Print side | Luk vindue

Web-tv-udstyr til frit indhold

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153477
Udskrevet den: 20-April-2024 kl. 08:29


Emne: Web-tv-udstyr til frit indhold
Skrevet af: smidtiby
Emne: Web-tv-udstyr til frit indhold
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 19:04
Hej

Med pc og hdmi-kabel kan vi se fx svensk tvs åbne arkiv.

Kan I anbefale en internet-tv-box til formålet, som kan købes i Danmark?

Det skal helst være kabelbaseret, så fx Chromecast er ikke en mulighed.

TAK!

Søren




Svar:
Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

Hej

Med pc og hdmi-kabel kan vi se fx svensk tvs åbne arkiv.

Kan I anbefale en internet-tv-box til formålet, som kan købes i Danmark?

Det skal helst være kabelbaseret, så fx Chromecast er ikke en mulighed.

Chromecast kan sagtens bruges, til Ultra modellen følger denne strømforsyning med og til alm. Chromecast kan den købes løst:  https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast" rel="nofollow - https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast

Jeg har den selv til min alm. CC og den virker fint.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: csell
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 19:48

Hej.

Jeg forstår ikkerigtig hvad du skriver om at Chromecast ikke er kabel baseret. På strømforsyningen på vores Chromecast sidder der et netstik som forbinder den til vores router.
 Jeg tror dog at på nogle af de første Chromecast skulle man købe en separat strømforsyning for at få dette netstik.

Ellers vil jeg foreslå en Intel NUC, men hvis I har et smartTV med en Browser vil jeg tro at dette også er en mulighed.

Hilsen Carsten. 


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg tror dog at på nogle af de første Chromecast skulle man købe en separat strømforsyning for at få dette netstik.
Korrekt, første version var fra fødslen kun WiFi baseret.
Senere kom der strømforsyning med RJ45 som ekstra udstyr tilkøb, da man erkendte at WiFi ikke altid virkede tilstrækkeligt. Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 20:38
Hvad med et ATV4 (Apple TV)?


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 30-November-2017 kl. 10:44
reelt set er der jo 2 lejre. - Android TV og apple TV. - den sidste er der selvsagt kun 1 eneste løsning på. det er at købe et apple TV. Så kan man jo så vælge hvilken generation man vil have/har råd til.
den første til gengæld er lidt mere speget. - som udgangspunkt er der kun ganske ganske få bokse på markedet med android TV. Nvidia SHield er en af dem. Roku (delvist en :)) Chromecast er IKKE en boks, da den jo forudsætter man starter alt via en anden enhed. 

Så som udgangspunkt så er der en shield og et appleTV at kigge på med de tilhørende apps. så må du selv bestemme hvilken lejr du tilhører.


Skrevet af: smidtiby
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 17:32
Tak for jeres bidrag.

Jeg havde nok håbet på en brugervenlig boks à la en dvb-t-boks.

Min kone er meget følsom over for stråling, så det bedste er en boks, der blot "konverterer" fra netkabel til hdmi og så med en alm. fjernbetjening. 

Men jeg har en Samsung-tablet som måske kunne bruges som fjernbetjening via fx wifi-direct.

På engelske og tyske hjemmesider er der en masse bokse, men det virker uoverskueligt for mig.

Flere input?


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

Tak for jeres bidrag.

Jeg havde nok håbet på en brugervenlig boks à la en dvb-t-boks.

Min kone er meget følsom over for stråling, så det bedste er en boks, der blot "konverterer" fra netkabel til hdmi og så med en alm. fjernbetjening. 

Men jeg har en Samsung-tablet som måske kunne bruges som fjernbetjening via fx wifi-direct.

På engelske og tyske hjemmesider er der en masse bokse, men det virker uoverskueligt for mig.

Flere input?
Køb et ATV4 og tilslut den med LAN-kabel og benyt en IR-remote til at betjene den med.

Alternativt kan du pakke konen ind i sølvpapirBig smile


-------------
Mvh Jesper



Print side | Luk vindue