Print side | Luk vindue

Fuld skærm og Kodi (win 10)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153354
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 10:17


Emne: Fuld skærm og Kodi (win 10)
Skrevet af: DanielPT
Emne: Fuld skærm og Kodi (win 10)
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 13:50
Hej alle. 
Jeg har Kodi kørende på en windows 10 Lenovo M73. 
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/pd029621" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/pd029621

Efter jeg har installeret Windows 10 1709 creators update har jeg problemer med fuld skærm. 

Der kan også læses at andre har problemer 
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=322761&page=6" rel="nofollow - https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=322761&page=6

Jeg har prøvet alt hvad der bliver beskrevet men jeg får stadig sort skærm. 

Jeg har nu rullet tilbage til 1703 og problemet er løst. 

Har i nogen gode råd til hvad man kan gøre? 
Jeg kan åbenbart ikke installere de nyeste grafik drivere fra Intel da de skriver at jeg skal hente dem fra Lenovos hjemmeside. 

Mvh Daniel og tak

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 14:01
jamen hvorfor henter du dem så ikke fra Lenovo's hjemmeside?

https://pcsupport.lenovo.com/dk/da/products/desktops-and-all-in-ones/thinkcentre-m-series-desktops/thinkcentre-m73/10hl/downloads" rel="nofollow - https://pcsupport.lenovo.com/dk/da/products/desktops-and-all-in-ones/thinkcentre-m-series-desktops/thinkcentre-m73/10hl/downloads

vælg win10, derefter videografik, og så kan jeg forestille mig at det er haswell driveren du skal vælge. Driveren er fra den 7/7 i år. (klik på øjet og vælg filen der skal downloades)




Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 14:05
Hej Claus.

Den maskine du linker til er ikke den samme model som min. Jeg har prøvet at hente den til haswell men den fejler når jeg prøver at installere den.


-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Hej alle. 
Jeg har Kodi kørende på en windows 10 Lenovo M73. 
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/pd029621" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/pd029621

.....

Har i nogen gode råd til hvad man kan gøre? 
Jeg kan åbenbart ikke installere de nyeste grafik drivere fra Intel da de skriver at jeg skal hente dem fra Lenovos hjemmeside. 
Hvis jeg klikker på Drivers og software i dit link skal man vælge model.
Og der er vist omkring 20 forskellige "Type 10xx" under M73 (uden bogstav bagefter), så du skal skal nok være specifik med model. Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 15:30
Yes min model hedder 10AXS0KQ00 :)

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 20-November-2017 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Yes min model hedder 10AXS0KQ00 :)
Har du prøvet nyeste fra 10AX:
http://pcsupport.lenovo.com/dk/da/products/desktops-and-all-in-ones/thinkcentre-m-series-desktops/thinkcentre-m73/10ax/downloads?linkTrack=Caps%3ABody_SearchProduct&searchType=4&keyWordSearch=M73%2520Desktop%2520%2528ThinkCentre%2529%2520-%2520Type%252010AX" rel="nofollow - https://pcsupport.lenovo.com/dk/da/products/desktops-and-all-in-ones/thinkcentre-m-series-desktops/thinkcentre-m73/10ax/downloads?linkTrack=Caps%3ABody_SearchProduct&searchType=4&keyWordSearch=M73%2520Desktop%2520%2528ThinkCentre%2529%2520-%2520Type%252010AX




-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 21-November-2017 kl. 22:24
Istedetfor at rode med drivere manuelt, så download, installer og kør Lenovos eget system update program der automatisk finder og installerer alle de rigtige drivere, bios updates osv. til netop din Lenovo model

https://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds012808" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds012808

Jeg har selv Kodi kørende på en Lenovo M93p tiny og benytter altid Lenovo system update til både private Lenovo maskiner såvel som til de 2000 forskellige Lenovo maskiner jeg supporterer på jobbet. 

Når det er sagt, så er løsningen på dit specifikke problem at gå ind i Kodi under settings, system settings, display, og slå "use fullscreen window" fra - så får du ikke længere sort skærm på den nye W10 creators update. 

PS: og jeg går ud fra at du selvfølgelig kører seneste Kodi 17.6




Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 22-November-2017 kl. 11:57
Hej Spawn.

Mange tak for det super gode svar!

Jeg bruger selv lenovo system updater men den finder intet til mit Lenovo system.

Jeg køre seneste Kodi. Jeg har prøvet det med at disable full screen men får desværre stadig sort skræm.

Men jeg bliver nok nød til at prøve at rulle 1709 på igen og se hvilken driver den bruger efter opgraderingen :)

Mvh Daniel og tak


-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 22-November-2017 kl. 18:21
Hvis system update ikke finder noget, så er der ikke nye drivere og du får ikke noget ud af at lede efter alternative drivere. Jeg tror desuden ikke på at problemet specifik relaterer sig til driveren, for der er flere der har problemet selvom de benytter andre drivere eller sågar helt andre grafikkort.  Problemet ligger et eller andet sted imellem Kodi og den nyeste W10 og disses metode til at håndtere full-screen kontra windowed eller overlay mode. 

Du skal ikke disable full-screen - du skal specifikt disable den funktion der gør at den kører full-screen i et vindue :) bare så vi er enige om at det er det du har prøvet. Display mode skal stadig være full screen som i billedet jeg har sat ind. Jeg havde også problemet med sort skærm efter opdateringen og løste det på et minut blot ved at sætte denne window mode off - jeg har intet andet gjort, hverken i settings eller drivere.  Selvfølgelig ingen garanti for at det derfor også skal virke hos dig, men det ville være logisk hvis der var en ensartethed/sammenhæng. 

Måske vi kunne checke om vi benytter samme settings andre steder i Kodi der vedrører håndteringen af video/skærm






Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 24-November-2017 kl. 19:14
Hey du.

Mange tak for dit gode og fine indlæg.

Jeg ved simpelthen ikke hvad der er sket første gang.

Jeg har nu opdateret og slået full skærm fra og nu virker det :D

Igen tak!


-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177



Print side | Luk vindue