Print side | Luk vindue

Se signalstyrke på ANDRE teleudbydere?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165102
Udskrevet den: 13-Maj-2024 kl. 23:37


Emne: Se signalstyrke på ANDRE teleudbydere?
Skrevet af: JENC
Emne: Se signalstyrke på ANDRE teleudbydere?
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 10:29
Hej

Datteren er udvekslingsstudent i USA og den udbyder vi fik valgt til hende, har ikke så god en dækning på High School, som deres dækningskort ellers viste.

For ikke at få valgt en anden udbyder/carrier med samme problem, tænkte jeg det vil være smart at få mål hvilken udbyder der faktisk har den bedste signalstyrke. Jeg kan ikke finde en app der gør det. Hun har iPhone 11.

- findes der en app der kan vise signalstyrken på alle de carriers/udbydere, som telefonen kan se der er?

Det er således ikke signalstyrken på det abonnement/sim-kort hun aktuelt bruger. Men alle de øvrige udbydere som telefonen kan se der er. Og det er ikke Wifi (skolen tillader ikke opkobling til deres wifi)



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 11:11
var det ikke blot at spørge side manden i klasselokalet ?



Skrevet af: JENC
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

var det ikke blot at spørge side manden i klasselokalet ?

Det har jeg forsøgt at få datteren til. Men når man er ny udvekslingsstudent i et fremmed land i en helt ny klasse, på et andet sprog, er det ikke lige at få gjort. En teenage datter kommunikerer mere som "Det virker bare ikke, far. Gør noget" LOL

Hvis det er muligt, tænkte jeg det vil være godt at få de faktiske tal frem. 

Jeg kunne så også forestille mig, at en pæn del af de øvrige teenage piger på skolen reelt ikke ved hvilket abonnnement/udbyder de faktisk har (?)


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 11:44
Slå roaming til! Og så står det oppe i venstre side af display hvem udbyder er, og i højre side hvad signalstyrken er.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Slå roaming til! Og så står det oppe i venstre side af display hvem udbyder er, og i højre side hvad signalstyrken er.

Hun har allerede et amerikansk abonnement. Jeg tænker det ikke tillader roaming. (og hvis det gør vil det sikkert være til en skyhøj pris).

Så det er tilsvarende, at jeg sidder med min telefon i Danmark. Har abonnement ved Oister, så det kører på 3's netvæk. 
Er der så en app der kan vises hvad signalstyrken er på de andre netværk der er i området. YouSee, Telia, Telenor.  Selv om man ikke er connected til disse netværk. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 13:09
Nå jeg tænkte det kunne være en mulighed, hun skal jo ikke ringe! Bare se hvem der dukker op og hvor høj signalstyrke.

Har ikke kendskab til den app du efterlyser. Har du prøvet at søge i appstore?


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 13:18
Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.

Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 13:26
Måske kan  https://www.cellmapper.net/" rel="nofollow - https://www.cellmapper.net/ hjælpe?

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-September-2022 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.

Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.
Det må så hedde på dansk: indstillinger - mobilnetværk - valg af netværk - slå slideren fra på automatisk, så kommer de mobile netværk som er inden for rækkevidde og kan vælges individuelt til kontrol af signalstyrke.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.

Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.

Det må så hedde på dansk: indstillinger - mobilnetværk - valg af netværk - slå slideren fra på automatisk, så kommer de mobile netværk som er inden for rækkevidde og kan vælges individuelt til kontrol af signalstyrke.


Andre selskaber kan kun vælges hvis nuværende udbyder har en roamingen aftale med de andre selskaber.


-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 09:23
Det er lidt en omstændig måde at tjekke hvilket selskab der er bedst. Spørg i stedet hvilket selskab andre bruger på stedet. Almindelige telefonlinjer er generelt meget ringe i USA. Brug FaceTime eller lignede med data. Det gør jeg altid.
Som prepaid abonnement synes jeg at T-mobile har en god dækning. Dog skal man være opmærksom på at der bruges andre frekvenser, hvilket kan give nedsat datahastighed. Det er dog ikke noget problem for nyere iPhones.


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.

Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.
Når jeg afprøver det herhjemme i DK (på iPhone), bliver de øvrige udbydere godt nok vist, men jeg kan ikke vælge dem. De bliver ikke aktiveret når jeg forsøger at vælge. Det er på YouSee/TDC abonnement, så YouSee tillader nok ikke indenlandsk roaming - hvilket jeg faktisk antog at ingen udbydere gør.

Og jeg antager ligeledes at indenlandsk roaming i USA heller ikke er aktivt. 

På listen over udbydere der kommer frem, 3, telia, telenor, osv, er der ikke angivet signalstyrke (iPhone)




Skrevet af: JENC
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er lidt en omstændig måde at tjekke hvilket selskab der er bedst. Spørg i stedet hvilket selskab andre bruger på stedet. Almindelige telefonlinjer er generelt meget ringe i USA. Brug FaceTime eller lignede med data. Det gør jeg altid.
Som prepaid abonnement synes jeg at T-mobile har en god dækning. Dog skal man være opmærksom på at der bruges andre frekvenser, hvilket kan give nedsat datahastighed. Det er dog ikke noget problem for nyere iPhones.

Det er data der er udfordringen.

Jeg har bedt datteren spørge hvad andre har af abonnement og udbyder. Det virker bare ikke i praksis at få det ud af en teenage datter. Jeg gætter også på, at veninderne oprigtigt ikke ved hvad de har - det køber/betaler forældrene bare.

En DK/Europæisk iPhone 11 som hun har, har ikke bånd 71. Det er vist brugt en del. 

Men ellers mistænker jeg også, at problemerne med nuværende udbyder, som er Tello der bruger T-Mobile netværk, er at Tello kunder nedprioriteres i forhold til T-Mobiles egne. Hun har kun problemer på high school'en. Her går 1.700 elever, så det kan være de mange telefoner sender Tello kunder "ned i køen".


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg gætter også på, at veninderne oprigtigt ikke ved hvad de har - det køber/betaler forældrene bare.


Som andre tidligere har nævnt kan veninderne jo se det oppe i telefonens venstre hjørne.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg gætter også på, at veninderne oprigtigt ikke ved hvad de har - det køber/betaler forældrene bare.


Som andre tidligere har nævnt kan veninderne jo se det oppe i telefonens venstre hjørne.

Flemming


At en eller anden grund kan man kun se det på låseskærmen
Ikke når telefonen er låst op

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg gætter også på, at veninderne oprigtigt ikke ved hvad de har - det køber/betaler forældrene bare.


Som andre tidligere har nævnt kan veninderne jo se det oppe i telefonens venstre hjørne.

Flemming


At en eller anden grund kan man kun se det på låseskærmen
Ikke når telefonen er låst op
Det kan også altid ses under indstillinger - mobilnetværk - valg af netværk.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: brafi
Skrevet den: 09-September-2022 kl. 10:34
Hvis det er en dansk telefon, så er det ikke sikkert at den understøtter alle de amerikanske frekvenser.
Måske det kan være årsag til at hun oplever dårligt signal?

Var det ikke bedre at spørge studiekammeraterne, hvad de bruger, og hvilke erfaringer de har?
Som udgangspunkt kan du ikke se en anden udbyders signalstyrke, uden deres sim-kort.

(Måske kan hun tage simkort ud og så se om hun kan tilslutte et af de andre netværk til nødkald.?)


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 09-September-2022 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg gætter også på, at veninderne oprigtigt ikke ved hvad de har - det køber/betaler forældrene bare.


Som andre tidligere har nævnt kan veninderne jo se det oppe i telefonens venstre hjørne.

Flemming


At en eller anden grund kan man kun se det på låseskærmen
Ikke når telefonen er låst op

Det kan også altid ses under indstillinger - mobilnetværk - valg af netværk.


Og på iPhone kan du også holde fingeren på batteriet oppe i hjørnet og trække ned.




-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 09-September-2022 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af brafi brafi skrev:

Hvis det er en dansk telefon, så er det ikke sikkert at den understøtter alle de amerikanske frekvenser.
Måske det kan være årsag til at hun oplever dårligt signal?

Var det ikke bedre at spørge studiekammeraterne, hvad de bruger, og hvilke erfaringer de har?
Som udgangspunkt kan du ikke se en anden udbyders signalstyrke, uden deres sim-kort.

(Måske kan hun tage simkort ud og så se om hun kan tilslutte et af de andre netværk til nødkald.?)


Det er allerede besvaret

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

har bedt datteren spørge hvad andre har af abonnement og udbyder. Det virker bare ikke i praksis at få det ud af en teenage datter. Jeg gætter også på, at veninderne oprigtigt ikke ved hvad de har - det køber/betaler forældrene bare.


-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden



Print side | Luk vindue