Print side | Luk vindue

Sonos Surround Playbar og 2x Play 1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153408
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 10:09


Emne: Sonos Surround Playbar og 2x Play 1
Skrevet af: thor-thor
Emne: Sonos Surround Playbar og 2x Play 1
Skrevet den: 24-November-2017 kl. 19:02
Overvejer at supplere min Playbar med 2 x Play1 for at få lidt mere "larm" i  stuen og få bedre filmlyd etc.

Størstedelen af tv-forbruget streames fra HBO/C More via Chromecast og Yousee Kabel. Lyden går via tv'et (Sony W805), som er forbundet med Playbar via den optiske udgang

Hvad siger erfaringerne, virker det ok?

Ps:
(behøver ingen forklaringer om at det ikke er rigtig surround etc. Er med på systemets begrænsninger ..)



Svar:
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 24-November-2017 kl. 19:32
Jeg syntes faktisk de små play:1 gør det ret godt som bagkanaler. Det er ikke dem der giver en oplevelsen af kompromis med soundbar surround:).

Mine forældre foretrak endda bagkanaler fremfor en subwoofer da de skulle opgradere:).
(Sådan havde jeg dog ikke prioriteret).


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 24-November-2017 kl. 22:22
Ok. Har også overvejet Sub. Men nu er det lige Play 1 der er på tilbud Wink
Så kan det være at sub'en følger efter senere...


Skrevet af: serano
Skrevet den: 24-November-2017 kl. 22:44
Det giver faktisk en rigtig god effekt :-) Og hvis du også bruger den til musik fylder det rummet en del bedre når du får smidt 2xplay1 til. 
Jeg kan kraftigt anbefale at få dem købt, de er alle pengene værd, især til den pris de har nu.


-------------
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 24-November-2017 kl. 23:04
Jeg har også en playbar og sub, vil man kunne lave lidt seudo surround med sådan 2 1’ere bagved? Bare så de langsomme også er med   

-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 10:31
Bliver jo surround med 2 play 1 bagude.  Rumlig lyd istedet for den mono-agtige lyd fra soundbaren...


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 12:56
Der er bestil 2 x Play1 i HFK, så må jeg se om jeg føler mig omsluttet af lyd på den fede måde...Tongue



Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 16:09
Kan ikke forestille mig andet:). Tror endda de giver en lille boost til det lav frekvente


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 26-November-2017 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Der er bestil 2 x Play1 i HFK, så må jeg se om jeg føler mig omsluttet af lyd på den fede måde...Tongue



Fortæl gerne om dine erfaringer

-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-November-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:



Fortæl gerne om dine erfaringer

Jeps. Skal nok skrive et par linier, når jeg har fået det hjem og testet det en smule...


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:



Fortæl gerne om dine erfaringer

Så har jeg haft gang i mine nye Play 1 et lille stykke tid. Synes faktisk resultatet er overraskende godt. 
Var en smule skeptisk, men synes at lyd oplevelsen når man ser film har fået en mærkbar opgradering og til den nuværende pris på Play 1 ville jeg ikke tøve med at anbefale at tilføje dem som supplement til Playbar'en....
Så en tommelfinger op herfraSmile 



Print side | Luk vindue