Print side | Luk vindue

Sonos - Spotify - Android/IOS

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154777
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 06:32


Emne: Sonos - Spotify - Android/IOS
Skrevet af: kme
Emne: Sonos - Spotify - Android/IOS
Skrevet den: 19-Marts-2018 kl. 08:38
Hej

Jeg har problemer med mit Sonos i samarbejde med min Spotify konto :-(

Når jeg vil afspille Spotify via Sonos appen på enten Android (Sony XA2)eller IOS (iPad/iPhone 5) er der problemer med start af afspildningen. Når jeg i appen vælger at søge musik kommer den ofte med meddelsen "kan ikke gennemse gengre/kunstnere" når det efter nogle forsøg lykkes at få en liste frem er det problematisk at få startet afspildningen, den starter på et oprette streamning men efter nogle sekunder (20 - 25) kommer meddelsen "Kunne ikke starte afspildningen af ....Forbindelsen til spotify forsvandt"
Når det lykkes at få afspildningen startet kan jeg ikke skifte afspildningsliste uden at seancen gentager sig.

Hvis jeg vælger at afspille fra Spotify appen direkte er der absolut ingen problemer, men kan dog ikke skifte til Sonos som medie uden at jeg igen ser problemet.

Jeg har prøvet at afinstallerer både spotify og Sonos appen men uden forandringer.Ouch



Svar:
Skrevet af: Jever
Skrevet den: 19-Marts-2018 kl. 19:33
Det lyder til at være et netværks problem.

Køre du via Wifi eller Sonos mesh?

Prøv at skifte kanal på dit trådløse, hvad enten du køre Wifi eller mesh.



Skrevet af: mureren
Skrevet den: 19-Marts-2018 kl. 20:24
Er der én eller flere kablede Sonos enheder?
(kører du med et standard eller boost setup)
Tjek det således:
https://sonos-da.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3387/~/valg-mellem-standard--og-boost-ops%C3%A6tning" rel="nofollow - https://sonos-da.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3387/~/valg-mellem-standard--og-boost-ops%C3%A6tning

Start med det....inden du skifter trådløse kanaler.



-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: kme
Skrevet den: 21-Marts-2018 kl. 09:58
Hej

Jeg har ingen kablede enheder.

Jeg har lidt problemer med at forstå hvorfor det skulle være et netværksproblem. Vi bor på landet = ingen andre trådløse netværk i nærheden.

Hvis jeg afspiller Spotify på min tlf/tablet kører det derud af udden problemer (netværket kan streame)

Har igen tjekket og det er problemer både på Android og IOS.

kme


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 21-Marts-2018 kl. 18:19
Hvor mange Sonos enheder har du?

Prøv at kable en Sonos enhed direkte til din router, og brug Sonos eget Mesh(bost) netværk, da det måske kan være din router der fejler i forbindelse til Sonos enhederne.

Prøv at ændre dine DNS indstillinger i router til f.eks. Google's 8.8.8.8, 8.8.4.4
Hvad er din internet hastighed?

Alternativt kontakt Sonos support, de er hjælpsomme og gør det på dansk.
De kan udfra en diagnose fil du kan sende til dem måske hjælpe dig mere.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 21-Marts-2018 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvor mange Sonos enheder har du?

Prøv at kable en Sonos enhed direkte til din router, og brug Sonos eget Mesh(bost) netværk, da det måske kan være din router der fejler i forbindelse til Sonos enhederne.

Prøv at ændre dine DNS indstillinger i router til f.eks. Google's 8.8.8.8, 8.8.4.4

Alternativt kontakt Sonos support, de er hjælpsomme og gør det på dansk.
De kan udfra en diagnose fil du kan sende til dem måske hjælpe dig mere.


Ja her reagerer Sonos altså prompte. Jeg havde bøvl med udfald af lyden torsdag og fredags hvorefter jeg skrev til dem. Samme aften svarede de ud fra en sendt diagnose.
Og det var støj på wifien.



Print side | Luk vindue