Print side | Luk vindue

LG OLED55B6V - sort skærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165112
Udskrevet den: 09-Maj-2024 kl. 03:30


Emne: LG OLED55B6V - sort skærm
Skrevet af: speedbird
Emne: LG OLED55B6V - sort skærm
Skrevet den: 10-September-2022 kl. 09:54
Efter en WebOS opdatering i går 9 sep., er skærmen på ovenstående LG tv gået i sort . Har prøvet diverse tips fra nettet: tag strømmen i minimum xx minutter/sekunder, hold power knappen i 15 sekunder osv. 
Alle forsøg desværre uden held. 

Det virker som Tv'et tænder/slukker og går i standby (indikeret ved den røde knap nederst) men der er absolut intet liv i skærmen. Kan derfor heller ikke se settings mv.

Tv'et er ca. 4 1/2 år gammelt så jeg synes det er lidt tidligt det "står af". 

Nogen der har ideer til hvad jeg kan gøre (evt. boote tv'et fra USB stick?)?





Svar:
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 10-September-2022 kl. 10:30
Har du prøvet at holde power knappen inden og holden den inde i mens du du trækker strøm stikket ud og stadig holder power knappen inde? Der kommer klik lyde og den røde diode går ud.

Mener ikke at en B6 55” er omhandlet af gratis programmet som omhandler udskiftning af strømforsyningen. Det kunne lugte lidt af en defekt strømforsyning.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: speedbird
Skrevet den: 10-September-2022 kl. 10:39
har netop afprøvet dit tip. Klik lyde og den røde diode går ud som du beskriver. Desværre tænder skærmen ikke.

Tror du har ret i mistanken om en defekt strømforsyning. Var ikke klar over at de har haft problemer med strømforsyninger og derfor udskrifter dem. Det skal jeg kigge lidt mere på. Tak for input.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 10-September-2022 kl. 11:32
Ser umiddelbart ikke ud til din model er omfattet af udskiftning:
http://www.lg.com/uk/support/announcements-detail/GBNTC20201013150690" rel="nofollow - https://www.lg.com/uk/support/announcements-detail/GBNTC20201013150690



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 10-September-2022 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Ser umiddelbart ikke ud til din model er omfattet af udskiftning:
http://www.lg.com/uk/support/announcements-detail/GBNTC20201013150690" rel="nofollow - https://www.lg.com/uk/support/announcements-detail/GBNTC20201013150690

Ja det er underligt, tror jeg ville skrive til dem uanset. Men TV årgang er altså 2016.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: speedbird
Skrevet den: 10-September-2022 kl. 13:57
Tak for link. Ærgerligt at min model ikke er med Cry.

Skriver til dem mandag.

Har lige bestilt en LG 65" B1 OLED. Det er dog 2021 model men kun 7777 kr. i Elgiganten.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 11-September-2022 kl. 06:51
Her er LG Nordics supportside omkring udskiftning af strømforsyning, inkl. et dansk kontaktnummer:  https://www.lg.com/dk/support/announcements-detail/DKNTC20201109150861" rel="nofollow - https://www.lg.com/dk/support/announcements-detail/DKNTC20201109150861

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: speedbird
Skrevet den: 11-September-2022 kl. 09:11
Hej Rasmus,

Tak for info. 

Jo desværre kun de store skærme som er omfattet og ikke en "lille" 55 skærm Disapprove.

Spændt på at høre deres input til casen.

Carsten


Skrevet af: mino
Skrevet den: 12-September-2022 kl. 14:27
#0 Selvom du ikke har garanti længere, så er det godt nok en speciel situation at dit TV ikke starter efter en officiel opdatering.

Jeg ville som det første kontakte LG support og se hvad man kan finde ud af.

De bliver jo ikke bare gjort til grin, men vil blive fravalgt af mange verden over hvis de bare 'remote killer' folks ellers fint-fungerende TV.

Hilsen en anden LG OLED 2016 ejer (bare en anden model).


Skrevet af: speedbird
Skrevet den: 12-September-2022 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af mino mino skrev:

#0 Selvom du ikke har garanti længere, så er det godt nok en speciel situation at dit TV ikke starter efter en officiel opdatering.

Jeg ville som det første kontakte LG support og se hvad man kan finde ud af.

De bliver jo ikke bare gjort til grin, men vil blive fravalgt af mange verden over hvis de bare 'remote killer' folks ellers fint-fungerende TV.

Hilsen en anden LG OLED 2016 ejer (bare en anden model).

Har talt med LG. Der er ikke noget at gøre - LG kan ikke dække noget. Hvis det var et generelt problem havde de hørt fra andre med samme problem som mig. 

Fik et tip til at at rense skærmen for "gammel strøm" som muligvis er årsagen til mit problem.

Metoden er:
  1. 5 x hurtigt tryk på On/Off knappen under skærmen 
  2. Hold On/Off knappen i 10 sekunder 
  3. Gør tv'et strømløst i mindst 60 minutter (gerne længere)
Har ikke haft tid til at afprøve. Tror dog ikke det hjælper Unhappy

Ellers har jeg fået nummeret til deres service-værksted!





Print side | Luk vindue