Print side | Luk vindue

Yousee - opkrævning for nedlagt produkt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154160
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 02:06


Emne: Yousee - opkrævning for nedlagt produkt
Skrevet af: simony
Emne: Yousee - opkrævning for nedlagt produkt
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 13:48

Hej

Jeg har et spørgsmål, som jeg gerne vil have jeres vurdering af.

Jeg fik den anden dag en mail fra Yousee, at de ville trække kr. 237,- (79,- mdr) for mit abonnement på deres HD-pakke. Fair nok, det var et abonnement jeg tegnede i 2015, tror jeg nok, da jeg fik nyt tv og gerne ville have maksimalt udbytte af det nye udstyr. Jeg blev dog alligevel lidt nysgerrig, for hvorfor skal man i 2018 have en hd-pakke, når alle kanalerne vel mere eller mindre er i HD, så jeg ringede til deres kundeservice, som bekræftede at mit abonnement på hd-pakken var nedlagt af samme årsag. Det er her, ”balladen” egentlig opstår, for jeg bliver da lidt knotten over, at jeg betaler for et produkt de ikke tilbyder, og har gjort det i over et år (ifølge deres kundeservice), men efter an længere mailkorrespondance, står de fast på, at det er kundernes eget ansvar at holde øje med, om de pakker de betaler for også er pakker Yousee stadig tilbyder. Eller sagt med andre ord, man bør egentlig én gang i kvartalet gennemgå deres hjemmeside, for at sammenligne det man betaler for kontra det de reelt tilbyder. I bund og grund drejer det sig jo om kroner og ører, da jeg jo føler mig noget snydt over vel at have betalt over 1.000,- for noget der i dag er gratis!

Så mit spørgsmål til jer, hvad ville I gøre i denne situation? Yousee har lukket sagen, så at forsøge at få noget igennem via kundeservice, er som at slå i en dyne! Skal jeg bare acceptere, at sådan er det bare – tørre øjnene og tage en kiks? Eller?? Håber I har et godt råd?

Jeg kommer også til at tænke på, gad vide hvor mange andre af deres kunder, som troligt måned efter måned betaler for deres hd-pakke, eller andre nedlagte produkter, uden at stille spørgsmål? Med mindre jeg er den eneste, så kan det da godt komme til at koste noget indtjening, hvis folk blev opmærksom på det og reagerede.

Mvh Claus


Citat fra sidste mail fra Yousee

” Som mine kollegaer har skrevet tidligere, er det en del af vore vilkår at kunden selv har ansvar for at være opmærksom på hvad han/hun betaler for. Når et produkt udgår fra vores portefølje, vil det ikke automatisk blive opsagt.

Diverse tv‐stationer har hen ad vejen udmeldt at de skifter over til at udsende i HD. Derfor er det ingen hemmelighed, at der ikke længere er behov for en HD‐pakke fra vores side længere.”





Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 13:57
Det er svineri, synes jeg.

Det skulle ikke undre mig om der stadig er nogen, der betaler for leje af en telefon med drejeskive.

Yousee har lige været i Kontant, så de tager nok ikke fat i dem lige med det samme, men det her skulle de da vide.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 14:00
Det er vel bare endnu et søm i yousee kisten. Desværre når kapital fonde kommer ind og overtager virksomheder, nok ikke altid, ryger kunde service ud og penge griskhed ind i stedet.
 
Jeg ville ikke bruger mere tid på det, selv om det er træls. Men også bare træls at skulle kæmpe imod sådan et system. Du bruger hurtig meget ekstra tid og ekstra irritation.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 14:16
Først skal jeg sige jeg på INGEN måde har interesse i at forsvare yousee (snarere tværtimod),men lige i sådanne tilfælde kan jeg i en hvis grad nu godt forstå det. Tænk på hvor meget mere deres kundeservice ville være presset hvis de skulle holde styr på gamle aftaler og ja jeg mener også at det står i deres betingelser.
Vi kan hurtigt blive enige om at man nu nok kunne nemt "lukke" en tjeneste af, som så ikke længere ville blive afkrævet, men nu er yousee ikke til for deres kunder -  så går den, så går den.

Men det havde da klædt dem at krediterer fra da HD kanalerne blev nedlagt som tilvalg.

Moralsk er det grimt, men jeg tror ikke på du har 1 kr at hente her.

Opdagede det samme på vores arbejde da jeg skulle oprette en tv pakke i vores nye fællesstue. Her opdagede jeg at man betalte for hd kanaler i samtlige boliger (ca 50 stk), men under 10 havde et hd tv.


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Tænk på hvor meget mere deres kundeservice ville være presset hvis de skulle holde styr på gamle aftaler og ja jeg mener også at det står i deres betingelser.

Det er da ikke noget kundeservice skal sidde og holde øje med. Det er noget systemet skal klare automatisk.

Man kan da ikke blive opkrævet for et produkt der ikke længere tilbydes?

Jeg ville helt klart ringe derind igen.


Skrevet af: simony
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 14:50
Tak for jeres svarSmile

Jeg tænker nu ikke, at det kan være så stort administrativt besvær, hvis de har et bare nogenlunde velfungerende CRM-system, og jeg tror gerne, at det står i deres betingelser, men det jeg anfægter er, at de nedlægger et produkt, men fortsætter opkrævningen - det ville vist ikke kunne gå ret mange andre steder i samfundet.... Er godt klar over, at det er Davids kamp mod Goliath Smile


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 15:05
Det burde ikke være et problem, da de bruger et EDB system, så undskyldingen er alt for langt ude.

Jeg ville helt klart tage fat i forbrugerrådet og evt. kører en sag. Det kan ikke være rigtig at man betaler for noget der ikke længer findes. Jeghar da på et tidspunkt også haft HD pakken og det betaler jeg da ikke for i årevis.


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 15:11
Hvis dit abonnement på hd-pakken var nedlagt af samme årsag
så blev betalingen af denne pakke vel nedlagt på samme tidspunkt

Lad være med af ringe til dem igen, du får ikke noget som helst ud af det, dem der sidder i kundeservice er enten ubrugelige eller uduelige



-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 15:13
You-See er jo et fidusforetagende, som man gerne vil undgå.
Det er så også et firma, hvor "humoren" er i højsædet. For ikke længe siden blev en prisstigning varslet igen, men til gengæld blev man så (tvangs)tilbudt en tv-kanal, som man absolut ingen interesse har i få ind i abonnementet. Tak for det, You-See.
Nu har jeg igen modtaget en mail angående et fænomen, der kaldes You-See More. Her vil man gavmildt forære forskellige ting, som der kan vælges imellem, men som egentlig ikke har noget med abonnementet at gøre - øøh tak. Jeg valgte, at se en Premiere-film, som var det eneste, der havde min interesse.
Da der til mit LG-tv er en You-See app, hvorfra man kan leje film, skulle det vel virke til Premiere Film. Men nu var der jo tale om en gratis film, så virkede det på forunderligvis ikke.
Hvad siger kundeservice som forklaring til det problem. Først forstår man ikke, at den omtalte app findes. Hvem har lavet den? spørges der. Da det går op for supporteren, at den nok kommer fra You-See selv, får man at vide, at You-See skam ikke har lovet, at den virker i forbindelse med You-See More. Men hvis man lejer deres tv-boks, vil det virke. Javel ja, det var det, som var sagens kerne, og så er alt jo som det plejer hos You Don't See.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 15:53
Hvor er logikken i at Yousee oplyser at de trækker betaling for HD pakken. Og kundeservice så oplyser at HD pakken er nedlagt.

Yousee MAN TAGER IKKE PENGE FOR NOGET DER ER NEDLAGT, PIST VÆK


Skrevet af: Pinch
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

-  går den, så går den.
De har nedlagt et produkt, men sørget for at beholde varenummeret, dvs. de prøver bedvidst at tage penge for noget, der ikke eksisterer.

Personligt synes jeg det her er værre end mange af de hidtidige eksempler på deres dårlige service; det er direkte ondsindet.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 16:48
- ingen tvivl om at det er noget svineri fra yousee's side.........

Jeg ville, i ren arrigskab & frustration, poste "sagen" på deres facebook-side...igen og igen og igen.....indtil at der var blot een yousee-medarbejder, som var i besiddelse af blot en lille smule anstændighed, læste opslaget og krediteret det opkrævede beløb.....

Men så igen, "anstændighed" + "god kundeservice" eksisterer bare ikke hos yousee.........



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 17:06
Hvis man so. YouSee kunde har sagt nej tak til deres rekvalmemails, kan de ikke sende tilbud om bedre abonnementer (ja, jeg er også en af dem der har fra det mig deres evindelige spammails). I så tilfælde må man selv holde øje med sine abonnementer.

Ring til YouSee, når du kommer til telefonslusen, trykker du dig frem til "jeg overvejer at opsige mit abonnement- kundeservicen, frem for den normale kundeservice.
Forklar dem din situation og spørg medarbejderen, hvordan han/hun selv ville have det i din situation.

Du får næppe pengene igen, men måske kan du få tilbudt andre produkter i kompensation.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

-  går den, så går den.
De har nedlagt et produkt, men sørget for at beholde varenummeret, dvs. de prøver bedvidst at tage penge for noget, der ikke eksisterer.

Personligt synes jeg det her er værre end mange af de hidtidige eksempler på deres dårlige service; det er direkte ondsindet.

Jeg er helt enig - det ER urimelig dårlig kundepleje. Som jeg også skriver, så burde det være noget der automatisk kunne stoppe ved ophør. Men jeg fastholder at der ville ligge meget arbejde via kundeservice - MEN det er jo noget man bør medregne i et sådan produkt som udbyder.

Det er simpelthen at udnytte folk. Men det samme gør sig jo ofte gældende ved mobil abonnement og internetabonnement. Det undskylder intet, men blot forklarer. Lovmæssigt tror jeg ikke der er noget at komme efter, men ja på goodwill eller interesse i at holde dig som kunde burde de kredittere.

EDIT: Jeg har selv måtte slås urimeligt længe med dem vedr en inkasso-sag på et produkt jeg end ikke havde. Det tog satme lang tid, så at tro på der kommer en kompetent medarbejder er urealistisk. De skal blive trætte af dig vil jeg påstå.
  


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Som jeg også skriver, så burde det være noget der automatisk kunne stoppe ved ophør. 


For andre er det så dejligt at gamle services ikke forsvinder, når de fjernes fra udbud.

Eksempelvis har jeg fastnettelefoni ganske gratis på en abonnementsform der ikke længere findes. Min kone har mobiltelefoni der ikke findes (lav data), det er såmænd også fint, når nu hun har det billigere end hvad der ellers tilbydes.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 18:10
Stem med fødderne - det er den konfliktret vi som forbruger har.

Og husk så at advare alle du kender om YouSee.

Længere er den ikke...


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Som jeg også skriver, så burde det være noget der automatisk kunne stoppe ved ophør. 


For andre er det så dejligt at gamle services ikke forsvinder, når de fjernes fra udbud.

Eksempelvis har jeg fastnettelefoni ganske gratis på en abonnementsform der ikke længere findes. Min kone har mobiltelefoni der ikke findes (lav data), det er såmænd også fint, når nu hun har det billigere end hvad der ellers tilbydes.

Klaus


Ja bestemt:). Har selv et gammelt cbb mobilabonnement med tidal der er bedre en dem de tilbyder idag (til mit behov)


Skrevet af: beatmore
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 21:00
Skriv til dem på deres facebook - det er ligesom den vej man får noget igennem i kundeservice i dag, når alle andre kan se det plejer det at hjælpe.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 22:41
Nu vil jeg nødigt tage Yousee i forsvar. 
Er du helt sikker på at der ikke findes nogle ekstra kanaler i den omtalte HD pakke?

Som jeg husker HD pakken, så var det jo altså ikke en pakke man fik for at kunne se sit tv i HD, men en pakke der indeholdt ekstra kanaler som f.eks TV3+, Discovery osv som er/var i HD. 

Hvis du f.eks har grundpakken har du formentlig stadigvæk adgang til de ekstra kanaler. Har du tjekket, hvilket kanaler du har adgang til i forhold til den pakke du betaler for?




Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 23:13
Afsinddig dårlig kundeservice..

Hvis du orker det burde du tage sagen videre.


Skrevet af: Rowald
Skrevet den: 24-Januar-2018 kl. 07:13
Omg Tak for info. Den gamle betaler da også stadig for det

Når produkterne stiger, så skal de nok sige til, men den anden vej nej nej.




Skrevet af: simony
Skrevet den: 24-Januar-2018 kl. 08:55
Jeg har hele tiden haft den store pakke, så jeg er helt sikker på, at det man fik i HD-pakken, var ekstra kanaler i HD-kvalitet. Jeg har i hvertfald ikke bemærket, at der er forsvundet nogen kanaler på mit tv. Som jeg også skriver, findes den pågældende hd-pakke ikke mere hos Yousee, så under alle omstændigheder, har jeg stadig i over et år betalt for et produkt de har nedlagt. Unhappy


Skrevet af: simony
Skrevet den: 24-Januar-2018 kl. 09:02
#Rowald

Ja velbekomme! Som jeg også skriver i mit første indlæg, så kan jeg ikke være den eneste i dette land, der ikke har været opmærksom, at derfor i god tro har betalt mine regninger.

Nogle ville måske anklage Yousee for, at være i direkte ond tro, når de driver deres forretning på denne måde....


Skrevet af: Doo Wop
Skrevet den: 24-Januar-2018 kl. 12:09
Jeg ville sende et fysisk brev stilet att.: navnet på bestyrelsesformanden og i brevet redegøre for sagen. Afslut med en anmodning om, at du krediteres for det beløb, som du har betalt fra det tidspunkt produktet blev nedlagt.

-------------
Doo Wop


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-Januar-2018 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Rowald Rowald skrev:

Omg Tak for info. Den gamle betaler da også stadig for det

Når produkterne stiger, så skal de nok sige til, men den anden vej nej nej.



Nu kan jeg se, at det er tv via ADSL, de har, altså det gamle TDC TV, der har en anden kanalsammensætning.

HomeTrio Basic m.m. findes jo slet ikke som produkt, der kan nytegnes, længere, og så er der jo det problem, at nogen foretrækker at hænge ved gamle abonnementstyper, mens andre ikke gør.

Spørgsmålet er om I ikke skulle tjekke, om de nye pakker er bedre. Det er nu samme struktur som kabeltv.

Men det kan også tænkes, at det er billigere at blive på HomeTrio (hvor HD er et tillægsabonnement).


Skrevet af: Rowald
Skrevet den: 24-Januar-2018 kl. 22:14
Jeg ringede til dem, og det tog ham ca 30 min før jeg var tilfreds.

Først ville han undersøge om HD pakken kunne pilles ud, det kunne den godt.
Men så får du alle kanalerne i SD igen sagde han😳

Så ende med at lave ALT om derinde. Eneste ændring er kanal 5 ind, og Discovery/national Geo ud.
De sender så en ny box, hvor der er incl noget nyt streamings abo på, ala netflix.
Kom vist ned på 643,- mod 709,- før.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-Januar-2018 kl. 23:16
Ja, de nye abonnementer er de samme som på kabeltv, og det er svjv. også samme boks.


Skrevet af: warcaos
Skrevet den: 25-Januar-2018 kl. 08:12
Det er ikke samme box de bruger til hhv coax og adsl/fiber baseret tv. Men det er rigtigt at tv pakkerne er de samme.

Dem til coax er enten en Humax ysr-2000 (med 1TB harddisk til optagelser) eller en Humax YS-4000 (uden harddisk til optagelser, men hvor den streamer det hele)

Til ADSL/Fiber er det  en Cisco ISB2231. Det er i hvert fald dem de benytter i dag.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Januar-2018 kl. 11:35
OK.



Print side | Luk vindue