Print side | Luk vindue

Beosound Stage mister wifi signal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bang & Olufsen
Forumbeskrivelse: For brugere af B&O-produkter
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161542
Udskrevet den: 08-Maj-2024 kl. 05:33


Emne: Beosound Stage mister wifi signal
Skrevet af: fkjfkj
Emne: Beosound Stage mister wifi signal
Skrevet den: 20-August-2020 kl. 20:44
Efter at YouSee opdaterede modem sw for et par dage siden er min beosound stage begyndt at opføre sig mærkeligt.

Er par gange i døgnet sker følgende. 

Den mister forbindelsen til wifi. Den siger selv fremragende signal . Fullrate måler app siger 100 % signal tæt på beosound stage.  Ingen andre af husets wifi enheder mister forbindelsen. 
Når wifi signalet mistes høres nogle blop lyde og den prøver uendeligt at koble på med høje blop lyde.
Dvs vækker hele huset om natten. Heldigvis bor vi i hus, så nabo freden bevares. 
Efter reset af beosound stage eller reset at YouSee modem, kobles op på wifi igen. 

Efter variabelt stykke tid gentager problemet sig.
1) ideer til fejlløsning ønskes.
2) nogle der ved om man kan slå blop lyden fra, når der forsøges wifi forbindelse ? 
Har forgæves søgt i indstillinger, 

På forhånd tak for alle indlæg og gode indlæg








Svar:
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 20-August-2020 kl. 21:20
Fandt det her: Af sikkerhedsmæssige årsager skal du udføre en fabriksnulstilling, hvis du skifter din højttaler til et nyt Wi-Fi-netværk
https://bang-olufsen.zendesk.com/hc/da/articles/360039935651-How-do-I-factory-reset-my-Beosound-Stage-" rel="nofollow - https://bang-olufsen.zendesk.com/hc/da/articles/360039935651-How-do-I-factory-reset-my-Beosound-Stage-


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: fkjfkj
Skrevet den: 20-August-2020 kl. 21:51
har ikke skiftet netværk eller ssid.  YouSee har blot opdateret modem sw, som de har gjort mange gange før. Men de er sku s... lige glade med mit Beosound stage problem.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-August-2020 kl. 22:00
Har du prøvet at resette din Stage?

Forventer du at YouSee ved, hvad Stage har af problemer?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: fkjfkj
Skrevet den: 20-August-2020 kl. 22:14
hej Klaus.

Ja op til flere gange. Nej forventer ikke at YouSee, ved hvilke problemer beosound stage har, men ville de skulle lukke lidt op for, hvad der var ændret i modem sw, udover et ændret bruger interface.


Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 21-August-2020 kl. 08:10
Du kan godt slå notifikationslyde fra. Indsæt lige selv ip'en fra produktet:

http://X.X.X.X/index.fcgi#Settings/LocalOperation" rel="nofollow - http://X.X.X.X/index.fcgi#Settings/LocalOperation

Du kan også komme ind på siden via B&O app'en. Mener det hedder noget ala "produkt indstillinger"->"konfigurer"->"indstiller"->"Lokalbetjening"


-------------
MJH


Skrevet af: fkjfkj
Skrevet den: 21-August-2020 kl. 09:00
tak 
Michael

Det er hermed gjort, så bliver vi da i det mindste ikke vækket.

Så må jeg se om jeg kommer nærmere, hvorfor den pludselig mister wifi signalet. Har jo ikke ændret eller flytter noget som helst. Kun YouSee modem opdatering

Mvh Flemming


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 08:26
hej @fkjfkj 

Jeg er klar over at dette er en ældre tråd, men jeg vil høre om du nogensinde fandt en løsning da jeg i 2021 oplever præcis de samme problemer med både Stage og begge mine m3 . Jeg har prøvet både 2.4G og 5G på Yousee homebox, men også at omdøbe wifi navn til uden specialtegn , da jeg har læst et andet sted, at det kunne være fejlen. Det løste heller ingenting, og nu har jeg også prøvet at droppe homebox, til fordel for en Asus router koblet direkte til fiberboksen. Dog fortsætter Stage og m3 med at miste wifi forbindelsen? 


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 08:28
[QUOTE=fkjfkj]

Jeg har også haft sendt logs til b&o som siger, at det med 99% sikkerhed, er mit wifi, som er problemet. Mit LG c9 TV hopper dog ikke af wifi ?


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 08:32
der er iøvrigt forsøgt med nulstilling af de omtalte beosound højttalere op til flere gange. Det løser problemet i en halv dags tid cirka. 
Jeg har også forsøgt mig med at skifte til lavere frekvenser på 2.4G uden held


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 09:10
”allow roaming” under indstillinger er også slået fra.

At hive strømmen og sætte det til igen, afhjælper problemet i en halv dags tid, på samme måde som nulstilling/reset af enhed



Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 09:36
Hvad mener du med at de "mister" wifi forbindelsen?
1: Kan du ikke se dem på airplay eller chromecast?
2: Hopper de helt af netværket(først blinker de orange i 15min og derefter konstant blåt)?
3: Kan du ikke se dem i B&O appen?
4: Kan du tilgå dem fra en webbrowser direkte hvis du taster deres sidste kendte IP ind?


-------------
MJH


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 15:43
[QUOTE=michael.hojgaard]
Jeg mener at de mister den trådløse forbindelse til routeren helt og aldeles 
1: Jeg kan hverken bruge chromecast eller AirPlay nej
2: De hopper helt af. Blåt lys
3: De figurerer som nedtonet i b&o app’en og når jeg trykker på enheden , får jeg besked om at enheden ikke kan tilgås
4: Kan heller ikke tilgås fra web browser 



Skrevet af: fkjfkj
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 18:15
hej 


Mit problem blev løst med en ny router fra YouSee, hvor sw og hw passer sammen. Mener at kunne huske de galte den v’er 3 til kabelnet. Til sidst, var der også andre enheder, der ikke fungerede












Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Jeg mener at de mister den trådløse forbindelse til routeren helt og aldeles 
1: Jeg kan hverken bruge chromecast eller AirPlay nej
2: De hopper helt af. Blåt lys
3: De figurerer som nedtonet i b&o app’en og når jeg trykker på enheden , får jeg besked om at enheden ikke kan tilgås
4: Kan heller ikke tilgås fra web browser 


Det lyder godt nok underligt! Slukker du tilfældigvis for strømmen til wifi og/eller produkterne om natten? 



-------------
MJH


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 29-Juni-2021 kl. 20:01
Det er et kendt problem, at nogle internet udbyders router er dårlige og ikke virker særlig godt med nogle produkter, denne erfaring fik jeg mig i den tid jeg var ansat i B&O.

B&O anbefalede at man laver sit eget netværk til ens B&O produkter via en Linksys Cisco Router eller et andet mærke som man viste virkede, dette gør man for at sikre både et godt netværk til B&O produkterne, men også for at sikre en god oplevelse ude hos kunden. Samt at ude fra kommende problemer - evt. med internet udbyders router, ikke påvirker B&O produkterne, medmindre selvfølgelig at selve internet forbindelse forsvinder.

Så jeg vil anbefale dig, at du får lavet et nyt netværk hvor du køre alt dit udstyr på.

Dette har jeg selv gjort hjemme hos mig selv, så jeg kan udskifte internet udbyders router lige så meget jeg vil, det ændre ikke på wifi koder eller giver andre problemer med mit netværk, alt virker præcis som det skal.


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 06:32
[/QUOTE]

Det lyder godt nok underligt! Slukker du tilfældigvis for strømmen til wifi og/eller produkterne om natten? 

[/QUOTE]

Bestemt ikke. Ja det er meget mystisk 


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Det er et kendt problem, at nogle internet udbyders router er dårlige og ikke virker særlig godt med nogle produkter, denne erfaring fik jeg mig i den tid jeg var ansat i B&O.

B&O anbefalede at man laver sit eget netværk til ens B&O produkter via en Linksys Cisco Router eller et andet mærke

Jeg har prøvet , og kører som tidligere nævnt stadig med Asus router direkte i fiberboks.

Jeg skal lige forstå det korrekt : mener du, at jeg skal oprette et ekstra seperat wifi netværk udelukkende til mine Beoplay produkter, eller bør det være nok at jeg har skrottet yousee routeren ? ( hvilket ikke ser ud til at have afhjulpet problemet)


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 21:46
lad mig forsøge at forklare hvad jeg har gjort her hjemme.

1. Jeg har fastspeed udbyder, wifi signalet i routeren fra udbyderen er slukket.
2. Trukket et cat. 7 netværks kabel over til mig egen router fra Linksys (nyt netværk)
3. Alt hvad der er tilslutten enten via wifi eller med netværks kabel, er tilsluttet min Linksys router. Så der er lavet et seperat/eget netværk til mine produkter i hjemmet.

Du kan ikke undvære udbyders router, men du kan omgå dens udfordring ved at lave et nyt netværk og derved kun bruge udbyderens router til at skabe forbindelse ind og ud af dit hjem.


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

lad mig forsøge at forklare hvad jeg har gjort her hjemme.

1. Jeg har fastspeed udbyder, wifi signalet i routeren fra udbyderen er slukket.
2. Trukket et cat. 7 netværks kabel over til mig egen router fra Linksys (nyt netværk)
3. Alt hvad der er tilslutten enten via wifi eller med netværks kabel, er tilsluttet min Linksys router. Så der er lavet et seperat/eget netværk til mine produkter i hjemmet.

Du kan ikke undvære udbyders router, men du kan omgå dens udfordring ved at lave et nyt netværk og derved kun bruge udbyderens router til at skabe forbindelse ind og ud af dit hjem.
hvorfor mener du man ikke kan undvære udbyders router. Der kommer da helt an på hvem som er udbyder. Jeg har selv hiper. Min hiper router ligger stadig i papæsken fra hiper.
Hvad mener du med at dit netværk er lavet på din linksys. Har du sat udbyders enhed i bridge mode ? Kører du DHCP mv fra din linksys eller fra den oprindelige router.



Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

lad mig forsøge at forklare hvad jeg har gjort her hjemme.

1. Jeg har fastspeed udbyder, wifi signalet i routeren fra udbyderen er slukket.
2. Trukket et cat. 7 netværks kabel over til mig egen router fra Linksys (nyt netværk)
3. Alt hvad der er tilslutten enten via wifi eller med netværks kabel, er tilsluttet min Linksys router. Så der er lavet et seperat/eget netværk til mine produkter i hjemmet.

Du kan ikke undvære udbyders router, men du kan omgå dens udfordring ved at lave et nyt netværk og derved kun bruge udbyderens router til at skabe forbindelse ind og ud af dit hjem.
hvorfor mener du man ikke kan undvære udbyders router. Der kommer da helt an på hvem som er udbyder. Jeg har selv hiper. Min hiper router ligger stadig i papæsken fra hiper.
Hvad mener du med at dit netværk er lavet på din linksys. Har du sat udbyders enhed i bridge mode ? Kører du DHCP mv fra din linksys eller fra den oprindelige router.


Fordi det er ikke alle router som har f-connector tilslutning (coax tilslutning), som skal bruges ved hiper, fastspeed, Yousee, stofa. Hvilket min Linksys router ikke har.

Jeg har ikke sat min fastspeed router i bridge mode, jeg har sikret mig at begge router køre med hver deres hoved ip adresser for at undgå konflikt, så min linksys router laver alt selv og DHCP.

Har prøvet at sætte min fastspeed router i bridge mode, men det virkede ikke. Så derfor er begge router delt op, men bruger kun min fastspeed router for at få forbindelse ud og ind af mit hus.


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

lad mig forsøge at forklare hvad jeg har gjort her hjemme.

1. Jeg har fastspeed udbyder, wifi signalet i routeren fra udbyderen er slukket.
2. Trukket et cat. 7 netværks kabel over til mig egen router fra Linksys (nyt netværk)
3. Alt hvad der er tilslutten enten via wifi eller med netværks kabel, er tilsluttet min Linksys router. Så der er lavet et seperat/eget netværk til mine produkter i hjemmet.

Du kan ikke undvære udbyders router, men du kan omgå dens udfordring ved at lave et nyt netværk og derved kun bruge udbyderens router til at skabe forbindelse ind og ud af dit hjem.
hvorfor mener du man ikke kan undvære udbyders router. Der kommer da helt an på hvem som er udbyder. Jeg har selv hiper. Min hiper router ligger stadig i papæsken fra hiper.
Hvad mener du med at dit netværk er lavet på din linksys. Har du sat udbyders enhed i bridge mode ? Kører du DHCP mv fra din linksys eller fra den oprindelige router.


Fordi det er ikke alle router som har f-connector tilslutning (coax tilslutning), som skal bruges ved hiper, fastspeed, Yousee, stofa. Hvilket min Linksys router ikke har.

Jeg har ikke sat min fastspeed router i bridge mode, jeg har sikret mig at begge router køre med hver deres hoved ip adresser for at undgå konflikt, så min linksys router laver alt selv og DHCP.

Har prøvet at sætte min fastspeed router i bridge mode, men det virkede ikke. Så derfor er begge router delt op, men bruger kun min fastspeed router for at få forbindelse ud og ind af mit hus.
f-connector ?
Han kører fiber, så har næppe brug for en F-connector.
Vil dog stadig mene det er bedre at sætte udbyders router i bridge mode eller at skrotte den fuldstændigt.


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 22:40
det er muligt at han gør det, men nu spurgte du jo selv og jeg svarede.

Det er muligt at du vil mene det, men jeg deler ud af den erfaring jeg har fået mig ved at bruge det på jobbet i 11 år samt ved at lege med det i hjemmet.

Plus selvom han har fiber, så har han stadig en router fra udbyderen som kan ikke kan undvære, da fiber kablet går direkte ind i routeren bag på.


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:


Plus selvom han har fiber, så har han stadig en router fra udbyderen som kan ikke kan undvære, da fiber kablet går direkte ind i routeren bag på.
Det er så heller ikke korrekt. Det kommer an på den løsning som udbyderen har. TDC bruger en mediekonverter, så nej der går sandsynligvis ikke nogen fiber ind i routeren.



Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 30-Juni-2021 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:


Plus selvom han har fiber, så har han stadig en router fra udbyderen som kan ikke kan undvære, da fiber kablet går direkte ind i routeren bag på.
Det er så heller ikke korrekt. Det kommer an på den løsning som udbyderen har. TDC bruger en mediekonverter, så nej der går sandsynligvis ikke nogen fiber ind i routeren.


Fint du får ret og jeg får fred. Hvis du alligevel ved så meget om det og om B&O produkterne, jamen så hopper jeg bare af, så klare du resten.

Så til trådstarten, glem alt jeg har skrevet det kan nok ikke bruges alligevel, tros 11 års erfaring. Ovenstående bruger ved åbenbart mere end jeg, så brug ham som rådgiver.

Beklager den tid du har brugt på mine indlæg. Forsat en god aften


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 01-Juli-2021 kl. 06:56
[QUOTE=Vilstrup][QUOTE=lahan][QUOTE=Vilstrup]

Du behøver ikke at beklage.

Det er dog korrekt, at Yousee’s router stadig ligger i sin æske.
Så ingen grund til at spekulere på “bridge mode” og konflikter i ip addresser (hvis jeg nu ikke havde vist hvad jeg rodede med)

Jeg har ikke super mange enheder herhjemme , og de forholdsvis få andre , opfører sig stabilt.

Jeg er stadig mere interesseret i at vide specifikt , hvilke parametre i min router , som jeg kan ændre på, for at få mine Beoplay produkter til at blive på wifi.
Dog er jeg ikke voldsomt interesseret i kommentarer som “køb et andet mærke router end Asus”
Det er også underordnet for mig, at vide hvor mange års produkt-erfaring brugerne herinde har..

Iøvrigt har jeg nu fået min Stage til at blive på wifi i over et døgn ved at ændre krypteringen (wifi-adgangskode) fra wpa personal til wpa/wpa personal.

Så det ser ud til at gå fremad ;-)




Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 01-Juli-2021 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

[QUOTE=Vilstrup][QUOTE=lahan][QUOTE=Vilstrup]

Du behøver ikke at beklage.

Det er dog korrekt, at Yousee’s router stadig ligger i sin æske.
Så ingen grund til at spekulere på “bridge mode” og konflikter i ip addresser (hvis jeg nu ikke havde vist hvad jeg rodede med)

Jeg har ikke super mange enheder herhjemme , og de forholdsvis få andre , opfører sig stabilt.

Jeg er stadig mere interesseret i at vide specifikt , hvilke parametre i min router , som jeg kan ændre på, for at få mine Beoplay produkter til at blive på wifi.
Dog er jeg ikke voldsomt interesseret i kommentarer som “køb et andet mærke router end Asus”
Det er også underordnet for mig, at vide hvor mange års produkt-erfaring brugerne herinde har..

Iøvrigt har jeg nu fået min Stage til at blive på wifi i over et døgn ved at ændre krypteringen (wifi-adgangskode) fra wpa personal til wpa/wpa personal.

Så det ser ud til at gå fremad ;-)




Jeg bruger WPA2-PSK på Amplifi HD og jeg har ikke haft problemer med at de falder af.
Er dine M3'er heller ikke hoppet af siden du har lavet det skifte?


-------------
MJH


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-Juli-2021 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

[QUOTE=Vilstrup][QUOTE=lahan][QUOTE=Vilstrup]

Du behøver ikke at beklage.

Det er dog korrekt, at Yousee’s router stadig ligger i sin æske.
Så ingen grund til at spekulere på “bridge mode” og konflikter i ip addresser (hvis jeg nu ikke havde vist hvad jeg rodede med)

Jeg har ikke super mange enheder herhjemme , og de forholdsvis få andre , opfører sig stabilt.

Jeg er stadig mere interesseret i at vide specifikt , hvilke parametre i min router , som jeg kan ændre på, for at få mine Beoplay produkter til at blive på wifi.
Dog er jeg ikke voldsomt interesseret i kommentarer som “køb et andet mærke router end Asus”
Det er også underordnet for mig, at vide hvor mange års produkt-erfaring brugerne herinde har..

Iøvrigt har jeg nu fået min Stage til at blive på wifi i over et døgn ved at ændre krypteringen (wifi-adgangskode) fra wpa personal til wpa/wpa personal.

Så det ser ud til at gå fremad ;-)


Ved godt du skriver at du ikke vil købe en anden router, men har haft lidt samme problemer som du har.

Jeg har selv Hiper fiber, som sikkert er ret identisk med det du har.
Jeg satte selv en Asus direkte på mediekonverteren, det fungere for det meste ok. Dog havde jeg en del smarthome udstyr som dagligt mistede forbindelsen. Det eneste der hjalp var at genstarte asus routeren.
ASUS havde et par fw updates som fiksede nogle WAN problemer, det hjalp lidt på stabiliteten.
Derefter forsøgte jeg at bruge den oprindelige router i bridge mode, det hjalp faktisk en del. Dog måtte jeg stadig genstarte asus routeren 1-2 gange pr uge. Det meste udstyr mistede ikke forbindelsen, men bla mit aqara og sonos
døde dagligt. Jeg kunne også se i asus log filerne at der skete mærkelige ting på WAN siden.
Jeg endte med at købe en helt anden router, som nu har kørt ca 120 dage uden en eneste restart.


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 01-Juli-2021 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af michael.hojgaard michael.hojgaard skrev:





Jeg bruger WPA2-PSK på Amplifi HD og jeg har ikke haft problemer med at de falder af.
Er dine M3'er heller ikke hoppet af siden du har lavet det skifte?
[/QUOTE]

Hej Michael . Sjovt du nævner det , for jeg har netop tændt min m3 i køkkenet og ville derefter synkronisere med Stage. Og nu er Stage igen ikke tilgængelig ?


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 01-Juli-2021 kl. 16:50
[QUOTE=lahan]

Når du bliver så specifik og forklarende mht de problemer du har haft ( som jo i høj grad ligner mine problemer ) , så lyder det som om, at Asus er lige så drilsk som Yousee’s homebox ?

I så fald , må jeg til lommerne ;-)

Hvilken model kan du anbefale ?

Eller er modellen underordnet, så længe at der står linksys på? 

Jeg beklager , at jeg har misforstået vigtigheden af  router mærke valg . 
Troede for det første , at Asus var godt, men kunne heller ikke få ind i hovedet, at routeren ville have de samme problemer med wifi som den homebox jeg skrottede .

Derfor har jeg mistænkt, at det var Beoplay enhederne der var sarte..


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-Juli-2021 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

[QUOTE=lahan]

Når du bliver så specifik og forklarende mht de problemer du har haft ( som jo i høj grad ligner mine problemer ) , så lyder det som om, at Asus er lige så drilsk som Yousee’s homebox ?

I så fald , må jeg til lommerne ;-)

Hvilken model kan du anbefale ?

Eller er modellen underordnet, så længe at der står linksys på? 

Jeg beklager , at jeg har misforstået vigtigheden af  router mærke valg . 
Troede for det første , at Asus var godt, men kunne heller ikke få ind i hovedet, at routeren ville have de samme problemer med wifi som den homebox jeg skrottede .

Derfor har jeg mistænkt, at det var Beoplay enhederne der var sarte..
Tror måske problemet ligger i kombinationen med router og udbyderens udstyr.
Jeg købte noget unifi udstyr. Jeg kan se at det er ca 80dage siden jeg sidst genstartede det. Det var ca på det tidspunkt jeg købte det.





Skrevet af: madass32
Skrevet den: 02-Juli-2021 kl. 10:02
har erfaring med at stabilitet af router og modem godt kan have noget med deres interne temperatur at gøre. Så sørg for at der er fin plads rundt om modem og router. Løste alverdens problemer for mig da jeg stillede min hiper modem/router på højkant så den kunne ventilere bedre. Det samme for min ASUS router da den blev flyttet ud af skabet.

-------------
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.


Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 02-Juli-2021 kl. 13:49
Kan du ikke lige prøve at nulstille en af dine M3'er her efter de er kommet på ASUS routeren? og så sætte den op igen og se om det hjælper?


-------------
MJH


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 05-Juli-2021 kl. 07:39
@michael.hojgaard

Nulstilling (som skrevet tidligere) har løst problemerne midlertidig, på samme måde som at hive strøm fra og til igen .

Det virker en lille dags tid , før routeren “smider” forbindelsen til både stage og m3 

@lahan

Jeg skyndte mig ud og købe en amplifi router. Den løste desværre ikke forbindelses problemerne 

Men nu kommer det “sjove” , hvilket er vand til din mølle ;-)

Jeg byttede amplifi routeren til en Linksys Velop , og vupti, nu kører mine Beoplay produkter fuldstændigt perfekt, og kan vækkes både med app og beoremote selvom de har stået på stand-by i en halv dag. 

Dette har ikke været muligt på hverken Yousee router, Asus eller ubiquiti.

Hver gang, har jeg (selvom enhederne har haft gyldig ip) skulle tænde for Apple TV for at vække Stage, hvorefter den nogle gange, har ville spille internetradio. Dog kun med betjening fra b&o app , og ikke beoremote.

Nu kan jeg pludselig alt, og hele tiden Tongue

TAK


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-Juli-2021 kl. 08:00
perfekt også selvom det kostede en ny router.
Ustabil forbindelse er bare så surt i hverdagen.



Print side | Luk vindue