Print side | Luk vindue

Virker TV købt i Tyskland

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Indstillinger af TV
Forumbeskrivelse: Brugerindstillinger og kalibrering af TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160139
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 04:25


Emne: Virker TV købt i Tyskland
Skrevet af: Lasse29
Emne: Virker TV købt i Tyskland
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 11:20
Jeg har købt, men endnu ikke fået udleveret  et tv i Tyskland, da jeg bror nær grænsen, og har tænkt et Samsung Frame. Har spurgt Samsung om der er problemer med at købe i tyskland ud over at jeg kan få det til halv pris.  Samsung skriver til mig : I princippet ja, de har samme funktioner. Men hvis du køber et tysk produceret TV til et nordisk land, vil nogen af disse funktioner ikke være tilgængelige, da de er lavet til specifikke områder. Kanalsøgning vil også blive et problem, da et tysk TV ikke er indstillet til at kunne søge vores Kanaler. En reparation kan muligvis også skabe problemer, da det er forskellige reservedele selvom det er samme TV, så muligvis teknikeren skal bestille reserve dele fra udlandet.

Jeg er mindre bekymret omkring reparation, men hvad tænker I om det andet, især kanalsøgning. Hvad gør folk da når de har TV i deres Campingvogn. Det burde jo ikke været et problem at sætte TV et til at søge. jeg ved heller ikke helt hvilke funktioner der ikke ville virke i DK, som virker i Tyskland og omvendt. det er Samsung Danmark jeg har spurgt og de kan jo have en interesse I at man køber i DK. I Dk koster det 10.900 i Tyskland skal jeg på et tilbud give 6.700, så det er jo lidt af en forskel.   



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 11:48
Jeg ville overhovedet ikke have betænkeligheder ved at købe TV i Tyskland. Jeg har ganske vist ikke købt et dernede siden de analoge dage, men jeg har købt adskillige bokse af forskellige fabrikater dernede, DVB-C og DVB-T. Hvis der skulle være problemer med kanalsøgning ville det også vise sig på en boks. Du har jo mulighed for at indstille land og sprog, både på et TV og en boks. Jeg er ret sikker på at TV i dag bliver lavet så de vil fungere overalt i vesteuropa.
Inden du handler skal du dog selvfølgelig sikre dig at den pågældende model indeholder de funktioner du lægger vægt på, herunder f.eks. tilslutningsmuligheder, UHD, H.265 etc. etc.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 11:54
Tak Flemming. Jeg synes også det ville være ret mærkeligt, hvis ikke. Det har netop mulighed for alt det jeg søger og selvfølgelig også dansk menu.  kort er data og pris her, mod 10.999 i Elgiganten . Det er da noget der batter.
Abholung ab Freitag, 07.02.2020 SAMSUNG QE49LS03R The Frame LED TV (Flat, 49 Zoll, 123 cm, UHD 4K, SMART TV)

Anschlüsse 4x HDMI, 2x USB, 1x LAN, 1x digitaler Audioausgang (optisch), 2x Antenneneingang, 1x CI+ , Produkttyp LED TV , Bildschirmdiagonale (cm) 123 cm , Bildschirmdiagonale (Zoll) 49 Zoll , SMART TV Ja , Empfangsarten DVB-T2 HD, DVB-C, DVB-S, DVB-S2 , Bildqualität UHD 4K , Bildschirmform Flat 
949,99 EUR 949,99 EUR 
WSV TV-Rabatt - 90,00 EUR 
Versandkosten 0,00 EUR
Enthaltene MwSt. 137,31 EUR
Rechnungssumme 859,99 EUR


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 13:53
Du kunne have fået 55" udgaven til 9.000 kr. i Elgiganten (i den gratis kundeklub). 

Det har et 10 bit panel med 64 gange så mange farvetoner som 49" (8bit) - måske relevant, hvis man skal vise kunst så tæt på originalen som muligt. 

Det er et 100 Hz panel mod 50 Hz i 49" - ved ikke om det har nogen praktisk betydning. 

Desuden har det bedre lyd (subwoofer). 

Derudover er de vist ens. 
Sammenligning her:   https://www.displayspecifications.com/en/comparison/cb18bf851" rel="nofollow - https://www.displayspecifications.com/en/comparison/cb18bf851


Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 17:22
ja jeg ville dels gerne have haft et 55 men har max plads til 49 og lyspaneler passer ikke rigtig sammen med et designet så kommer det jo netop til at ligne et tv men tusind tak for dit indput . Kunne jeg bruge et 55 havde jeg taget det 


Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 17:24
lydpanel subwoofer og ikke lyspanel 


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 02-Februar-2020 kl. 18:43
Forståeligt med pladsen - men lydpanel (sub) kan man altså ikke se. Udseendet er helt identisk med 49", blot 7,3 cm højere og i 13,7 cm bredere.
 


Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 03-Februar-2020 kl. 09:05
Jo, men der var et 43 før og der kan lige akkurat klemmes et 49 ind. Er det længere, så vil der rage 13 cm ud over et stort vindue.  Jeg tror godt, jeg kan sætte en subwoofer til, det har jeg også på det gamle sammen med en soundbar og det er den sidste jeg skal have fundet en anden løsning til i forhold til placering.  


Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 15-Februar-2020 kl. 12:30
Lige en opdatering. Jeg har nu taget mit Samsung i brug. Jeg skrev til samsung Dk og fik to svar. Det ene, at man ikke ville anbefale at købe TV i Tyskland, da der ville blive problemer med kanalsøgning plus app, plus reservedele. Jeg spurgte mere ind, og fik nu et svar fra en anden at TV fra Tyskland principielt godt kan bruges i DK, men man vil ikke garantere at det fungerer. Så skrev jeg til Samsung i Tyskland. Også her fik jeg to svar. Det første, at der ingen  problemer skulle være, bort set fra, at der ikke var installeret landsspecifikke apps. Jeg spurgte lidt ind til disse apps og fik så af en ny det samme svar som i DK, at der kunne være problemer med apps, der ikke var tilgængelige i DK. jeg tog chancen, der var som det fremgår af tråden mange penge at spare. Tv søgningen gik uden problemer. Alle de apps jeg ønsker er der også uden problemer. Jeg skulle vælge, hvor jeg så TV og havde kun valg mellem Tyskland, Østrig og Schweitz  og valgte Tyskland. Ingen problem. Jeg har adgang til appelTV, You Tube, Viasat, Nexfliks, browser og mange mere og skal ikke bruge mere. De tyske landsspecifikke apps er få og ligegyldige. Det er f.eks, en Audi medie apps med Audiebiler. Kort sagte der er alt. Højtalerne er super, og jeg kan koble bluetootsh højtalere til. Jeg kan styret min valgt med min stemme ( på engelsk) og et hav af andre muligheder. Er super godt tilfreds. Også flot stilbilledemuligheder, når TV er i pause. Ialt er der mange, mange flere muligheder, end jeg tror jeg nogensinde får brug for. Tak for input blandt jer. I er de eneste blandt mange, der har vovet at give positive svar og de holdt hele vejen.  


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 15-Februar-2020 kl. 18:28
for 10 år siden kunne man gå ind i service menu på Samsung og angive hvilket land det blev solgt i. 

Så her kan man ændre mellem DK og D.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 15-Februar-2020 kl. 19:34

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

for 10 år siden kunne man gå ind i service menu på Samsung og angive hvilket land det blev solgt i. 

Så her kan man ændre mellem eeDK og D. 


Det kan man vel stadig vil jeg tro..Hvordan man kommer ind kan Googles.

Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Mark0112
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 21:11
super læsestof. Hvad med sproget på menuerne? Er du tvunget til tysk engelsk eller kan du vælge dansk?



Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 08:56
ingen problem jeg kan vælge alle sprog og det har fungeret nøjagtig som var det købt herhjemme . 


Skrevet af: Mark0112
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 10:19
Tak for hurtigt svar.
Så reelt set, bortet fra logistik/afhentning levering er der ingen udfordringer ved at købe en Made for Germany model ?!


Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 11:11
jeg kan sige det på den måde at jeg med mit Samsung overhovedet ikke have noget problem . Da jeg ved opsætning skulle vælge land fik jeg sved på panden . Tror kun jeg kunne vælge de tysktalende lande Tyskland Østrig og switserland og valgte så tysk . Videre kunne jeg så vælge dansk som sprog. Fra tysk Samsung support fik jeg st vide at de eneste problemer jeg kunne støde på var at der var enkelte apps der var tyske . Det var en app om tyske biler der var der og ikke er der i den danske udgave men man kan både tilføje og slette app. Der er dog rigeligt med apps , film osv jeg ikke bruger. 


Skrevet af: Mark0112
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 11:27
tak. Jeg er skudt i samsung q80t og som tidligere skrevet af andre er der godt nok meget at spare...
Tak for hjælpen



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 11:31
Interessant.
Og app'en DRtv og Netflix giver ingen problemer?
Og undertekster og guide er med æ,ø,å?


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 11:41
ja til det hele også tekst-tv undertekster og alt er dansk og dansk tastatur 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 11:59
Tak for svaret. 
For de efterhånden ret få, der stadig  bruger antenner, var der tidligere forskel fra Danmark til Tyskland på TVappaternes TVtuner  fx T/T2HD. 
Jeg ved ikke, hvorvidt der stadig er forskel. Tyskernes var tidligere versioner bagud i forhold til Danmark og derved også bagud i forhold til hvad der var indbygget.i apparaterne.
Og hvis man har kabelTV spiller det ingen rolle, bortset fra måske ved et senere salg

Konklusionen må dermed være, at man også kan købe TV i andre europæiske lande. Måske også udenfor Europa?



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 12:08
jo men jeg har boxer med antenne 😷


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Lasse29 Lasse29 skrev:

jo men jeg har boxer med antenne 😷

Intet problem. Her er Tyskland faktisk foran os, idet de allerede bruger HEVC på antennetv. Selvfølgelig håndterer det også AVC som stadig bruges i DK.


Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Lasse29
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 21:47
Flemming det var et svar til den forrige jeg har købt for et pr siden og ville blot sige st det ikke var et problem med antenne 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 22:08
Tak for jeres svar til mig. 

Er vi nu der, hvor vi kan købe et nyt TV overalt i verden, og det fungerer også her i Danmark?


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: fltk
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for jeres svar til mig. 

Er vi nu der, hvor vi kan købe et nyt TV overalt i verden, og det fungerer også her i Danmark?


Det tror jeg ikke du skal forvente at nogen her på forummet kan svare på. Europa, Asien og USA f.eks. kører jo ikke med helt samme standarder.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 10:06
Det er vel history at der skulle være forskel på TV modtagelse. Det var i de gamle analoge dage at TV’et skulle være PAL her i landet, mens det var NTSC i USA. Så pga digitaliseringen er TV vel nogenlunde ens worldwide?
https://da.wikipedia.org/wiki/Tv-standard" rel="nofollow - https://da.wikipedia.org/wiki/Tv-standard


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel history at der skulle være forskel på TV modtagelse. Det var i de gamle analoge dage at TV’et skulle være PAL her i landet, mens det var NTSC i USA. Så pga digitaliseringen er TV vel nogenlunde ens worldwide?
https://da.wikipedia.org/wiki/Tv-standard" rel="nofollow - https://da.wikipedia.org/wiki/Tv-standard
Fra dit link:
Digitale
Der findes flere digitale fjernsynsstandarder og normer for digital fjernsyn:

DVB – bl.a. meste af Europa inkl. Danmark.
ATSC – meste af Nordamerika og Latinamerika; USA...
ISDB – bl.a. Brasilien
DMB – bl.a. Kina
------------

Det synes jeg ikke ligner een standard Wink


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 10:31
Mange tak JørgenT, nåede kun at læse om de analoge standarder inden jeg lagde linket op. Så der ER forskel på digitale standarder også.

Det viser dog at TV standarden er den samme i det meste af Europa, så det er det samme TV der sælges blot med forskellige apps.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel history at der skulle være forskel på TV modtagelse. Det var i de gamle analoge dage at TV’et skulle være PAL her i landet, mens det var NTSC i USA. Så pga digitaliseringen er TV vel nogenlunde ens worldwide?
https://da.wikipedia.org/wiki/Tv-standard" rel="nofollow - https://da.wikipedia.org/wiki/Tv-standard
Fra dit link:
Digitale
Der findes flere digitale fjernsynsstandarder og normer for digital fjernsyn:

DVB – bl.a. meste af Europa inkl. Danmark.
ATSC – meste af Nordamerika og Latinamerika; USA...
ISDB – bl.a. Brasilien
DMB – bl.a. Kina
------------

Det synes jeg ikke ligner een standard Wink

Tak. Fint at få uddybet.

Men vil det også få betydning, hvis man "blot" henter signaler via kabel fra fx Stofa?


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: fltk
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Men vil det også få betydning, hvis man "blot" henter signaler via kabel fra fx Stofa?


Ganske kort: Ja!! Stofa benytter selvfølgelig den europæiske standard.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 11:19
,👍👌

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Glenn-Haderslev
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 23:14
Nogle der ved om man kan forlænge sin tv granti ved LG hvis man fx køber i Tyskland ?

-------------
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 25-November-2020 kl. 06:09
ingen giver noget gratis. 

Men der findes forsikringer som løser dette



Print side | Luk vindue