Print side | Luk vindue

ustabilt Wifi

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153771
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 12:26


Emne: ustabilt Wifi
Skrevet af: Steffen32
Emne: ustabilt Wifi
Skrevet den: 25-December-2017 kl. 15:39
Hej.
Jeg er kunde hos Eniig og har et mesh netværk. Men jeg har problemer med at jeg ofte smides af nettet. Så skal hele skidtet reestartes incl. router og 3 mesh enheder.
 
Det er nødvendigt hver morgen, når jeg står op, da netværket så er uden internet. Og af og til i løbet af dagen også.
 
Det har kørt stabilt i en periode i starten, men problemerne startede for ca. 3 uger siden og er forsat.
 
Nogle der kender til produkterne og har en ide til hvad der kunne være løsningen.
 
Gode råd til teknisk løsning er velkommen.
 
Jeg kontakter selvfølgelig support, hvis der ikke er en nærliggende løsning fra jer. Men ville lige spørge her først.



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 25-December-2017 kl. 17:40
Det virker lidt som det jeg har gennem aura. - du kan ikke selv gøre noget. Hos mig ser det ud som om den smider IP adressen og forsøger at forny den, men det kan den så ikke automatisk så jeg skal genstarte. Selve netværket i huset er fint nok, men ud af huset går det helt galt.

Du er nødt til at tage kontakt til din leverandør.


Skrevet af: warcaos
Skrevet den: 25-December-2017 kl. 22:21
Jeg er ramt af præcis samme fejl. Dog via Fibia. Men de bruger jo alle waoo som leverendør. Det har stået på hele december måned. Kan næsten stille uret ud fra hvor ofte det sker, så er ret sikker på det er en softwarefejl hos waoo der gør det, men om det er i kundeudstyr eller i "bagnettet" vides ikke. Har dog lagt mærke til at min router ændrer ssid, så det ikke er det samme som mesh netværkets. Det har de endnu ikke givet mig nogen forklaring på.


Skrevet af: ab_kallenbach
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 17:20
Jeg har samme problem (AirTies Mesh fra Fibia/Waoo), og det er også opstået for nylig.
Jeg håber på, en forhåbentlig snarlig firmware-opdatering af enhederne kan afhjælpe problemet...

Jeg har ikke været i kontakt med Fibia, men det kunne være, jeg skulle ringe til dem.

-------------
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 19:22
Jeg tænker jeg vil kontakte dem snart.
Hvis der ikke er en løsning må jeg nok tilbage på Yousee coax igen.


Skrevet af: warcaos
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 22:13
Jeg har efter 9 måneder med fibia/Waoo valgt at skifte tilbage til yousee og coax. For det første er det efter prisstigningen på waoo tv blevet billigere med yousee, og for det andet er jeg træt af hele tiden at skulle genstarte alt udstyret når forbindelsen til fibernettet har været nede - hvilket som jeg tidligere har beskrevet sker flere gange dagligt, uden at fibia sådan rigtigt vil gøre noget ved det eller blot erkende at de har lidt udfordringer lige pt. 
Tvært imod har jeg fået beskeden flere gange, at de ikke kan se der er nogle problemer ved deres system lige pt, hvor jeg jo selv kan konstatere at forbindelsen er nede. Det er for useriøst! 

Mine opstart med fibia startede i øvrigt med at jeg selv måtte hente tv boxen, da de ikke havde fået milcom (deres lager distributør) til at sende den til mig inden fibernettet blev installeret. jeg blev samtidig lovet at den sagtens kunne gå på trådløst uden ekstra udstyr, hvilket også var løgn da den kun vil gå på nettet trådløst med waoo smart wifi (som jo ikke er særligt smart når det hele tiden skal genstartes) den box jeg så fik, var defekt fra starten, så når den blev tilpas varm ville rj45 netstikket ikke sidde korrekt, og jeg mistede derfor ret ofte tvforbindelsen. Det blev kun værre da min datter valgte at lære at gå, og samtidig begyndte at pille ved alt der har små lys røde og blå lys :) det kunne stikket heller ikke lide. Da jeg så langt om længe fik overbevist fibia om at de skulle levere en ny box gik der 4 uger inden jeg fik den, og de havde så glemt at medsende en returseddel til den allerede leverede tvbox. Den skulle jeg så også selv minde dem om. Det kostede så 2 gange fragt omkostninger, fordi hverken de eller milcom (deres lager distributør) har orden i tingene. 


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 08:35
Hej
Jeg er også kunde hos Eniig (Silkeborg).
Efter vi flyttede fra Bagsværd (TDC monopol) og til Silkeborg slog vi til da muligheden for fiber opstod. Det kan man jo ikke få i det tættest befolkede og mest købestærke område i DK....
Så jeg blev glad da jeg fik fiber, ligesom jeg havde da jeg for 20 år siden boede på kollegie ved DTU.

Hastighed og ping tider er super, selvom jeg pt kører med trådløst i hele hytten (som vi har fremlejet). når vi flytter i det nye hus skal der trækkes kabler igen, ligesom jeg havde i det gamle hus.
Jeg har bare de sidste to uger, ligesom dig, haft kæmpeproblemer med det trådløse netværk. Jeg har mange enheder på nettet, computer (stationær+bærar), tablets, telefoner, internetradio, server og TV (yousee m. ny boks).
Men jeg er træt af at skulle genstarte alt og alle for at mine enheder kan få tildelt en IP adresse. I sidste uge ringede jeg til kundeservice der sagde at Airties kigge på en software patch. De mente først det var android enheder der ikke kunne finde ud af om de skulle være på 2,4 eller 5ghz netværk - men jeg har problemer med alt (W10, Aplle, Android +div.)

Så nu skal jeg havde det koblet af igen og sat en gammel router op.

Er der nogen der ved om det er fiberboksen der er wifi router, eller er det de små mesh enheder?

For dem skal jeg af med hurtigst muligt af med inden fruen river hovedet af mig, og ungerne brokker sig over ikke at kunne spille Minecraft eller Skype.



Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Hej.
Jeg er kunde hos Eniig og har et mesh netværk. Men jeg har problemer med at jeg ofte smides af nettet. Så skal hele skidtet reestartes incl. router og 3 mesh enheder.
 
Det er nødvendigt hver morgen, når jeg står op, da netværket så er uden internet. Og af og til i løbet af dagen også.
 
Det har kørt stabilt i en periode i starten, men problemerne startede for ca. 3 uger siden og er forsat.
 
Nogle der kender til produkterne og har en ide til hvad der kunne være løsningen.
 
Gode råd til teknisk løsning er velkommen.
 
Jeg kontakter selvfølgelig support, hvis der ikke er en nærliggende løsning fra jer. Men ville lige spørge her først.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af warcaos warcaos skrev:

Har dog lagt mærke til at min router ændrer ssid, så det ikke er det samme som mesh netværkets. Det har de endnu ikke givet mig nogen forklaring på.

Ændre ssid??

Hvor mange af jer med disse problemer, har prøvet at koble en kablet computer til routeren?


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 12:07
Der sker det samme.
Jeg har ændret navn på 5ghz, så det har et andet ssid, men det er samme problem.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 12:13
Jeg har også Fibia. Jeg har også et sæt Airties, som er tilsluttet. Jeg har dog ændret nogle ting. 

1. Fibia´s router er i bridge mode. Og jeg bruger i stedet en Ubiquiti USG.
2. WiFi delen i den fibia router vi har er under al kritik, og lever som vinden blæser. Den er derfor frakoblet. 
3. Bruger dernæst Ubiquiti access points. Og så har jeg dette sæt Airties, som mest af alt bare blev sat il i første omgang, indtil jeg fik kablet alt nødvendigt udstyr/værelser i vores hus. Pt er Airties stadigvæk sat til, fordi jeg har været for doven til at fjerne det. Men de genere ikke. 

Fiberforbindelse er klippe stabil. Vi flyttede ind i december 2016. Havde problemer den første måneds tid eller lign, indtil pkt 1. og 2. Har siden ikke haft eet eneste problem. 
Jeg driver servere og andre ting som lyn hurtigt ville indikere, hvis der var problemet. Så min erfaring er, at Fibia er overvejende klippe stabil, når man altså har koblet deres eget bras fra (router i bridge mode, og sluk for routerens wifi).  

PS. Bosiddende på sjælland - Måske derfor :-)


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Der sker det samme.

Altså at det heller ikke virker med kablet enheder?

Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Jeg har ændret navn på 5ghz, så det har et andet ssid, men det er samme problem.

Siger du at din router selv ændre ssid? Det lyder godt nok mystisk.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: warcaos
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 12:27
Jeg har også Fibia på sjælland -  lidt endnu. Efter at have konstateret at vores fiberbox mister forbindelsen flere gange dagligt til fibernettet - og efter at fibia blev ved med at konkludere at der intet var galt med min fiberforbindelse, altså ud over at lampen lyste rødt når de sagde der var forbindelse, så tog jeg konsekvensen og opsagde mig abo og bestilte yousee igen. Det gjorde jeg d 19 december. 
Yousees tekniker kom ud 3 dage efter jeg havde bestilt og åbnede for tv signalet.

Fabias net går derimod stadig ned mindst et par gange om dagen - og hver gang skal jeg genstarte mine airties mesh enheder og tv box, for ellers kan hverken mine pc'er, tablets eller mobiltelefoner komme på wifi igen. 

Jeg har i øvrigt også set det med at ssid ændrer navn på routeren.  Det begyndte den med efter en softwareopdatering tilbage i starten af november engang...


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 12:32
Hvilken fibia router har i, som har problemer?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: warcaos
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 12:35
Jeg har:

1: Icotera i6800 router
2: Airties 7410x 4k tv box
3: 1 sæt Airties 4920




Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 12:44
Min Fibia router er en drg 7xx (kan ikke huske nummeret præcist). En ældre sag.
Da den er sat i bridge mode, så er det sådan set bare en "dum" konverter mellem fiberen og min USG. USGén står for al WAN/LAN nettet. 
Det sæt airties jeg fik med abonnementet er 4920. 

Jeg har ikke TV via Fibia. Sikkert derfor jeg har denne drg router endnu. 

Det overrasker mig meget de problemer der nævnes her, specielt at ssidén ændre sig. Det lugter lidt af at routeren måske "resetter" sig selv. 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 14:09
Jeg har også en Icotera router.
Som jeg forstår det, så er Airties enhederne kun en form for AP? - der er ikke nogen router/DNS funktion i dem?
Så må jeg prøve at få Icotera routeren sat i bridged mode, og så en gammel router bagefter, og til sidst mine 3 Airties enheder.


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Min Fibia router er en drg 7xx (kan ikke huske nummeret præcist). En ældre sag.
Da den er sat i bridge mode, så er det sådan set bare en "dum" konverter mellem fiberen og min USG. USGén står for al WAN/LAN nettet. 
Det sæt airties jeg fik med abonnementet er 4920. 

Jeg har ikke TV via Fibia. Sikkert derfor jeg har denne drg router endnu. 

Det overrasker mig meget de problemer der nævnes her, specielt at ssidén ændre sig. Det lugter lidt af at routeren måske "resetter" sig selv. 


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 14:13
Det er Chromecast's skyld! Det har jeg lige læst !! ;) 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: warcaos
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det er Chromecast's skyld! Det har jeg lige læst !! ;) 

Det er i hvert fald en mulighed at det er chromecast's skyld - altså med bortset fra jeg får samme fejl når mine chromecast's er slukket. Der er det selve fiberboxen fra icotera der mister signalet. Når det sker, mister tv boxen jo også signalet - og så plejer alt at gå ned hjemme hos mig :)


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 16:11
har også en icotera på aura (aarhus område - slavebundet til icotera'en som router. Aura tillader ikke at jeg kan få sat den i bridge mode) og mit var i starten næsten hver dag, nu er det "kun" et par gange om ugen den kaster IP-adressen (min lyser til gengæld konstant grønt uanset om den har internetforbindelse eller ej). Det virker lidt som om der er sat en IP-release i kassen, men den så åbenbart ikke er i stand til at få IP-adressen fornyet.


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 19:04
Jeg er hos Eniig - og der kan kundeservice sætte den i bridge, teknisk support kan ikke.Confused

Jeg havde igen problem her til aften - min nye yousee boks kunne ikke komme på nettet. Det hjalp at genstarte den "Airties" der stod ved siden af (de to er kablet sammen, med fiberboks i bryggerset).
Så det ser ud til at problemet ikke kun er routeren. Eniigs teknisk support mener også det er Airties enhederne det er galt med. De har de sidste 14 dage samlet data sammen, som de håber Waoo og Airties bruger til at få lavet en patch.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har også en icotera på aura (aarhus område - slavebundet til icotera'en som router. Aura tillader ikke at jeg kan få sat den i bridge mode) og mit var i starten næsten hver dag, nu er det "kun" et par gange om ugen den kaster IP-adressen (min lyser til gengæld konstant grønt uanset om den har internetforbindelse eller ej). Det virker lidt som om der er sat en IP-release i kassen, men den så åbenbart ikke er i stand til at få IP-adressen fornyet.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Jeg er hos Eniig - og der kan kundeservice sætte den i bridge, teknisk support kan ikke.Confused

Jeg havde igen problem her til aften - min nye yousee boks kunne ikke komme på nettet. Det hjalp at genstarte den "Airties" der stod ved siden af (de to er kablet sammen, med fiberboks i bryggerset).
Så det ser ud til at problemet ikke kun er routeren. Eniigs teknisk support mener også det er Airties enhederne det er galt med. De har de sidste 14 dage samlet data sammen, som de håber Waoo og Airties bruger til at få lavet en patch.

Og bedst som vi snakker om det, så gik den ene airties også i ged her hos mig i dag. Eller rettere, vi opdagede i dag. Min datter kom hjem i dag og tilsluttede sin chromecast til denne airties (dens ssid). Og den ville ikke forbinde. Jeg forsøgte fra en mobil. Og den ville heller ikke forbinde. Slukkede den airties og tændte den igen, så virkede det.. Det er første gang jeg har oplevet det. Og nu har det kørt i cirka 1 år. 
Den anden airties er i øvrig slukket og har været det i nogle måneder. Vi bruger dem som sagt nærmest ikke. 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kenneth_Olesen
Skrevet den: 16-Januar-2018 kl. 11:54
Info fra Waoo's hjemmeside :)

https://www.waoo.dk/kundeservice/driftsinfo" rel="nofollow - https://www.waoo.dk/kundeservice/driftsinfo


WAOO ARBEJDER PÅ AT LØSE FØLGENDE FEJL:

Smart WiFI Airties 4920 Problem:
Kunder kan opleve at miste WiFi forbindelsen til deres smart WiFi Airties 4920 boks.
Efter en genstart af Smart Wifi enhederne fungerer det korrekt igen, men fejlen kan vende tilbage.
Omfang: Fejlen er sporadisk.
Status: Waoo og leverandør arbejder på at løse problemet.



Skrevet af: noerden
Skrevet den: 17-Januar-2018 kl. 22:00
lidt mere info her.
Det hænger åbenbart sammen med android enheder, specielt Chromecast enheder:

https://eyenetworks.no/airties-smart-wifi/wifi-problemer-desember-2017

og
http://www.androidpolice.com/2018/01/17/google-says-fix-coming-tomorrow-wi-fi-problems-associated-cast-devices/


Oprindeligt skrevet af Kenneth_Olesen Kenneth_Olesen skrev:

Info fra Waoo's hjemmeside :)

https://www.waoo.dk/kundeservice/driftsinfo" rel="nofollow - https://www.waoo.dk/kundeservice/driftsinfo


WAOO ARBEJDER PÅ AT LØSE FØLGENDE FEJL:

Smart WiFI Airties 4920 Problem:
Kunder kan opleve at miste WiFi forbindelsen til deres smart WiFi Airties 4920 boks.
Efter en genstart af Smart Wifi enhederne fungerer det korrekt igen, men fejlen kan vende tilbage.
Omfang: Fejlen er sporadisk.
Status: Waoo og leverandør arbejder på at løse problemet.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 17-Januar-2018 kl. 22:41
Det hænger også ret godt sammen med, at vi pludselig fik problemer med airties enheden her, som normalvis ikke er i brug, for datteren er fornylig (efter nytår) begyndt at bruge hendes chromecast igen. Og den forbinder til netop denne airtie4920. Resten af WiFi nettet, som kører på Ubiquiti AP, det fejler ikke noget. 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 21-Januar-2018 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hej
Jeg er også kunde hos Eniig (Silkeborg).
Efter vi flyttede fra Bagsværd (TDC monopol) og til Silkeborg slog vi til da muligheden for fiber opstod. Det kan man jo ikke få i det tættest befolkede og mest købestærke område i DK....
Så jeg blev glad da jeg fik fiber, ligesom jeg havde da jeg for 20 år siden boede på kollegie ved DTU.

Hastighed og ping tider er super, selvom jeg pt kører med trådløst i hele hytten (som vi har fremlejet). når vi flytter i det nye hus skal der trækkes kabler igen, ligesom jeg havde i det gamle hus.
Jeg har bare de sidste to uger, ligesom dig, haft kæmpeproblemer med det trådløse netværk. Jeg har mange enheder på nettet, computer (stationær+bærar), tablets, telefoner, internetradio, server og TV (yousee m. ny boks).
Men jeg er træt af at skulle genstarte alt og alle for at mine enheder kan få tildelt en IP adresse. I sidste uge ringede jeg til kundeservice der sagde at Airties kigge på en software patch. De mente først det var android enheder der ikke kunne finde ud af om de skulle være på 2,4 eller 5ghz netværk - men jeg har problemer med alt (W10, Aplle, Android +div.)

Så nu skal jeg havde det koblet af igen og sat en gammel router op.

Er der nogen der ved om det er fiberboksen der er wifi router, eller er det de små mesh enheder?

For dem skal jeg af med hurtigst muligt af med inden fruen river hovedet af mig, og ungerne brokker sig over ikke at kunne spille Minecraft eller Skype.



Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:


Hej.
Jeg er kunde hos Eniig og har et mesh netværk. Men jeg har problemer med at jeg ofte smides af nettet. Så skal hele skidtet reestartes incl. router og 3 mesh enheder.
 
Det er nødvendigt hver morgen, når jeg står op, da netværket så er uden internet. Og af og til i løbet af dagen også.
 
Det har kørt stabilt i en periode i starten, men problemerne startede for ca. 3 uger siden og er forsat.
 
Nogle der kender til produkterne og har en ide til hvad der kunne være løsningen.
 
Gode råd til teknisk løsning er velkommen.
 
Jeg kontakter selvfølgelig support, hvis der ikke er en nærliggende løsning fra jer. Men ville lige spørge her først.


Jeg bor også i Silkeborg (Sejs) og har fiber 100/100 hos Eniig. Alt kører klippestabilt uden udfald og behov for genstart. Fiber modem (ældre Alcatel I-241-G-R) er sat til en pfsense router (FW-7535) som dirigerer videre til to AP (ac68u og Ac66).

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 25-Januar-2018 kl. 19:54
Så kører mit net igen stabilt. Jeg har ikke haft behov for at genstarte noget de sidste dage.
jeg kan også se at alle vores enheder har fået den opdaterede patch til "Google Play tjenester", som skulle løse problemet, da det var Googles chromecast funktion der spammede det lokale WIFI.




Skrevet af: NielsWerner
Skrevet den: 11-December-2019 kl. 19:51
Jeg er ny her og jeg har samme problemer med ustabilt Fibia/Waoo netværk med Smart WIFI bokse, som jeg kan læse i mange indlæg. Jeg har problemet både hjemme og hos mine svigerforældre, der bor syd for Præstø. Jeg har nu fejlmeldt min egen installation til Fibia og er ikke spor sikker på, at der kommer noget ud af det. Heldigvis bor jeg i en lejlighed, hvor jeg også har en aktiv coax fra Yousee, så jeg tænker så småt på et skifte

-------------
Niels Werner Mortensen
Blidahpark 19 2th
2900 Hellerup



Print side | Luk vindue