da ellers kan programmer gå væk) eller er det tv2 der er dårlige til EPG signaler ja hvad ved jeg -
Hvis der er et problem med dårligt signal pga. støj/indstråling/mange tilslutninger/ikke HF tæt antenneanlæg, og Samsung så stopper optagelse hvis den mener der ikke er signal, ja så tåbeligt kan den måske være lavet  LOL

Det kan du jo prøve at simulere ved at rykke/fumle antennestik ud/ind i recorder under optagelse.
Hvis den stopper, skal du nok have fixet dit antenneanlæg i stedet.

P.S.: Jeg har faktisk oplevet at Panasonic TV simpelthen fjernede enkelte kanaler fra kanalliste pga. antenneanlæg støj/indstråling, i stedet for bare at sige "Intet signal"  Dead


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: dosdesign
Skrevet den: 21-November-2017 kl. 09:37
OK tak med alle men selvom man tager anetenne stik ud optager den lidt endnu og som sagt jeg rør aldrig ved ledninger så mystisk det er næsten samme tid hver gang den stopper - ja igen igen i går præcis kl 20,45 stoppede den under optagelsen af " samme tid næste år" på tv2 selvom den er sat fra 20,00-21,05 hvor programmet er der ???? hvorfor - har slettet timer og lavet en ny også manuel og via epg

-------------
Hilsen

http://www.dosdesign.dk - www.dosdesign.dk - En side med lidt om næsten alt !


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-November-2017 kl. 10:00
Det er der jo ikke nogen der kan fortælle dig hvorfor at den stopper “samme tid hver gang” når du optager “ samme tid næste år”. Så med mindre der er ånder i huset, har du et stykke hardware eller software der er i udu. Det er for dyrt at fixe, så rådet må være at købe en ny, og ikke en Samsung



Print side | Luk vindue