Print side | Luk vindue

Ny Musikalsk Surround Receiver

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162129
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 21:25


Emne: Ny Musikalsk Surround Receiver
Skrevet af: KevinL
Emne: Ny Musikalsk Surround Receiver
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 14:06
Hej REC

Jeg er igang med en størrere opgradering af lyden i stuen og mangler en ny Receiver, budget Loftet er på absolut 20.000 men ser gerne at vi er tættere på 10.000. HDMI 2.1 betyder ikke super meget da jeg ikke kommer til at spille.

Jeg har idag en Marantz SR6009 men jeg vil have en 5.1.2 opsætning.

Grej jeg har købt:
Nvidia Shield Pro
Appel TV4K
LG OLED CX77
Front højtalere: Sonus Faber Sonetto III
Inbygget B&O center (der er ganske potent)
bag og højde højtalere: Dali Fazon Sat
Sub: XTZ 10"



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 14:35
Nad har altid været musikalsk. Men hvad er din musik kilder. For kan se du har Shield og Apple tv. For hvis du kun lytter digitalt, så ville jeg vælge en receiver der kan streames direkte til, da Apple tv og Shield, ikke behandler musikken godt, når de upsampler musikken til 48khz, har nemlig selv begge afspiller og bruger kun heos i min Denon når jeg hører musik. Jeg ved nad også har noget streaming den dag i dag

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 15:36
Lige pt bruger jeg min shield.

Streamer Tidal HiFi.



Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 15:40
Min viden er ret mangelfuld indenfor de forskellige stramning teknologier mht bit, khz osv.

Bruger min Shield til streaming af Tidal da jeg kan se på ikonet at jeg får i master på nogle stykker musik, det gør jeg ikke fra min ATV 4K, kan i hvert fald ikke se det.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej REC

Jeg er igang med en størrere opgradering af lyden i stuen og mangler en ny Receiver, budget Loftet er på absolut 20.000 men ser gerne at vi er tættere på 10.000. HDMI 2.1 betyder ikke super meget da jeg ikke kommer til at spille.

Jeg har idag en Marantz SR6009 men jeg vil have en 5.1.2 opsætning.

Grej jeg har købt:
Nvidia Shield Pro
Appel TV4K
LG OLED CX77
Front højtalere: Sonus Faber Sonetto III
bag og højde højtalere: Dali Fazon Sat
Sub: XTZ 10"

Jeg har hørt Sonus Faber med en Yamaha SR receiver på, og det lød ret godt og bestemt til den varme side.

Mit valg ville være at lytte med en Yamaha receiver


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Lige pt bruger jeg min shield.

Streamer Tidal HiFi.

jeg ved ikke hvordan nad DAC lyder ved direkte streame, men heos på min Denon og hifi kvalitet, og hires audio lyder mærkbart bedre end på Shield og Apple TV. Mener at de nyere nad har tidal connect, og kan ikke forestille mig at nad ville lyde dårligere end min Denon, tværtimod

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: Bravo
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 20:03
måske en Yamaha 3080... den står til små 20 kilo... men ind i mellem har Elgiganten den til 12999 kr. 

Så hvis du har lidt is i maven - så kommer det tilbud nok “igen”

Måske til Black friday...!?


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

måske en Yamaha 3080... den står til små 20 kilo... men ind i mellem har Elgiganten den til 12999 kr. 

Så hvis du har lidt is i maven - så kommer det tilbud nok “igen”

Måske til Black friday...!?

Jeg har bestemt set den som en oplagt mulighed hvis den skulle ramme 13000 igen.

Ellers har Marantz 6015 & 7015 & 8015 været i tankerne.

Men når man 'kun' skal have 5.1.2 så er de store måske overkill?!?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 13:04
Du ville nok få mere ud af at købe en billigere surround-receiver og tilføje en integreret stereoforstærker med home theater input (eller hvad det nu kaldes). Så har du features og forstærkning til surround, samt musikalskhed til fronterne, når der skal lyttes til musik.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 13:59
Overvej at gøre som mig. Har årgangen efter din receiver (6010) og ja, den er sgu ikke musikalsk, men den er rigtig god til surround. Jeg har tilføjet en stereoforstærker som trækker fronterne, hvor alle musikkilder så er slået direkte til den og alle filmkilder ser slået til surroundreceiveren. Det eneste der er vigtigt, er at stereoforstærkeren har en såkaldt HT-bypass indgang.

Tryk på linket til min nye hjemmebiograf i min signatur, så er der en lidt bedre forklaring på det.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 14:03


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Hvad er der galt?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 10:12
Har virkelig overvejet at købe en stereoforstærker med HT pass.
Men efter en snak med en medarbejder fra Tapeconnection, fik jeg fortalt at det er en mulighed, men jeg skulle prøve at køre uden rumkorretion i nogle dage for at se hvordan det vil være.

Efter det forsøg må jeg erkende at jeg klart foretrækker rumkorretion.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 10:25
Hvis ikke din SR6009 kan køre 5.1.2 nu, så kan den det stadig ikke hvis du køber en HT forstærker. Du skal have en ny AVR med en moderne processor.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Har virkelig overvejet at købe en stereoforstærker med HT pass.
Men efter en snak med en medarbejder fra Tapeconnection, fik jeg fortalt at det er en mulighed, men jeg skulle prøve at køre uden rumkorretion i nogle dage for at se hvordan det vil være.

Efter det forsøg må jeg erkende at jeg klart foretrækker rumkorretion.
Du kan da sagtens køre rumkorrektion selvom du har en stereoforstærker med HT-bypass tilsluttet. Hvem har dog bildt dig ind man ikke kan det?

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis ikke din SR6009 kan køre 5.1.2 nu, så kan den det stadig ikke hvis du køber en HT forstærker. Du skal have en ny AVR med en moderne processor.
Det er meget typisk Marantz at processoren kan klare to kanaler mere end der er udgange til. Så hvis receiveren på egen hånd kan klare fx 5.1.2, så kan man med en HT-bypass forstærker eller bare almindelig effektforstærker komme op på 5.1.4 eller 7.1.2. Det er nomlig lige præcis det jeg kan på min Marantz SR6010, så ville undre mig det skulle være anderledes på SR6009. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Hvad er der galt?

Hehe, uden at vide det med sikkerhed så tror jeg det skyldes at du skriver det samme som ham men formuleret på en anden måde. LOL


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis ikke din SR6009 kan køre 5.1.2 nu, så kan den det stadig ikke hvis du køber en HT forstærker. Du skal have en ny AVR med en moderne processor.

Nej min SR 6009 kan ikke klare 5.1.2 så jeg er nødt til at anskaffe min en ny.


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Har virkelig overvejet at købe en stereoforstærker med HT pass.
Men efter en snak med en medarbejder fra Tapeconnection, fik jeg fortalt at det er en mulighed, men jeg skulle prøve at køre uden rumkorretion i nogle dage for at se hvordan det vil være.

Efter det forsøg må jeg erkende at jeg klart foretrækker rumkorretion.
Du kan da sagtens køre rumkorrektion selvom du har en stereoforstærker med HT-bypass tilsluttet. Hvem har dog bildt dig ind man ikke kan det?

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis ikke din SR6009 kan køre 5.1.2 nu, så kan den det stadig ikke hvis du køber en HT forstærker. Du skal have en ny AVR med en moderne processor.
Det er meget typisk Marantz at processoren kan klare to kanaler mere end der er udgange til. Så hvis receiveren på egen hånd kan klare fx 5.1.2, så kan man med en HT-bypass forstærker eller bare almindelig effektforstærker komme op på 5.1.4 eller 7.1.2. Det er nomlig lige præcis det jeg kan på min Marantz SR6010, så ville undre mig det skulle være anderledes på SR6009. 

Men hvis jeg køber en Stereo forstærker med HT pass, og sætter en streamer til Stereoforstærkeren, så kommer den jo ind i ledet efter Surround Receiveren og får ikke glæde af rumkorrektionen.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 11:53
Hvis ikke du har en centerhøjttaler, som ikke er på din liste, ville jeg købe det før noget andet.


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis ikke du har en centerhøjttaler, som ikke er på din liste, ville jeg købe det før noget andet.

Jo det har jeg, glemte bare at skrive det LOL


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du ville nok få mere ud af at købe en billigere surround-receiver og tilføje en integreret stereoforstærker med home theater input (eller hvad det nu kaldes). Så har du features og forstærkning til surround, samt musikalskhed til fronterne, når der skal lyttes til musik.

Har kraftigt overvejet den nye Yamaha RX-A2A og smide en stereoforstærker med HT-Pass på den.

Om Yamaha synes jeg at høre at den er meget musikalsk men deres rumkorrektion i den dybe ende er lidt mangelfuld, og det er det dybe spektrum jeg har de største udfordringer med mit rum.


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Har virkelig overvejet at købe en stereoforstærker med HT pass.
Men efter en snak med en medarbejder fra Tapeconnection, fik jeg fortalt at det er en mulighed, men jeg skulle prøve at køre uden rumkorretion i nogle dage for at se hvordan det vil være.

Efter det forsøg må jeg erkende at jeg klart foretrækker rumkorretion.
Du kan da sagtens køre rumkorrektion selvom du har en stereoforstærker med HT-bypass tilsluttet. Hvem har dog bildt dig ind man ikke kan det?

[QUOTE=Mefisto]Hvis ikke din SR6009 kan køre 5.1.2 nu, så kan den det stadig ikke hvis du køber en HT forstærker. Du skal have en ny AVR med en moderne processor.
Det er meget typisk Marantz at processoren kan klare to kanaler mere end der er udgange til. Så hvis receiveren på egen hånd kan klare fx 5.1.2, så kan man med en HT-bypass forstærker eller bare almindelig effektforstærker komme op på 5.1.4 eller 7.1.2. Det er nomlig lige præcis det jeg kan på min Marantz SR6010, så ville undre mig det skulle være anderledes på SR6009. 

Nagash, jeg retter lige mig selv lidt her.

Jeg vil stadig have gavn af rumkorrektionen i Surround, det er korrekt. Men jeg vil mangle rumkorrektionen i stereo setupet hvor jeg stadig vil have brug for det.

Men hvis jeg køber en Stereo forstærker med HT pass, og sætter en streamer til Stereoforstærkeren, så kommer den jo ind i ledet efter Surround Receiveren og får ikke glæde af rumkorrektionen.

Min SR6009 har ikke Atmos dekodning, deraf er jeg er nødt til at udskifte den.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 13:45
Det er korrekt, men hvis ikke du er til manuel indstilling af lyden i stereo, så må du finde en stereoforstærker med rumkorrektion så. De findes jo også. Jeg har dog ingen problemer med at leve uden den del i stereo.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er korrekt, men hvis ikke du er til manuel indstilling af lyden i stereo, så må du finde en stereoforstærker med rumkorrektion så. De findes jo også. Jeg har dog ingen problemer med at leve uden den del i stereo.

Ja jeg har set dem, jeg men pengene vokser ikke ind i himlen, så det er ikke nemt at blæse og have mel i munden.

Jeg kan bare ikke undvære rumkorretion, desværre Cry


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er korrekt, men hvis ikke du er til manuel indstilling af lyden i stereo, så må du finde en stereoforstærker med rumkorrektion så. De findes jo også. Jeg har dog ingen problemer med at leve uden den del i stereo.

Ja jeg har set dem, jeg men pengene vokser ikke ind i himlen, så det er ikke nemt at blæse og have mel i munden.

Jeg kan bare ikke undvære rumkorretion, desværre Cry
Hvorfor skulle rumkorrektionen på AVR ikke virke med en HT stereoforstærker som effekt på L + R preout? Kalibrering laves med den lyd der kommer fra højttalerne.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er korrekt, men hvis ikke du er til manuel indstilling af lyden i stereo, så må du finde en stereoforstærker med rumkorrektion så. De findes jo også. Jeg har dog ingen problemer med at leve uden den del i stereo.

Ja jeg har set dem, jeg men pengene vokser ikke ind i himlen, så det er ikke nemt at blæse og have mel i munden.

Jeg kan bare ikke undvære rumkorretion, desværre Cry
Hvorfor skulle rumkorrektionen på AVR ikke virke med en HT stereoforstærker som effekt på L + R preout? Kalibrering laves med den lyd der kommer fra højttalerne.

Det vil de da også gøre, men det er lidt svært at fosvare formålet med at stereosignalet først kører gennem forforstærkerdelen på AVR, for derefter at køre gennem forforstærkerdelen på stereoforstærkeren. 
Man vælger jo netop at musikken skal køre gennem en stereoforstærker, fordi der på dedikerede stereoforstærkere ofte er en bedre forforstærker. 

Hvis man gerne vil beholde rumkorrektionen, så kan man nøjes med en effektforstærker koblet til L + R preout


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 16:04
Når nu Det er rumkorrection der foretrækkes Så vil jeg anbefale at de forskellige muligheder undersøges lidt.
Der forskel på Audessey (forskellige versioner) som Eksempelvis Denon og Marantz Bruger, YPOA (Yamaha), MCACC (Pioneer), DIRAC (NAD). DEt kan meget nemt være at man synes den ene lyder markant bedre end den anden.

Hvis det var mig vil jeg tage et kig på Anthems surroundprodukter. Jeg synes at mange anmeldelser har peget på dem, som de bedst lydende og om dem med den bedste rumkorrektion. Jeg ved dog ikke om de kan køre Atmos, men en MRX 540 koster 15000 og så er der stadig 5000 i budgettet til en kraftig stereoeffekt der kan få de smukke Sonus Faber til virkeligt at synge


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er korrekt, men hvis ikke du er til manuel indstilling af lyden i stereo, så må du finde en stereoforstærker med rumkorrektion så. De findes jo også. Jeg har dog ingen problemer med at leve uden den del i stereo.

Ja jeg har set dem, jeg men pengene vokser ikke ind i himlen, så det er ikke nemt at blæse og have mel i munden.

Jeg kan bare ikke undvære rumkorretion, desværre Cry
Hvorfor skulle rumkorrektionen på AVR ikke virke med en HT stereoforstærker som effekt på L + R preout? Kalibrering laves med den lyd der kommer fra højttalerne.

Fordi hvis jeg vil bruge stereoforstærkeren som forstærker alene, så skal jeg tilslutte kilden til stereoforstærkeren der er ledet efter surround receiveren, og derved er der ikke udnyttelse af surround receiverens rumkorretion. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er korrekt, men hvis ikke du er til manuel indstilling af lyden i stereo, så må du finde en stereoforstærker med rumkorrektion så. De findes jo også. Jeg har dog ingen problemer med at leve uden den del i stereo.

Ja jeg har set dem, jeg men pengene vokser ikke ind i himlen, så det er ikke nemt at blæse og have mel i munden.

Jeg kan bare ikke undvære rumkorretion, desværre Cry
Hvorfor skulle rumkorrektionen på AVR ikke virke med en HT stereoforstærker som effekt på L + R preout? Kalibrering laves med den lyd der kommer fra højttalerne.

Det vil de da også gøre, men det er lidt svært at fosvare formålet med at stereosignalet først kører gennem forforstærkerdelen på AVR, for derefter at køre gennem forforstærkerdelen på stereoforstærkeren. 
Man vælger jo netop at musikken skal køre gennem en stereoforstærker, fordi der på dedikerede stereoforstærkere ofte er en bedre forforstærker. 

Hvis man gerne vil beholde rumkorrektionen, så kan man nøjes med en effektforstærker koblet til L + R preout
Det skal det heller ikke. Men jeg troede at kalibreringen/rumkorrektionen var bibeholdt i stereoforstærkeren, når den udelukkende bruges til musik. Men det kan jeg da godt se at det er den ikke.


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Når nu Det er rumkorrection der foretrækkes Så vil jeg anbefale at de forskellige muligheder undersøges lidt.
Der forskel på Audessey (forskellige versioner) som Eksempelvis Denon og Marantz Bruger, YPOA (Yamaha), MCACC (Pioneer), DIRAC (NAD). DEt kan meget nemt være at man synes den ene lyder markant bedre end den anden.

Hvis det var mig vil jeg tage et kig på Anthems surroundprodukter. Jeg synes at mange anmeldelser har peget på dem, som de bedst lydende og om dem med den bedste rumkorrektion. Jeg ved dog ikke om de kan køre Atmos, men en MRX 540 koster 15000 og så er der stadig 5000 i budgettet til en kraftig stereoeffekt der kan få de smukke Sonus Faber til virkeligt at synge

Anthem 540 er bestemt en mulighed, og ville også med effekt være indenfor budgettet, men det ville også være strukket til et absolut maks.

Kom til at købe et LG CX 77 forleden, og oprindeligt havde jeg sat 40.000 af til TV og SR Receiver. Så ville være fedt hvis man kunne holde det nede.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er korrekt, men hvis ikke du er til manuel indstilling af lyden i stereo, så må du finde en stereoforstærker med rumkorrektion så. De findes jo også. Jeg har dog ingen problemer med at leve uden den del i stereo.

Ja jeg har set dem, jeg men pengene vokser ikke ind i himlen, så det er ikke nemt at blæse og have mel i munden.

Jeg kan bare ikke undvære rumkorretion, desværre Cry
Du kan da finde en brugt surround som fx min SR6010 (altså ikke min personlige, den er ikke til salg). Den har både Atmos/ DTS-X og Dolby Vision. Den kan nemt findes til 3000kr brugt. Så er der mange penge til at finde en stereoforstærker med rumkorrektion. 


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-November-2020 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Efter det forsøg må jeg erkende at jeg klart foretrækker rumkorretion.


Jeg kører med rumkorrektion, når jeg kører surround, men uden, når jeg hører stereo.
Jeg syntes at det farver lyden, men kan man lide den måde lyden farves, er det selvfølgelig svært at undvære.


Klaus (med Marantz SR5010)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 04:43
Jeg har en Paradigm PW-Link stående, som jeg faktisk næsten aldrig har brugt, men som måske er lige det, du leder efter?

Købte den, da jeg syntes den lød utroligt spændende, men jeg løb træt i det, da mit netværk var ustabilt, da jeg havde en gammel router, som i mellemtiden er blevet skiftet.
Kører nu med min Nvidia Shield i stedet, så havde helt glemt, jeg havde den stående omme bagved.
Den har indbygget "ARC", som skulle være noget af det bedste rumkorrektion, der normalt kun findes i receivere/forstærkere i den dyrere klasse.
Jeg kan huske det gav et pænt løft i lyden, da jeg i sin tid legede med den; måske jeg skulle se, om jeg kan finde tid til at få den ordentligt op at køre; softwaren "DTS Play-FI er jo sikkert også blevet kraftigt forbedret i mellemtiden?

Det drejer sig om denne:

https://www.recordere.dk/2016/10/paradigm-pw-link-hifi-streamernes-schweizerkniv/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2016/10/paradigm-pw-link-hifi-streamernes-schweizerkniv/

Hvis nogle er interesserede, kan jeg sikkert godt overtales til at sælge den...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-November-2020 kl. 06:20
@Supergris - Den har da overhovedet ikke noget med emnet at gøre?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 22:28
Nu fik jeg en NAD T778 hjem, og hold da op den lyder afsindig godt!! I film og Musik!!

Men derfor gør det så ondt at sige at jeg er nødt til at returnere den :(

Jeg kan ikke få EARC til at virke Cry

Det er sku lidt sært, jeg kan streame APPS fra mit LG CX77 OLED, Appel TV, Netflix & Disney+ og der skriver den 'Dolby Atmos' og 'Object 48K'.
Og der er heller ingen problemer når jeg kører fra min Appel TV gennem receiveren, MEN når jeg streamer TIDAL fra BluOS, så enten hakker billedet på TV'et eller lyden i receiveren.

Jeg har prøvet med 3 forskellige HDMI kabler: 10m 4K Monster kabel - 10m 4K Dacota (power) - og et 8m 8K Supra AOC (meget dyrt!)   
Den bedste uden at virke 100% er Dacota fra power Shocked

Aner simpelthen ikke hvad løsningen er Cry ville så gerne beholde den, da der er så meget power i den og det lyder bare så pisse godt!! 



Print side | Luk vindue