Print side | Luk vindue

Bedre OLED end LG B7V til prisen?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154464
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 18:01


Emne: Bedre OLED end LG B7V til prisen?
Skrevet af: KongKent
Emne: Bedre OLED end LG B7V til prisen?
Skrevet den: 18-Februar-2018 kl. 22:26
Hej recordere.dk

Jeg har nu haft mit Pioneer PDP-428XDi et årti og selvom det egentlig kører smertefrit, så begynder kløen jo at nærme sig. Nyt udstyr kunne være rart. Elgiganten har et LG 55" OLED B7V stående til knap 12k. Findes der bedre alternativer i det prisleje? For jeg vil ikke højere op. Der skal jo også være råd til en ny 4K surround-forstærker, chromecast ultra, PS4 Pro (til børnene) osv.

Skyd! Star




-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15



Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-Februar-2018 kl. 04:44
55" Philips POS9002 kan til tider fås til samme pris, men LG B7 har også været endnu længere nede i tilbudsperioder. Hos Philips mister du Dolby Vision.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 19-Februar-2018 kl. 11:55
Hvis nu man går hen og køber sådan et Philips eller LG, hvem udfører så ISF-kalibreringer anno 2018? Jeg gider simpelthen ikke til at skulle sætte mig ind i det selv, så det betaler jeg mig gerne fra inden for rimelighedens grænser. 

-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 19-Februar-2018 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Hvis nu man går hen og køber sådan et Philips eller LG, hvem udfører så ISF-kalibreringer anno 2018? Jeg gider simpelthen ikke til at skulle sætte mig ind i det selv, så det betaler jeg mig gerne fra inden for rimelighedens grænser. 
Det gør Thomas fra TV Kalibrering.


Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 20-Februar-2018 kl. 10:29
Jeg har købt LG C7 til 11.111 (Black Friday & Januar udsalg pris). Skiftede efter +10 år med plasma. Skiftet har været super nem - OLED kan i den grad leve op til Panasonic High End plasma TV. 
Har ikke brugt ISF-kalibrering men har kigget på anbefalinger fra forskelige brugere på AVS forum. Synes billedet fra fantastisk flot inden jeg overhovedet ændrede på indstillinger.


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 20-Februar-2018 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Jeg har købt LG C7 til 11.111 (Black Friday & Januar udsalg pris). Skiftede efter +10 år med plasma. Skiftet har været super nem - OLED kan i den grad leve op til Panasonic High End plasma TV. 
Har ikke brugt ISF-kalibrering men har kigget på anbefalinger fra forskelige brugere på AVS forum. Synes billedet fra fantastisk flot inden jeg overhovedet ændrede på indstillinger.

Det er netop også det, der gør, at jeg omsider føler mig tryg ved at skifte. Hidtil har skærmene ikke imponeret mig i forhold til det, jeg har i stuen. Men de nye OLED med 4K gør alligevel så tilpas indtryk, at jeg er ved at være moden til at lufte muldvarpeskindet igen.

LG C7/B7 parret med en Denon 2400 forstærker, PS4 Pro og Chromecast Ultra er p.t. den opsætning, jeg går og sysler med.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 21-Februar-2018 kl. 07:04
Jeg kender ikke din forstærker, men husk blot at sikre dig, at den understøtter korrekt passthrough af både 4K og HDR.

Men derudover så vil jeg sige, at du er klar til at tage springet med dine nuværende kilder. Spil i HDR er et helt nyt niveau. Det er mig lidt en gåde, at der ikke er mere snak om det derude. Den klart største billedmæssige forbedring på spilfronten i mange år, hvis man spørger mig. Og Chromecast Ultra giver dig jo en god portion indholdskilder i 4K og HDR.

Du kunne måske overveje at tilføje en Apple TV 4K til puljen. Udbuddet af film i 4K HDR i iTunes er efterhånden ret overbevisende, både hvad angår titler, kvalitet og priser.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 21-Februar-2018 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg kender ikke din forstærker, men husk blot at sikre dig, at den understøtter korrekt passthrough af både 4K og HDR.

Men derudover så vil jeg sige, at du er klar til at tage springet med dine nuværende kilder. Spil i HDR er et helt nyt niveau. Det er mig lidt en gåde, at der ikke er mere snak om det derude. Den klart største billedmæssige forbedring på spilfronten i mange år, hvis man spørger mig. Og Chromecast Ultra giver dig jo en god portion indholdskilder i 4K og HDR.

Du kunne måske overveje at tilføje en Apple TV 4K til puljen. Udbuddet af film i 4K HDR i iTunes er efterhånden ret overbevisende, både hvad angår titler, kvalitet og priser.

Jeg læser lige lidt op på den Apple TV 4K. Thumbs Up

Forstærkeren er en Denon AVR-X2400H og den burde understøtte samtlige formater, inklusiv pass-through. Fra Denons hjemmeside:

FUTUREPROOF IN EVERY WAY.

All eight HDMI inputs and two HDMI outputs feature HDCP 2.2 compatibility and the latest HDMI specifications, including 4K Ultra HD 60Hz video, 4:4:4 Pure Color sub-sampling, High Dynamic Range (HDR) and 21:9 video, 3D, and BT.2020 pass-through support.

+

NEXT GENERATION VIDEO FORMATS.

The AVR-X2400H supports High Dynamic Range (HDR) video format. It is even ready for Dolby Vision and HLG (Hybrid Log Gamma; via future firmware update). Dolby Vision transforms the viewing experiences with astonishing brightness, contrast, and color.

https://usa.denon.com/us/product/hometheater/receivers/avrx2400h

Derudover er der også menupunkter til ISF-kalibrering, så en tekniker kan gøre de ting, vedkommende skal gøre. Det er derfor, jeg mener at den burde passe som fod i hose til en LG C7.


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15


Skrevet af: Peter.C
Skrevet den: 23-Februar-2018 kl. 15:23
Du kan få et Lg 55"B7 hos Power den kommende weekend for 9999,-

Jeg købte selv et for et par uger siden. Du får næppe noget bedre til prisen.


Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 14-Marts-2018 kl. 12:00
Jeg endte med at købe et LG 55" C7 hos Elgiganten til 11.999. Jeg kan bedre lide den sorte ramme omkring tv'et. Fantastisk billede i øvrigt. Parrede det med nævnte Denon-forstærker og en Apple TV 4K. Fungerer perfekt.

Skal dog lige have styr på lyd. Lyden er lidt foran billedet. Forstærker/tv-issue. LOL


-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15



Print side | Luk vindue