Print side | Luk vindue

Indkøb af OV-kameraer til NAS og telefon

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153788
Udskrevet den: 05-Maj-2024 kl. 21:40


Emne: Indkøb af OV-kameraer til NAS og telefon
Skrevet af: Tstampe
Emne: Indkøb af OV-kameraer til NAS og telefon
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 19:58
Hej...
 
Jeg har benyttet julens fred og ro til, at fundere lidt over hvad jeg selv og mine forældre kunne have behov for mht. overvågning via OV-kameraer.
 
1. 
Indendørs OV-kamera:
Vi har haft besøg af mine forældre julen over, og som alle andre, var de lidt urolige for indbrud i hjemmet. Derfor vil jeg forhøre mig, om I kunne anbefale et eller to kameraer, som kunne opsættes indvendigt i boligen (I en gang/køkken e.l.) og som kunne sende livestream/billeder til APPLE/ANDROID-enheder samt evt. til anden lagringsenhed på nettet.
 
Tanken er lidt, at hvis de får en mulighed for, at kunne logge ind og se, at der ingen er inde i huset og evt. modtage en "meddelelse", såfremt der opstår bevægelse. Så vil de få lidt ro i sindet.
 
 
2.
Udendørs OV-kamera:
Jeg selv søger et kamera til udendørsbrug - evt. i carporten. Jeg har Synology-NAS kørende med Surveillance Station installeret. Men jeg søger et OV-kamera, som kan klare udendørsbrug og med bevægelses-detektion samt nat-optagelser. Dette kamera må gerne være trådløs, men med et RJ45-stik. Så jeg altid kan "tråde" den.
 
Kan I komme med nogle gode bud - Januar-udsalgene er jo ved at nærme sig og det må være nu, at jeg skal have dette opsat.
 
Ser frem til at høre fra Jer med nogle gode bud. Smile
 


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe



Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 20:53
Jeg benytter systemet fra Ismartalarm

Der virker fint, de har dog ikke udendørs kamera. Jeg har dog monteret et spot kamera udendørs.


Skrevet af: Pioneer540
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 23:44
Har du set på Yale Smart Living? Samme udfordring mht. udendørs kamera som Ismartalarm.

Udover kamera og bevægelsesdetektor kan du bla. også koble en elektronisk dørlås på.


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg benytter systemet fra Ismartalarm

Der virker fint, de har dog ikke udendørs kamera. Jeg har dog monteret et spot kamera udendørs.
 
Hej Lahan...
 
Ser da spændende ud.
 
Men der er flere forskellige kameraer - jeg talte hele 3 - hvor af den ene kunne zoome m.m.
 
Hvilke(t) benytter du og kan du evt. anbefale her?


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Pioneer540 Pioneer540 skrev:

Har du set på Yale Smart Living? Samme udfordring mht. udendørs kamera som Ismartalarm.

Udover kamera og bevægelsesdetektor kan du bla. også koble en elektronisk dørlås på.
 
Hej...
 
Jeg vil da lige kaste et blik på denne serie og se, om der er noget spændende. Wink
 
Er denne også IFTTT-certificeret, så den kan styre IOF og tænde/slukke for ens lys f.eks.


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg benytter systemet fra Ismartalarm

Der virker fint, de har dog ikke udendørs kamera. Jeg har dog monteret et spot kamera udendørs.

 
Hej Lahan...
 
Ser da spændende ud.
 
Men der er flere forskellige kameraer - jeg talte hele 3 - hvor af den ene kunne zoome m.m.
 
Hvilke(t) benytter du og kan du evt. anbefale her?
jeg har både spot og keep.

Spot kan fås til 800kr for 2 stk.

Mine kører dog sammen med alarmsystemet, som fx kan tænde lyses via ifttt

Det er nu en rar fornemmelse at man ved om man har haft “gæster” når man kommer hjem fra juleferie.



Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 13:25
Lahan:
 
Jeg kan finde følgende kameraer i serien:
 
- http://cdon.dk/hjem-have/ismartalarm-icamera-keep-wifi-overvagningskamera-p40253648" rel="nofollow - iSmartAlarm iCamera KEEP – WiFi Overvågningskamera
   Kr. 1295,-
- http://cdon.dk/hjem-have/ismartalarm-spot-cam-wifi-overvagningskamera-p40253649" rel="nofollow - iSmartAlarm Spot Cam – WiFi Overvågningskamera
   Kr. 895,-
- http://cdon.dk/hjem-have/ismartalarm-spot-plus-cam-wifi-overvagningskamera-1080p-hd-seneste-model-p42088917" rel="nofollow - iSmartAlarm Spot Plus Cam – WiFi Overvågningskamera 1080p HD – Seneste model         
   Kr. 1195,- 
 
Så hvilken model anbefaler du. Der skulle være links ved navnene.
 
Og har lige talt med mit forsikringsselskab, de anbefaler VERISURE abonnement. Men så er man jo hængt op på et abonnement....
 
Ser frem til at høre fra dig.
 


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 13:35
Jeg har spot +, de virker fint.
2 stk på Amazon i Tyskland koster 800kr. De fås i en special 2 Pack.

Keep kan drejes osv, men det kommer an på dit behov.

Ja verisure osv koster en del i abbonent. Det er sikkert godt, men hvis man kan undvære at få en vagtmand ud, så er der mange billigere alternativer. Bemærk man kan købe for billigt.

Et system som Ismartalarm kan fås til 3500-5000kr. Dette er en engangsudgift.
De dyre abboment systemer koster vel 5000kr pr år.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 13:38
Prøv evt at downloade Ismartalarm app til din telefon. Du kan køre appen i demo mode, og styre nogle demo kamera.


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg har spot +, de virker fint.
2 stk på Amazon i Tyskland koster 800kr. De fås i en special 2 Pack.

Keep kan drejes osv, men det kommer an på dit behov.

Ja verisure osv koster en del i abbonent. Det er sikkert godt, men hvis man kan undvære at få en vagtmand ud, så er der mange billigere alternativer. Bemærk man kan købe for billigt.

Et system som Ismartalarm kan fås til 3500-5000kr. Dette er en engangsudgift.
De dyre abboment systemer koster vel 5000kr pr år.
 
Tak for AMAZON-oplysningen. Clap
 
VERISURE eller en anden abonnements-betinget service vil løbe op. Men nu prøvede jeg at kontakte mit forsikringsselskab, for at forhøre mig mht. selvrisiko og lignende, hvis jeg f.eks. kombinerede NAS-overvågning med Ismartalarm eller lignende system uden abonnement.
 
Og det, at den har IFTTT, gør vel, at den kan arbejde sammen med ALEXA eller lignende også - korrekt eller....? (Overvejer lidt SONOS-systemet med kommende ALEXA indbygget eller er det en død and!!!)
 
 


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 14:00
Den har direkte Alexa integration, har dog ikke afprøvet det.
Bemærk det sikkert kræver cubeone, dvs selve alarm systemet.


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Den har direkte Alexa integration, har dog ikke afprøvet det.
Bemærk det sikkert kræver cubeone, dvs selve alarm systemet.
 
Tror også på, at det vil kræve en Cubeone - men den er jo med i en startpakke evt.
 
Og så er vi jo flere, som kan hjælpe hinanden evt.
 
Jeg går lige i tænkeboks - men tak for hjælpen. Clap


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 14:05
Så er det et kamera til tilkobling til Synology NAS-serveren jeg søger - skal benyttes udvendigt.
 
Nogen god bud og råd?


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Den har direkte Alexa integration, har dog ikke afprøvet det.
Bemærk det sikkert kræver cubeone, dvs selve alarm systemet.

 
Tror også på, at det vil kræve en Cubeone - men den er jo med i en startpakke evt.
 
Og så er vi jo flere, som kan hjælpe hinanden evt.
 
Jeg går lige i tænkeboks - men tak for hjælpen. Clap


Der er to ting som ikke rigtigt virker i Danmark.

Alarm systemet kan ikke sende SMS og ringe til en dansk telefon. Der er dog en simpel work around.
Sæt systemet til at sende en mail ved aktivering af alarmen. Vha ifttt kan man få en automatisk SMS og telefon opkald. Det virker helt fint.

Jeg bruger en spot + udendørs, den sidder dog under et halvtag, så den bliver ikke udsat for regn.


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Der er to ting som ikke rigtigt virker i Danmark.

Alarm systemet kan ikke sende SMS og ringe til en dansk telefon. Der er dog en simpel work around.
Sæt systemet til at sende en mail ved aktivering af alarmen. Vha ifttt kan man få en automatisk SMS og telefon opkald. Det virker helt fint.

Jeg bruger en spot + udendørs, den sidder dog under et halvtag, så den bliver ikke udsat for regn.
 
Mht. automatisk mail, SMS og telefonopkald - Der må du vist hellere lige komme med en vejledning. Hvad kræver det af ekstra - en telefon i hjemmet fast, for at den kan sende SMS og foretage tlf-opkald eller...
 
Jeg har Synology NAS kørende og den er klar til udvendig kamera, så her søger jeg et kamera som kan kobles til NAS. Men det skal være beregnet til udendørs, da det godt nok sidder under tag, men er udsat for vind og fugt.  :-)


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 16:01
Cubeone har kun forbindelse til internet, så kræver kun en internet forbindelse.


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cubeone har kun forbindelse til internet, så kræver kun en internet forbindelse.
 
Super og ja - så er det indvendige sikret evt. med dette system. Er lige ved at sondere terrænet.
 
Men skal have et udvendigt OV-kamera også, som tager rimelige billeder, også om natten/aftenen og som jeg vil have koblet op til Synologyen...
 
Men jeg vender tilbage - skal lige have set priserne på nettet på Amazon Europa/Tyskland m.m.


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: Pioneer540
Skrevet den: 27-December-2017 kl. 21:24
Du kan få kontakter i Yale Smart Living-serien. Du kan se det fulde sortiment på Yale.dk



Print side | Luk vindue