Print side | Luk vindue

ps3 støjer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=22240
Udskrevet den: 01-Juni-2024 kl. 03:08


Emne: ps3 støjer
Skrevet af: høghen
Emne: ps3 støjer
Skrevet den: 26-Marts-2007 kl. 23:48

Hej har lige købt en ps3 maskine faktisk mest til brug i stuen som et lille mediacenter men er det bare min eller er der virklig en konstant blæser støj.

fik ellers at vide i butikken at jeg ville kunne høre den ganske svagt en gang imellem selv om jeg nu synes den er ret gennemtrængende konstant

hva mener i???




Svar:
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 26-Marts-2007 kl. 23:54
Hej.

Jeg vil lige tillade mig at gøre dig opmærksom på dette link, hvor der er en del svenske ejere af PS3'er, hvis blæsere støjer mere end normalt. Deres beskrivelse af problemet er magen til det, jeg oplever med min:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=153061&st=0%20 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=153061&am p;am p;am p;st=0



Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 26-Marts-2007 kl. 23:55

Det lyder til at du har været lidt uheldig med din PS3. Det er nogle stykker herinde som har haft problemer med en støjende PS3:

http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22080&PN=1&TPN=7 - http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22080&P N=1&TPN=7

De ville vidst ind og byttet deres til en ny, da den bestemt ikke skal "larme" hele tiden, har selv købt en PS3 og kan næsten ikke hører den, når den er i brug, men held og lykke med det



-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup


Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 00:04

Kan overhovet ikke forstå at jeres lamer så meget...

Min PS3, kan jeg dårlig høre, min pc lammer mere end min PS3..

Min er meget lyd svag..

 



Skrevet af: SJ
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 00:24
Meget kunne tyde på, at der er en del fejlbehæftede PS3'er derude. Vær du kun glad for, at du ikke har fået fat i en af dem.  

Gud ved hvad der er gået galt for Sony?


Skrevet af: Viktor
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 06:06

Min larmede også konstant efter 5 min. og stoppede aldrig igen lige meget hvad den lavede. Jeg har kontaktet Sony support de har svaret, at de vender tilbage når de ved mere. Jeg har dog leveret den tilbage fået pengene retur og må vente til næste levering før jeg får min PS3. 



Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 12:02
hvad er modelnummeret /hvor er den købt. Det kunne være interessant at vide

-------------
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,


Skrevet af: høghen
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 13:41
dem der ikke støjer hvor tit hører i blæser køre.min lyder fint i 10 min og så går den ellers amok det er bare for at vide om det er noget ved at jeg går ud og bytter den for jeg gider ikke hvis det er sådan det er da den står i min stue


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 13:48
Min er også begyndt at blæse en del efter ganske kort tid (10-15) min. og den slukker ikke ned for blæseren selv om den bare står i menuen.


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 13:57
Mon Sony har sparet mere en EE kredsen væk på de europæiske PS3'er, eller sjusker de kinesiske monteringsmedarbejdere med kølepastaen?

Jeg glæder mig til at få en forklaring fra Sony, for den her situation er bare  ikke ok.



Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 14:09
jeg oplever også samme "støjproblem".. skrev til elgiganten om det og de sagde jeg sagtens kunne få den byttet, men det kunne ikke blive lige nu da der er udsolgt, men bare jeg får det gjort inden for 30 dage..


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 14:36
Jeg tror mit er blevet bedre efter den står på højkant og er kommet lidt ud af solen. ;)


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 14:54
min står på højkant med ca. 40cm afstand fra "bagkøleren" til nærmeste ting samt +2 meter til løftet fra "sidekøleren" x.x


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 16:28
Nu er det jo svært at vurdere hvor meget støj er men ja der er klar forskel på min lige når den kommer ud af power off og når den har kørt - jeg kan bare ikke forstå at den aldrig går ned i "fart" igen.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 16:35
hmmm min går ned i fart hvis der ikke er spillet i 3min sådan ca. Man kan
godt høre den hvis man muter tv'et, men ellers hører jeg den ikke.

Den står i et clic skab med stoflåge. 10cm til næste hylde


Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 27-Marts-2007 kl. 16:43
"Glæder " mig til at høre hvor mange der har de her støj problemer, og om sony kommer med en melding (næppe). Indtil da må man skrue lidt godt op når man ser film og spiller. Gad vide om det kan fixes med firmware opdatering.... tvivler dog

-------------
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 09:08
Okay jeg lavede en lille test i går/dag. I går kl. 24 slukkede jeg helt PS3'en og ventede en time. Så tændte jeg den og den kørte helt svagt - jeg brugte den lidt og den kørte svagt, så startede jeg folding@home og lod den køre 10 min. så røg blæseren i top gear - jeg quittede folding@home og loggede brugeren helt af og lod den stå natten over. Blæseren kørte stadig i højeste gear.


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 16:34

Jeg har lige haft fat i Elgiganten i dag, hvor jeg skrev til dem at den støjede. Her er svaret fra dem:

Hej
 
Snakkede lige med ham der er ansvarlig for den afdeling og vi sender en ny konsol til dig + en returlabel, så skal du bare sende den gamle retur til os med en seddel hvorpå fejlbeskrivelsen står.
 
Ha en god dag.
 
Det er rigtig god kundeservice efter min mening.
Nu er jeg spændt på at se hvor meget den larmer.

 



-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: Viktor
Skrevet den: 28-Marts-2007 kl. 22:44

Lidt svar fra Nordisk Film Hotline:

Tak for din mail – og undskyld det sene svaret. Vi har haft rimeligt travlt de sidste par dage.

 

Det er korrekt at somme kunder har oplevet problemer med for høj lydnivaeu. Det at konsoller har været åbnet har jeg ikke kendskab til, det ved nog butikkerne bedre. Vi (Nordisk Film) distribuerer selvfølgelig ikke brugte konsoller til butikkerne, vi får konsollerne direkte fra fabrikkerne i Kina og Japan og sender dem bare videre til butikkerne.

 

Men hvis du har oplevet støj med din egen PS3-konsoll, send os venligst følgende oplysninger, så vil vi holde dig opdateret på hvad Sony gør for at løse problemet:

 

Navn:

Telefonnr:

Email:

PS3s Serial Number



Skrevet af: Rechain
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 11:58
Min støjer nu ikke meget. KUN hvis jeg stiller den ind hvor der er indelukket, så støjer den mere end X360 m. 1 spil i. Ligenu står min PS3 meget frit med luft hele vejen omkring sig og den larmer stortset ikke. Kan have mit 5.1 anlæg nede på 8-10 i volume for at overdøve maskinen. Jo, mere varm den bliver...jo, mere sætter blæseren fart på og derfor larmer den mere. Stil den MEGET frit og den støjer ikke meget...kan dog være at enkelte PS3'ere larmer mere end andre?

Må nok være en af de heldige som har fået en PS3 som ikke larmer meget HELE tiden...

/Rechain


Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 12:20

Jeg har sendt følgende mail til sony i lynby hvor jeg købte maskinen i fredags

"Hejsa.

Jeg købte en PS3 hos jer i fredags, og var meget glad.

Men jeg synes den larmer vildt meget. Den starter meget stille men efter ca. 10-12 minutter kører blæseren for fuld drøn, og selv om jeg går ud af spillet, og lader den stå, går den ikke ned i tempo. Det ødelægger fuldstændig film/spil oplevelsen at man skal skrue meget højt op for tv´et.

Kan det virkelig passe, fordi jeg har hørt fra andre at deres næsten ingenting siger, og at de skal "mute" tv´et før de kan høre den.

Jeg tænker jo om der er fejl i blæser styringen eller noget i den."

Jeg venter nu på en melding



-------------
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,


Skrevet af: Rechain
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 12:27
Husk i første omgang at stil den frit med luft omkring sig.
Hvis den stadig larmer, så har man da testet først

/Rechain


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 12:30
Har lige modtaget en ombytnings PS3 fra Elgiganten. Jeg poster lige når jeg finder ud af om støjniveauet er lavere på den.

-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af Rechain Rechain skrev:

Husk i første omgang at stil den frit med luft omkring sig.
Hvis den stadig larmer, så har man da testet først

/Rechain

Det har du ret i, og jeg kom til at tænke på det bagefter jeg havde sendt mailen. Jeg gør det når jeg kommer hjem. Altså piller den ud af mit "rack" hvor der da er 10 cm luft i siderne og toppen, samt åbent bagtil. Poster lidt tests senere (nu skal vi jo heller ikke male fanden på væggen endnu)

Redigeret: Læs lige 2 post her mere støj efter opdatering: http://www.console.dk/forum/viewtopic.php?p=1927 - http://www.console.dk/forum/viewtopic.php?p=1927

Er der andre som har lagt mærke til det?

(Det er måske også lidt svært, da de fleste nok opdatrede med det )samme



-------------
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

Har lige modtaget en ombytnings PS3 fra Elgiganten. Jeg poster lige når jeg finder ud af om støjniveauet er lavere på den.


så der gået 3 timer! hvad har man fundet ud af :p

har selv tænkt mig at få byttet min hvis det er den eneste løsning, og har også købt den hos elgiganten


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 17:21
Ja jeg er også spændt - tma prøv først at lade den køre uden system opdatering - kører den ned igen på et tidspunkt. Når du så har updated så se om den stadig kører ned igen.


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 18:10
Jeg startede godt nok med at opdatere den, lige nu kører den folding for at få noget varme på den. Lige umiddelbart må jeg sige, at jeg syntes den larmer mindre end den første jeg fik. Men jeg vender tilbage engang i aften med mere info.

-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 20:03

Efter lidt tests er jeg kommet frem til, at blæseren ikke går ned i hastighed når man går tilbage til menuen. Men i forhold til den første jeg havde, er det ligesom om at blæseren ikke går op i "tredje" gear på denne.

Så jeg regner med at jeg beholder den, og sender den første tilbage.



-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 20:49

Har lige haft db måleren i min mobil fremme, og må indrømme at mine ører bedrager mig. Den første jeg købte "larmer" med 55db, og den nye jeg fik i dag med 56db.

Det er målt med telefonen liggende helt op ad toppen af konsolen. Lyden er målt mens den kører folding.



-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 22:31
Jeg har samme problem med min PS3 fra Elgiganten. Så snart jeg tænder den, holder jeg PS-knappen nede, så den viser den der sorte skærm, og lader den så stå der: efter 5 min kører blæserne bare derudaf som en støvsuger.

US versionerne og enkelte EU versioner har IKKE dette problem, og kan sagtens skru ned igen.

Men det lader ikke til at vi kan få løst problemet sådan lige, fordi der ikke er nogle korrekt fungerende PS3'er i Elgiganten - og fordi de har udsolgt...

Men hvad hvad skal vi så gøre???


Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 22:47

Nåh. Jeg flyttede ps3´eren uden for mit rack og ud på en skammel ved siden af . Jeg synes faktisk at den larmer mindre (der går i hvert faldnoget længere tid før den "gasser op". Det skyldes nok 2 ting. 1: den får mere luft, 2: den kaster ikke lyden direkte i ansigtet på mig længere. Når lyden spiller over anlægget, hører ingenting længere, men når resistance loader, og der bliver stille, hører man den, men ikke længere så højt som min gamle ps2´er. (giver det mening)

Så vigtigt!! den skal have masser af plads omkring sig, som udgangspunkt.



-------------
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 23:02
ja, det må jeg altså også sige. Ta Ps3 ud af racks... den skal stå frit, med plads til luft... det hjælper jo ikke at den varme luft cirkulere rundt i et lille rack, så er det jo bare en lilla sauna. Det hjalp også mig at stille frit fremme.

Men altså - det er vel noget der kan ændres i en software opdatering, at den ikke nødvendigvis skal blæse når den er i menuerne!

Ang det med åbne PS3 konsoller-kasser. Nu er jeg selv forhandler af PS3  og har selv set pakkerne fra Nordisk med ps3 konsollerne i da de ankom til butikken - det ene klistermærke var brudt, og et andet sat over. Så det er IKKE forhandlerne der har haft åbnet for kasserne, men NFI, eller der hvor de får dem fra ! Mit skud var nu at de skulle have den nordiske manual i. Ved det ikke 100%


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 23:11
Min står ovenpå en skænk, så der er ihvertfald ikke problemer med at den kan få nok luft.

-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 23:44
min står også umiddelbart så den kan kommer af med sin varme luft.. men man kan vel "bare" få sine penge tilbage fra elgiganten hvis de ikke har en ps3 at bytte med inden for de 30 dage..

hvis der går mere end de 30 dage så burde man vel stadig kunne bytte den til en ny når de får dem på lager da det jo er en fejl på maskinen som man ikke selv har forudsaget..


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 29-Marts-2007 kl. 23:54
Nu er jeg også faldet lidt til ro - larmen er ikke sådan helt umulig men jeg kan bare ikke forstå at blæseren ikke falder ned når den ikke laver noget. Jeg er meget spændt på om det mon er en fejl i den nye firmware eller noget? Hvis det er det skulle det jo kunne løses, jeg håber ikke det er en hardware fejl (mest for Sonys skyld ).

Anyway nu prøver jeg at leve med min men holder et vågent øje og jeg har også kontaktet nordisk film/sony og fortalt dem om mine oplevelser og forundring over "XMB" behøver fuld blæser hastighed. Og ja min PS3 står 100% frit og med min. 20-30 cm. hele vejen rundt - det virker også som om at når den står op kører den lidt bedre - varmen skal jo ud af den højre side af konsollen (altså toppen når den står op) og varme vil jo opad.


Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 09:22

Min PS3 forbliver som regel i "2. gear" det meste tiden og ryger op i "3. gear" hvis jeg spiller eller ser film i lang tid ad gangen.

Jeg tror ikke der er noget galt, fordi konsollen ikke går ned i 2. eller 1. gear, når den står på Dashboardet. Strømforbruget er jo stort set identisk i Dashboard og under afvikling af spil, hvilket tyder på, at konsollen trækker konstant strøm fra komponenterne.



Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:16
Hvis en PS3 ikke af sig selv slukker for blæseren når den er idle, selvom den har luft omkring sig, så er der en defekt! Det tør efterhånden godt konkludere.

At folk så ikke kan høre deres PS3, fordi de skruer op for deres anlæg, er døve osv. - det er jo godt for dem. Men deres PS3 er stadig defekt.

En fyr der havde købt sin PS3 i Merlin på strøget i KBH havde en velfungerende maskine. Mig selv og i hvert fald én anden, har defekte maskiner fra Elgiganten.

Elgiganten bytter gerne - men i øjeblikket har de ikke noget at bytte med. èn person fik en bytter der havde samme problem, og så var han jo lige vidt...

Her er en video der dokumenterer problemet:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=33396


Skrevet af: Viktor
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:19

Jeg har haft et par stykker hjemme nu og billedet er det samme. Starter stille efter 5-10 min begynder blæseren at køre konstant.

Jeg køber et 10 m. HDMI og Optisk kabel, smider PS3 ind i en skænk i den anden ende af stuen og bruger trådløs netværk. Da kontrolleren er bluetooth skulle det ikke give problemer med rækkevidde.

Det er en stor processor, HDD og Strømforsyning i en lille kasse det skal jo køles.  



Skrevet af: Weiglin
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:25

Så PS3 lider altså af nogenlunde de samme støjgener som Xbox 360?

Så var det fandme godt jeg ikke solgte min 360'er til fordel for en PS3'er. Spiludvalget er langt større og bedre lige pt.
Dog ville jeg ønske at MS havde indbygget deres HD-DVD drev i deres maskine. (Indbygget Blue-Ray er det eneste der er til fordel for PS3 lige pt. i henhold til mine behov)



Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Hvis en PS3 ikke af sig selv slukker for blæseren når
den er idle, selvom den har luft omkring sig, så er der en defekt! Det tør
efterhånden godt konkludere.At folk så ikke kan høre deres PS3, fordi de
skruer op for deres anlæg, er døve osv. - det er jo godt for dem. Men
deres PS3 er stadig defekt.En fyr der havde købt sin PS3 i Merlin på
strøget i KBH havde en velfungerende maskine. Mig selv og i hvert fald én
anden, har defekte maskiner fra Elgiganten. Elgiganten bytter gerne -
men i øjeblikket har de ikke noget at bytte med. èn person fik en bytter
der havde samme problem, og så var han jo lige vidt...Her er en video der
dokumenterer problemet: http://www.minhembio.com/forum/index.php?
act=Attach&type =post&id=33396


Jeg købte min i Merlin i Århus, den er også velfungerende, ved film ligger
den typisk på blæse støj niveau 1 og kan ikke høres.


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Så PS3 lider altså af nogenlunde de samme støjgener som Xbox 360?

Så var det fandme godt jeg ikke solgte min 360'er til fordel for en PS3'er. Spiludvalget er langt større og bedre lige pt.
Dog ville jeg ønske at MS havde indbygget deres HD-DVD drev i deres maskine. (Indbygget Blue-Ray er det eneste der er til fordel for PS3 lige pt. i henhold til mine behov)

 

Nu har jeg haft en Xbox 360, og den larmede ca dobbelt så meget som min PS3 gør i højeste gear.



-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:45

Jeg vil sige, at min PS3's blæsere larmer lige så meget som Xbox360.  Forskellen er drevet, som stort set er stille på PS3.

http://www.idg.se/2.1085/1.101321 - http://www.idg.se/2.1085/1.101321



Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:47
En halv Xbox 360 er stadig en halv for meget!! Jeg vil have 0 støj når den ikke laver noget!!

Nå, ringede til elgigantens kundeservice - hende jeg snakkede med havde ikke før hørt om støjproblemer... typisk. Men Nordisk film var da blevet kimet ned heldigvis: http://www.idg.se/2.1085/1.101321

Synes vi alle sammen med dette problem skal ringe til Sony Playstation Hotline kl 18 i aften og brokke os! de har nummer 70127013


Skrevet af: klander
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 11:59

Jeg har også haft en Xbox 360, den er solgt nu men min PS3 siger næsten ikke noget når den ikke laver noget. Når man spiller DVD eller Blue ray film kan man ganske svagt høre den hvis der er helt stille i stuen, når jeg evt.  Spiller Motor Storm kan man hører den når man slukker for lyden, og når man stopper spillet så går der ca 2 min så går blæseren ned i hastighed hvor man ikke hører den hvis man sidder og snakker, efter 10 min høres den slet ikke. Når jeg starter min PS3 kan man hører blæseren i ca 5 sek derefter er den stille.

Selv når den kører med spil larmer den ca 1/4 del af hvad min Xbox gjorde.



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

Har lige haft db måleren i min mobil fremme, og må indrømme at mine ører bedrager mig. Den første jeg købte "larmer" med 55db, og den nye jeg fik i dag med 56db.

Det er målt med telefonen liggende helt op ad toppen af konsolen. Lyden er målt mens den kører folding.



nu ved jeg ikke hvor præcis en måling med en mobiltelefon er, men prøv at læse artiklen som de andre linker til: idg.se/2.1085/1.101321 - idg.se/2.1085/1.101321 der står:

Citér Playstation 3 har en fläkt i sig så det är klart att den låter lite. Den ska dock inte låta mer än 22 decibel, och är det så att den låter för mycket kan det vara ett maskinellt fel.


der er godt nok STOR forskel på 22 decibel og 55-56 decibel.. spørgsmålet er så bare hvor stor chancen er for at man igen og igen modtager en ps3 med blæserfejl hvis man bytter den




Skrevet af: tma86
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:49
Nu ved vi jo ikke om de mener 22 db på 10m afstand.

-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:53
når folk mere eller mindre siger de ikke kan høre deres ps3 så passer det da meget godt med 22 db..?



Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

spørgsmålet er så bare hvor stor chancen er for at man igen og igen modtager en ps3 med blæserfejl hvis man bytter den


Netop - og det er også derfor vi må vente til Sony har accepteret at der er et problem, og kan finde en løsning, andet end at give os en ny med samme problem.

Personligt ringer jeg til Sony Support, og på vejne af alle jer skal jeg se hvor langt op i systemet jeg kan komme for at få den til at forstå at det er en reelt fejl ved en hel serie af maskiner.

Sjovt nok ser det ud som om maskiner fra Merlin er gode nok? Hvor har folk deres PS3 fra?

Min er fra Elgiganten = defekt


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:57
Jeg ringer til Nordisk Film i aften og klager min nød. Elgiganten har ikke flere de kan bytte med, så skal den sendes til rep. og det venter jeg lidt med.

-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 13:59
elgiganten = 'defekt'

har stadig ikke hørt om en maskine fra elgiganten som ikke har problemet? hvis der en som har så må du meget gerne lige skrive


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 14:02
Min bror har en fra Bilka med samme problem.

-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 14:50

Støjen er ikke være end Xbox og væsentlig mindre end den oprindelige PS2, hvilket bestemt er til at leve med. Folk opfatter støj forskelligt og konsollen er placeret forskelligt hos alle med forskellig grad af venilation, rumtemperatur etc. Jeg er derfor ret overbevist om, at der ikke er tale om en egentlig hardwarefejl, hvorfor det ikke vil hjælpe noget at returnere konsollen eller sende den til rep. At blæseren ikke går ned i hastighed efter et stykke tid på dashboardet kan sikkert fikses ved en softwareopdatering. Med andre ord, slå koldt vand i blodet og afvent en officiel udmelding fra Sony / Nordisk Film.



Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 14:59
DaWizeGuy:

Du har vist ikke læst hele tråden... vi taler om at vores PS3 larmer for meget HELE tiden, og den ikke er i stand til at skrue ned for blæseren automatisk, ligesom en fungerende PS3 kan. Hvis du kan leve med den blæserlarm, så fred være med dig.


Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 15:01
Jeg har netop sendt en mail til support@dk.playstation.dk. Jeg skal nok skrive svaret her så snart jeg hører noget.

Hej
 
Jeg skriver på vegne af en stadig voksende gruppe Playstation 3 ejere der har problemer med blæseren i deres konsol. Da der ikke skal herske tvivl om hvilket problem jeg taler om, skitserer jeg her symptomer som de alle oplever. Det eneste brugeren gør i dette tilfælde er at tænde for maskinen, uden at logge ind eller lave andet:
 
1. PS3 tændes, blæseren kører op på max i 1 sekund og slukker så helt
2. 2-10 minutter hvor blæseren ikke er tændt
3. efter 2-10 min tænder blæseren på et lavt niveau
4. efter yderligere få minutter går blæseren op på maksimal styrke, ligesom det han høres kort i punkt 1.
5. blæseren fortsætter på dette niveau, uanset hvad maskinen bruges til, placering, ekstern temperatur eller ekstern blæser.
 
En bruger har optaget det hele på video med lyd, hvilket kan fungere som dokumentation:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type=post&id=33396 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=33396
 
Problemet er således at maskinen konstant kører med maksimal blæserstøj, hvilket er uacceptabelt.
 
Der er dog mange andre PS3 ejere der ikke har problemet, og deres konsoller starter kun for blæseren når de spiller eller kører mailto:Folding@home - Folding@home , og blæseren slukker automatisk når de afslutter aktiviteterne. Dette defineres som den korrekte opførsel. Når maskinen ikke aktivt kører programmer (idle), er placeret korrekt med masser af plads omkring sig i et 20 grader varmt lokale, skal blæseren IKKE være tændt, og hvis den pga. omgivelsernes temperatur tænder, så kun på laveste niveau.
 
Her er en række links til et lille udpluk af forum-tråde hvor problemet diskuteres livligt:

http://www.idg.se/2.1085/1.101321 - http://www.idg.se/2.1085/1.101321
forum_posts.asp?TID=22240&PN=1&TPN=3 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22240& PN=1&TPN=3
http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=70358 - http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=70358
http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=71642 - http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=71642
http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=72767 - http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=72767
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=64858 - http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=64858
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=770679&page=1&pp=30 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=770679&p age=1&pp=30
http://community.eu.playstation.com/...ad.php?t=72582 - http://community.eu.playstation.com/...ad.php?t=72582
http://community.eu.playstation.com/...ad.php?t=70438 - http://community.eu.playstation.com/...ad.php?t=70438
 
Jeg håber at have overbevist jer om at der findes en reel defekt, der hverken er subjektivt, eller kan afvises som brugerens forkerte brug af konsollen. Problemet kan genkendes af ejere af både PAL og NTSC modeller. 
 
På vegne af den store gruppe berørte kunder vil jeg derfor bede om en udtalelse om problemet, gerne af en Sony repræsentant. Vi vil gerne høre om Sony vil acceptere eksistensen af fejlen, og hvilke tiltag Sony vil gøre for at udbedre den.
 
 
Med venlig hilsen
 
Tommy Hemmert Jørgensen
PS3 serienr.: 02-27430423-6425939-cechc04



Skrevet af: Jorgen Lykke
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 17:58

Fint der er nogen der tager problemet op med den konstante larm.

Jeg har afventet diverse forums anmeldelser af PS3.

Jeg er meget varm på at anskaffe en PS3, men jeg må indrømme, at sådanne kommentarer ikke får én til at støvsuge markedet for en PS3 lige med det samme.

Men spørgsmålet er om Sony vil acceptere et sådanne problems eksistens på en række konsoller, der i forvejen er dem en "underskuds forretning"!?

 



Skrevet af: SJ
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Jeg har netop sendt en mail til support@dk.playstation.dk. Jeg skal nok skrive svaret her så snart jeg hører noget.



Jeg tror, jeg var en af de første danske PS3 ejere, som nævnte blæserproblemet. 

Den 27/3 sendte jeg en e-mail til samme adresse, hvori jeg forklarede problemet, som du så flot også har gjort, men jeg har desværre ikke fået nogen tilbagemelding endnu. 

EDIT:

Jeg har lige modtaget et svar:

"Hej
Vi har fået opdateret information fra Sony i Storbritaninn, som fortæller os at
det ikke er nogen generelle problemer med blæseren i PlayStation 3.

Grunden til at blæseren giver lyd fra sig er den samme som ved en stationær
computer (som ofte støjer mere). Blæseren skal køle bl.a. harddisken og
grafikkortet ned. For at ens maskine støjer mindst mulig, skal man sørge for at
der er mindst 5-10 cm luft rundt om din PlayStation 3.

Hvis man stadig tror at der er en decideret fejl med på sin maskine, skal man
levere den ind til den butik hvor man købte den. Der vil være en servicetid på
2-3 uger, og hvis der ikke bliver fundet nogen fejl med maskinen bliver den
sendt tilbage. Ved indlevering er det vigtigt at huske at lave backup af ens
personlige filer, da denne data kan blive slettet.

MVH,

Xxx xxx Xxxxx
Playstation Support / DVD-Kids Support
Nordisk Film"





Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 19:35
SJ: Godt at høre at du faktisk har fået svar - jeg har ikke fået noget endnu.

Nøjagtig samme svar har jeg set andre få - de vedkender sig ikke problemer og siger det er brugerens egen skyld. Det kan fanden galme ikke passe at Sony ikke kan se at det er et problem! Nu ringer jeg til dem og giver dem hele armen!

[...]

Puha, snakkede med en flink københavnerdreng... jeg forklarede problemet, og at der var rigtig mange der havde det samme problem, og at det var en reel defekt som Sony burde anerkende og finde en løsning på. 2 gange måtte han snakke med en kollega for at få at vide hvad han måtte sige til mig. Begge gange sagde han, at Sony havde sagt at der ikke var noget problem. Mere kunne han ikke gøre... Han kunne dog bekræfte at de fik rigtig mange henvendelser angående støj, som så alle sammen blev afvist som "der er ikke noget generelt problem". Han sagde dog at de var i konstant dialog med Sony, så når der havde været tilpas mange henvendelser med det samme problem, kunne det være der kom en løsning...

Men mit bedste råd til alle jer der har problemet er hermed:

Gå ind i butikken hvor du købte den, og melde den defekt med fejlen. Kræv at få den repareret, byttet til en ny eller pengene tilbage. Hvis det ikke sker inden 30 dage (for elgiganten i hvert fald), og Sony STADIG ikke anerkender problemet, kan det være at fejlen ikke kan dækkes under garantien... ("vi sendte den til værkstedet, men de fandt ingen fejl")


Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 20:33
hmmm... Min PS3 slukkede lige for blæseren...

Jeg åbnede døren i ½ times tid, så 10 grader varmt luft strømmede hen over gulvet hvor den står. Og så holdt den pludselig op med at lege støvsuger! Efter jeg lukkede døren og temperaturen langsomt steg i rummet (op til 20 grader) startede blæseren igen...

Så en stille PS3 står i 10-15 graders varmt rum?

Nå, men vi har nu udelukket at blæseren er defekt, den er bare alt for følsom, siden den går igang ved 20 graders rum, og slukker i et 15 graders rum...

Kan nogle lige bekræfte at ½ times kulde kan stoppe for deres ellers altid aktive blæser i en idle PS3??


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 20:38
Jeg skal hjem og prøve - jeg tror ikke der kommer mere pres på Sony af at alle bytter dem - jeg tror nok de er blevet opmærksomme på problemet - min den gamle PS3 er på vej ind til undersøgelse hos dem og måske kan vi få noget at vide den vej rundt.

Anyway lige pt. er jeg glad og tilfreds lige pt. og syntes faktisk ikke rigtig lyder er så forfærdelig.

EDIT: Og sørme ja min slukkede også sin blæser nu her igen efter den havde stået lidt - måske vi har faret lidt for hurtigt ud med "problemerne".

EDIT2: Hmmm og nu kan jeg ikke få den til at gentage "bedriften".


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 21:08
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har altså ikke tænkt mig at holde en temperatur på 10 grader bare for at få min PS3 til at lade være med at lege hårtørrer.  


Skrevet af: Falslev
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 22:25

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

elgiganten = 'defekt'

har stadig ikke hørt om en maskine fra elgiganten som ikke har problemet? hvis der en som har så må du meget gerne lige skrive

Vil lige starte med præsentere mig selv, jeg arbejder i El-Giganten i city 2(deltid), men jeg er IKKE her for at svare El-Giganten, hverken deres produkter eller politik eller andre ting what so ever. Dog mener jeg det er MEGET naivt, at tro at El-Giganten = defekt. ALLE PS3'ere der er tilgængelige i EU er fra samme batch, derfor er det individuelt fra maskine til maskine hvilke der er fejl på. Jeg har selv en PS3, og jeg hører den dårligt selvom den har stået tændt i 12 timer og jeg afspiller en blu-ray film. Min kollega som også købte en, har heller ikke oplevet nogle problemer med den. HVIS nogle oplever disse problemer med jeres PS3'er skal I ikke regne med at modtage en ny foreløbig. El-giganten prøver desperat at følge med efterspørgslen, hvilket har vist sig at være umuligt. Samtlige butikker havde udsolgt samme dag, og der kommer ikke nogle nye før TIDLIGST i maj, maj er dog imidlertid nok ønsketænkning.



Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 30-Marts-2007 kl. 23:30
Hej Falslev!

Spørgsmålet er ikke om det generer dig eller ej, eller om du dårligt eller ikke dårligt hører den - det er nemlig subjektivt. Spørgsmålet er om blæseren i din og din kammerat's PS3 kører for fuld styrke stående frit i et rum på 20 grader, mend den ikke laver noget aktivt.

Hvis den gør det, har i en defekt PS3. Hvis ikke, har i en fungerende PS3. Hvis i har en defekt PS3 og i er ligeglade, så er det bare godt for jer :-)
----------------------
Jeg har desuden lige fået et standardsvar fra Nordisk Film, hvor de siger at PS3 har en harddisk og et grafikkort der skal køles... Samme svar er, så vidt jeg ved blevet sendt til alle der har mailet problemet til dem.

Jeg har så spurgt tilbage om det er normalt at en PS3 først slukker for blæseren ved en rumtemeratur på 10 grader.... Jeg regner ikke med at få svar.

Problemet er nu at vi er en masse med defekte maskiner, som enten udvikler mere varme end blæseren kan lede væk, eller som har en overfølsom temperatur-sensor. Nordisk Film og Sony vil ikke acceptere at det er en fejl, så i princippet repererer de ikke de defekte maskiner. Man kan være heldig at indlevere sin PS3 og få pengene retur, eller få lovning på en bytter når der kommer nye i maj.

Men ellers er vi meget dårligt stillede, hvis Sony bare siger at det ikke er en fejl...


Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 31-Marts-2007 kl. 00:06
Ny udvikling: Sony support i Tyskland har indrømmet problemet! De beder nu alle der henvender sig om at sende deres maskiner tilbage og så fikser de dem!

Supporten i tyskland har en PS3 stående der kører VirtuaFighter i døgdrift, og den kommer ALDRIG op på fuld kraft! Den kommer højest op i 2. gear en gang imellem.

Et par fyre har også sammenlignet en defekt og en fungerende maskine. Den defekte bliver faktisk overophedet (62 grader på overfladen!), og det er derfor den larmer. Den normale blev kun 42 grader varm!

http://community.eu.playstation.com/showthread.php?p=1448973 #post1448973

Så der er håb forude, og der går nok ikke længe før Nordisk Film får en ny opdatering fra Sony om at godkende det nu kendte problem, og modtage de defekte maskiner.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 31-Marts-2007 kl. 00:59
Hvis det er en defekt så er jeg da godt nok spændt på at høre om hvor mange konsoller det drejer sig om - jeg fik jo min første ombyttet blot for at konstantere at problemet også er på nummer 2 konsol. 


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 31-Marts-2007 kl. 19:24
Min PS3's blæser evner åbenbart alligevel at skifte hastighed.
Jeg prøvede at køre Folding@home programmet og blæseren skiftede hurtigt fra 3. gear op til 4. gear (så der må åbenbart findes mere end 3 blæserhastigheder i alt) og tilbage igen efter jeg afsluttede programmet.

Jeg fatter bare stadig ikke, hvorfor blæseren absolut skal køre i 3. gear i idle tilstand og ved visning af DVD film. Sjusk med kølepastaen?




Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 01-April-2007 kl. 11:26

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Min PS3's blæser evner åbenbart alligevel at skifte hastighed.
Jeg prøvede at køre Folding@home programmet og blæseren skiftede hurtigt fra 3. gear op til 4. gear (så der må åbenbart findes mere end 3 blæserhastigheder i alt) og tilbage igen efter jeg afsluttede programmet.

Jeg fatter bare stadig ikke, hvorfor blæseren absolut skal køre i 3. gear i idle tilstand og ved visning af DVD film. Sjusk med kølepastaen?


Som jeg tidligere har skrevet må det skyldes, at strømforbruget i idle tilstand er stort set identisk med strømforbruget under afvikling af spil, afspilning af DVD film mv.  Konsollen har derfor tilsyneladende ikke en strømbesparende funktion der clocker ned eller helt deaktiverer komponenter der ikke er i brug. Derfor vil man sjældent opleve af blæserniveauet falder efter afvikling af spil, DVD afspilning m.v.

Læs testen her: http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-1.htm - http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-1.htm

Jeg siger ikke, at der kan være defekte konsoller i omløb. Konsollen bør f.eks. ikke konstant køre i niveau 4 som nogle tilsyneladende gør. Det er selvfølgelig et problem som Sony må anerkende og gøre noget ved. Men det er urealistisk at forvente en helt lydløs konsol der konstant trækker 175-185 watt strøm.

Mvh

Anders



Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 01-April-2007 kl. 13:35
DaWizeGuy: Vi ved godt at vores PS3 skal køles ned, og at strømforbruget ikke ændrer sig.

Problemet er at der findes nogle velfungerende PAL maskiner derude som ikke behøver at tænde for blæseren. Og så findes der en del PS3'er som har den tændt konstant - og da det er den samme model, så må det være en fejl!


Skrevet af: rohde
Skrevet den: 01-April-2007 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:


Problemet er at der findes nogle velfungerende PAL maskiner derude som ikke behøver at tænde for blæseren.

Kan du ikke lige uddybe under hvilke forhold ovenstående udtalelse gør sig gældende?


Skrevet af: klander
Skrevet den: 01-April-2007 kl. 15:14

Oprindeligt skrevet af rohde rohde skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:


Problemet er at der findes nogle velfungerende PAL maskiner derude som ikke behøver at tænde for blæseren.

Kan du ikke lige uddybe under hvilke forhold ovenstående udtalelse gør sig gældende?

Nu kører blæseren altså altid i PS3, men ved de PS3 der er iorden kan man bare ikke hører den når den ikke laver noget, jow hvis man lægge øret ned til den kan man. 



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 01-April-2007 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af rohde rohde skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:


Problemet er at der findes nogle velfungerende PAL maskiner derude som ikke behøver at tænde for blæseren.

Kan du ikke lige uddybe under hvilke forhold ovenstående udtalelse gør sig gældende?

Nu kører blæseren altså altid i PS3, men ved de PS3 der er iorden kan man bare ikke hører den når den ikke laver noget, jow hvis man lægge øret ned til den kan man. 

Jeg tvivler på, at der findes PS3 konsoller der konstant ligger i det lydløse niveau, dvs. hvor man ikke kan høre blæseren overhovedet. Der findes ikke et egentlig "Idle mode" som jeg forstår det, da strømforbruget ligger konstant på 175-185 watt uanset om konsollen afspiller film, kører spil eller befinder sig på dashboardet. Jeg kan derfor ikke se, hvordan den skulle kunne reducere blæserhastigheden, når hardware belastes næsten lige meget?

Er der nogen her som kan bekræfte, at deres PS3 går ned på det lydløse niveau, når den står på dashboardet? Hvis ja, kan det eventuelt dokumenteres med en video eller lydfil?

Det bliver interessant at høre Sonys udmeldning i denne sag.

Mvh

Anders



Skrevet af: klander
Skrevet den: 01-April-2007 kl. 19:13

Hvis min PS3 kun står i dashboardet høres den ikke, hvis jeg ser en dvd/ BR film kan man ganske svagt hører den på ½-1 m hvis der er helt stille i stuen, under spil kan den høres hvis man slukker for lyden ellers ikke. Og der går ca 2-3 min så går blæseren ned i hastighed så man ikke hører den igen, når man går i dashboardet. Jeg har ikke noget at optage med, men flere af mine venner har spurgt om den var tændt for de kunne ikke hører den, og det er gode tegn.

DaWizeGuy hvorfra ved du hvad den bruger i strøm i idle og film og spil? " er det noget du har læst dig til"

Der må jo være en grund til at blæseren går op i hastighed når man spiller, ergo må den også bruge mere strøm jo flere "kræfter"  den bruger, mere power mere varme mere strøm.



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: STP36
Skrevet den: 01-April-2007 kl. 21:08
DaWizeGuy har lagt et fint link hvor de har testet strømforbruget på X-Box, PS3 og Wii


Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 01-April-2007 kl. 23:33

Klander:

Ok, fint nok at din PS3 ikke støjer ret meget. Jeg tror bare, at vi alle er nødt til at slå lidt koldt vand i blodet og vente på en officiel udmelding fra Sony. Der er mange faktorer som gør, at nogle konsoller støjer mens andre er nætsen lydløse. Mit gæt er at rumtemperatur, fri plads omkring konsollen er kilden til nogle af disse forskelle. En årsager er givetvis, at ikke to konsoller er helt ens. Nogle er måske bedre til at slippe af med varmen, mens andre bliver lidt varmere hvilket får blæseren til at rende stærkere. Man kan måske mene, at dette burde være opdaget i kvalitetskontrollen, men vi kender jo ikke de interne kvlitetskriterier på fabrikkerne i Kina og Japan. Som sagt, lad os se hvad der sker.

En sidste myte er, at det kun er den nye PAL version som støjer, mens US og JPN versioner er lydløse. Det er IKKE tilfældet. Jeg har læst masser af artikler, anmeldelser mv. og flere har klaget over, at PS3 støjer en smule. Læs f.eks. her: http://www.ecoustics.com/sv/1927 - http://www.ecoustics.com/sv/1927

Mvh

Anders



Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 02-April-2007 kl. 01:26
DaWizeGuy:

Der er altid en masse mennesker der oplever støj subjektivt. Men sorterer man dem fra, og kigger på facts, så er der to typer konsoller derude:

Den ene er helt stille det meste af tiden, evt. med blæser på niveau 1, og 2 hvis man spiller.

Den anden har blæseren på niveau 3 hele tiden, og bliver ca. 20 grader varmere (60 grader mod 40 normalt).

Disse to typer er blevet stillet op ved siden af hinanden, og der er blevet målt en objektiv forskel. Det har intet med strømforbrug at gøre.

Ud over det, så er der nogen der putter deres PS3 ind i et lille skab i 30 graders rum - deres larmer self. også.

Men har man den stillet frit, og larmer den mærkbart når man bare står i menuen, så har man en af de defekte modeller, som Sony i Tyskland er begyndt at reparere på. Her i skandinavien mangler vi at Nordisk Film giver grønt lys for at vi kan sende dem til service med denne fejl. I øjeblikket ser de det nemlig ikke som en defekt.


Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 04-April-2007 kl. 23:21
Snakkede med Playstation support og fik denne gang et ret klart svar. De støjende modeller bliver ikke repareret, og den bedste måde at få en lydløs PS3 er, at få pengene tilbage og vente til der kommer flere på markedet.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22575& PN=1


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 05-April-2007 kl. 01:32
tommyhj - jeg snakkede med EBgames som jeg min hos. De var meget forstående og foreslog jeg tog min PS3 med derind kunne vi sammenligne og se om vi kunne finde en i deres butik som måske ikke larmede - det håber jeg da godt nok. Men hvis nu de alle sammen er fra en "fejlagtig" produktion så hjælper det jo nok et fedt.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 05-April-2007 kl. 09:26

Jeg har også lige købt en der støjer, men vil sørge for at få den ombyttet inden de 14 dage. I min PS3 starter blæseren efter 3 minutter og så kører den uforandret ligemeget hvad maskinen laver. Det lyder lidt som en af de defekte maskiner. Jeg vil dog gerne lige høre fra jer der har en af de lydløse maskiner. Er blæseren variabel i jeres maskiner og er den generelt lydløs når I ser film?  Det sidste er vigtigt for mig. Den må gerne larme lidt når man spiller, men helst ikke når den fungerer som film-afspiller.....

 



-------------
Morten


Skrevet af: klander
Skrevet den: 05-April-2007 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af MortenR. MortenR. skrev:

Jeg har også lige købt en der støjer, men vil sørge for at få den ombyttet inden de 14 dage. I min PS3 starter blæseren efter 3 minutter og så kører den uforandret ligemeget hvad maskinen laver. Det lyder lidt som en af de defekte maskiner. Jeg vil dog gerne lige høre fra jer der har en af de lydløse maskiner. Er blæseren variabel i jeres maskiner og er den generelt lydløs når I ser film?  Det sidste er vigtigt for mig. Den må gerne larme lidt når man spiller, men helst ikke når den fungerer som film-afspiller.....

 

Hej. jeg er en af de helidige, ja blæseren er variabel når min starter op kan man lige svagt hører blæseren i ca 2-3 sek, derefter går den ned hastighed, så man ikke kan hører den også selv om den er tændt i flere timer hvor den ikke laver noget. Under film gælder  DVD/BR hører man den heller ikke når de spiller, stopper man den under en film kan man ganske svagt hører den på ½-1 m, under spil der kører blæseren så man kan hører den fra sofaen men igen kun hvis man stopper spillet når man spiller hører jeg den ikke..  Når jeg stopper med at spille går der ca. 2-3 min så er den tavs igen. PS. Når blæseren kører larmer den ikke på samme måde XBox360, det er ikke lyden af " dårlige/billige blæser" det er en sussen, der er til at holde ud .



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 02:43
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

tommyhj - jeg snakkede med EBgames som jeg min hos. De var meget forstående og foreslog jeg tog min PS3 med derind kunne vi sammenligne og se om vi kunne finde en i deres butik som måske ikke larmede - det håber jeg da godt nok. Men hvis nu de alle sammen er fra en "fejlagtig" produktion så hjælper det jo nok et fedt.


Super service fra EBgames :-)

I Elgiganten har de slet ikke nogen at sammenligne med...

Fik forresten to mails fra PS supporten, hvor de nu pludselig siger at en PS3 der larmer over 22 db bliver repareret eller omyttet.

Nu ved jeg ikke personligt hvordan 22 DB lyder, men jeg tror det svarer til niveau 2, dvs. lige før en larmende PS3 'lander' på det støjende niveau... Kan nogen bekræfte det?

Men det er da rart at vide at de nu kan garantere en reparation, eller ombytning hvis man sender den ind, og at den ikke bare sendes tilbage.


Skrevet af: tma86
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 07:40

Spørgsmålet er hvordan de måler 22 db, er det på 1 m. afstand eller på 10?

Jeg lavede en uvidenskabelig undersøgelse, med min mobiltelefon med db måler, og der målede jeg 56-57 db, men det var så også helt op af "udstødningen" i toppen.



-------------
Mvh. Tommy


Skrevet af: klander
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 09:11

Hej. Jeg ved at når de måler støj på min arbejdsplads og skal måle en maskine for støj, så måler de der hvor operatøren står og så ca 2-3 m fra den, og 22 db er ikke meget, alm. tale er ca 50-60 db så 22 db er næsten lydløs. Så de 22 db passer nok til de PS3 der er iorden ligesom min, og din mobil tlf måler ikke rigtigt den giver kun et lille vink, en db-måler koster mellem 10-15,000 kr.



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 15:12

Jeg syntes hele den debat omkring defekte PS3'r er lidt ude at svømme.
Der må være nogle helt enkle regler som gælder for hvornår de skruer op. Som i en PC, er det rum temperatur,

Og hos nogle mennesker er 20 grader indendørs for lidt, og hos andre er 25 for lidt, og så er der dem som har brændeovn, gulvvarme, radiator osv, og varmeforskelle betyder utrolig meget.

Jeg har selv set den samme maskine gå amok i et rum med brændeovns opvarmning i stuen, og et andet sted være lydløs fordi der her var gulvvarme og mere stabile temperatur forskelle.

Det som nok er mærkbart at teknikken i en PS3 er mere følsom overfor højere varme, så hvis udluftningen i værelset er gal, vil den så forsøge at køle det mere ned, og andre vil have ingen problemer for de har enten ingen vame på, eller måske er de ikke i direkte nærhed af et varmeelement.

Sådan er det også med pc'r og derfor benyttes serverrum til sådanne løsninger så man altid sikrer sig optimal ens nedkøling. og her kan jeg sige at selv ved 17grader går selv en Dell server amok.

Så det betyder nok at måske når maskinen testes i butikken kan den være helt lydløs igen, da de igen har andre opvarmnings forhold, og så skuffes man med at måtte tage den med hjem igen. :-(

Og inde i en reol / tvbord er der ikke mange muligheder for udluftning hvis der er væg på begge sider af maskinen.

Om maskinen er defekt eller personen bare syntes 23-25 grader indendørs er normalt er jo en meget forskellig oplevelse, for den kender vi alle fra nogle personer der sveder meget, og andre som fryser ved 18-20 graders varme.

Og har alle her den nyeste firmware? 1.6? det kunne jo være at dem med en mindre støjende maskine kører den nye fw?



Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 15:39

nu sveder jeg utrolig meget i en sauna. Ikke mindst ved lange cykle-ture. Især når jeg kører imod vinden, og evt op af bakker. Der sveder jeg. Hvis jeg så derimod kører i bil i modvind er det ikke så slemt med svederiet. Derimod tager det for lang tid for mig at vælge hvilken is jeg skal have i fryseren, fryser mine fingre, og jeg sveder ikke så meget i den pågældende situation.

PS Jeg bor i danmark
PPS Jeg har ofte solbriller på i solskin
PS3 Min larmer ikke !

(med andre ord - slap nu af med det støjeri)



Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 15:53

Nu har jeg byttet min første PS3, der larmede markant mere end min sony dvd-optager uden at blæseren skiftede niveau. Problemet er blot at den nye maskine gør præcis det samme.

Fra de af jer der har en af de "tavs" PS3 fortælles, at blæseren skifter hastighed og at maskinen er meget stille under film afspilning. Det er klart at lyd opleves forskelligt og at forholdene angående varme og ventilation er forskellige fra hus til hus.

Alligevel kan jeg ikke tro at nogle oplever en PS3, der larmer markant mere end en dvd-optager som lydløs.....Har I noget bud? Skal jeg få pengene tilbage for den nye PS3 og hvordan pokker skaffer man sig en af de lydløse. Er der eventuelt nogle i Århus C, der har en lydløs maskine og kan fortælle hvor de har købt den og hvornår?



-------------
Morten


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

nu sveder jeg utrolig meget i en sauna. Ikke mindst ved lange cykle-ture. Især når jeg kører imod vinden, og evt op af bakker. Der sveder jeg. Hvis jeg så derimod kører i bil i modvind er det ikke så slemt med svederiet. Derimod tager det for lang tid for mig at vælge hvilken is jeg skal have i fryseren, fryser mine fingre, og jeg sveder ikke så meget i den pågældende situation.

PS Jeg bor i danmark
PPS Jeg har ofte solbriller på i solskin
PS3 Min larmer ikke !

(med andre ord - slap nu af med det støjeri)

LOL

Det var nu altså  lidt metaforisk... Det er jo ikke forkert at nogle har det utroligt varmt selv ved lave temps og andre skal have 25grader for at føle at varmen er ok.

 



Skrevet af: Nemesis Crow
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 22:57
Hejsa! Jeg er en ny medlem, og har desværre også samme problem som jer.

Jeg har skrevet til Support masser af gange, og har fået flere svar:

"
Shakedown is easy. Have the PS3 be upgraded to 1.6 firmware and instruct the
customer to run Folding@home a few nights. The thing is that this program forces
the processor to run at full speed and this in turn forces all the moving parts
to move at the fastest speed, therefore forcing moving bits into the correct
position, greasing and such wll also slip to the right position and be
distributed evenly. I have come accross two noisy machines, Ari's and mine. Both
have become quiet due to the shakedown. There is no problem, other than some
execs having said that the machine is noiseless, and also that people have a
subjective view of the world. If someone has both X-Box 360 and PS3, the PS3 is
seemingly noiseless. Also I've noticed that we have, in Finland, gone somewhat
mainstream. People with no experience with computers nor consoles are buying"

^Det er, hvad man skal gøre for at den larmer mindre, ifølge Nordisk film.

Her er endnu et svar:

"
Det er ikke korrekt, at vi sender tilbage konsoller, uden at ordne dem. Hvis vi
får ind en konsol med en fejl, så vil vi selvfølgelig reparere konsollen (eller
ombytte den, hvis det ikke går at reparere den).

Jeg kan sige til dig, at Sony har distribueret flere millioner PS3s over hele
verden. I Europa ca 500.000, og i Norden inkl. Danmark 40.000. Det eneste sted i
verden hvor mennesker har henvendt sig til kundeservice - og klaget over
larmende PS3s - har været Norden + Tyskland; totalt ca 100 kundekontakter. Det
er ikke mange, at kun 100 af flere millioner synes det er noget fejl. Men er det
sådan, at kunderne synes at PS3n larmer for meget, så er det et problem der skal
løses.

PS3 skal ikke larme over 22dB, så hvis man sender den ind til reparation, så vil
den selvfølgelig blive repareret. Det skal du ikke være i tvivl om.

Min finske kollega har dog et tips. Han har faktisk oplevet at hans PS3 larmede
for mig. Han downloadede programmet folding@home og kørte det hver nat i cirka
4-5 nætter. Efter det så var konsollens lyd på en lavere nivaeu.

Måske kunde du prøve det samme, og kontakte os og sige hvordan det gik.

Håber det her besvarer dine spørgsmål, hvis du har flere er du velkommen at
kontakte os igen!"


PS3s as BD-players, and since the machine makes noise, they will complain.


--------------------------------------------

Nå, men jeg har købt min PS3 i Kvickly. Har dermed været henne og haft den byttet til en anden NY PS3 konsol. Men den havde samme problemer som min sidste. Så fik jeg returneret min PS3 i dag hos Kvickly, og købte en NY hos Merlin. Men med de samme problemer.
Jeg er ved, at blive træt af det her lort. Jeg har endnu en gang skrevet til Support om dette. Håber at få et ordentligt svar.
Sony har åbenbart sendt alle de lorte maskiner op til Scandinavia!


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 07-April-2007 kl. 23:07
Nemesis Crow, Du har tjekket at underboen ikke har håndværker besøg ik ?



ahh der skal joke til - ellers støjer vores ører jo helt til!


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Nemesis Crow Nemesis Crow skrev:

Nå, men jeg har købt min PS3 i Kvickly. Har
dermed været henne og haft den byttet til en anden NY PS3 konsol. Men den
havde samme problemer som min sidste. Så fik jeg returneret min PS3 i dag
hos Kvickly, og købte en NY hos Merlin. Men med de samme problemer. Jeg
er ved, at blive træt af det her lort. Jeg har endnu en gang skrevet til Support
om dette. Håber at få et ordentligt svar.Sony har åbenbart sendt alle de lorte
maskiner op til Scandinavia!


Nu skriver du det ikke, men jeg går ud fra at du har kørt Folding@Home
i 4-5 dage?


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 15:45
Jeg er stadig nysgerrig efter at høre om nogen i Århus har købt en PS3 der ikke har blæseren i gang under afspilning af film og blueray. Og eventuelt hvor den er købt.

-------------
Morten


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 19:51
Jeg vil gerne høre hvor nogen i Aalborg har købt en "lydløs" model.

Anyway selv om jeg ikke tror det betyder en bjælde lader jeg nu min PS3 folde i 3 dage - det lyder som noget vrøvl at tingene skal varmes på plads men lad os nu efterprøve alle teorier.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Nemesis Crow
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 20:20
Forkert!


Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 08-April-2007 kl. 20:24

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg vil gerne høre hvor nogen i Aalborg har købt en "lydløs" model.

Anyway selv om jeg ikke tror det betyder en bjælde lader jeg nu min PS3 folde i 3 dage - det lyder som noget vrøvl at tingene skal varmes på plads men lad os nu efterprøve alle teorier.

Jeg har købt min i EB-games i gågaden i Aalborg, den kører som en drøm



-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 02:33
Interessant - jeg har også købt min der - kan din gå ned i gear efter den har foldet i f.eks. 20 min. - hvor længe skal den stå?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Interessant - jeg har også købt min der - kan din gå ned i gear efter den har foldet i f.eks. 20 min. - hvor længe skal den stå?

Yup, den køler lige ned i en 5 min. mere og så slukker blæseren næsten ned (Den går i 1. gear igen om man vil )



-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup


Skrevet af: Hygom
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 15:43
Min blæser starter efter 10 sek og slukker aldrig. Den kører nok på noget lignende niveau 3.

Men det er også ligemeget, elgiganten får den tilbage i morgen og jeg får mine penge. Så kan jeg vente eller købe en xbox 360 elite.


Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 16:18

Oprindeligt skrevet af Hygom Hygom skrev:

Min blæser starter efter 10 sek og slukker aldrig. Den kører nok på noget lignende niveau 3.

Men det er også ligemeget, elgiganten får den tilbage i morgen og jeg får mine penge. Så kan jeg vente eller købe en xbox 360 elite.

Har du prøvet at få den byttet? Det kan jo ikke skade.

Hvis du er følsom overfor "støj", så er det nok ikke ligefrem en xbox 360 du skal vælge, 2 af mine venner har sådan en, og damn hvor den larmer, en ps3 er sgu ingen ting i forhold til sådan en. Der skal da ihvertfald være kommet nogle vildt gode forbedringer på den mht. støjen først, før jeg personligt ville overveje en 360'er



-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 16:30
Kan det virkelig passe at ingen i Århus ejer en lydløs eller stille Playstation 3? Ellers må vi jo virkelig være blevet snydt i Århus!!!!

-------------
Morten


Skrevet af: klander
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 16:39

Oprindeligt skrevet af MortenR. MortenR. skrev:

Kan det virkelig passe at ingen i Århus ejer en lydløs eller stille Playstation 3? Ellers må vi jo virkelig være blevet snydt i Århus!!!!

Jeg kender 3 der bor i Århus og som har en PS3 og de er alle stille, de er købt i elfanten - EBgames og tror det var Bilka. Jeg bor selv 18 km syd for Århus så jeg kan nok ikke regnes med , men min er købt i Kvickly.



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 16:47
igen...  min larmer slet ikke...  ej heller i 4. gear.

Jeg er også halv døv... gør det noget ?


Forstå nu, at der kan være folk med en såkaldt lydløs maskine, som kan larme i andres ører.

Før der står en maskine der er lydløs, og lige ved siden af står en der larmer troor jeg på at der vitterlig er forskel på dem - det kan ikke passe de "larmende" er så spredt og udbredt!


Skrevet af: MortenR.
Skrevet den: 09-April-2007 kl. 16:47

Hej Klander - Tusind tak for svaret!!!

Det lyder jo godt. Er det EBgames i Bruns galleri? Og blæseren er lavere end en sony dvd-optager, når du ser film?

 



-------------
Morten



Print side | Luk vindue