Print side | Luk vindue

Flytte teknikskab væk fra fjernsynet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161344
Udskrevet den: 02-Juni-2024 kl. 00:59


Emne: Flytte teknikskab væk fra fjernsynet
Skrevet af: -thomas-88
Emne: Flytte teknikskab væk fra fjernsynet
Skrevet den: 20-Juli-2020 kl. 11:23
Hej

Jeg har en receiver, raspberry pi og xbox jeg gerne vil have gemt væk, som væk i et helt andet rum.

Er der nogen der har gjort det?
Jeg har en logitech harmony så tænker i princippet er det vel bare at flytte alt, og så montere Logitech's HUB i det nye tekniskskab, og have den lille modtager ved fjernsynet? Og selvfølgelige et HDMI kabel.

Hvad har i gjort?



Svar:
Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 27-Juli-2020 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af -thomas-88 -thomas-88 skrev:

Hej

Jeg har en receiver, raspberry pi og xbox jeg gerne vil have gemt væk, som væk i et helt andet rum.

Er der nogen der har gjort det?
Jeg har en logitech harmony så tænker i princippet er det vel bare at flytte alt, og så montere Logitech's HUB i det nye tekniskskab, og have den lille modtager ved fjernsynet? Og selvfølgelige et HDMI kabel.

Hvad har i gjort?


Hvis du overvejer at flytte det væk, skal du tænke netværk med POE.

Nu ved jeg ikke hvad du buger Raspberry pi til, men den kan vist strømforsynes med POE eller trådløst. Hvordan vil du spille på Xbox, hvis den er gemt væk? Kan controlleren få forbindelse med Xboksen?
Hvis den skal gemmes væk skal du måske bruge HDMI via LAN til at forbinde Xboksen til TV´et.


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 27-Juli-2020 kl. 12:04


Et eksempel på HDMI VIA LAN


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 27-Juli-2020 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af -thomas-88 -thomas-88 skrev:

Hej

Jeg har en receiver, raspberry pi og xbox jeg gerne vil have gemt væk, som væk i et helt andet rum.

Er der nogen der har gjort det?
Jeg har en logitech harmony så tænker i princippet er det vel bare at flytte alt, og så montere Logitech's HUB i det nye tekniskskab, og have den lille modtager ved fjernsynet? Og selvfølgelige et HDMI kabel.

Hvad har i gjort?
bare ikke så langt væk så dine controller ikke kan nå din xbox

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 28-Juli-2020 kl. 07:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af -thomas-88 -thomas-88 skrev:

Hej

Jeg har en receiver, raspberry pi og xbox jeg gerne vil have gemt væk, som væk i et helt andet rum.

Er der nogen der har gjort det?
Jeg har en logitech harmony så tænker i princippet er det vel bare at flytte alt, og så montere Logitech's HUB i det nye tekniskskab, og have den lille modtager ved fjernsynet? Og selvfølgelige et HDMI kabel.

Hvad har i gjort?
bare ikke så langt væk så dine controller ikke kan nå din xbox


Ja det nok det bedste sted at starte med.



Print side | Luk vindue