Print side | Luk vindue

Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153561
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 09:02


Emne: Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV
Skrevet af: jjdk
Emne: Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV
Skrevet den: 06-December-2017 kl. 17:25
Hejsa.
Jeg har købt nyt Sony TV incl. kalibrering hos Power, Lyngby til Black Friday for 12 dage siden.

TV'et er betalt i butikken, det er endnu ikke leveret og jeg har heller ikke fået nogen leveringsdato. Meldingen i butikken var, at det tager 2-3 hverdage at kalibrere, hvorefter TV ville blive sendt.

Nu 12 dage efter har jeg ikke noget TV, og jeg har heller fået nogen leveringsdato eller forklaring på deres udfordringer.
Jeg har været i kontakt med Power's kundeservice via Chat, SMS, mails og pr. tlf. (6 gange indtil nu).
De undskylder, vil undersøge nærmere og give mig en tilbagemelding. Men de vender ikke tilbage.
Jeg har dog i søndags modtaget en SMS om at de mener, at TV'et allerede er sendt, og i mandags fik jeg en mail, om at Lyngby butikken er blevet bedt om at kontakte mig.

I min frustration har jeg i dag beskrevet mine oplevelser med Powers kundeservice (eller mangel på samme) på Trustpilot. https://dk.trustpilot.com/reviews/5a27f69567953007402e1a32" rel="nofollow - https://dk.trustpilot.com/reviews/5a27f69567953007402e1a32

Jeg aner ikke mine levende råd.
Egentligt har jeg lyst til at annullere ordren, men de skal da have den ros, at jeg fik TV'et billigt.
11.000 kr. for SONY KD65XE9005 incl. kalibrering og vægophæng.

Hvad kan jeg gøre, for at de følger sagen til dørs eller må jeg bare væbne mig med tålmodighed?


-------------
iPhone 13, OS 15.3



Svar:
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 06-December-2017 kl. 17:34
Det er ikke acceptabelt.

Jeg har selv haft en handel hvor stort set alt gik galt. Ingen besvarelser på flere mails, beskeder der ikke blev modtaget, og endelig fejl ved den vare jeg fik leveret.

Det var ikke samme butik; ej heller en vare af samme type, men jeg skrev også en dårlig anmeldelse af forløbet og det blev taget seriøst.


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 06-December-2017 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det er ikke acceptabelt.

Jeg har selv haft en handel hvor stort set alt gik galt. Ingen besvarelser på flere mails, beskeder der ikke blev modtaget, og endelig fejl ved den vare jeg fik leveret.

Det var ikke samme butik; ej heller en vare af samme type, men jeg skrev også en dårlig anmeldelse af forløbet og det blev taget seriøst.
Det særligt kritiske er, at jeg de seneste dage har talt med 2 forskellige medarbejdere, som hver især medgiver, at forløbet er utilfredsstillende, at de nok skal tage sig af det, og lover en hurtig tilbagemelding. I går talte jeg eksempelvis med A..... i kundeservice, som lovede en tilbagemelding i går aftes eller aller senest i formiddag. Jeg har intet hørt fra A..... I dag talte jeg så med T....., som lovede en tilbagemelding i dag. Han kan nå det endnu.Wink

Men hvorfor hulen følger de det ikke til dørs. Jeg undres......


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 06-December-2017 kl. 19:10
Efter jeg skrev seneste indlæg, er jeg blevet ringet op af Power, som beklager forløbet og som i morgen vil sikre, at TV'et fragtes til min adresse.
Deres beklagelse virkede meget oprigtigt, og som plaster på såret, får jeg et gavekort.
Jeg får en opringning i morgen, når de har sikret fragten. Sagen har umiddelbart taget en positiv drejning.Smile


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 06-December-2017 kl. 19:25
Ja dårlig omtale på internettet det syntes de ikke er så sjovt..
Utroligt at det er blevet normalt at butikker først vågner op når folk skriver på nettet.

Men godt for dig


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 07-December-2017 kl. 09:58
Interessant at få en tilbagemelding når du så har fået TV'et, og også om kalibreringen rent faktisk er foretaget.


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 08-December-2017 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Interessant at få en tilbagemelding når du så har fået TV'et, og også om kalibreringen rent faktisk er foretaget.
Power ringede til mig i går middags og fortalte mig, at de sender TV'et med en fragtløsning, så jeg modtager det i dag.
Så det er spændende, om Power denne gang lever op til det lovedeWink.

Nu aner jeg ikke, hvordan jeg kan tjekke om TV'et er kalibreret, men jeg gætter på, at der følger en kalibreringsrapport med og måske noget vejledning.

Jeg giver en tilbagemelding, når TV'et er modtaget og opstilletSmile


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-December-2017 kl. 16:32

Hvis der er foretaget en rigtig kalibrering, så skulle der være papir på det, hvis der er en indstilling der er foretaget efter noget fabriks parameter er der næppe noget på det, for det er ikke en kallibrering, det kan man foretage lige så godt selv.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 08-December-2017 kl. 16:34
Kan lige tilføje nu, at Power endnu engang ikke levede op til det lovede.
Jeg blev lovet i går, at TV'et ville blive sendt med en fragtløsning i går, og at jeg ville modtage TV'et i dag.
Jeg har for 5 min. siden modtaget en mail fra fragtmanden (RTCtransport), at de leverer på tirsdag d. 12.12.

Hmmm, så er den da på vej, og jeg har et leveringstidspunktSmile 

Men om jeg begriber forløbet. Det virker til at Power er gennemsyret af lovprisninger, der ikke holder. 6 forskellige personer har været inde over sagen og ALLE har lovet noget, som de ikke har kunnet leve op til. Hvorfor gør de det. Det giver da kun hovedrysten og en opfattelse af, en organisation med et kæmpe problem. Hvis den første bare fulgte sagen til dørs, var problemet for længst løst og alle havde sparet en masse unødig krudt.

Jeg er i øvrigt blevet lovet et gavekort på 2.000 kr. grundet forløbet, som kan indløses i alle Powerbutikker. Det synes jeg til gengæld er ganske flot, hvis jeg får det Wink


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 08-December-2017 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvis der er foretaget en rigtig kalibrering, så skulle der være papir på det, hvis der er en indstilling der er foretaget efter noget fabriks parameter er der næppe noget på det, for det er ikke en kallibrering, det kan man foretage lige så godt selv.
Jeg vil da håbe, at de har anvendt proff.måleudstyr - det var det, jeg blev oplyst. Normalpris = 999 kr. Jeg fik det til 499 kr. incl. vægbeslag.

-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: csell
Skrevet den: 08-December-2017 kl. 16:53
Hej.

Da jeg for et par måneder siden hentede vores nye TV i ELGiganten fik jeg at vide at de havde forudinstillet det. Og at det var uden beregning. Bare så jeg ikke skulle tro at det var en B-vare. 
De havde så brugt noget specielt tape hvor der stod noget på, da de lagde det i kassen igen. Mon ikke Power også har deres egen tape.

Men ellers jeg syntes at kalibrering er et forfærdeligt udtryk at bruge for hvad de gør. Så kan jeg meget bedre lide forudindstillet. 

Hilsen Carsten.



Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 08-December-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Da jeg for et par måneder siden hentede vores nye TV i ELGiganten fik jeg at vide at de havde forudinstillet det. Og at det var uden beregning. Bare så jeg ikke skulle tro at det var en B-vare. 
De havde så brugt noget specielt tape hvor der stod noget på, da de lagde det i kassen igen. Mon ikke Power også har deres egen tape.

Men ellers jeg syntes at kalibrering er et forfærdeligt udtryk at bruge for hvad de gør. Så kan jeg meget bedre lide forudindstillet. 

Hilsen Carsten.

Personligt opfatter jeg en "Kalibrering" som en måling af skærmbilledet med proff.udstyr. og herefter justering til det "perfekte" billede.
"Forudindstillet" opfatter jeg som nogle justeringer efter fx. en tabel. 
Så vi opfatter det forskelligtWink



-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: csell
Skrevet den: 08-December-2017 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Personligt opfatter jeg en "Kalibrering" som en måling af skærmbilledet med proff.udstyr. og herefter justering til det "perfekte" billede.

Det kan vi sagtens blive enige om. Men jeg forstår ikke hvordan det kan gøres på forhånd når de ikke
har mulighed for at kende til lysforholdene i min stue?

Hilsen Carsten.




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-December-2017 kl. 17:27

Der måles på skærmen, ikke hvor meget lys der er/ikke er i omgivelserne.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 09-December-2017 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Personligt opfatter jeg en "Kalibrering" som en måling af skærmbilledet med proff.udstyr. og herefter justering til det "perfekte" billede.

Det kan vi sagtens blive enige om. Men jeg forstår ikke hvordan det kan gøres på forhånd når de ikke
har mulighed for at kende til lysforholdene i min stue?

Hilsen Carsten.



Det er lidt af et stridsspørgsmål om det er nødvendigt. Problemet er at lyset i en normal stue ingen lunde er konstant alligevel. Dag til aften og sommer til vinter varierer lyset i en normal stue med faktor 10 eller mere, så man er nok i virkeligheden bedre stillet med to kalibrerede indstillinger. Dag og nat, sådan som isf også håndterer det. Man kan så diskutere fra nu og til jule aften om det så er en ægte kalibrering hvis man ikke har en stue hvor man kan styre lyset og hvor kalibreringen er lavet til netop det rum, men det er lidt som at sælge elastik i meter mål at kalibrere efter en måling der alligevel ikke passer 4 timer eller 2 måneder senere. Det får man dog aldrig en pro kalibrator til at indrømme. 

"Hvor meget lys kommer fra solen og himlen?

Det største dagslysindfald i en bolig kommer fra syd, men der kommer også meget lys fra både øst og vest, når solen står lavt på himlen formiddag og eftermiddag. På overskyede dage kommer der lige meget dagslys ind fra alle 4 verdenshjørner.

Man måler belysningsstyrken fra solen i enheden lux. På en sommerdag med stærkt solskin kan belysningsstyrken komme op på 100.000 lux målt på en vandret flade. Heraf kommer de 12.000 lux fra himmellyset og 88.000 lux fra den direkte sol. På en overskyet dag vil belysningsniveauet være 7.500 lux om vinteren og 30.000 lux om sommeren."

https://www.bolius.dk/dagslysindfald-luk-solen-ind-i-dit-hus-37396/" rel="nofollow - https://www.bolius.dk/dagslysindfald-luk-solen-ind-i-dit-hus-37396/



Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 09-December-2017 kl. 15:41
Jeg købte tv i elgiganten for et par år siden. Her betalte jeg for opdatering og kalibrering. Det så dog ud af helvede til, og jeg instillede efterfølgende tv. Så hos Elgiganten er det penge ud af vinduet, at betale for de ekstra ydelser.


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 09-December-2017 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Jeg købte tv i elgiganten for et par år siden. Her betalte jeg for opdatering og kalibrering. Det så dog ud af helvede til, og jeg instillede efterfølgende tv. Så hos Elgiganten er det penge ud af vinduet, at betale for de ekstra ydelser.
Købte kalibrering hos Power for 500,- Kurverne var dog temmelig skæve og kun indstillet på HDR-mode... Hmmm... Det ser godt nok bedre ud efter man selv har indstillet det med brug af diverse testbilleder med udgangspunkt i f.eks. indstillinger fra flatpanels eller lign. Ville ikke vælge det igen.

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 10-December-2017 kl. 09:26
I min verden er sådan en pre-kalibrering spild af penge fordi den netop ikke foretages onsite. Og jeg ville endda sige at man kan diskutere værdien hvis den er foretaget onsite, medmindre man ikke forventer sig andet end den kun er lige i skabet ved de lysforhold den er foretaget under.


Skrevet af: Hampenberg
Skrevet den: 10-December-2017 kl. 09:34
Nu handler en kalibrering mindre om lysstyrke, og mere om korrekt farve- og billedgengivelse. Så kan man altid selv tilføje mere lysstyrke bagefter, ved dagskigning....


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 13-December-2017 kl. 14:35
Ny status.
TV'et blev leveret i går og blev også opsat i går aftes. Hold da op for en billedkvalitet. Det er helt vild i forhold til min gamle Sony Full-HD TV. Jeg er imponeret. Jeg har prøvet med nogle af mine egne Drone og GoPro 4k videoer i fuld kvalitet, samt forskelligt Youtube indhold. Selv programmer fra Yousee fremstår flot.Smile

Der fulgte en kalibreringsrapport med, hvor status vises før og efter kalibrering.
Power kalder deres kalibrering for "Premium picture Experience" og koster normalt 1.499 kr.

De oplyser også de kalibrerede værdier. De skriver sådan her:

Billedtilstand: Personlig, Farvetemp: Varm, Kalibreret input: HDMI2, Pindkode 1234
Kontrast: 90, Lys: 12
Hvidbalance (RGB): Mørk: -7 -12 1, Lys: MAX -2 -17

Det efterlader mig lidt forvirret, da jeg tolker det derhen, at det kun er HDMI-port nr. 2, der er blevet kalibreret.

Jeg har en Apple-TV 4K og Yousee's boks, der er tilsluttet hver sin HDMI-port.
Skal jeg så indstille den anden HDMI-port på samme måde?

Og hvad med indhold, der afspilles via indbygget Android Smart-tv? Fx. afspiller jeg Youtube 4K via Smart-TV, da Apple (de slyngler), ikke vil understøtte Youtube's 4K-format.



-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-December-2017 kl. 19:40
Med forbehold for at jeg ikke kender dén model, så kan jeg sige, at nogle TV godt kan have forskellige indstillinger for hver HDMI port og for TV. Det kan du selv lægge mærke til, ved at skifte over på en anden HDMI port og se om værdierne ændrer sig. Hvis de gør, kan du bare kopiere værdierne fra HDMI2.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-December-2017 kl. 19:43

Mon der er TVer i dag uden at der er seperat indstilling for alle tilslutninger, det tvivler jeg på.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-December-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Ny status.
TV'et blev leveret i går og blev også opsat i går aftes. Hold da op for en billedkvalitet. Det er helt vild i forhold til min gamle Sony Full-HD TV. Jeg er imponeret. Jeg har prøvet med nogle af mine egne Drone og GoPro 4k videoer i fuld kvalitet, samt forskelligt Youtube indhold. Selv programmer fra Yousee fremstår flot.Smile

Der fulgte en kalibreringsrapport med, hvor status vises før og efter kalibrering.
Power kalder deres kalibrering for "Premium picture Experience" og koster normalt 1.499 kr.

De oplyser også de kalibrerede værdier. De skriver sådan her:

Billedtilstand: Personlig, Farvetemp: Varm, Kalibreret input: HDMI2, Pindkode 1234
Kontrast: 90, Lys: 12
Hvidbalance (RGB): Mørk: -7 -12 1, Lys: MAX -2 -17

Det efterlader mig lidt forvirret, da jeg tolker det derhen, at det kun er HDMI-port nr. 2, der er blevet kalibreret.

Jeg har en Apple-TV 4K og Yousee's boks, der er tilsluttet hver sin HDMI-port.
Skal jeg så indstille den anden HDMI-port på samme måde?


På visse tv kan man vælge at kopiere indstillinger fra én HDMI-indgang til de andre. Prøv at se om det er muligt.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 13-December-2017 kl. 22:30
Jeg tænker nu også bare, at man har brugt HDMI2 under kalibreringen og så kopieret de indstillinger til de andre indgange :)

Men i det mindste lyder det til, at det ikke bare er en forindstilling, men en rigtig kalibrering der er foretaget.

Surt det skulle tage så lang tid at få leveret dog. Fik du dit gavekort med som lovet?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 13-December-2017 kl. 22:41
Tak for jeres input.
Jeg har nu rodet rundt i menuerne, og kan kun finde et sted, hvor billedet kan justeres. Og det sker så på den HDMI-port, som er under visning, når jeg vælger billed-menuen. Jeg finder ingen kopi-mulighed, men jeg indtaster dem bare.

Men...... HDMI2 står til fuld lysstyrke (50), selvom der i rapporten står 12. Der står også noget i rapporten om Pinkode, som jeg ikke støder på, og hvidbalance-værdierne (Mørk og lys værdier) kan jeg ikke finde noget på i menuerne. Og så er der mange andre, parametre der kan justeres, som der ikke står noget om i rapporten.
Så lige nu er jeg i tvivl om kalibreringsrapporten passer til mit TV. TV model står dog på rapporten.
I rapporten står navnet på den ansvarlige teknikker, så jeg agter at kontakte vedkommende.

Det med gavekortet finder jeg ud af i morgen, hvor jeg skal en tur forbi Power i Herning.


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 13:44
Et semi OT spørgsmål:
Har en kammerat der for et stykke tid siden købt en skærm der var pre-kalibreret. Personligt er jeg ikke helt vild med at man køber en vare, der er åben på forhånd. 
Lover Power at det er en helt ny skærm, eller kan man risikere at det er en skærm der har været åbnet i forvejen (evt. demo/ude ved en kunde (dem må de vel ikke sælge som nye, men...))?


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 20:04
Lige nogle afsluttende bemærkninger.
Jeg har i dag været i Power Herning og talt med en teknikker, som kalibrerer TV. Han kunne heller ikke genkende de oplyste hvidbalance-værdier. Men det er faktisk nogle værdier, der kan sættes - de hedder bare noget andet på Sony-TV'et, og at det er en fejl, at der i rapporten ikke fremgår de korrekte parametre-navne, som de hedder hos SONY. PIN-koden er åbentbart en børnesikringskode på TV'et, som jeg ikke er stødt på. Så alt tyder på, at TV'et er kalibreret.  MEN MEN, det er helt andre værdier, jer ser inde i billed-menuen. Jeg har dog erfaret, at hvis input-signalet er 4K HDR, så skruer tv'et automatisk op for lysstyrken til MAX. Det kan dog justeres ned.
Jeg orker ikke at "klage" over at jeg har betalt for en kalibrering, som ikke er justeret på mit TV.

Jeg har fundet en video på Youtube, der viser ALLE anbefalede værdier, så den vil jeg bruge.

Jeg har også fået et gavekort på 2.000 kr. og synes på den måde, at jeg har fået en pæn kompensation.

Og apropros gavekort.... Jeg blev oplyst af Power, at de har skrevet på mit kundenr., at der ligger et gavekort på 2.000 kr. Det kunne medarbejderen i Power Herning dog ikke se.
Jeg havde heldigvis en mail fra Powers kundeservice, at gavekortet er registreret, og da jeg viste medarbejderen mailen, så fik jeg gavekortet.



-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Et semi OT spørgsmål:
Har en kammerat der for et stykke tid siden købt en skærm der var pre-kalibreret. Personligt er jeg ikke helt vild med at man køber en vare, der er åben på forhånd. 
Lover Power at det er en helt ny skærm, eller kan man risikere at det er en skærm der har været åbnet i forvejen (evt. demo/ude ved en kunde (dem må de vel ikke sælge som nye, men...))?
Jeg har overhovedet ikke haft det i tankerne, at fjernsynet ikke nødvendigvis er helt nyt. Derfor har jeg heller ikke spurgt til en garanti for ny vare.
Det vil jeg ikke bryde mit hoved med, men i stedet glæde mig over et fantastisk fjernsyn.Smile


-------------
iPhone 13, OS 15.3



Print side | Luk vindue