Print side | Luk vindue

LG OLED Burn in

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=158552
Udskrevet den: 16-Maj-2024 kl. 12:03


Emne: LG OLED Burn in
Skrevet af: bphhm
Emne: LG OLED Burn in
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 08:23
Efter at have set nogle underlige farve fejl på mit LG OLED65B6V TV kørte jeg nogle uniformity test for at checke for burn in som også rtings har gjort:

http://www.youtube.com/watch?v=LNdt7TzJbhU" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=LNdt7TzJbhU
https://www.youtube.com/watch?v=nOcLasaRCzY" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=nOcLasaRCzY

Det nedslående resultat er tydelig burn in af Youtube logo og hele min Stofa box info bar AngryAngryAngry. Plus nogle lodrette skygger og andet som jeg ikke kan identificere.

Jeg har prøvet at tage et billede med mobilen men synes problemet fremtræder bedre live:



Jeg bruger et Samsung S10 kamera. Nogen anbefalinger til hvordan man tager det mest naturtro billede uden diverse farvekorrektioner der forvrænger den faktiske live oplevelse?

Er der andre der ved at køre samme continuity test også ser tilsvarende på deres OLED TV?

TV'et er 2 år og 4 måneder og ved henvendelse til LG Nordic's kundeservice skriver de blot at det er udenfor garanti og de ikke kan gøre noget ved det.

Nogen der har oplevet at tilsvarende rettes uden beregning? 

Må erkende at jeg er YDERST skuffet over at skulle opleve sådanne problemer med et TV til 19.000 kr. og kan se mange har været i tilsvarende situationer:

https://www.avforums.com/threads/oled-screen-burn-permanent-image-retention.2056624/" rel="nofollow - https://www.avforums.com/threads/oled-screen-burn-permanent-image-retention.2056624/




Svar:
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 09:14
Hold kæft det er surt.

Jeg ville være SÅ bitter over det.



Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 09:37
Jeg forstår det ganske enkelt ikke!!! Hvorfor pokker begynder at glo efter fejl, som man ikke har opdaget i det daglige?? Så man går fra at være en glad bruger, af et tv med en fremragende billedgengivelse, til at være en frustreret bruger, som så ikke kan fokusere på andet. Fatter det ikke!


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg forstår det ganske enkelt ikke!!! Hvorfor pokker begynder at glo efter fejl, som man ikke har opdaget i det daglige?? Så man går fra at være en glad bruger, af et tv med en fremragende billedgengivelse, til at være en frustreret bruger, som så ikke kan fokusere på andet. Fatter det ikke!
+1.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg forstår det ganske enkelt ikke!!! Hvorfor pokker begynder at glo efter fejl, som man ikke har opdaget i det daglige?? Så man går fra at være en glad bruger, af et tv med en fremragende billedgengivelse, til at være en frustreret bruger, som så ikke kan fokusere på andet. Fatter det ikke!

Hvis du - som OP - begyndte at bemærke underlige farvefejl ved almindeligt brug, ville du så ikke undersøge det nærmere??


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 09:43
Jo, jeg tester mit eget OLED et par gange om ugen, men har ikke oplevet noget endnu. Jeg synes også at jeg aner Youtubes "Åbnings billede", med oversigts diagrammet for valg af film. Kan tage fejl. (de lodrette - vandrette skygger).

Burn-in er bare risikoen med et OLED TV, hvad enten man vil anerkende det eller ej.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:


Må erkende at jeg er YDERST skuffet over at skulle opleve sådanne problemer med et TV til 19.000 kr. og kan se mange har været i tilsvarende situationer:




Jeg forstår dig absolut godt. Ville have det på samme måde hvis jeg havde lagt 19000 kr. for et TV, men efter hvad jeg kan læse i både danske og internationale fora, så er det et at de problemer OLED indtil videre slås med.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 09:50
Jeg opdagede netop fejl ved normal TV forbrug, specielt ved gule og røde farver i de områder med burn in fra Stofa boksens info kanal samt de lodrette striber som også ses ved lyse farveflader. Youtube logo'et havde jeg ikke set før.

Må erkende at OLED tilsyneladende som teknologi har problemer selvom jeg helt sikkert er fan når der ikke er fejl. Derfor er min skuffelse også så meget større over selv at have problemer.

Der er her tale om en fundamental teknologi fejl efter min mening, når man ved at undersøge problemet kan finde så mange tilsvarende oplevelser f.eks. på avsforum.com


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 11:16
Som situationen har udviklet sig med oled-problemer både med burn-in og ikke mindst med tint-problemer, som jeg selv har oplevet, må man efterhånden tvivle på, om teknologien kan overleve i dens nuværende form.
Selvfølgelig er det helt utilstedeligt, at kunderne skal tvinges til at acceptere oplagte fejl, men det er også voldsomt belastende for butikkerne, der skal afsætte en masse ekstra ressourcer til at bøvle med fejlbehæftede oled-tv, der returneres, forsøges repareres osv., så det er helt forventeligt, når butikkerne ikke vil anstrenge sig voldsomt for at sælge den type apparater.
Det eneste lyspunkt (og håb) for oled-tv er, som jeg ser det, Panasonics nye topmodel, hvor færdiggørelsen af oled-panelerne udføres af Panasonic selv. Efter forlydende skulle det især være for at øge lysstyrken, men måske er begrundelsen i højere grad, at man vil forsøge at få mulighed for at få produceret oled-tv uden de berygtede panelfejl. Hvor ville det være dejligt, hvis det skulle lykkes for Panasonic, så man kan købe et oled-tv, uden samtidig at skulle deltage i et lotteri.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Der er her tale om en fundamental teknologi fejl efter min mening, når man ved at undersøge problemet kan finde så mange tilsvarende oplevelser f.eks. på avsforum.com

SÅ er der tale om en fundamental teknologifejl ved alle billedskabende teknologier (OLED, PLASMA, LCD, CRT)!


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 11:39
Ja, Flippo, der er tale om en fundamentale teknologifejl ved alle billedskabende teknologier.
Men fælles for Plasma, lcd og crt er, at jeg aldrig fik at vide, at jeg skulle vænne mig til at fx græsset på en fodboldbane godt måtte være rødt i den ene side af billedet. Det fik jeg derimod at vide om OLED, for det var inden for specifikationerne.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Ja, Flippo, der er tale om en fundamentale teknologifejl ved alle billedskabende teknologier.
Men fælles for Plasma, lcd og crt er, at jeg aldrig fik at vide, at jeg skulle vænne mig til at fx græsset på en fodboldbane godt måtte være rødt i den ene side af billedet. Det fik jeg derimod at vide om OLED, for det var inden for specifikationerne.

Til gengæld må du påregne en masse små sorte pletter i form af uønskede udyr.
Oled er sgu ikke være en andre - men jo jeg syntes det er ærgerligt at High end tv markedet har så meget lotteri ind over sig.
Det er dumt og hører sig ikke til.
I mine øjne er oled et lod der KAN være en nitte, mens jeg personligt med lcd alle dage kun har fået en nitte.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 15:22
Jeg vil bestemt opfordre alle hvis OLED TV fortsat er under garanti at teste med den uniformity video.

Så er der da en chance for at reklamere burn in og få rettet det på garantien.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 15:40
Trist hver gang en bruger rammes. Men der er for så vidt ikke noget nyt i,at OLED er disponeret for burn-in . Dog er det i min verden alarmerende, hvis de få sekunder med den røde Youtube åbnings -logo kan forårsage det ? Er helt med på, at der er tale om den - i denne sammenhæng - ekstremt destruktive røde farve . Men logoet er der altså kun i ca 3 sekunder på mit setup ? ? 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 16:01
Ja til dels enig med Youtube knappen, men i min Shield er den der så længe man browser i ens subscribed kanaler, så lidt længere tid ad gangen.

Min Stofa info bar er derimod kun synlig 3-5 sekunder ad gangen med en mættet rød/orange farve hver gang der skiftes kanal.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 16:09
Det giver absolut INGEN mening, at tale om at LG OLED paneler er predisponeret for burnin, af den røde farve! Så er det ALLE farver som burde ære det, eftersom LG udelukkende benytter én slags LED - nemlig hvide. Der er så forskellige farve filtre foran.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Det giver absolut INGEN mening, at tale om at LG OLED paneler er predisponeret for burnin, af den røde farve! Så er det ALLE farver som burde ære det, eftersom LG udelukkende benytter én slags LED - nemlig hvide. Der er så forskellige farve filtre foran.

Nu går det bare igen med logo tilfælde omkring : kanal5 - Tv2news og nu Youtube - alle samme røde karakterudtryk . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 19:55
Jeg  er føler virkelig med trådstarter. LG afviser noget som de påstår  ikke sker indenfor tidsrummet. Jeg ville juridisk angribe LGs påstand på minimum 30000 timer eller omkring 10 år

Se denne googleoversatte ret nye artikel:


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 20:25
Bent

Det var bedre at du bare henviste til den engelske tekst, end at poste sådan en omgang “google-danglish”. Det er da det værste vrøvl jeg har set længe!


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 21:51
Med denne tråd søger jeg også efter lidelsesfæller som har oplevet burnin med LG's OLED modeller. Nu har jeg ikke travet alle indlæg igennem men kan se at f.eks. Biggo (tror jeg det var) havde problemer og som Bent skriver er der ikke rigtigt meldt om problemer fra enkelt brugere. Men det er nok fordi de hver især ikke har en særlig høj stemme.

Jeg har fremhævet dette problem overfor LG's kundeservice som en fundamental og systematisk fejl ved deres OLED paneler med baggrund i de erfaringer jeg har set på diverse fora herunder avsforum og rtings. 

Derfor desto mere interessant er det at få en bred tilbagemelding fra LG OLED ejere for faktisk at underbygge denne påstand.

I mit virke med at forhandle multimillion BtB aftaler er det væsentligt nemmere af påstå og underbygge systematiske fejl og få disse dækket også udenfor garantien netop fordi der er statistisk data tilgængeligt.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 22:11
Du har ret. Dette er fremgangsmåden : at bevise at der foreligger en fabrikstionsfejl, der underbygges dels af udsagn fra diverse fora og ikke mindst, af oledbrugere, der står frem. Herefter ville jeg, hvis LG og ikke mindst sælger tilbyder fx at handlen går tilbage eller en paneludskiftning, udforme en pressemeddelelse omkring problemet, samt informere både sælger og LG om deadline. 
Sagen er blevet alvorlig efter LGs afvisning. Samtidig er tiden vigtig, idet der juridisk ikke må gå for lang tid fra afvisning og det videre forløb.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2019 kl. 23:19
Man bli'r så træt . Wacko


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 05:23
Er en glad ejer af en B7. Ingen burn-in. Fantastisk fladskærm. Skulle jeg have en ny fladskærm, vil det blive OLED igen. 


Skrevet af: NEKOTYV
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 07:00
Jeg er den (u)lykkelige ejer af et E65 fra 2016 med massiv burn-in. Desværre rettede jeg henvendelse en måned for sent og står nu med et TV til 25.000 der basalt set er 0 kr. værd. 

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=47573" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=47573

Det typiske svar fra andre brugere er.

1. Det har jeg aldrig oplevet (ergo er dette ikke et problem)
2. Du har brugt det forkert (you’re holding it wrong).

Begge argumenter er ikke gangbare, da dette handler om basal forbrugerbeskyttelse. LG og OLED har et image retention problem. Sluttus pruttus. 

Jeg vil på det kraftigste advare mod at lade børn se almindeligt børne TV med logoer mere end max 1 time om dagen. Spørgsmålet er bare om det er en rimelig parameter at sætte for forbruger adfærd?





Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af NEKOTYV NEKOTYV skrev:

J
Jeg vil på det kraftigste advare mod at lade børn se almindeligt børne TV med logoer mere end max 1 time om dagen. Spørgsmålet er bare om det er en rimelig parameter at sætte for forbruger adfærd?




Nej, det er absolut ikke rimeligt.

Jeg mener stadig at et tv er et helt almindeligt produkt, og der burde ikke være nogen grund til skulle lave div. krumspring for at forhindre at produktet bliver ødelagt. Det er beregnet til at se noget på, og det skal det kunne holde til.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af NEKOTYV NEKOTYV skrev:

Jeg er den (u)lykkelige ejer af et E65 fra 2016 med massiv burn-in. Desværre rettede jeg henvendelse en måned for sent og står nu med et TV til 25.000 der basalt set er 0 kr. værd. 

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=47573" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=47573

Det typiske svar fra andre brugere er.

1. Det har jeg aldrig oplevet (ergo er dette ikke et problem)
2. Du har brugt det forkert (you’re holding it wrong).

Begge argumenter er ikke gangbare, da dette handler om basal forbrugerbeskyttelse. LG og OLED har et image retention problem. Sluttus pruttus. 

Jeg vil på det kraftigste advare mod at lade børn se almindeligt børne TV med logoer mere end max 1 time om dagen. Spørgsmålet er bare om det er en rimelig parameter at sætte for forbruger adfærd?




Det ER et problem der bør findes en løsning på. Så dyrt et tv skal ikke have de skavanker.
Jeg mener dog fortsat ikke der er garanti for burn in med et specifikt forbrugsmønster.
Jeg har selv e6 som langt hen ad vejen kører ramasjang i sine tændte 4 timer om dagen.
Jeg har ingen burn in på b6 eller e6 og har da et forbrugsmønster der umiddelbart har givet andre brugere burn in.
Der dukker flere og flere af de her problematikker op og der bør da også være et fokus på det.

Bare lige som mulighed til udbedring, har du ikke en indboforsikring der kan være behjælpelig?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 07:38
Det er nærmest religiøst.

Dem der tror på OLED, sværger til at skærmen ikke har problemer med burn in.

De utallige tråde på diverse fora tyder på, at der er et problem. Selv fagfolk siger at man skal være varsom med OLED.

Min konklusion efter at have læst disse tråde er:
Jeg skal ikke have et TV, der ikke kan tåle normalt brug. Tænk hele tiden at være bange for burn in. Så hellere nøjes med det næstbedste billede.


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 08:15
Man kan også bare gøre sig selv en tjeneste og lave lidt research.

4-5 timers Tv2 News + børne-tv (dvs kanaler med statiske elementer/logoer med fx knaldrøde farver) HVER DAG er ikke, hvad jeg betegner som "almindelig brug". Havde man tilkendegivet dét forbrugsmønster herinde eller på Flatpanels, var man nok blevet anbefalet LCD fremfor OLED - just in case. OLED er overkill til Tv2 News. 

Vi har ikke flow-TV i husstanden (dvs ingen nasty kanal-logoer), men jeg har perioder, hvor jeg gamer en del. Ingen problemer. Jeg sørger bare for at sætte fladskærmen på standby, således det kan køre pixel refresh i baggrunden.

Der er ingen herinde, som siger, at der ikke er burn-in issues med OLED. Men nogle individer herinde får det til at fremstå, at der er tale om en 50/50 case. 


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 08:36
NEKOTYV: Tak for linket og jeg kan se vi ser ud til at være i samme båd.

Det der kunne interessere mig er hvor mange der rent faktisk vil kunne se burn in hvis de kørte tilsvarende uniformity test som jeg henviser til og rtings bruger. Der er jo først her man får en forståelse af om dette er en systematisk fejl som f.eks. eventuelt kunne isoleres til en bestemt produktions batch.

Så til alle med OLED TV indenfor garanti vil jeg da opfordre til at køre uniformity testen. Advarsel dog til dem med TV udenfor garanti at det kan bidrage til dårligt humor og skuffelse over at have brugt så mange penge på et TV der nu er fejlbehæftet.

Personligt har jeg selv triumferende fremhævet OLED's kvaliteter i forskellige tråde også hvor der blev snakket om burn in, men den tid er ovre.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Man kan også bare gøre sig selv en tjeneste og lave lidt research.

4-5 timers Tv2 News + børne-tv (dvs kanaler med statiske elementer/logoer med fx knaldrøde farver) HVER DAG er ikke, hvad jeg betegner som "almindelig brug". Havde man tilkendegivet dét forbrugsmønster herinde eller på Flatpanels, var man nok blevet anbefalet LCD fremfor OLED - just in case. OLED er overkill til Tv2 News. 

Vi har ikke flow-TV i husstanden (dvs ingen nasty kanal-logoer), men jeg har perioder, hvor jeg gamer en del. Ingen problemer. Jeg sørger bare for at sætte fladskærmen på standby, således det kan køre pixel refresh i baggrunden.

Der er ingen herinde, som siger, at der ikke er burn-in issues med OLED. Men nogle individer herinde får det til at fremstå, at der er tale om en 50/50 case. 
Hvorfor er det ikke almindeligt brug?

Vil du købe en bil der ikke kunne køre til Frankrig? Normalt bruges den kun til og fra arbejde.

Måske er det hårdt sat op. Men der er tydeligvis mange der har problemer.

Du har købt dit TV på disse præmisser og har valgt at leve med det. Men hvad med den almindelige forbruger der gerne vil have et godt TV? Når man køber et TV, må man da regne med at det ikke går i stykker, fordi man ser TV.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 08:59
Min gamle 55EG910V har ingen problemer
Men det er osse old school med buet front og Full HD-opløsning

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:


4-5 timers Tv2 News + børne-tv (dvs kanaler med statiske elementer/logoer med fx knaldrøde farver) HVER DAG er ikke, hvad jeg betegner som "almindelig brug". Havde man tilkendegivet dét forbrugsmønster herinde eller på Flatpanels, var man nok blevet anbefalet LCD fremfor OLED - just in case. OLED er overkill til Tv2 News. 



Jeg tror der er rigtig mange der har deres tv kørende på samme kanal i mange timer dagligt. Især børnefamilier. Det er ikke sikkert der bliver kigget på det hele tiden. Man går bare til og fra.

Hvad der er overkill, kan være ligemeget. Nogle klarer sig fint med et 32" til 2000 og andre har et 65" til 25000. Hvad de har af behov, skal man vel ikke blande sig i.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er nærmest religiøst.

Dem der tror på OLED, sværger til at skærmen ikke har problemer med burn in.

De utallige tråde på diverse fora tyder på, at der er et problem. Selv fagfolk siger at man skal være varsom med OLED.

Min konklusion efter at have læst disse tråde er:
Jeg skal ikke have et TV, der ikke kan tåle normalt brug. Tænk hele tiden at være bange for burn in. Så hellere nøjes med det næstbedste billede.
Hvorfor blive ved med at piske en stemning op imod Oled. Der er fejlbehæftede paneler, det er der slet ingen tvivl om, og det må producenterne blive bedre til at tage sig af. Det er rigtigt træls at ha købt et fejlbehæftet TV for en mindre formue, så der bør være en større imødekommenhed fra producenterne til at få løst det uden tab for brugeren.

Har selv et Panasonic Oled fra 2017, som bruges helt normalt til flow TV, streaming og Bluray op til 8 timer dagligt. Det blir checket en gang i ugen for indbrænding, og der er INTET!


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 10:14
Fandt denne ret interessante artikel som er værd at læse.

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/12/04/oled-screen-burn-is-there-a-ticking-time-bomb-inside-your-tv/" rel="nofollow - https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/12/04/oled-screen-burn-is-there-a-ticking-time-bomb-inside-your-tv/

Min konklusion er at der er en generel teknologi bestemt risiko for image retention og burn in ved OLED og at OLED TV leverandører udmærket er klar over det. De lægger endda skylden over på forbrugeren hvis det opstår ved at pege på forbrugsmønsteret. En klassisk situation af at skulle læse det med småt.

Her er der tale om teknologi giganter der, velvidende at deres udstyr kan blive fejlbehæftet, sælger udstyr i high end prisklassen og gemmer ansvarsfraskrivelser som enkelt linjer i en instruktions bog.

Iøvrigt er her billede fra situationen hvor jeg selv begyndte at interessere mig for issuet. Check den grønne klat nederst i billedet. 

Ved nærmere inspektion kan jeg se at det nok nærmere er breaking baren fra TV2 News der har givet burn in i hele den nederste del af mit TV og ikke Stofa info baren. 




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er nærmest religiøst.

Dem der tror på OLED, sværger til at skærmen ikke har problemer med burn in.

De utallige tråde på diverse fora tyder på, at der er et problem. Selv fagfolk siger at man skal være varsom med OLED.

Min konklusion efter at have læst disse tråde er:
Jeg skal ikke have et TV, der ikke kan tåle normalt brug. Tænk hele tiden at være bange for burn in. Så hellere nøjes med det næstbedste billede.
Hvorfor blive ved med at piske en stemning op imod Oled. Der er fejlbehæftede paneler, det er der slet ingen tvivl om, og det må producenterne blive bedre til at tage sig af. Det er rigtigt træls at ha købt et fejlbehæftet TV for en mindre formue, så der bør være en større imødekommenhed fra producenterne til at få løst det uden tab for brugeren.

Har selv et Panasonic Oled fra 2017, som bruges helt normalt til flow TV, streaming og Bluray op til 8 timer dagligt. Det blir checket en gang i ugen for indbrænding, og der er INTET!
Det er desværre ikke at piske en stemning op - det er bare risikoen. Jeg har tidligere nævnt flere bekendte der har fået burn-in på OLED efter f.eks. 3-4 timer på f.eks. Discovery. 




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er nærmest religiøst.

Dem der tror på OLED, sværger til at skærmen ikke har problemer med burn in.

De utallige tråde på diverse fora tyder på, at der er et problem. Selv fagfolk siger at man skal være varsom med OLED.

Min konklusion efter at have læst disse tråde er:
Jeg skal ikke have et TV, der ikke kan tåle normalt brug. Tænk hele tiden at være bange for burn in. Så hellere nøjes med det næstbedste billede.
Hvorfor blive ved med at piske en stemning op imod Oled. Der er fejlbehæftede paneler, det er der slet ingen tvivl om, og det må producenterne blive bedre til at tage sig af. Det er rigtigt træls at ha købt et fejlbehæftet TV for en mindre formue, så der bør være en større imødekommenhed fra producenterne til at få løst det uden tab for brugeren.

Har selv et Panasonic Oled fra 2017, som bruges helt normalt til flow TV, streaming og Bluray op til 8 timer dagligt. Det blir checket en gang i ugen for indbrænding, og der er INTET!

Godt at høre at du ikke har problemer med burn in og jeg er helt enig med dig at hvis det er så lille et problem med burn in så kunne leverandørerne blot reparere panelerne pr. kulance og se det som en del af et marketing budget for at skabe kundetilfredshed og loyalitet.

Det gør de bare ikke og det fortæller mig at det muligvis er et meget større problem end offentligheden er klar over. Mit bud er at LG og andre vil miste en hel del mere salg end omkostningen ved at foretage disse kulance reparationer.




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 10:43
Der var en tråd om emnet for knap et år siden:  https://forum.recordere.dk/6-ens-lg-oled-c7-testes-for-billedretention_topic155990_page1&SID=18495-82dca24c76d96bbc888b43649,4320949074.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/6-ens-lg-oled-c7-testes-for-billedretention_topic155990_page1&SID=18495-82dca24c76d96bbc888b43649,4320949074.html

Her argumenterede jeg for, at 2016-modellerne var den første generation der havde opnået almindelig udbredelse og vi derfor ville begynde at se rapporter om problemer med dem efter 2-3 år.

Det forekommer mig, at mange af de rapporter om BI der er begyndt at dukke op på det seneste netop går på 2016-modellerne og i mindre grad 2017- og 2018-modellerne, hvilket da også får OLED-forsvarerne til at hævde, at problemerne er blevet løst - når de da ellers vil erkende, at der har været problemer.

Men lad os så tage manualen for LG C9, som må formodes at blive dette års storsællert:
https://www.lg.com/dk/support/manuals?keyword=&superCateId=CT20116004&categoryId=CT20116005&subCateId=CT20116007&modelNum=OLED55C9PLA" rel="nofollow - https://www.lg.com/dk/support/manuals?keyword=&superCateId=CT20116004&categoryId=CT20116005&subCateId=CT20116007&modelNum=OLED55C9PLA

Kigger man i Instruktionsbogen (Dansk) vil man se, at hele siden 15 er dedikeret til "forebyggelse af billedretention" (for vi skulle jo nødig kalde det indbrænding).

Her en kopi af hele siden for at spare andre besværet med at downloade instruktionsbogen:

--- klip ---

Vigtige oplysninger
om forebyggelse af
billedretention

OLED er en selvemitterende teknologi, som giver mange væsentlige
fordele for billedkvalitet og ydeevne. Som med alle selvemitterende
skærme risikerer brugere af OLED-tv-apparater at opleve midlertidig
billedretention under visse forhold, som for eksempel når der vises et
statisk billede på skærmen i lang tid. Dette fænomen optræder dog
sjældent under normal brug, og det er ikke en funktionsfejl. Herunder
kan du finde nyttige oplysninger om brugen af dit OLED-tv.

Eksempler på billeder, der kan
forårsage billedretention

• Stilbilleder eller faste billeder med visse oplysninger, der
vises uafbrudt på skærmen, som for eksempel kanalnumre,
stationslogoer, programtitler, undertekster til nyheder eller film
og overskrifter.
• Fast menu eller ikoner for videospilkonsoller eller set-top-bokse til
radio og tv-udsendelser.
• Sorte bjælker i venstre og højre side, øverst og nederst på skærmen
som med billedformater på 4:3 eller 21:9.

Anbefalede foranstaltninger til
forebyggelse af billedretention

• Undgå at vise videoer med et billede som anført ovenfor i længere
perioder.
• Juster tv-indstillingerne som vist herunder, når du afspiller en
video med et billede som anført ovenfor i en længere periode.
- [Billede] → [Indstillinger for billedtilstand] → [Billedtilstand]
→ [Eco]
- [Billede] → [Indstillinger for billedtilstand] → [OLED-LYS] →
Juster til lavere værdi
- [Billede] → [Yderligere indstillinger] → [OLED-
panelindstilinger] → [Justering af lys i logo] → [Høj]
• Sluk for menulinjen fra en ekstern enhed, som for eksempel
en set-top-boks, for at forhindre langvarig visning af en sådan
enheds menulinje. (Se anvisninger i manualen til den pågældende
eksterne enhed).
• Juster indstillingerne som vist herunder, når du ser en video, hvor
der konstant vises sorte bjælker til venstre, til højre, øverst eller
nederst, for at fjerne de sorte bjælker.
- [Billede] → [Indstillinger for skærmformat] → [Billedformat]
→ [Lodret zoom] eller [Zoom i alle retninger]

Oplysninger om funktioner
som forbedrer billedkvaliteten
i forbindelse med midlertidig
billedretention

• OLED-tv har en funktion kaldet Pixelopfriskning, som kan være
med til at forhindre midlertidig billedretention. Denne funktion
kan aktiveres automatisk eller manuelt.
• I automatisk tilstand bliver funktionen aktiveret, når der er slukket
for tv'et, men først efter, at tv'et har været tændt i en samlet tid
på fire (4) timer eller mere, som ikke behøver at være fortløbende.
Pixelopfriskning vil automatisk køre i flere minutter, efter at der er
blevet slukket for skærmen. (Bemærk, at hvis der ikke er tændt på
stikkontakten, eller hvis du tager netkablet ud af stikkontakten, vil
den automatiske funktion være deaktiveret).
• Du skal vælge [Billede] → [Yderligere indstillinger] → [OLED-
panelindstilinger] → [Pixelopfriskning] i indstillingerne for at
aktivere Pixelopfriskning manuelt. Når funktionen bliver aktiveret
manuelt, vil den køre i ca. én (1) time. I dette tidsrum kan der blive
vist en vandret linje på skærmen, og det er ikke en funktionsfejl.
• Hvis Pixelopfriskning ikke har været manuelt aktiveret i et bestemt
tidsrum, vises et pop-op-vindue på skærmen med en anbefaling
om at aktivere denne funktion. Følg anvisningerne i pop-op-
vinduet.
• Foruden Pixelopfriskning findes der andre funktioner til beskyttelse
af skærmen mod billedretention. For eksempel vil en funktion, der
automatisk reducerer skærmens lysstyrke helt eller delvist blive
aktiveret, når et statisk billede bliver vist uafbrudt på skærmen.
Når det statiske billede forsvinder, vil lysstyrken automatisk vende
tilbage til den tidligere lysstyrke. Denne funktion er en tilsigtet
funktion og ikke en funktionsfejl.

--- klip ---

Så kan vi ikke lige blive enige om at

- Der ikke er tale om at man gemmer disse oplysninger væk på et par linier, men at der rent faktisk bruges en hel del plads på at advare brugeren?

- LG har ikke løst problemerne med indbrænding - selv ikke her i 2019 - og de er udmærket klar over det.

- LG kalder det "midlertidig billedretention", men vi ved vel alle, at hvad der er midlertidigt kan ende med at blive permanent, hvorfor indbrænding også burde være nævnt.




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 10:46
Det kunne være interessant om en medarbejder fra Elgiganten eller Power (anonymt) kunne fortælle, hvorfor de styrer OLED-interesserede kunder mod Samsung QLED og LG NanoCell.

Er der alene tale om profit/markedsføring eller skyldes det reelt at de har for megen bøvl med OLED? Eller begge dele?




Skrevet af: fltk
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Fandt denne ret interessante artikel som er værd at læse.

https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/12/04/oled-screen-burn-is-there-a-ticking-time-bomb-inside-your-tv/" rel="nofollow - https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2018/12/04/oled-screen-burn-is-there-a-ticking-time-bomb-inside-your-tv/

Min konklusion er at der er en generel teknologi bestemt risiko for image retention og burn in ved OLED og at OLED TV leverandører udmærket er klar over det. De lægger endda skylden over på forbrugeren hvis det opstår ved at pege på forbrugsmønsteret. En klassisk situation af at skulle læse det med småt.

Her er der tale om teknologi giganter der, velvidende at deres udstyr kan blive fejlbehæftet, sælger udstyr i high end prisklassen og gemmer ansvarsfraskrivelser som enkelt linjer i en instruktions bog.

Iøvrigt er her billede fra situationen hvor jeg selv begyndte at interessere mig for issuet. Check den grønne klat nederst i billedet. 

Ved nærmere inspektion kan jeg se at det nok nærmere er breaking baren fra TV2 News der har givet burn in i hele den nederste del af mit TV og ikke Stofa info baren. 




Jeg skulle måske gå til Louis Nielsen. Jeg kan se tre grønne "klatter" nederst i billedet, men de skal da vist være der, så hvad mener du? Er det den efter Amalienborg? Skal den ikke være grøn?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: NEKOTYV
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 13:03
Indboforsikring har jeg faktisk ikke tænkt på - men normalt dækker de kun 'akut opståede' ting. Men forsøget værd!


Skrevet af: NEKOTYV
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af NEKOTYV NEKOTYV skrev:

Jeg vil på det kraftigste advare mod at lade børn se almindeligt børne TV med logoer mere end max 1 time om dagen. Spørgsmålet er bare om det er en rimelig parameter at sætte for forbruger adfærd?


Nej, det er absolut ikke rimeligt.

Jeg mener stadig at et tv er et helt almindeligt produkt, og der burde ikke være nogen grund til skulle lave div. krumspring for at forhindre at produktet bliver ødelagt. Det er beregnet til at se noget på, og det skal det kunne holde til.

Kunne ikke være mere enig.


Skrevet af: NEKOTYV
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Man kan også bare gøre sig selv en tjeneste og lave lidt research.

4-5 timers Tv2 News + børne-tv (dvs kanaler med statiske elementer/logoer med fx knaldrøde farver) HVER DAG er ikke, hvad jeg betegner som "almindelig brug". Havde man tilkendegivet dét forbrugsmønster herinde eller på Flatpanels, var man nok blevet anbefalet LCD fremfor OLED - just in case. OLED er overkill til Tv2 News. 

Vi har ikke flow-TV i husstanden (dvs ingen nasty kanal-logoer), men jeg har perioder, hvor jeg gamer en del. Ingen problemer. Jeg sørger bare for at sætte fladskærmen på standby, således det kan køre pixel refresh i baggrunden.

Der er ingen herinde, som siger, at der ikke er burn-in issues med OLED. Men nogle individer herinde får det til at fremstå, at der er tale om en 50/50 case. 

Med al respekt - jeg havde lavet MASSER af research. Jeg er ikke en fuldstændig novice på området men har i bagklogskabens lys nok lade mig forblænde af både OLED disciple og LG's egen hjemmeside der beskrev nærmest 'selvhelende' egenskaber for image retention. 

Havde i øvrigt tidligere haft et Pioneer Kuro med langt flere timer i sig, så havde ikke forestillet mig at OLED var værre stillet.

Men igen - almindelig fjernsynskiggeri burde ikke - efter blot 24 måneder - afstedkomme så kraftig logo burn-in, som i øvrigt progressivt forværres. 


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 13:43
Havde tænkt mig at udskifte min LG OLED til Philips OLED om et par år, mest pga. Ambilight
Men hvad er alternativet, hvis man nu bare ikke kan holde ud at se på clouding (LED)?
Er det Samsung Q9 (eller hvad det hedder om et par år)?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Det kunne være interessant om en medarbejder fra Elgiganten eller Power (anonymt) kunne fortælle, hvorfor de styrer OLED-interesserede kunder mod Samsung QLED og LG NanoCell.

Er der alene tale om profit/markedsføring eller skyldes det reelt at de har for megen bøvl med OLED? Eller begge dele?



Det samme tænkte jeg, så i formiddags tog jeg til TVafdelingen i Elgiganten og spurgte om dette. Forinden havde jeg gennemgået afdelingens omkring 40 TVs, der alle var større end 55". Af disse talte jeg kun 4 OLED, hvoraf kun et var tændt. De var de eneste af samtlige apparater, der var slukkede, selv om de var placeret imellem de andre LCDapparater. 
Jeg spurgte, men fik et neutralt og afvisende svar omkring burn-in. Sælgeren henviste i stedet til Samsung QLED, hvor skærmen havde påklistret den 10 årige garanti mod burn-in. Jeg mener at huske at det er 10 år, selv om længden ikke var anført. 
Han ønskede ikke at kommentere burn-in på OLED. Jeg spurgte så om hvilket TV han selv havde derhjemme. Det var et QLED.
Jeg har dog tidligere lavet en lydoptagelse i et af mine nærliggende store Elsupermarkeder. Der var svaret begrundet samt at man ønskede at begrænse antallet og salget ud fra antallet af reklamationer.
Tilføjelse. 
Mit spørgsmål gik dengang ud på flashing and blocking på OLED, der til min overraskelse var et større problem end burn-in ifølge sælgeren. 



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Havde tænkt mig at udskifte min LG OLED til Philips OLED om et par år, mest pga. Ambilight
Men hvad er alternativet, hvis man nu bare ikke kan holde ud at se på clouding (LED)?
Er det Samsung Q9 (eller hvad det hedder om et par år)?
Det nye sort hedder MicroLED
https://www.recordere.dk/2018/07/samsung-microled-tv-klar-til-masseproduktion-i-2019/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2018/07/samsung-microled-tv-klar-til-masseproduktion-i-2019/


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Så kan vi ikke lige blive enige om at

- Der ikke er tale om at man gemmer disse oplysninger væk på et par linier, men at der rent faktisk bruges en hel del plads på at advare brugeren?


Jo såmænd, men kan vi ikke blive enige om, at producenten/sælger bør informere/advare kunden inden et køb  -  og undlade at fraskrive sig et ansvar ved burn-in med henvisning til brugermanualen. Den holder i min gammeldags forsnævrede moral bare ikke.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Så kan vi ikke lige blive enige om at

- Der ikke er tale om at man gemmer disse oplysninger væk på et par linier, men at der rent faktisk bruges en hel del plads på at advare brugeren?


Tak for linket til en anden tråd om emnet som jeg vil gennemgå.

Min model er vel 2016 når det er et OLEDB65V og på det tidspunkt var der kun tre linjer om emnet som slut kommentar efter 6 sider med safety instruktions på linje med at du ikke må hælde vand i TV'et etc. Dette er ren ansvarsfraskrivelse og intet andet.

https://www.lg.com/dk/support/manuals?keyword=&superCateId=CT20116004&categoryId=CT20116005&subCateId=CT20116007&modelNum=OLED65B6V" rel="nofollow - https://www.lg.com/dk/support/manuals?keyword=&superCateId=CT20116004&categoryId=CT20116005&subCateId=CT20116007&modelNum=OLED65B6V

Men din teori om 2016/2017 modeller holder for mit vedkommende.

Jeg synes din henvisning til manualen viser hvor umoden teknologien er til bred udrulning og at LG ganske rigtig er klar over det når de skal bruge en side på at advare mod problemet. Med denne advarsel fraskriver de sig samtidigt ansvar og hvis jeg forstår det ret kan man principielt ikke engang få dækket problemet selv under garanti. At nogle så rent faktisk har fået gjort dette er godt.



Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Det kunne være interessant om en medarbejder fra Elgiganten eller Power (anonymt) kunne fortælle, hvorfor de styrer OLED-interesserede kunder mod Samsung QLED og LG NanoCell.

Er der alene tale om profit/markedsføring eller skyldes det reelt at de har for megen bøvl med OLED? Eller begge dele?



Det samme tænkte jeg, så i formiddags tog jeg til TVafdelingen i Elgiganten og spurgte om dette. Forinden havde jeg gennemgået afdelingens omkring 40 TVs, der alle var større end 55". Af disse talte jeg kun 4 OLED, hvoraf kun et var tændt. De var de eneste af samtlige apparater, der var slukkede, selv om de var placeret imellem de andre LCDapparater. 
Jeg spurgte, men fik et neutralt og afvisende svar omkring burn-in. Sælgeren henviste i stedet til Samsung QLED, hvor skærmen havde påklistret den 10 årige garanti mod burn-in. Jeg mener at huske at det er 10 år, selv om længden ikke var anført. 
Han ønskede ikke at kommentere burn-in på OLED. Jeg spurgte så om hvilket TV han selv havde derhjemme. Det var et QLED.
Jeg har dog tidligere lavet en lydoptagelse i et af mine nærliggende store Elsupermarkeder. Der var svaret begrundet samt at man ønskede at begrænse antallet og salget ud fra antallet af reklamationer.
Tilføjelse. 
Mit spørgsmål gik dengang ud på flashing and blocking på OLED, der til min overraskelse var et større problem end burn-in ifølge sælgeren. 



Dit besøg siger ikke rigtig noget om noget som helst. Ja, sælgeren siger at han selv har et QLED hjemme - men nu er det så også det TV han helst vil sælges dig...


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 

Jeg skulle måske gå til Louis Nielsen. Jeg kan se tre grønne "klatter" nederst i billedet, men de skal da vist være der, så hvad mener du? Er det den efter Amalienborg? Skal den ikke være grøn?

Flemming

Hej Flemming, Den grønne klat i midten er permanent på samme sted og grøn fordi baggrunden er gul. Du kan se her hvordan den ser ud med en rød baggrund og det var så da jeg brugte denne røde farve at jeg så omfanget af problemet:



Ved normal brug er de vandrette striber nederst og de klatterne meget tydelige specielt hvor personer har rødt eller gult tøj på eller selvfølgelig i alle andre situation hvor der optræder samme farver.

Og billedet her viser slet ikke tydeligt nok hvor generende det er.



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Han ønskede ikke at kommentere burn-in på OLED. Jeg spurgte så om hvilket TV han selv havde derhjemme. Det var et QLED.


Sjovt nok havde ham Elgiganten manden jeg snakkede med om reklamation et LG OLED TV, så nu ved han hvad der kan ske...

Uden at udstille manden kendte han tydeligvis til problemet omkring burn in og var vel instrueret hvilke svar der skulle gives til kunderne.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det samme tænkte jeg, så i formiddags tog jeg til TVafdelingen i Elgiganten og spurgte om dette. Forinden havde jeg gennemgået afdelingens omkring 40 TVs, der alle var større end 55". Af disse talte jeg kun 4 OLED, hvoraf kun et var tændt. De var de eneste af samtlige apparater, der var slukkede, selv om de var placeret imellem de andre LCDapparater. 
Jeg spurgte, men fik et neutralt og afvisende svar omkring burn-in. Sælgeren henviste i stedet til Samsung QLED, hvor skærmen havde påklistret den 10 årige garanti mod burn-in. Jeg mener at huske at det er 10 år, selv om længden ikke var anført. 
Han ønskede ikke at kommentere burn-in på OLED. Jeg spurgte så om hvilket TV han selv havde derhjemme. Det var et QLED.
Jeg har dog tidligere lavet en lydoptagelse i et af mine nærliggende store Elsupermarkeder. Der var svaret begrundet samt at man ønskede at begrænse antallet og salget ud fra antallet af reklamationer.
Tilføjelse. 
Mit spørgsmål gik dengang ud på flashing and blocking på OLED, der til min overraskelse var et større problem end burn-in ifølge sælgeren. 


Fed historie.

Så du render simpelthen rundt og optager service-medarbejdere i butikker? 



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Det kunne være interessant om en medarbejder fra Elgiganten eller Power (anonymt) kunne fortælle, hvorfor de styrer OLED-interesserede kunder mod Samsung QLED og LG NanoCell.

Er der alene tale om profit/markedsføring eller skyldes det reelt at de har for megen bøvl med OLED? Eller begge dele?



Det samme tænkte jeg, så i formiddags tog jeg til TVafdelingen i Elgiganten og spurgte om dette. Forinden havde jeg gennemgået afdelingens omkring 40 TVs, der alle var større end 55". Af disse talte jeg kun 4 OLED, hvoraf kun et var tændt. De var de eneste af samtlige apparater, der var slukkede, selv om de var placeret imellem de andre LCDapparater. 
Jeg spurgte, men fik et neutralt og afvisende svar omkring burn-in. Sælgeren henviste i stedet til Samsung QLED, hvor skærmen havde påklistret den 10 årige garanti mod burn-in. Jeg mener at huske at det er 10 år, selv om længden ikke var anført. 
Han ønskede ikke at kommentere burn-in på OLED. Jeg spurgte så om hvilket TV han selv havde derhjemme. Det var et QLED.
Jeg har dog tidligere lavet en lydoptagelse i et af mine nærliggende store Elsupermarkeder. Der var svaret begrundet samt at man ønskede at begrænse antallet og salget ud fra antallet af reklamationer.
Tilføjelse. 
Mit spørgsmål gik dengang ud på flashing and blocking på OLED, der til min overraskelse var et større problem end burn-in ifølge sælgeren. 



Dit besøg siger ikke rigtig noget om noget som helst. Ja, sælgeren siger at han selv har et QLED hjemme - men nu er det så også det TV han helst vil sælges dig...

Du referer til mit besøg. Som nævnt var der tale om to forskellige besøg på forskellige tidspunkter . 

Citat af sælger fra besøget  den 6. februar 2019.
"Jeg tror rent faktisk ikke, at vi tør have dem (OLED) stående!" udsagnet virkede internt. Citat slut

Iøvrigt var det ikke mit indtryk at sælgeren i dag ville fremhæve LCD frem for OLED. 





-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Citat af sælger fra besøget  den 6. februar 2019.
"Jeg tror rent faktisk ikke, at vi tør have dem (OLED) stående!" udsagnet virkede internt. Citat slut


"Tror"?! LOLLOLLOL


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 15:41
Rigtigt Flippo. Du kan selv vægte sandsynligheden for, hvorvidt det er tilfældet. 😀



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Rigtigt Flippo. Du kan selv vægte sandsynligheden for, hvorvidt det er tilfældet. 😀


Det jeg efterlyste var ikke hvad en medarbejder måtte have fortalt en kunde, uanset om man selv var kunden eller man havde overhørt en samtale, men derimod hvad den interne linie var.

Gerne baseret på længere tids erfaringer og ikke farvet af et øjebliksbillede som det ellers nok ofte ville være, hvis sælgeren stod og skulle af med nogle bestemte modeller.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 16:17
Interessant Globulus. Jeg beklager.Det er nok bedst at du selv specificerer dit spørgsmål til de rette. Jeg glæder mig til at læse mere ☺️
Tilføjelse: Mit interview fra februar havde dog et længere og bredere tidsmæssigt sigte, hvilket fremgår. Se  https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=292784" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=292784


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af NEKOTYV NEKOTYV skrev:

Indboforsikring har jeg faktisk ikke tænkt på - men normalt dækker de kun 'akut opståede' ting. Men forsøget værd!

Meld endelig tilbage hvis de tager det på forsikringen. Netop dette med akut/pludselig opstået skade er jo en bevidst specificering af situationen de dækker.

Jeg har selv en tilsvarende elektronik forsikring og når ferien er overstået var min plan at tage kontakt til dem.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 16:48
Lige et par sørgelig eksempler på burn in. Husk at tage hvad der bliver sagt med et gran salt da man jo ikke nødvendigvis ved om det er rigtigt det de siger.

https://www.youtube.com/watch?v=K44VJbdE8Uk" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=K44VJbdE8Uk
https://www.youtube.com/watch?v=NkfEn4CPA5E" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=NkfEn4CPA5E
https://www.youtube.com/watch?v=GX78-Bw9lKM&t=112s" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=GX78-Bw9lKM&t=112s



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det samme tænkte jeg, så i formiddags tog jeg til TVafdelingen i Elgiganten og spurgte om dette. Forinden havde jeg gennemgået afdelingens omkring 40 TVs, der alle var større end 55". Af disse talte jeg kun 4 OLED, hvoraf kun et var tændt. De var de eneste af samtlige apparater, der var slukkede, selv om de var placeret imellem de andre LCDapparater. 
Jeg spurgte, men fik et neutralt og afvisende svar omkring burn-in. Sælgeren henviste i stedet til Samsung QLED, hvor skærmen havde påklistret den 10 årige garanti mod burn-in. Jeg mener at huske at det er 10 år, selv om længden ikke var anført. 
Han ønskede ikke at kommentere burn-in på OLED. Jeg spurgte så om hvilket TV han selv havde derhjemme. Det var et QLED.
Jeg har dog tidligere lavet en lydoptagelse i et af mine nærliggende store Elsupermarkeder. Der var svaret begrundet samt at man ønskede at begrænse antallet og salget ud fra antallet af reklamationer.
Tilføjelse. 
Mit spørgsmål gik dengang ud på flashing and blocking på OLED, der til min overraskelse var et større problem end burn-in ifølge sælgeren. 


Fed historie.

Så du render simpelthen rundt og optager service-medarbejdere i butikker? 

Svar på dit spørgsmål: Nej, det gør jeg ikke, men hvis jeg indgår større aftaler eller skal referere væsentlige interviews , så følger jeg lovens muligheder. Jeg fik på denne måde også et nyt TV, fordi salgforudsætningerne ikke var overholdt, hvilket Hother prisværdigt nu også nævner mht til OLED og burn-in.

Efter dansk lov er det som udgangspunkt lovligt at optage samtaler elller fx møder, hvor man selv deltager. Også uden at informere de involverede parter. 
Det er dog ikke lovligt at afspille den optagede samtale for andre, der ikke har deltaget.
Jeg har en fortid som storskadetaksator i forsikring. Og det kan også der være vigtigt retsligt at kunne dokumentere det mundligt aftalte, især hvis modparten eller andre bevidst eller ubevidst glemt har det aftalte.

Dette gav mig fx et dilemma, da jeg jeg lovligt gengav det nævnte optagne på forum flatpanels (se mit førviste link). Jeg dokumenterede det hørte ved skriftligt  at gengive det nøjagtigt på skrift, men ønskede inaturligvis ikke at udlevere medarbejderen. Ikke desto mindre var det væsentligt at fortælle.  
Ansvarlig i Flatpanels ville modtage lydfilen, som jeg ikke kunne og måtte videregive. Dette resulterede at flatpanels udelukkede mig, idet de ikke troede på mig. Sådan kan det jo være, når man fastholder både sandheden og loven Smile


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 20:30
Uden at bedømme eller skulle retfærdiggøre det ene eller andet i denne debat, så kunne det være interessant om dem der får burn in har en fællesnævner (i store træk) og ditto med dem så ikke får.

Som sagt har jeg selv 3 oled og har ingen burn in på dem og tester da en gang imellem og vil mene jeg har et standard behov, som de senere måneder er gået mere over i 4-5 timers kørende ramasjang.

Jer med burn in - kører i alle pixel refresher?
Pixelskift?
Lader i tv stå i stand-by?



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 20:33
Intet nyt .

ALLE på dette fora, og Flatpanels vidste fra dag 1,at teknologien er disponeret for burn-in .

"Bedste billed entusiasterne" har så vægtet,at tage risikoen - fordi oplevelsen er så meget bedre end LCD  alternativerne .

Og det har intet med en relligiøs holdning at gøre .



-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 21:22
pest eller kolera, leve med burn in eller LCD :)


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-Juli-2019 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Uden at bedømme eller skulle retfærdiggøre det ene eller andet i denne debat, så kunne det være interessant om dem der får burn in har en fællesnævner (i store træk) og ditto med dem så ikke får.

Som sagt har jeg selv 3 oled og har ingen burn in på dem og tester da en gang imellem og vil mene jeg har et standard behov, som de senere måneder er gået mere over i 4-5 timers kørende ramasjang.

Jer med burn in - kører i alle pixel refresher?
Pixelskift?
Lader i tv stå i stand-by?


Nu er der jo lige det med pixel/panel refresh ...  https://www.youtube.com/watch?v=207sQzI_Dms" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=207sQzI_Dms

(gå til 16m28s)


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 04-Juli-2019 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Uden at bedømme eller skulle retfærdiggøre det ene eller andet i denne debat, så kunne det være interessant om dem der får burn in har en fællesnævner (i store træk) og ditto med dem så ikke får.

Som sagt har jeg selv 3 oled og har ingen burn in på dem og tester da en gang imellem og vil mene jeg har et standard behov, som de senere måneder er gået mere over i 4-5 timers kørende ramasjang.

Jer med burn in - kører i alle pixel refresher?
Pixelskift?
Lader i tv stå i stand-by?


Ja til det hele. Vi har et meget varieret TV forbrug med bredt udvalg af TV kanaler fra Stofa boksen, Youtube via Shield og Netflix, Amazon, itunes film streaming via Apple TV. 

Vi har på ingen måde stationære billeder (andet end f.eks. dele af et billede i en 10 minutter TV2 NEWS udsendelse eller Youtube logo som måske er synligt 10-60 sekunder ad gangen). De to tydelige burn in problemer på min skærm udover tydelig banding og andre fejl som ikke er burn in.

Mit burn in opdagede jeg efter mere end 2 års ejerskab og kørte desværre ikke løbende uniformity tests. Så det vil jeg da opfordre dig til at fortsætte med for måske at kunne opdage det før eventuel garanti udløber (selvom jeg tror LG mener det ikke vil være dækket under garanti).


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 04-Juli-2019 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

pest eller kolera, leve med burn in eller LCD :)

He he, men tror nok jeg vil prøve om Kolera ikke er bedre end Pest når TV'et skal skiftes. 


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 04-Juli-2019 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Intet nyt .

ALLE på dette fora, og Flatpanels vidste fra dag 1,at teknologien er disponeret for burn-in .

"Bedste billed entusiasterne" har så vægtet,at tage risikoen - fordi oplevelsen er så meget bedre end LCD  alternativerne .

Og det har intet med en relligiøs holdning at gøre .


Og med den erfaring som jeg har nu synes jeg også det er vigtigt at sprede det faktiske budskab om OLED og burn in for at andre kan træffe deres eget valg.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Juli-2019 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Intet nyt .

ALLE på dette fora, og Flatpanels vidste fra dag 1,at teknologien er disponeret for burn-in .

"Bedste billed entusiasterne" har så vægtet,at tage risikoen - fordi oplevelsen er så meget bedre end LCD  alternativerne .

Og det har intet med en relligiøs holdning at gøre .


Og med den erfaring som jeg har nu synes jeg også det er vigtigt at sprede det faktiske budskab om OLED og burn in for at andre kan træffe deres eget valg.
Helt enig.

Og der er desværre nok langt flere der har burn-in end vi hører om.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 04-Juli-2019 kl. 12:50
Men er det ikke bare samme problem som med plasma. Nogle får det og andre gør det. Det er en risiko at købe OLED ligesom det var med plasma.
Og det samme med en lcd f. Eks med bleeding. 
Jeg har en b6 og den har haft lidt rentation i et års tid nu og det generere mig ikke da jeg ikke ser det i det daglige 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Juli-2019 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Men er det ikke bare samme problem som med plasma. Nogle får det og andre gør det. Det er en risiko at købe OLED ligesom det var med plasma.
Og det samme med en lcd f. Eks med bleeding. 
Jeg har en b6 og den har haft lidt rentation i et års tid nu og det generere mig ikke da jeg ikke ser det i det daglige 
Jeg har haft flere plasmapaneler, tog aldrig hensyn omkring kanallogo osv. - oplevede aldrig fejl.

Omkring LCD, her har jeg også haft flere, og uden problemer af nogen art, med undtagelse af ét som jeg sendte retur da det havde kantbelysning.

Jeg har så OLED nummer 2, og oplever heller ikke fejl, til gengæld er jeg sikkert i manges øjne meget overforsigt på den måde jeg bruger mit OLED.

Hvis du har haft den samme "Retension" i et års tid, så er det altså burn-in.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Juli-2019 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Intet nyt .

ALLE på dette fora, og Flatpanels vidste fra dag 1,at teknologien er disponeret for burn-in .

"Bedste billed entusiasterne" har så vægtet,at tage risikoen - fordi oplevelsen er så meget bedre end LCD  alternativerne .

Og det har intet med en relligiøs holdning at gøre .


Og med den erfaring som jeg har nu synes jeg også det er vigtigt at sprede det faktiske budskab om OLED og burn in for at andre kan træffe deres eget valg.

 
Og det synes jeg afgjort du gør på en både velformuleret og sober måde . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 04-Juli-2019 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Men er det ikke bare samme problem som med plasma. Nogle får det og andre gør det. Det er en risiko at købe OLED ligesom det var med plasma.
Og det samme med en lcd f. Eks med bleeding. 
Jeg har en b6 og den har haft lidt rentation i et års tid nu og det generere mig ikke da jeg ikke ser det i det daglige 
Jeg har haft flere plasmapaneler, tog aldrig hensyn omkring kanallogo osv. - oplevede aldrig fejl.

Omkring LCD, her har jeg også haft flere, og uden problemer af nogen art, med undtagelse af ét som jeg sendte retur da det havde kantbelysning.

Jeg har så OLED nummer 2, og oplever heller ikke fejl, til gengæld er jeg sikkert i manges øjne meget overforsigt på den måde jeg bruger mit OLED.

Hvis du har haft den samme "Retension" i et års tid, så er det altså burn-in.
Jeg synes ikke det er den samme sted. 

Jeg har også haft et par plasma uden problemer. 

Jeg har til gengæld haft en enkel lcd og den havde bleeding og det vil jeg aldrig have igen. Så vil jeg hellere tage risikoen for burn in


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 05-Juli-2019 kl. 17:13
Er det angsten for burn-in, at 3 ud af 4 OLED TVs under mit besøg var slukket i Elgiganten? Eller hvad?
Se linket 
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=48401&view=unread#unread%20" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=48401&view=unread#unread


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 05-Juli-2019 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Er det angsten for burn-in, at 3 ud af 4 OLED TVs under mit besøg var slukket i Elgiganten? Eller hvad?
Se linket 
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=48401&view=unread#unread%20" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=48401&view=unread#unread
Nej ! Bentpetersson . . Det er angsten for så slet ikke,at kunne sælge Samsung  LCD, da de tar sig dårligere ud i en side by side sammenligning . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 05-Juli-2019 kl. 17:46
Ok. Det havde jeg ikke lige tænkt på 😉

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 05-Juli-2019 kl. 20:03
Det vil være interessant, hvis recordere. dk laver et dybdegående interview med fx Elgiganten, så vi kan læse, hvad der er falsk eller sandt:

Slukker Elgiganten bevidst oledtv for at undgå burn-in? 

Gør Elgiganten andet for at begrænse salget af OLED. Måske fordi Købeloven giver ansvar for købet til sælger? Hvis ja, hvad er problemet? 

Eller får vi et forventeligt svar: der er ingen problemmer..., hvilket efterhånden bliver svært at tro på. 

Jeg ser frem til at læse en artikel, der virker ægte, og som er uafhængig. Jeg tænker naturligvis ikke på et interview  af FlatpanelsDK. 
I øvrigt er det svært (eller måske ikke svært) at finde ud af, om Danmark i øjeblikket har to eller reelt kun et elektronisk TV medium, når 99 procent af de officielle svar på recordere forum  kommer fra de to ansvarlige fra FlatpanelsDK. Undskyld, men sådan virker det.  Hvorfor er det sådan Hummelmose? 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 05-Juli-2019 kl. 20:34
Bent - du vil intet fagligt relevant få ud af Elgiganten, det er ren profit for dem - og fair nok med det de presser prisen og det kommer os alle til gode. Men saglighed og faglighed kan du ikke knytte til dem.
Deres sælgere har nok skole i salg, men intet om teknik - prøv bare at udfordre dem.!

Deres slukkede oled skal du nok se som et spørgsmål om avance mere end noget som helst andet.
Var det pga burn in - kunne de jo fint bruge “et rædsel oled tv” som skræmmekampagne til at få folk på deres Samsung tv, det virkelig gerne vil sælge.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 05-Juli-2019 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det vil være interessant, hvis recordere. dk laver et dybdegående interview med fx Elgiganten, så vi kan læse, hvad der er falsk eller sandt:

Slukker Elgiganten bevidst oledtv for at undgå burn-in? 

Gør Elgiganten andet for at begrænse salget af OLED. Måske fordi Købeloven giver ansvar for købet til sælger? Hvis ja, hvad er problemet? 

Eller får vi et forventeligt svar: der er ingen problemmer..., hvilket efterhånden bliver svært at tro på. 

Jeg ser frem til at læse en artikel, der virker ægte, og som er uafhængig. Jeg tænker naturligvis ikke på et interview  af FlatpanelsDK. 
I øvrigt er det svært (eller måske ikke svært) at finde ud af, om Danmark i øjeblikket har to eller reelt kun et elektronisk TV medium, når 99 procent af de officielle svar på recordere forum  kommer fra de to ansvarlige fra FlatpanelsDK. Undskyld, men sådan virker det.  Hvorfor er det sådan Hummelmose? 

Seriøst - hvad forventer ud at få af svar ud fra den device?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Juli-2019 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det vil være interessant, hvis recordere. dk laver et dybdegående interview med fx Elgiganten, så vi kan læse, hvad der er falsk eller sandt:

Slukker Elgiganten bevidst oledtv for at undgå burn-in? 

Gør Elgiganten andet for at begrænse salget af OLED. Måske fordi Købeloven giver ansvar for købet til sælger? Hvis ja, hvad er problemet? 

Eller får vi et forventeligt svar: der er ingen problemmer..., hvilket efterhånden bliver svært at tro på. 

Jeg ser frem til at læse en artikel, der virker ægte, og som er uafhængig. Jeg tænker naturligvis ikke på et interview  af FlatpanelsDK. 
I øvrigt er det svært (eller måske ikke svært) at finde ud af, om Danmark i øjeblikket har to eller reelt kun et elektronisk TV medium, når 99 procent af de officielle svar på recordere forum  kommer fra de to ansvarlige fra FlatpanelsDK. Undskyld, men sådan virker det.  Hvorfor er det sådan Hummelmose? 
Nu er det vel ikke officielle svar der kommer her på siden fra Flatpanels. De skriver vel på lige fod med alle os andre. Jeg opfatter det bestemt ikke anderledes. Undskyld mit svar, jeg er jo ikke Hummelmose.

I øvigt vil et interveiw med f.eks. Elgiganten ikke føre tll andet end - ingenting.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Juli-2019 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg ser frem til at læse en artikel, der virker ægte, og som er uafhængig. Jeg tænker naturligvis ikke på et interview  af FlatpanelsDK. 
I øvrigt er det svært (eller måske ikke svært) at finde ud af, om Danmark i øjeblikket har to eller reelt kun et elektronisk TV medium, når 99 procent af de officielle svar på recordere forum  kommer fra de to ansvarlige fra FlatpanelsDK. Undskyld, men sådan virker det.  Hvorfor er det sådan Hummelmose? 

Jeg kan forstå at du mener at folkene på flatpanels.dk ikke er neutrale.

Er det fordi de ikke skriver det du mener?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg ser frem til at læse en artikel, der virker ægte, og som er uafhængig. Jeg tænker naturligvis ikke på et interview  af FlatpanelsDK. 
I øvrigt er det svært (eller måske ikke svært) at finde ud af, om Danmark i øjeblikket har to eller reelt kun et elektronisk TV medium, når 99 procent af de officielle svar på recordere forum  kommer fra de to ansvarlige fra FlatpanelsDK. Undskyld, men sådan virker det.  Hvorfor er det sådan Hummelmose? 

Jeg kan forstå at du mener at folkene på flatpanels.dk ikke er neutrale.

Er det fordi de ikke skriver det du mener?


Klaus

Det var vist noget med at Flatpanels ikke gad høre mere på Bents løgne, og derfor kører Bent nu den her usmagelige hetz mod Flatpanels. 


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det vil være interessant, hvis recordere. dk laver et dybdegående interview med fx Elgiganten, så vi kan læse, hvad der er falsk eller sandt:

Slukker Elgiganten bevidst oledtv for at undgå burn-in? 

Gør Elgiganten andet for at begrænse salget af OLED. Måske fordi Købeloven giver ansvar for købet til sælger? Hvis ja, hvad er problemet? 

Eller får vi et forventeligt svar: der er ingen problemmer..., hvilket efterhånden bliver svært at tro på. 

Jeg ser frem til at læse en artikel, der virker ægte, og som er uafhængig. Jeg tænker naturligvis ikke på et interview  af FlatpanelsDK. 
I øvrigt er det svært (eller måske ikke svært) at finde ud af, om Danmark i øjeblikket har to eller reelt kun et elektronisk TV medium, når 99 procent af de officielle svar på recordere forum  kommer fra de to ansvarlige fra FlatpanelsDK. Undskyld, men sådan virker det.  Hvorfor er det sådan Hummelmose? 

Never give up Bent! Thumbs Up

Jeg tror dog stadig ikke på at dit "interview" med den anonyme Elgigant- medarbejder findes. Du tilbød at sende det til mig hvis du fik mit navn og mail og en garanti for at jeg ikke offentliggjorde det. Det fik du, og så skulle du pludseligt have cpr-nummer med mere, og der satte jeg grænsen.

Jeg har dog aldrig moret mig så meget, over en tråd om OLED, som den på flatpanels.dk du henviser til!
Tror dog det var meget godt den blev lukket ned, da det begyndte at blive LIDT  for personligt!

Der er slet ingen tvivl om at OLED præsterer det i øjeblikket bedste billede, det er indiskutabelt. 
Der ER en risiko for "burn in", det ved alle. Der forekommer defekte paneler, det ved alle. 

Jeg er stadig meget tilfreds med mit OLED, og må sige at det er det bedste TV jeg nogensinde har haft.
Der er ingen tvivl om at det næste tv jeg skal have, bliver et 65" OLED med de risici det indebærer.

Jeg bruger mit TV helt "normalt" til streaming af bl.a. Youtube, til spil, film og TV.

Efter 2 år, intet at melde, udover en fin oplevelse.



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Bent - du vil intet fagligt relevant få ud af Elgiganten, det er ren profit for dem - og fair nok med det de presser prisen og det kommer os alle til gode. Men saglighed og faglighed kan du ikke knytte til dem.
Deres sælgere har nok skole i salg, men intet om teknik - prøv bare at udfordre dem.!

Deres slukkede oled skal du nok se som et spørgsmål om avance mere end noget som helst andet.
Var det pga burn in - kunne de jo fint bruge “et rædsel oled tv” som skræmmekampagne til at få folk på deres Samsung tv, det virkelig gerne vil sælge.

Jeg er enig med dig. Naturligvis vil en forretning favorisere varer, hvorpå der er størst indtjening. Især også - når eller hvis sælgernes provision samtidig er højere.

Men et dybdegående interview kan også afsløre sådanne ting. Flere af artiklerne herpå Recordere viser mod til at skrive uanset andres meninger. Dette sætter jeg pris på, idet elektroniske medier må signalere og vise deres uafhængighed for at læserene har tillid.

For trådstarter, der ikke længere har reklamationsmulighed, og reklamationen på burn-in er afvist, er der kun den retslige vej tilbage
 
Der tilbydes desværre ikke  en fx 10 årig garanti på burn-in - i modsætning til Samsung. Dette betyder, at det er vigtigt at kunne dokumentere at både den købte OledTVmodel og andre tilsvarende fra samme fabrik lider af samme fejl. Her burn-in.
Derfor kan et interview være en væsentlig brik i det juridiske spil for, at handelen enten går tilbage eller panelet udskiftes. Som det er lige nu, er ikke både trådstarters Oledtv værdiløst, men også andre, der har et Oledtv - uanset man ikke oplever burn-in -  være dårligt stillet i forbindelse med et salg, indtil LG tilbyder en burn-in garanti på både egne mærker og til producenter, der køber hos LG.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Bent - du vil intet fagligt relevant få ud af Elgiganten, det er ren profit for dem - og fair nok med det de presser prisen og det kommer os alle til gode. Men saglighed og faglighed kan du ikke knytte til dem.
Deres sælgere har nok skole i salg, men intet om teknik - prøv bare at udfordre dem.!

Deres slukkede oled skal du nok se som et spørgsmål om avance mere end noget som helst andet.
Var det pga burn in - kunne de jo fint bruge “et rædsel oled tv” som skræmmekampagne til at få folk på deres Samsung tv, det virkelig gerne vil sælge.

Men et dybdegående interview kan også afsløre sådanne ting. Flere af artiklerne herpå Recordere viser mod til at skrive uanset andres meninger. Dette sætter jeg pris på, idet elektroniske medier må signalere og vise deres uafhængighed for at læserene har tillid.

Det samme gør artiklerne på Flatpanels. Fordi DU er blevet afsløret i en, skal vi sige det pænt, røverhistorie (som både brugere og admins jo allerede har bevist var løgn, da du ikke kunne og ville bakke det op) så betyder det ikke at de ikke er uvildige og ikke har brugernes tillid... tværtimod. 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 10:28
Bent_ tænk dig lidt om . . Der er ingen grund til at slukke OLED i forb m burn-in fare . Butikkerne kan til enhver tid køre en demo båndsløjfe, der skåner panelet .Ligesom de har kørt demoer med/uden stutter effekter på Samsung LCD osv . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 10:31
Pede8000 skrev:
Never give up Bent! Thumbs Up

Jeg tror dog stadig ikke på at dit "interview" med den anonyme Elgigant- medarbejder findes. Du tilbød at sende det til mig hvis du fik mit navn og mail og en garanti for at jeg ikke offentliggjorde det. Det fik du, og så skulle du pludseligt have cpr-nummer med mere, og der satte jeg grænsen.

Jeg har dog aldrig moret mig så meget, over en tråd om OLED, som den på flatpanels.dk du henviser til!
Tror dog det var meget godt den blev lukket ned, da det begyndte at blive LIDT  for personlig
[/QUOTE]


Det er godt, at du har moret dig. Jeg vil hverken bekræfte eller afkræfte, at der dengang var tale om en Elgigantmedarbejder.

Nu hvor du igen forbigår god opførsel og prøver at gengive vor personlige korrespondance, bliver jeg naturligvis nødt til at offentliggøre den mail, som jeg sendte til dig. 
Årsagen var mit menneskelige hensyn. Jeg ønskede ikke, at en medarbejder, der turde udtale sig om et TVproblem efterfølgende skulle få ansættelsesmæssige problemer. 

Min tiltro til dig både dengang (og slet ikke nu) gav mig ikke sikkerhed for, at du ikke ville misbruge optagelsen eller sende den videre.  At du nu fortsætter styrker ikke min tiltro. 

Jeg skrev følgende til dig, idet 
 
Hej Peter

Tak for din email . 

På grund af sagens alvor og med hensyn til kildebeskyttelsen beder jeg dig identificere dig med 

Dit fulde folkeregisternavn, 
bopælsadresse
dine telefonnumre
Skype navn og eventuelt telefonnummer

På forum optræder du anonymt. 
Hvilket navn benytter du der?
...............

At jeg afkrævede dette var dels for at sikre, at du var den samme person, som jeg skrev sammen med på forum, men især også, at hvis medarbejderen blev fyret, at han havde mulighed for at få erstatning, hvis aftalen blev misbrugt.

Du svarede: Jeg stopper her. Tak for din tid og indsats. 
Efterfølgende efterlyste jeg, hvad du mente med dette. Men jeg modtog aldrig noget svar.




-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 10:57
Tak for kaffe!

@Bent, jeg fastholder at jeg stiller mig meget skeptisk overfor rigtigheden af "interviewet".  

Hvad dit motiv er står hen i det uvisse.
Ovenstående indlæg/ dit svar til mig, viser at du på en eller anden måde har et usundt forhold til debatten her.
Vi taler om skærmteknologi/ forbrugerelektronik, ikke statshemmeligheder. Tag en slapper.

citat:

"På forum optræder du anonymt. 
Hvilket navn benytter du der?"

Du har mit navn i en e-mail, og mit brugernavn på flatpanels, hvad i himlen navn mener du med dette?

Det sidste du spørger om handler om normal høflighed, som jeg vist ikke behøver uddybe. En hel normal vending i korrespondance.


Peter


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:12
Helt ærligt...Synes altså at " Oled Burn In " er ret vigtigt for ejere eller kommende ejere , og at dette ikke skal ødelægges af mere "person fnidder"!! Alle herinde ved jo godt at hvis det fortsætter , ja så bliver tråden modereret og måske låst.
Lad os nu prøve at holde os til facts , og lade folk skrive om deres udfordringer/problemer , samt dem der ikke har issues vedr OLED...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:21
Enig Hopgreve.
Jeg svarer lige Peter på hans personlige: Faktisk er det først nu, at du gennem denne tråd bekræfter risikoen på oled. 

Mit motiv: Også dengang fortalte de religiøse, at der intet problem var, hvilket du også gør nu med dit eget OLED. Du er åbenbart een af de heldige i lotteriet, men for de, der må optage store lån, for at købe et dyrere TV er det værd at vide, hvilken risiko man løber, eller man ved, hvad man gør når uheldet er ude.
Dette problem har nuværende tråd rettet lidt på. Der indrømmes nu både burn-in på egne apparater samt risikoen herfor. Du nævner igen igen at dit TV ikke har problemer. Nej, men risikoen findes i at problemet kummuleres hver gang det er tændt.
Og det er netop brugere med burn-in som trådstarter efterlyser og ikke de heldige. På sygehusområdet fokuseres ikke på raske, men derimod på at hjælpe de syge, selv om nogen kan forælle, at de er raske.
Mit motiv er også at hjælpe folk, der har fået burn-in problemet inden og efter afvisning.



 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Helt ærligt...Synes altså at " Oled Burn In " er ret vigtigt for ejere eller kommende ejere , og at dette ikke skal ødelægges af mere "person fnidder"!! Alle herinde ved jo godt at hvis det fortsætter , ja så bliver tråden modereret og måske låst.
Lad os nu prøve at holde os til facts , og lade folk skrive om deres udfordringer/problemer , samt dem der ikke har issues vedr OLED...
MVH

Det er vise ord!

Det er dog vigtigt at advare mod at tage råd fra brugere, der har skjulte motiver, og som har lemfældig omgang med sandheden. Derfor mit indlæg, som afsluttes med mine oplevelser med (ingen) burn in.

Tråde som denne er jo ikke kun for trådstarter, men også for andre der er interesserede, derfor er det vigtigt med en nuanceret debat!

Men igen, vi helt enige!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Enig Hopgreve.
Jeg svarer lige Peter på hans personlige: Faktisk er det først nu, at du gennem denne tråd bekræfter risikoen på oled. 

Mit motiv: Også dengang fortalte de religiøse, at der intet problem var, hvilket du også gør nu med dit eget OLED. Du er åbenbart een af de heldige i lotteriet, men for de, der må optage store lån, for at købe et dyrere TV er det værd at vide, hvilken risiko man løber, eller man ved, hvad man gør når uheldet er ude.
Dette problem har nuværende tråd rettet lidt på. Der indrømmes nu både burn-in på egne apparater samt risikoen herfor. Du nævner igen igen at dit TV ikke har problemer. Nej, men risikoen findes i at problemet kummuleres hver gang det er tændt.
Og det er netop brugere med burn-in som trådstarter efterlyser og ikke de heldige. På sygehusområdet fokuseres ikke på raske, men derimod på at hjælpe de syge, selv om nogen kan forælle, at de er raske.
Mit motiv er også at hjælpe folk, der har fået burn-in problemet inden og efter afvisning.



 

Bent, du læser indlæg, som fanden læser bibelen! 
Jeg har aldrig benægtet at burn in kan forekomme.

Over and out, det her er blevet for mærkeligt!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Dette problem har nuværende tråd rettet lidt på. Der indrømmes nu både burn-in på egne apparater samt risikoen herfor. Du nævner igen igen at dit TV ikke har problemer. Nej, men risikoen findes i at problemet kummuleres hver gang det er tændes for tv'et.

Lige hér vil jeg gerne kaste en ny vinkel ind i debatten!
Jeg tror nemlig ikke, som Bent, at alle OLED tv er predisponeret for burn in.
Tværtimod tror jeg at nogle (få) paneler er predisponeret. Så kan man kalde det produktionsfejl, panelfejl m.v. Men på samme måde som med LCD paneler ikke alle er ramt af bleeding, ujævn baggrundsbelysning o.s.v.
På samme måde mener jeg ikke, at OLED generelt er i risiko for burn in. Men det lader til, at nogen paneler åbenbart rammes af dem. Måske p.g.a. noget produktionsteknisk?

Holder min formodning, så kan man sige at en generel advarsel mod burn in, og nogens klapjagt på OLED, er helt malplaceret. Hvorfor? Fordi det 1. Ikke er et generelt problem. Og 2. Fordi de paneler som har problemet, der kan ejeren være nok så forsigtig, men vil alligevel rammes af det, p.g.a. "fejlen" i panelet.


Skrevet af: Skywalker
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:36
Efter at have læst de forskellige indlæg, angående burn in, kunne jeg næsten ikke sove pga. frygten for det. Jeg købte for et lille års tid siden et 55" Pana 950EZ, og har ukritisk brugt det til dagligdags tvkiggerie, og det skal dertil nævnes, at konen benytter tekstv som sit internet Wink Det har kørt mellem 1500 og 2000 timer, så jeg tænkte at løbet nok var kørt.
Jeg smuttede derfor ind på linket, og fik kørt uniformity-testen. Og hvad så jeg så,,,,,,,,, jo det stod så skarpt og klart som et stjerneskud, og der var absolut intet at bemærke. Farverne stod som de skulle, og sort var ligeså sort, som den sorteste nat.

Ha' en rigtig god dag



Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:41
Og man kan sige, at hvis min teori holder vand, så bør producenterne (LG) i dén grad, se at få skiftet de ramte paneler, så der ikke hersker nogen som helst mistro til OLED teknologien. Det kan så godt være, at LG er nødt til at tage 500,- mere, for hvert TV/panel, men så må det være sådan. De må have en interesse i, at folk har tillid til OLED.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Dette problem har nuværende tråd rettet lidt på. Der indrømmes nu både burn-in på egne apparater samt risikoen herfor. Du nævner igen igen at dit TV ikke har problemer. Nej, men risikoen findes i at problemet kummuleres hver gang det er tændes for tv'et.

Lige hér vil jeg gerne kaste en ny vinkel ind i debatten!
Jeg tror nemlig ikke, som Bent, at alle OLED tv er predisponeret for burn in.
Tværtimod tror jeg at nogle (få) paneler er predisponeret. Så kan man kalde det produktionsfejl, panelfejl m.v. Men på samme måde som med LCD paneler ikke alle er ramt af bleeding, ujævn baggrundsbelysning o.s.v.
På samme måde mener jeg ikke, at OLED generelt er i risiko for burn in. Men det lader til, at nogen paneler åbenbart rammes af dem. Måske p.g.a. noget produktionsteknisk?

Holder min formodning, så kan man sige at en generel advarsel mod burn in, og nogens klapjagt på OLED, er helt malplaceret. Hvorfor? Fordi det 1. Ikke er et generelt problem. Og 2. Fordi de paneler som har problemet, der kan ejeren være nok så forsigtig, men vil alligevel rammes af det, p.g.a. "fejlen" i panelet.
Se det var interessant. Jeg har nemlig længe haft de samme tanker, nemlig forskelle i panelerne, selvom disse tilhører samme "Batch". Jeg har oplevet at bekendte har fået burn-in efter relativ kort visning af samme TV kanal (3-5 timer), andre kan se på samme TV kanal i en tilsvarende tidsperiode, og får ingen burn-in. Det skrevne blot som eksempel. 

Men det er vel også sådan, at visses den samme TV kanal ofte, selvom tidsperioden er kort, så "Absorbere" panelet over tid i sine pixels det pågældende TV logo, og vupti, efter en periode så har man burn-in. Blot en tanke.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Og man kan sige, at hvis min teori holder vand, så bør producenterne (LG) i dén grad, se at få skiftet de ramte paneler, så der ikke hersker nogen som helst mistro til OLED teknologien. Det kan så godt være, at LG er nødt til at tage 500,- mere, for hvert TV/panel, men så må det være sådan. De må have en interesse i, at folk har tillid til OLED.

 
Absolut enig.  Hvorfor har LG ingen udskiftningsgaranti.

Har vi hørt om burn-in på Panasonic OLED. Jeg synes ikke at have læst om det. Måske kræver Pana en bedre sortering.

Jeg er uddannet indenfor forsikring. Hvis din teori holder, findes der forsikringer mod burn-in. Det gør det vist ikke. Hvis forsikringsbranchens aktuarer har indset at risikoen findes på alle OLED laves der ikke forsikringer.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Og det er netop brugere med burn-in som trådstarter efterlyser og ikke de heldige. 

Når nu alle os med OLED tv uden problemer er de heldige, hvorfor er der så ikke horder af folk der melder sig med problemer?

Trådstarter har et problem, det er virkelig synd og jeg føler med ham. Men trådstarters problem er jo ikke repræsentativ for alle de personer der har købt OLED, når der nu ikke er flere der melder om samme fejl.

Du skriver at dit motiv er at hjælpe folk der har fået burn-in. Hvordan syntes du selv at du hjælper folk med burn-in? Det er svært at se din mudderkastning hjælper noget som helst, hvis du mener at være i besidelse af juridiske kompetencer der reelt kan hjælpe dem, hvorfor kontakter du dem så ikke direkte for at hjælpe dem videre, fremfor at blive ved med at snakke sort om et interview der for det første omhandler en helt anden problemstilling, og for det andet allerede er blevet uddebateret på et andet forum?





Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 12:29
DiskomanDK
Jeg kan desværre ikke svare dig ud over at der er flere, der har fortalt  om burn-in. Måske trådstarter har en ide om hvorfor der ikke er flere, og  hvordanhans sag kan gribes an.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Furry
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Og man kan sige, at hvis min teori holder vand, så bør producenterne (LG) i dén grad, se at få skiftet de ramte paneler, så der ikke hersker nogen som helst mistro til OLED teknologien. Det kan så godt være, at LG er nødt til at tage 500,- mere, for hvert TV/panel, men så må det være sådan. De må have en interesse i, at folk har tillid til OLED.


“De må have en interesse i, at folk har tillid til OLED”
Hvorfor det ?

Så længe de religiøse kraften er stærke nok til at drive salget, så er der da ingen grund til tiltag der vil mindske overskuddet

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Og man kan sige, at hvis min teori holder vand, så bør producenterne (LG) i dén grad, se at få skiftet de ramte paneler, så der ikke hersker nogen som helst mistro til OLED teknologien. Det kan så godt være, at LG er nødt til at tage 500,- mere, for hvert TV/panel, men så må det være sådan. De må have en interesse i, at folk har tillid til OLED.


“De må have en interesse i, at folk har tillid til OLED”
Hvorfor det ?

Så længe de religiøse kraften er stærke nok til at drive salget, så er der da ingen grund til tiltag der vil mindske overskuddet

De religiøse... Hvor herre bevares, når man er ude i sådan nogle vendinger, og her mener jeg begge lejre, så lyder det som 14-årige bumse-unger man ser på forums hvor der diskuteres Playstation Vs Xbox


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 06-Juli-2019 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Og man kan sige, at hvis min teori holder vand, så bør producenterne (LG) i dén grad, se at få skiftet de ramte paneler, så der ikke hersker nogen som helst mistro til OLED teknologien. Det kan så godt være, at LG er nødt til at tage 500,- mere, for hvert TV/panel, men så må det være sådan. De må have en interesse i, at folk har tillid til OLED.


“De må have en interesse i, at folk har tillid til OLED”
Hvorfor det ?

Så længe de religiøse kraften er stærke nok til at drive salget, så er der da ingen grund til tiltag der vil mindske overskuddet


De religiøse... Hvor herre bevares, når man er ude i sådan nogle vendinger, og her mener jeg begge lejre, så lyder det som 14-årige bumse-unger man ser på forums hvor der diskuteres Playstation Vs Xbox

Eller Blu-ray VS HD-DVD, som var mellem voksne mennnesker




-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden



Print side | Luk vindue