Print side | Luk vindue

philips hue ambiance, fra slukket til tændt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156063
Udskrevet den: 05-Maj-2024 kl. 03:39


Emne: philips hue ambiance, fra slukket til tændt
Skrevet af: Sert
Emne: philips hue ambiance, fra slukket til tændt
Skrevet den: 19-August-2018 kl. 16:34
Vil en der har philips hue ambiance, fortælle hvordan de virker når de har været slukket på kontakten, og bliver tændt. Husker de sidste indstilling, eller lyser de i et forudbestemt lys niveau og evt. hvilken lys temperatur.



Svar:
Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 11:04
Nej, de huske ikke sidste indstilling, men tænder på standart indstilling med fuld skrald på lyset - desværre!


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 11:36
det er en af svagheder ved Hue 

Men de skal jo ikke slukkes på kontakten.  For så virker systemet jo ikke 


Skrevet af: Sert
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 11:47
Super tak for hjælpen, men ved i så også hvilken farve temperatur de starter i? Jeg skal nemlig bruge dem over mit spisebord, og som udgangspunkt skak de kun dæmpes indgang imellem. Så når der bliver tændt for kontakten ville det være super hvis de bare starte op i en "normal" hvid farve på fuld knald. Sø kan man altid dæmpe dem og ændre farve hvis det er det man vil.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 12:15
køb en dæmpbar LED pære og udskift vægkontakt med dæmper til LED. Det fungerer fint i det daglige, og lyset bliver godt arbejdslys ved fuld styrke og hyggeligt når det dæmpes.


Skrevet af: 007
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 12:43
jeg har sat en Ikea smart pære sammen med hue.
Hvis jeg slukker og tænder på kontakten starter hue lærene på fuld styrke men Ikea pæren på den dæmpning jeg satte den til. 
Ved ikke om andre har erfaring med det men det virker her


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 13:11
Ja, jeg har også kombineret med IKEA pærer der hvor jeg har behov for at der normalt tændes dæmpet og så kan justeres op ved behov. Dette bruges bl.a. ved et køkkenbord hvor der ikke normalt er behov for "fuld skrald" men hvor behovet kan være der engang imellem.


Skrevet af: danji
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Sert Sert skrev:

Super tak for hjælpen, men ved i så også hvilken farve temperatur de starter i? Jeg skal nemlig bruge dem over mit spisebord, og som udgangspunkt skak de kun dæmpes indgang imellem. Så når der bliver tændt for kontakten ville det være super hvis de bare starte op i en "normal" hvid farve på fuld knald. Sø kan man altid dæmpe dem og ændre farve hvis det er det man vil.


De starter på en normal hvid farve. Den standard scene der hedder bright. Det er ikke den meget kolde vide, ej heller "hygge" stemningen. Det er rigtig godt hvis fruen ikke lige er overbvist om at bruge nye kontakter eller smart højtaler :)

-------------
Mvh dan.


Skrevet af: Sert
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af Sert Sert skrev:

Super tak for hjælpen, men ved i så også hvilken farve temperatur de starter i? Jeg skal nemlig bruge dem over mit spisebord, og som udgangspunkt skak de kun dæmpes indgang imellem. Så når der bliver tændt for kontakten ville det være super hvis de bare starte op i en "normal" hvid farve på fuld knald. Sø kan man altid dæmpe dem og ændre farve hvis det er det man vil.


De starter på en normal hvid farve. Den standard scene der hedder bright. Det er ikke den meget kolde vide, ej heller "hygge" stemningen. Det er rigtig godt hvis fruen ikke lige er overbvist om at bruge nye kontakter eller smart højtaler :)
Tak, det var lige det jeg var ude efter 



Print side | Luk vindue