Print side | Luk vindue

Beskeder på macOS synkroniseres ikke?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154381
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 03:21


Emne: Beskeder på macOS synkroniseres ikke?
Skrevet af: Chrizzy
Emne: Beskeder på macOS synkroniseres ikke?
Skrevet den: 11-Februar-2018 kl. 19:48
Hej...

Jeg sidder med min MacBook Pro og synes det er rigtig smart, at jeg kan sende SMS/iMessage fra min MacBook, eller skrive videre i en samtale, som jeg har startet på min iPhone.

Men...

Hvor smart er det så lige, når man ikke kan få Beskeder på macOS til at hente den samtale ind, som jeg har startet fra min iPhone?

Rigtig mange beskeder fra weekenden, gider min MacBook Pro ikke hente fra min iPhone, og det er selvom jeg har skrevet med disse person før. Selvom samtalen er oprettet, så ligger de nye beskeder godt nok på min iPhone, men den opdaterer ikke samtalerne i Beskeder på min MacBook.

Er det en kendt "fejl" for så er det selvfølgelig ikke så smart, eller kan man "force update" på en eller anden måde?

Venlig hilsen
Hende den fortvilede Confused



Svar:
Skrevet af: jec
Skrevet den: 11-Februar-2018 kl. 23:59
Fandt lige dette:
https://www.imobie.com/support/how-to-fix-iphone-messages-not-syncing-with-mac.htm" rel="nofollow - https://www.imobie.com/support/how-to-fix-iphone-messages-not-syncing-with-mac.htm


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 00:54
Tak for dit svar, og jeg har nu tjekket op og prøvet det de skriver man skal gøre, men der sker ikke noget. Det eneste jeg fik ud af det var, at jeg ikke kunne logge tilbage på iMessage på min MacBook i en 30 minutter, og da jeg endelig fik logget på, så manglede de samme beskeder på min MacBook, som før. Dvs. det har desværre ikke hjulpet


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 07:05
Nu har jeg ikke brugt Mac, men kunne det ikke tænkes at det er fordi nogle er SMS'er og andre imessage?


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 07:53
Hej. Det var også først min tanke, men desværre ikke. Jeg havde som sagt allerede to modtagere, som var oprettet mellem min Mac og iPhone, hvor beskederne blev opdateret i løbende. Begge er iMessage tråde. Alle de beskeder vi har skrevet sammen i lørdags og i går er ikke opdateret på min Mac på er opdateret på min iPhone - da jeg skrev beskederne fra den. Det mystiske er, hvis jeg så åbnede min Mac og skrev en besked fra den i samme tråd, som ikke ville opdatere fra iPhone til Mac, så kom beskeden med det samme frem på min iPhone. Mystisk?!

Er jeg virkelig den eneste her med problemet? Google fortæller mig at andre også har det her problem, men ingen får det løst. Måske noget med iOS 11.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 09:36
Beskederne (og almindelige SMS'er) synkroniseres heller ikke hos mig. Dvs. de modtages godt nok på alle enheder, men hvis jeg sletter, så slettes de kun på den enhed, jeg sletter på.

En almindelig SMS, jeg fik på iPhone i går, mens min Mac var slukket, kom til gengæld frem da jeg tændte Mac'en i dag.

Så jeg ved heller ikke hvordan det foregår.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 10:09
Det ser ud til, at beskeder bliver en del af iCloud og dermed kan synkroniseres i iOS 11.3 og macOS High Sierra.

https://www.igeeksblog.com/how-to-sync-messages-on-icloud-in-ios-11-macos-high-sierra/" rel="nofollow - https://www.igeeksblog.com/how-to-sync-messages-on-icloud-in-ios-11-macos-high-sierra/

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 12:53
Jeg kører med beta af macOS 10.13.4 og iOS 11.3 og det er netop en af nyhederne.
Med iCloud synkronisering af iMessage så får du præcis det du gerne vil have.

Så det kommer snart og kan du ikke vente må du opdatere til beta udgaverne.


-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 19:21
Hej igen,

Som Brixen skriver, så har jeg også oplevet, hvis jeg sletter en iMessage eller SMS fra min iPhone, så slettes iMessage eller SMS'en ikke fra mine andre enheder. Og det er ligemeget om en iMessage/SMS slettes fra min iPhone, Watch eller MacBook Pro.

I dag har jeg modtaget en del nye iMessages og SMS på min iPhone og den har synkroniseret allesammen ganske fint til mit Watch, og da jeg kom hjem og åbnede min MacBook Pro, så tikkede allesammen ind i Besked App'en. Også beskeder fra de samtaler, som ikke blev opdateret i løbet af i lørdags og i går.

Virkelig mærkeligt hvad der foregår? Det burde da ikke være så ustabilt?

Men måske de har nedprioriteret at finde fejlene nu, hvis det implementeres bedre i iOS 11.3? Som jeg forstår det ud fra det link, så bliver det sådan, at man kan synkronisere det via iCloud? Men virker det for både SMS og iMessage? For så er det jo genialt, at man kan synkronisere, hvis man har tabt nogle beskeder, som man lige skal have synkroniseret med.



Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Men måske de har nedprioriteret at finde fejlene nu, hvis det implementeres bedre i iOS 11.3? Som jeg forstår det ud fra det link, så bliver det sådan, at man kan synkronisere det via iCloud? Men virker det for både SMS og iMessage? For så er det jo genialt, at man kan synkronisere, hvis man har tabt nogle beskeder, som man lige skal have synkroniseret med.


Sådan forstår jeg også det link, så jeg gør heller ikke mere ved det nu.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 21:26
Ja, men jeg håber virkelig bare, at det kommer til at gælde både for SMS-beskeder (skrevet med grønne bobler) og iMessage (skrevet med blå bobler). Hvis det kun kommer til at gælde for iMessage, giver det ikke særlig meget mening.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 22:05
Jeg oplevet lidt af samme problem forleden da skulle sætte min nye iMac Pro op, alle nye iMessage og sms som blev sendt fra iPad - iPhone - Mac Book Pro m.fl. blev vist på ny iMac Pro, men de gamle beskeder kunne ikke ses på iMac pro. Her kunne det dog løses med at hente mappen fra en anden maskine. 

Til gengæld blev alle opkald herunder også facetime synkroniseret, men dog først efter ca. 2 døgn. 


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 22:23
Nemlig. Jeg har også tre samtaler mere på min iPhone end jeg har i Beskeder på min MacBook Pro, da den ikke ville hente gamle beskeder ind. Så samme problem som dig, med den ikke vil hente gamle beskeder. Jeg kunne dog ikke hente en gammel mappe fra en iPhone besked indbakke til en MacBook Pro. Jeg kunne bare konstatere, at den ikke ville hente gamle beskeder ind fra iPhone, så derfor har jeg nu tre samtaler mere på iPhone end på MacBook Pro.

FaceTime historik blev også hentet hos mig, men kører det ikke over iCloud via ens Kontakter?

Det lyder lovende det med Beskeder over iCloud i iOS 11.3, for hvis man lige kan synkronisere for at få ens beskeder opdateret, så vil det virkelig være fedt!

PS: Tillykke med din iMac Pro!!! Hvilket setup endte du med at købe?


Skrevet af: zemo
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hej igen,

Som Brixen skriver, så har jeg også oplevet, hvis jeg sletter en iMessage eller SMS fra min iPhone, så slettes iMessage eller SMS'en ikke fra mine andre enheder. Og det er ligemeget om en iMessage/SMS slettes fra min iPhone, Watch eller MacBook Pro.

I dag har jeg modtaget en del nye iMessages og SMS på min iPhone og den har synkroniseret allesammen ganske fint til mit Watch, og da jeg kom hjem og åbnede min MacBook Pro, så tikkede allesammen ind i Besked App'en. Også beskeder fra de samtaler, som ikke blev opdateret i løbet af i lørdags og i går.

Virkelig mærkeligt hvad der foregår? Det burde da ikke være så ustabilt?

Men måske de har nedprioriteret at finde fejlene nu, hvis det implementeres bedre i iOS 11.3? Som jeg forstår det ud fra det link, så bliver det sådan, at man kan synkronisere det via iCloud? Men virker det for både SMS og iMessage? For så er det jo genialt, at man kan synkronisere, hvis man har tabt nogle beskeder, som man lige skal have synkroniseret med.



Blot for god ordens skyld; det er ikke en “fejl” at sms/iMessage ikke bliver slettet på alle enheder. Sådan har det aldrig været. Apple fremhævede det netop som en feature (messages in iCloud) ved det nye iOS 11, da det blev afsløret ved deres event sidste år.

-------------
/zemo/


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 22:37
...


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 22:37
Okay, men håber virkelig, at de implementere sådan, hvis man sletter en besked/iMessage fra ens MacBook, at samme besked så bliver slettet fra ens iPhone og ens Watch. Det andet giver ingen mening.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Nemlig. Jeg har også tre samtaler mere på min iPhone end jeg har i Beskeder på min MacBook Pro, da den ikke ville hente gamle beskeder ind. Så samme problem som dig, med den ikke vil hente gamle beskeder. Jeg kunne dog ikke hente en gammel mappe fra en iPhone besked indbakke til en MacBook Pro. Jeg kunne bare konstatere, at den ikke ville hente gamle beskeder ind fra iPhone, så derfor har jeg nu tre samtaler mere på iPhone end på MacBook Pro.

FaceTime historik blev også hentet hos mig, men kører det ikke over iCloud via ens Kontakter?

Det lyder lovende det med Beskeder over iCloud i iOS 11.3, for hvis man lige kan synkronisere for at få ens beskeder opdateret, så vil det virkelig være fedt!

PS: Tillykke med din iMac Pro!!! Hvilket setup endte du med at købe?
Tak for det.Smile
Jeg endte med 10 Core - Vega 64 - 2TB SSD - 32GB Ram. Til mit behov har jeg aldrig behøvet eller haft behov for mere ram, så legen stoppede der.

Fantastisk maskine, og den er helt tyst. Selv hvis jeg konvertere f.eks. en rippet Blu-Ray til H265 og Cpu køre på maks. “Handbrake” høre man intet. Der kommer dog rimelig varm luft ud fra den bag på. 

Den er imporende hurtig, og den flytter over 3GB/s. på diskenLOL


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Okay, men håber virkelig, at de implementere sådan, hvis man sletter en besked/iMessage fra ens MacBook, at samme besked så bliver slettet fra ens iPhone og ens Watch. Det andet giver ingen mening.


Måske giver det ikke mening, men hverken SMS eller iMessages er jo serverbaseret som f.eks. Messenger, hvor beskederne synkroniseres centralt.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Okay, men håber virkelig, at de implementere sådan, hvis man sletter en besked/iMessage fra ens MacBook, at samme besked så bliver slettet fra ens iPhone og ens Watch. Det andet giver ingen mening.


Måske giver det ikke mening, men hverken SMS eller iMessages er jo serverbaseret som f.eks. Messenger, hvor beskederne synkroniseres centralt.

iMessage er server baseret, beskederne bliver i øvrigt også krypteret.
I forbindelse med flere enheder så bliver beskederne faktisk krypteret uafhængig af hinanden de har hver deres key. Beskederne bliver faktisk gemt i op til 7dage, og så snart beskederne er blevet læst så bliver de slettet på serverne, men gemmes dog i op til 7dage, f.eks. til en iPad som har været slukket.

Men vi kan gælde os til hvis iCloud Message Sync bliver implementeret, så når man sletter på den ene enhed så bliver de også slettet på resten af sine enheder som er koblet til icloud. 

-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Okay, men håber virkelig, at de implementere sådan, hvis man sletter en besked/iMessage fra ens MacBook, at samme besked så bliver slettet fra ens iPhone og ens Watch. Det andet giver ingen mening.


Måske giver det ikke mening, men hverken SMS eller iMessages er jo serverbaseret som f.eks. Messenger, hvor beskederne synkroniseres centralt.

iMessage er server baseret, beskederne bliver i øvrigt også krypteret.
I forbindelse med flere enheder så bliver beskederne faktisk krypteret uafhængig af hinanden de har hver deres key. Beskederne bliver faktisk gemt i op til 7dage, og så snart beskederne er blevet læst så bliver de slettet på serverne, men gemmes dog i op til 7dage, f.eks. til en iPad som har været slukket.

Men vi kan gælde os til hvis iCloud Message Sync bliver implementeret, så når man sletter på den ene enhed så bliver de også slettet på resten af sine enheder som er koblet til icloud. 
 
Hvis det passer, både ved alm. SMS og ved iMessage, så vil jeg godt nok blive glad. Det kunne være super lækkert, at beskederne slettes på alle ens enheder, som er koblet på samme iCloud konto. Derudover, håber jeg også, at man kan "sync" alle sine beskeder ud til sine enheder, hvis man fx får en ny iPad eller lign. og logger på iCloud med denne, så kan man trække alle sine tidligere beskeder fra ens iPhone over på denne, men sådan må det jo næsten fungere? Big smile
 


Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 14:54


[/QUOTE]
 Hvis det passer, både ved alm. SMS og ved iMessage, så vil jeg godt nok blive glad. Det kunne være super lækkert, at beskederne slettes på alle ens enheder, som er koblet på samme iCloud konto. Derudover, håber jeg også, at man kan "sync" alle sine beskeder ud til sine enheder, hvis man fx får en ny iPad eller lign. og logger på iCloud med denne, så kan man trække alle sine tidligere beskeder fra ens iPhone over på denne, men sådan må det jo næsten fungere? Big smile
[/QUOTE]

Det er præcis sådan det fungerer, bruger det lige nu i beta på min iPhone, iPad og iMac Wink


-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 20:33
Lyder bare godt. Og fantastisk det også kommer til at virke for alm. SMS beskeder specielt det med, hvis man taber nogle beskeder, at man så kan synkronisere dem igen!


Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 16:04
Er der andre end mig, der har oplevet en forringelse af dette problem, med at iMessage beskeder sendt fra iPhone ikke hentes til MacBook Pro. Her de sidste par dage, har min MacBook Pro ikke været tændt, da jeg har været på farten, og med mig havde jeg kun min iPhone og Apple Watch. 

Da jeg kom hjem og åbnede min MacBook Pro, opdagede jeg som det første, at "Beskeder" ikke poppede frem med en notifikation oppe i højre hjørne. Der plejer altid at poppe en masse notifikationer frem når jeg åbner min MacBook Pro, med alle de nye beskeder jeg har modtaget i løbet af en dag. Så står maskinen og siger "Bing, bing, bing", men dette skete ikke denne gang.

Noget andet er så, at næsten stor set alle de beskeder jeg har modtaget de sidste par dage, ligger ikke i "Beskeder" på min MacBook Pro. Og der er ikke en eneste nystartet besked, men alle er allerede oprettet beskeder, som der i forvejen lå på min MacBook Pro, men de er bare ikke opdateret på MacBook Pro.

Skide irriterende problem, så håber godt nok, at iOS 11.4 snart er på trapperne, og at Apple IKKE fjerner Beskeder i iCloud denne gang!!!

Men er der andre, der har opdaget et stigende problem med at få opdateret deres samtaler i Beskeder de sidste dage?



Print side | Luk vindue