Print side | Luk vindue

Hvilke Sonos højtalere?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154249
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 04:20


Emne: Hvilke Sonos højtalere?
Skrevet af: JensJ200
Emne: Hvilke Sonos højtalere?
Skrevet den: 31-Januar-2018 kl. 18:39
Vi har et køkkenalrum på godt 40 m2, hvor jeg i enden af rummet vil hænge to Sonos højtalere på væggen, som skal spille musik i stereo.

Men hvilken Sonos højtaler vil I anbefale til dette formål. Skal det være Play 1, 3 eller 5?



Svar:
Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 31-Januar-2018 kl. 19:29
jeg ville tage 2 stk play:1 eller 1stk play5

drop 3erne helt.  

og heller ikke play5 i stereo, det vil være temmelig overkill




Skrevet af: JensJ200
Skrevet den: 31-Januar-2018 kl. 19:47
Hvorfor vil to Play 5 i stereo være overkill? Selvom man ikke skal spille så højt som Play 5 kan, så spiller den vel stadig bedre end Play 1?


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 31-Januar-2018 kl. 19:56
Hvis dit budget er til 2 stk Sonos 5 (den nye) ville jeg tage dem.
Enig I at du skal droppe 3’eren. Den synes jeg ikke lyder ret godt. Tror 1’eren bliver for lille i et 40m2 rum.


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 31-Januar-2018 kl. 20:05
Vi har 2 stk 3'er i stuen som er på 42 m2, og de klarer det helt fint


Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 31-Januar-2018 kl. 22:19
Selvfølgelig vil 2 stk 5ere lyde bedre

Men tænker bare at hvis det ikke er dit primære lytterum så ville 2stk 1ere fint klare opgaven. Ligeså vel som 1 5er.

Hvis penge og plads ikke er et issue så er ser jo i virkeligheden ingen grund til at spørge . For så vil svaret vel altid være “tag det bedste”

Så km du lige så godt snuppe en sub til dine 5ere nu du er igang :)


Skrevet af: JayQ
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 00:21
Jeg vil anbefale sonos one, for at kunne stemmestyre musikken. Det er det bedste der er sket for musikken hjemme hos mig længe. Udover det, synes jeg også at den lille one eller play 1 har utrolig god lyd i forhold til størrelsen og prisen. Play 5 spiller rigtig godt, men synes ikke den har samme wow effekt som den lille.

Jeg har både play 5 play 1 samt flere one 👌

Hifi klubben er flinke til at give en demonstration af af de forskellige højtalere, både som enkeltstående og i stereo 😊


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 08:19
Med en pris på godt 4300 kr. pr. stk. for Play:5 så ville en Sonos Connect eller Connect:Amp, samt et sæt eksterne højttalere være en mere fleksibel løsning.

En Connect koster 3000 kr., hvilket giver dig godt 5000 kr. at finde aktive højttalere for. Et sæt brugte Beolab 4000 kan fås til dette budget og det er ren plug'n'play. Synes man der mangler bas, så kunne budgettet nok dække både et sæt brugt BL4000 og en aktiv sub til en tusse, som kunne gemmes væk et sted.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: JensJ200
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 08:44
Mange tak for de gode inputs! :)

Sonos Connect eller Connect:Amp er ikke en mulighed, da jeg ikke har mulighed for at "gemme" dem.

Jeg har nogle venner som både har Play 1 og Play 5. Vil prøve om jeg kan låne dem, så jeg kan teste hvad vi helst vil have.


Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 10:04
Jeg har også lige købt en One og ja, den spiller faktisk rigtig godt. Ikke så hifi men har god punchy bas af sin størrelse.

Vi bruger den pt i køkkenet og den spiller fint der. Vi skulle så bruge den til stop dans for nogle små drenge i stuen og der måtte jeg skrue op på maks før den kunne underholde dem.

Så i større rum skal man nok kun forvente at den bruges som baggrundsmusik eller radio. Men det er vel også formålet?

Vi rykker ind i nyt hus med loft til kip, troltekt loft og knap 40kvm køkkenalrum. Jeg er spændt på hvordan den performer der. Det kan godt tænkes at jeg skal ha fat i en mere men det må tiden vise



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Mange tak for de gode inputs! :)

eg har nogle venner som både har Play 1 og Play 5. Vil prøve om jeg kan låne dem, så jeg kan teste hvad vi helst vil have.
 
Sonos plejer at have 100 dages fuld retur-ret


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 11:59
Vi kører også med Sonos 1,3 og 5 herhjemme og jeg må sige at 1'eren er meget overbevisende. Jeg kunne forestille mig at to styk sat sammen i stereo setup eventuelt med sub til må være en god kombination. 


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg vil anbefale sonos one, for at kunne stemmestyre musikken. Det er det bedste der er sket for musikken hjemme hos mig længe. Udover det, synes jeg også at den lille one eller play 1 har utrolig god lyd i forhold til størrelsen og prisen. Play 5 spiller rigtig godt, men synes ikke den har samme wow effekt som den lille.

Jeg har både play 5 play 1 samt flere one 👌

Hifi klubben er flinke til at give en demonstration af af de forskellige højtalere, både som enkeltstående og i stereo 😊

Hvordan fungerer stemmestyringen af musikken. Jeg har pt. Amazon Echo med Alexa, der kan jeg afspiller TuneIn, Plex osv. Hvordan får man det til at arbejde sammen med Yousee Musik f.eks. som Sonos understøtter via. app tidligere, kunne være lækkert hvis det kunne stemmestyres.


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 15:26
Jer der har både Sonos 1 og One - synes I at One spiller bedre end 1?


Skrevet af: JayQ
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg vil anbefale sonos one, for at kunne stemmestyre musikken. Det er det bedste der er sket for musikken hjemme hos mig længe. Udover det, synes jeg også at den lille one eller play 1 har utrolig god lyd i forhold til størrelsen og prisen. Play 5 spiller rigtig godt, men synes ikke den har samme wow effekt som den lille.

Jeg har både play 5 play 1 samt flere one 👌

Hifi klubben er flinke til at give en demonstration af af de forskellige højtalere, både som enkeltstående og i stereo 😊


Hvordan fungerer stemmestyringen af musikken. Jeg har pt. Amazon Echo med Alexa, der kan jeg afspiller TuneIn, Plex osv. Hvordan får man det til at arbejde sammen med Yousee Musik f.eks. som Sonos understøtter via. app tidligere, kunne være lækkert hvis det kunne stemmestyres.



Man kan kun bruge den til at skifte sang, pause og skrue op og ned hvis du køre yousee. Jeg har dog købt Spotify for at have mulighed for at kunne starte playlister mm. Har også en echo dot. Synes dog det er meget smartere med one, da lyden er bedre når der svares, og man ikke behøver fortælle hvor der skal skiftes sang eller skrues op :)


Skrevet af: JayQ
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Jer der har både Sonos 1 og One - synes I at One spiller bedre end 1?


Jeg synes ikke jeg kan høre forskel. De spiller begge rigtig fint. Mener dog de 400 ekstra for at kunne stemmestyre er givet rigtig godt ud. Glæder mig til der kommer en sonos Five 👌


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 17:47
Jeg vil også sige, at Sonos One er det bedste køb, jeg har gjort længe. Det er ret befriende ikke at skulle fumle med sin mobil, når man står ude i køkkenet og laver mad. Jeg valgte dog en Play:1 til badeværelset, da det var lidt overkill med Alexa til dét rum. TruPlay virker også ganske effektivt - hvis man har iOS device.

Til gengæld håber jeg, at SONOS kommer med en anden og lidt mere nutidig løsning end deres Connect. 3000 kroner for en simpel enhed som bare sender signalet videre er voldsomt, IMO.



Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Til gengæld håber jeg, at SONOS kommer med en anden og lidt mere nutidig løsning end deres Connect. 3000 kroner for en simpel enhed som bare sender signalet videre er voldsomt, IMO.
Især fordi en Play:1/One vel indeholder samme teknik som Connect, men man får så også bare lige en højttaler og forstærker med i købet.


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Det er ret befriende ikke at skulle fumle med sin mobil, når man står ude i køkkenet og laver mad.

Tak for netop det argument der gjorde at hustruen synes vi skulle have en One.

Den er bestilt


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 01-Februar-2018 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg vil anbefale sonos one, for at kunne stemmestyre musikken. Det er det bedste der er sket for musikken hjemme hos mig længe. Udover det, synes jeg også at den lille one eller play 1 har utrolig god lyd i forhold til størrelsen og prisen. Play 5 spiller rigtig godt, men synes ikke den har samme wow effekt som den lille.

Jeg har både play 5 play 1 samt flere one 👌

Hifi klubben er flinke til at give en demonstration af af de forskellige højtalere, både som enkeltstående og i stereo 😊


Hvordan fungerer stemmestyringen af musikken. Jeg har pt. Amazon Echo med Alexa, der kan jeg afspiller TuneIn, Plex osv. Hvordan får man det til at arbejde sammen med Yousee Musik f.eks. som Sonos understøtter via. app tidligere, kunne være lækkert hvis det kunne stemmestyres.



Man kan kun bruge den til at skifte sang, pause og skrue op og ned hvis du køre yousee. Jeg har dog købt Spotify for at have mulighed for at kunne starte playlister mm. Har også en echo dot. Synes dog det er meget smartere med one, da lyden er bedre når der svares, og man ikke behøver fortælle hvor der skal skiftes sang eller skrues op :)

Tak for svaret. Men når du skriver kun til at skifte sang, pause og skrue op med YouSee er det så stemmestyret du mener? Fordi så er det vel også godt nok? Og kan man også stemmestyre Plex som med Echo?


Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 02-Februar-2018 kl. 08:42
Hvordan er det i stemmestyrer jeres one? Mig bekendt er det ikke aktiveret endnu?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 03-Februar-2018 kl. 08:00
?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 03-Februar-2018 kl. 09:05
Mig bekendt skal den sættes op i et eks britisk setup, så du skal tale engelsk til den


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 03-Februar-2018 kl. 10:11
Det kræver ikke ninjatricks, men ja - du skal tale engelsk til den. Det fungerer dog hæderligt.

Har en Echo Dot i stuen og en SONOS One i køkkenet.


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 03-Februar-2018 kl. 10:14
Har ikke Sonos ONE (endnu, men den er på vej).

Jeg har købt en Alexa Dot, og  det skulle i princippet være det samme rent stemme-styringsmæssigt
Jeg kan ihvertfald styre mine Sonos via Dot

Jeg har "ændret" min adresse hos Amazon til et hotel i London, og det kører helt fint


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 05-Februar-2018 kl. 12:06
Men hvad med Yousee Musik. Kan det stemmestyres? Og hvis ikke kan man så styre YouSee Musik via app mens man stemmestyrer resten?

Kan den også virke med Plex og Hue Light? Det kan Echo. 


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 08-Februar-2018 kl. 20:33
Nogen der kan svare?



Print side | Luk vindue