Print side | Luk vindue

En forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=23043
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 00:34


Emne: En forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!
Skrevet af: Bulgarien
Emne: En forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 23:25

Hvad mener du? Giv din kommentar herunder  eller skriv videre  på Mettes Weblog på;

http://forbrugerjuristen.weblog.dk/2007/04/17/svedetur-over-en-ipod/ - http://forbrugerjuristen.weblog.dk/2007/04/17/svedetur-over- en-ipod/

Svedetur over en Ipod

Skrevet af forbrugerjurist  Mette Reissmann 17.Apr 7:20 | http://forbrugerjuristen.weblog.dk/2007/04/17/svedetur-over-en-ipod/#kommentarer - 43 Kommentarer

Jeg sveder. Rigtig meget. Det løber ned af siden på mig. Der er også begyndt at danne sig små svedperler på min overlæbe. Jeg har min Ipod med eller rettere sagt, jeg har min søns Ipod med. Nej, jeg er ikke ude at løbe eller træne hårdt i mit fitness-center. Jeg er i Fona! Overfor mig står en yngre mand. Hans blik er stålsat, og han taler med en lav, men fast stemme. Måske er det for at danne en slags modvægt til mig, der efterhånden taler med en mere og mere skinger stemme og med et mere vildt blik end normalt. Jeg ved ikke, hvor det ender, men det er denne situation, der har fremkaldt fugtige plamager på min ryg og små å-løb af sved ned af siden på mig.

Sagen er at min 14 årige søn kom fortvivlet hjem og viste mig sin Ipod, der var en jule-gave, som nu ikke længere kan vise, hvad han hører… Det vil sige, at han kan ikke se på displayet, hvilket nummer, der spiller. Det er meget irriterende! Han har haft den liggende i lommen. Der er den altid - både når han lytter til musik, og når han ikke bruger den. Det er iøvrigt et meget naturligt sted at opbevare sin Ipod. Pludselig opstår denne “skade”. Jeg mener, at der her er tale om en mangel ved varen, idet en Ipod ikke er nogen billig sag, og den må kunne holde til, hvad man betegner som “almindelig brugspåvirkning”. Den bør også kunne tåle at være i en lomme uden, at displayet skal tage skade.

Som sagt der er ikke længere tekst på displayet, så jeg drager afsted til Fona, hvor den er indkøbt for at gøre mine rettigheder som forbruger gældende. Men ak, jeg har forregnet mig. I min opstemthed over at kende lovens bogstav og særligt dens ånd har jeg glemt at tage højde for det stålsatte personale hos Fona. 

Efter at jeg har forklaret sagens rette sammenhæng for ekspedienten og anmodet om en ombytning af varen, afviser han blankt min klage med henvisning til, at Ipod´en har lidt fysisk overlast, og det er min søn, der selv har gjort det. Han henviser til købeloven, og han fortæller mig samtidig, at det kan overhovedet ikke betale sig at sende den til reparation, og hvis! han alligevel skulle vælge det, skal jeg betale 600 kr i undersøgelsesgebyr, da der ikke var tale om en mangel i købelovens forstand.

Det var ikke lige sådan, han udtrykte det, men meningen var god nok! Alt sammen vrøvl og sludder! Så jeg går i gang med at fortælle ham, hvordan det rigtig hænger sammen nemlig, at kunden vælger hvilken misligholdelsebeføjelse, der kan komme på tale. Det vil sige, at kunden vælger mellem om, genstanden skal til reparation eller, om den skal ombyttes. Sælger kan afvises dette såfremt, at den valgte beføjelser er uforholdsmæssig for dyr for ham, men det er først dér, at han har en rettighed. Jeg kan også vælge at få et forholdsmæssigt afslag. Jeg er desuden pikeret over, at han frejdigt slår fast, at det er min søn, der selv er skyld i skaden.

 Da Ipod´en kun var 2 måneder gammel gælder formodningsreglen. Det vil sige, at det må formodes, at manglen var tilstede, da vi købte den. Sælger skal bevise, at det er min søn, der har ødelagt den selv. Det er Fona ligeglade med.  Ingen af mine fremførte argumenter hjælper. Jeg får endda ekspedienten til at gå ind på www.forbrug.dk, så vi sammen kan læse om mine rettigheder. På trods af at der står, hvad jeg siger, så fastholder han sine argumenter.

Situationen er nu ved at udvikle sig til en magtkamp. Kundeservice og dialog er ikke eksisterende, og jeg bliver mere og mere desperat (og svedende) i takt med at køen bag mig vokser. Jeg forstår nu mere end nogensinde hvor magtesløs, man kan føle sig som forbruger, når man forsøger at gøre sine rettigheder gældende i en forholdsvis simpel sag. Jeg føler mig godt inde i reglerne, men selv ikke jeg kunne bevæge Fona til at lytte og agere efter reglerne. Så oddsene er hårde.

Ekspedienten fik nu hjælp af den daglige leder, der var endnu mere stålsat i sin lyseblå skjorte med navneskilt på. Tonen bliver skærpet, og jeg bliver bedt om at komme igen ugen efter, hvor deres butiksansvarlige er tilstede, ellers kan jeg bare klage til Forbrugerklagenævnet.

Det er jo ikke det, jeg vil. Jeg kender nemlig godt til Forbrugeklagenævnets klagebehandlingstid, og min søn skal ikke undvære sin nye Ipod i 1 år eller mere! Men det er en helt anden sag, som jeg vil tage op på et senere tidspunkt.

Enden på historien er i skrivende stund, at Ipod´en ligger i skuffen. Jeg overvejer min situation og vurderer om, jeg orker at tage kampen op mod Fona, men hvis ikke jeg gør det, hvem skulle så? Så det ender det nok med. Det er samtidig en sag, der beviser, at det er drøn-nødvendigt med fokus på forbrugerrettigheder, oplysning og sanktion overfor de erhvervsdrivende, der ikke vil eller kan forstå lovens bogstand og ånd. Hvordan vi får bedre forbrugerpolitik for pengene, det kan du følge med i her på bloggen. På gensyn og ha´en god dag!



-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org




Svar:
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 17-April-2007 kl. 23:41

Nu har jeg jo ikke set Ipod'en i egen person, men hvis man direkte kan se at varen har været misvedligeholdt (altså udsat den for overlast som ikke er en naturlig som følge af almindelig brug) så har man ikke ret til hverken reperation eller ombytning.

Dog ville jeg også forvente at den skal til rep. hvis den ikke har nogen synlige skader. Det er som der skrives Fona's pligt at vise at skaden ikke var der fra købets start.

Hvis varen havde været mere end 6 måneder gammel, vender forpligtigelsen til at bevise fejl og mangler.

Ikke for at reklamere men jeg kan kun opfordre til at købe sine varer i butikker som Hifi-Klubben som tilbyder 24 måneders garanti og ikke kun 6 måneders garanti, og 18 måneders reklamationsret. (som normalt er gældende) - Ydermere kan man få 6 måneder ekstra garanti gratis.

Det var netop også overstående grunde der medførte til at Hifi-Klubben droppede Apple som leverandør. Alt for meget bøvl med reklamation, som kun endte med Bad-Will til HFK.

Min Ipod har heldigvis fungeret upåklageligt, men jeg forstår godt frustrationerne, dog vil jeg af principielle grunde aldrig give mig i sådan sag, også selv om der er udsigt på et års behandlingstid.

Eventuelt kan man prøve at gå direkte igennem Apple i stedet for igennem Fona. Hvis man er heldig, vil de tage den ind, nu når Fona ikke ønsker det.

Men held og lykke med sagen!



-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 01:18

Er det ikke tit tilfældet at forældre altid blankt stoler på det deres børn siger? 
Den kan være kommet i klemme ved leg osv. Jeg ser ofte børn (ikke at sige det er sådan i denne sammenhæng) at der tabes / ikke passes så godt på tingene, hvilket vel er naturligt i den alder.

Dermed synes jeg man skal acceptere at man har været uheldig og kommet til at skade sin Ipod, DVD eller hvad det kan være - og så sluge omkostningen.

Jeg forsvarer ikke Fona, og jeg mener ikke det er sådan i denne sag. Jeg har bare selv været udsat for flere tilfælde hvor man (læs: forældre) påstår en vare er defekt fra fabrikken, når man tydeligt kan se at fejlen på eks en dvd-skive ikke er en fabriksfejl, men misvedligeholdelse.

KILL ME - forældrer !



Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 01:26
Der vil nok altid være denne tvivl, men det er i det konkrete tilfælde Fona, som skal bevise en evt. fejlbehandling/misligholdelse!

Jeg får mest dét ud af artiklen, at det kan være uhyggeligt svært at danse med detailhandlen - selv, hvis man er en skolet forbrugerjurist.

Det er ikke altid, man FÅR ret, selvom man HAR ret

Venligst
Søren


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 02:15
Nææ, men mange FÅR ret, selvom de IKKE HAR ret !


Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 09:33

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Nææ, men mange FÅR ret, selvom de IKKE HAR ret !

Det mener du vel ikke...?



-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org



Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Nææ, men mange FÅR ret, selvom de IKKE HAR ret !
Fan...... ikke i Fona!!!!!

-------------
mvh Christian


Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 10:17

Det ligner desværre masser af andre historier som er blevet bragt frem i medierne. Butikkerne kan uden større problemer tillade sig at ignorere forbrugernes rettigheder:

1. Vores forbrugerlovgivning er alt for vagt formuleret - specielt hvad angår de sidste 1,5 år af reklamationsretten.

2. Behandlingstiden i forbrugerklagenævnet er alt for lang, pt ca 1 år, og så giver de fleste op på forhånd, især hvis det drejer sig om mindre beløb.

3. Butikkerne behøver ikke at rette sig efter forbrugerklagenævnets afgørelser.

4. En decideret retssag er alt for dyr, med evt risiko for at blive pålagt store omkostninger.

Som forbrugerlovgivningen er i dag, favoriserer den (efter min mening)helt klart erhvervslivet, men der er tilsyneladende ingen politikere der vil (tør) tage sagen op.

mvh Peter



Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 10:25

Køb på nettet, og kun de steder som har e-mærket, så er risikoen for problemer absolut minimal.

Og hvis der skal handles i HiFI klubben,- køb kun via nettet , for så er der altid den  lovpligtig returret på varen , HiFi  klubben giver ikke returret hvis du handler fysisk i butikken , -så er du advaret!



-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 12:55

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Køb på nettet, og kun de steder som har e-mærket, så er risikoen for problemer absolut minimal.

E-mærket betyder blot at butikken på deres webside skriver at de vil overholde loven (specielt returret for private). Derudover må de ikke tage mod forudbetaling, så vidt jeg husker. Butikken betaler et par tusinde kroner om året for at en jurist en gang i mellem kigger på deres websider.

E-mærket er ingen garanti mod problemer ved senere reklamationer. De to ting har intet med hinanden at gøre.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 18-April-2007 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Køb på nettet, og kun de steder som har e-mærket, så er risikoen for problemer absolut minimal.

E-mærket betyder blot at butikken på deres webside skriver at de vil overholde loven (specielt returret for private). Derudover må de ikke tage mod forudbetaling, så vidt jeg husker. Butikken betaler et par tusinde kroner om året for at en jurist en gang i mellem kigger på deres websider.

E-mærket er ingen garanti mod problemer ved senere reklamationer. De to ting har intet med hinanden at gøre.

Jeg skriver også at risikoen er absolut minimal! Dog ingen garanti for problemer, for det kan ingen give.

 Din sikkerhed  består i at forretningen kan  miste e-mærket, hvis de ikke følger lovgivningen. Så kontakter du e-handelsfonden  og fortæller om dine oplevelser med forretningen, hvorefter de tager stilling til klagen.

  Jeg notere mig iøvrigt, at det er den fysiske Fona forretning der klages over og ikke internetshoppen, der netop har e-mærket.

Betalingen for mærket er helt korrekt  til delvis dækning af omkostningerne til administration af e-mærkeordningen, herunder naturligvis løbende kontrol.

Men samtidigt  opnås retten også til at være tilsluttet e-mærkeordningen og til at benytte det elektroniske e-mærke i markedsføringen, hvilket ikke er uvæsentligt når der handles på nettet, og hvor der opnås er en klar konkurencemæssigt fordel i forhold til tilsvarende forretninger, hvilket rigeligt opvejer den minimale udgift til e- mærket.

 Iøvrigt er beløbet fuldt fradragberettiget, så der er simplethen ingen undskyldning for ikke at have e-mærket.

http://www.e-maerket.dk - http://www.e-maerket.dk

 

e-mærkets værdier

e-handelsfonden tildeler e-mærket til virksomheder og organisationer, der lever op til lovgivningskrav og e-handelsfondens særlige krav om korrekt og etisk adfærd på nettet.


En e-mærket netbutik (burde) overholde:

  • Markedsføringsloven
  • E-handelsloven
  • Forbrugeraftaleloven
  • Persondataloven
  • Købeloven
  • Særlige branchelove og –regler

Når en hjemmeside er e-mærket, er du sikker på:

  • Betalingsløsningen er krypteret og sikkerhedsgodkendt
  • Du modtager aldrig SPAM fra en denne hjemmeside
  • Du kan nemt få at vide hvad dine personoplysninger bliver brugt til
  • Du får kun nyhedsbreve eller elektronisk reklame, når du udtrykkeligt har sagt ja
  • Ved køb bliver du udtrykkeligt gjort opmærksom på betingelserne for handlen
  • Fortrydelses- og reklamationsret fremgår af den elektroniske ordrebekræftelse
  • Du kan deltage i eventuelle konkurrencer uden at forpligte dig til andet (tilmelding til nyhedsbreve, accept af reklamer etc.)
  • Det fremgår tydeligt, hvilken virksomhed du handler med
  • Du kan ikke forudbetale med konto-til-konto, check eller giro (hvor du selv hæfter for det betalte beløb i tilfælde af, at varen ikke bliver leveret)



-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org



Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 27-August-2007 kl. 19:55
Nu arbejder jeg selv i fona.... hvilken afdeling var det i... Skal lige sige at inden for de første 2 år må vi ikke nægte en reklamation. en hver kunde har ret til at få sit produkt sendt på værksted og få tjekket produktet om det går ind under garantien, det er vi medarbejder ikke sagkyndige til at vurdere... dog kan vi fortælle vores mening og sige det nok ikke er turen værd, da det vil koste et undersøgelsesgebyr på 350kr hvis det viser sig at produktet har lidt fysisk overlast, og vi kan for det meste se på et display om det har været udsat for tryk osv... desværre holder disse produkter ikke altid efter vores mening til hvad vi kalder alm forbrugshåndtering.... apparattet kan snildt ha fået et tryk i lommen der smadre den indre del af displayet så farverne ser helt udvasket ud...


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 27-August-2007 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

N��, men mange F�R ret, selvom de IKKE HAR ret !

Det mener du vel ikke...?



Du arbejder næppe i en branche hvor du skal leve af kunder eller er i direkte kontakt med kunde/har kunde ansvar ellers ville du hurtigt gå neden om og hjem. Jeg mener det i hvert fald - og jeg taler af erfaring. "Du får ret og vi får fred" er indstillingen tit. I min branche har vi et navn for det: kulance.


Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Køb på nettet, og kun de steder som har e-mærket, så er risikoen for problemer absolut minimal.

E-mærket betyder blot at butikken på deres webside skriver at de vil overholde loven (specielt returret for private). Derudover må de ikke tage mod forudbetaling, så vidt jeg husker. Butikken betaler et par tusinde kroner om året for at en jurist en gang i mellem kigger på deres websider.

E-mærket er ingen garanti mod problemer ved senere reklamationer. De to ting har intet med hinanden at gøre.

Jeg skriver også at risikoen er absolut minimal! Dog ingen garanti for problemer, for det kan ingen give.

 Din sikkerhed  består i at forretningen kan  miste e-mærket, hvis de ikke følger lovgivningen. Så kontakter du e-handelsfonden  og fortæller om dine oplevelser med forretningen, hvorefter de tager stilling til klagen.

  Jeg notere mig iøvrigt, at det er den fysiske Fona forretning der klages over og ikke internetshoppen, der netop har e-mærket.

Betalingen for mærket er helt korrekt  til delvis dækning af omkostningerne til administration af e-mærkeordningen, herunder naturligvis løbende kontrol.

Men samtidigt  opnås retten også til at være tilsluttet e-mærkeordningen og til at benytte det elektroniske e-mærke i markedsføringen, hvilket ikke er uvæsentligt når der handles på nettet, og hvor der opnås er en klar konkurencemæssigt fordel i forhold til tilsvarende forretninger, hvilket rigeligt opvejer den minimale udgift til e- mærket.

 Iøvrigt er beløbet fuldt fradragberettiget, så der er simplethen ingen undskyldning for ikke at have e-mærket.

http://www.e-maerket.dk - http://www.e-maerket.dk

 

e-mærkets værdier

e-handelsfonden tildeler e-mærket til virksomheder og organisationer, der lever op til lovgivningskrav og e-handelsfondens særlige krav om korrekt og etisk adfærd på nettet.


En e-mærket netbutik overholder:

  • Markedsføringsloven
  • E-handelsloven
  • Forbrugeraftaleloven
  • Persondataloven
  • Købeloven
  • Særlige branchelove og –regler

Når en hjemmeside er e-mærket, er du sikker på:

  • Betalingsløsningen er krypteret og sikkerhedsgodkendt
  • Du modtager aldrig SPAM fra en denne hjemmeside
  • Du kan nemt få at vide hvad dine personoplysninger bliver brugt til
  • Du får kun nyhedsbreve eller elektronisk reklame, når du udtrykkeligt har sagt ja
  • Ved køb bliver du udtrykkeligt gjort opmærksom på betingelserne for handlen
  • Fortrydelses- og reklamationsret fremgår af den elektroniske ordrebekræftelse
  • Du kan deltage i eventuelle konkurrencer uden at forpligte dig til andet (tilmelding til nyhedsbreve, accept af reklamer etc.)
  • Det fremgår tydeligt, hvilken virksomhed du handler med
  • Du kan ikke forudbetale med konto-til-konto, check eller giro (hvor du selv hæfter for det betalte beløb i tilfælde af, at varen ikke bliver leveret)

Nu har rundspørger til emærkede butikker vist noget andet, at de slet ikke er klar over købeloven som sådan fx ved forsendelse / reklamation af større genstande som køleskabe, plasmaskærme. Mange af dem ville sende en postlabel til postdanmark så kunne man selv smutte den ned på posthuset...... Dette var blot et eksempel.

Andre sider nægtede katagorisk at svare på forsendelse ved reklamation og / eller at svare på garanti på produkter, da de havde valgt at sælge meget billigt, så de havde ingen der ville svare på spørgsmål.....



-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Det er jo ikke det, jeg vil. Jeg kender nemlig godt til Forbrugeklagenævnets klagebehandlingstid, og min søn skal ikke undvære sin nye Ipod i 1 år eller mere! Men det er en helt anden sag, som jeg vil tage op på et senere tidspunkt.
 
Så kender du ikke forbrugerklagenævnet godt nok. Du skal kun indsende det skadet, hvis de beder om det. Oftest har de først været i dialog med forretningen, inden det overhovdet når så langt.
 
Jeg synes helt klart du skal køre sagen.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: dstruct
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 00:50
Har arbejdet i Humac med undersøgelse af kunders ipods, når de kom ind til reperation/ombytning (ingen ipods bliver i virkeligheden repareret, de bliver sendt til holland hvor en "reworked" så bliver sendt tilbage til butikken) og det er meget simpelt, er der en bule på 1mm eller mere bliver det betragtet som abuse, og bliver derfor ikke ombyttet.

Men fejlen på din søns ipod er en jeg har set utallige gange, en fejl vi dårligt undersøgte for når det stod som årsag, en hurtig tænding af ipod viser jo tydeligt den er helt gal, og har du et købsbevis kan jeg ikke se problemet.

Jeg syntes istedet du skal kontakte http://www.apple.com/dk/support/contact/ - apple direkte, og få den byttet eller få en CS kode af dem (Costumer Satisfaction), som du kan give til fona, så koster det heller ikke dem en krone .. det kan de vel leve med.


-------------
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 01:24
dstruct, det var en interessant udmelding. Den giver lidt indsigt i Apples praksis, og det giver lidt indsigt i en konkret, fremadrettet adfærd for kunden. Dét er der nok nogen herinde, der bør skrive til Mette Reissmann, for hun er jo ikke deltager herinde! Hun skulle jo bare have klynket det rigtige sted!

Fonas forbrugerpolitik blegner lidt i betydning, når Apple kommer på banen Men det ville selvfølgelig klæde Fona at følge en lignende politik, hvilket faktisk også er mit indtryk, at de gør, som Sigida også kraftigt pointerede.

Jeg kan i øvrigt godt forstå, at en bule på 1 mm betegnes som vold, når man kender iPods.

Kan du i øvrigt afsløre, om deres praksis også gjaldt stikkene, som flere har brokket sig over - specielt minijack'et, som er lidt svagt i det?

Vi har i øvrigt fire velfungerende iPods i husstanden.
Jeg selv er dog hensat til en telefon

Venligst
Søren

Edit=Sigidas indlæg rummede jo et tydeligt løfte om, at Fona normalt håndterede kundeklager meget imødekommende, men Fona har jo nok også problemer med rekrutteringen, og det går vel til tider ud over den almene indsigt blandt sælgerne?
Læren af det må vel være at være hidsig og køre på?


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 01:50
Oprindeligt skrevet af dstruct dstruct skrev:

Har arbejdet i Humac med undersøgelse af kunders ipods, når de kom ind til reperation/ombytning (ingen ipods bliver i virkeligheden repareret, de bliver sendt til holland hvor en "reworked" så bliver sendt tilbage til butikken) og det er meget simpelt, er der en bule på 1mm eller mere bliver det betragtet som abuse, og bliver derfor ikke ombyttet.


Det er en meget interessant oplysning at ingen iPods bliver repararet, men en refurbished (reworked) enhed bliver sendt tilbage til butikken fra Holland. I så fald er der nemlig ikke tale om reparation men ombytning, og reglerne i købeloven siger helt klart at ombytning skal ske med en ny vare. Den pågældende praksis, hvis det forholder sig sådan, er altså klart ulovlig. *)

Hvorvidt en bule på 1 mm kan føre til afvisning af reklamationen må bero på en konkret vurdering, og hvis vi er inden for formodningsperioden på 6 måneder, må det være op til butikken at sandsynliggøre at defekten skyldes denne bule. Der kan ikke være automatik i afvisningen, hvorved enhver bule fører til afvisning af reklamationen. Der er som bekendt tale om en transportabel media player, ikke et vinglas af krystalglas.

*) Ang. ombytning med gamle reparerede varer: jeg havde en lignende diskussion med Viewsonic producentsupport i januar. De har samme politik (og ville ikke kendes ved den danske købelov), og det ville jeg selvfølgelig ikke acceptere. Derfor gik jeg til forhandleren, der havde henvist til Viewsonic, og forlangte handelen ophævet, hvilket efter lidt diskussion endte med at blive slutresultatet.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 07:24

 

FONA´s s webshop får iøvrigt gode karakter på det nedenstående nye website. Er det en fejl, så giv din bedømmelse af FONA´s og andre webshobs på nettet

FONAS s bedømmelse: http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=767 - http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=767

Danske netbutikker bliver fra i dag sat i offentlig gabestok på ny net-portal, hvis de har fået klager eller dårlig omtale.
 
Den nye hjemmeside trustpilot.dk indeholder oplysninger om mere end 2.000 firmaer og har som mål at advare forbrugere mod at handle hos butikker med f.eks. dårlig kundeservice og klager på samvittigheden.


 
Trustpilot gør det nemt for dig at vurdere pålideligheden af en virksomhed, du besøger på internettet. Vi samler al den den information om virksomheden der findes, og som du selv skulle have brugt masser af tid og  kræfter på at finde. Det gælder alle informationer- lige fra offentlige myndigheder til Ekstra Bladet artikler vi og koncentrere dem til en samlet bedømmelse.
 
Bedømmelsen vises diskret som en farvemarkør i din browser og opdateres automatisk hver gang du besøger en ny hjemmeside.

Trustpilot baserer sin advarsel (eller anbefaling) på informationer om mere end 30.000 virksomheder fra bl.a. Forbrugerrådet, ankenævn, afslørende artikler i landsdækkende medier som Jyllandsposten, BT og Ekstra Bladet, og forløbigt over 6500 brugerbedømmelser (stadigt stigende).

Med et enkelt klik på advarselsknappen kan du på http://www.trustpilot.dk/ - www.trustpilot.dk se ”bevismaterialet” med fuld kildeangivelse.

Trustpilot advarer mod:
  • Dårlig kundeservice
  • Tabte klager ved ankenævn, hvor virksomheden har valgt ikke at følge nævnets afgørelse
  • Dårlig madhygiejne
  • Kritisable forhold på hospitaler
  • Virksomheder, der er på forbrugerrådets sortliste "firmatjek"
  • Kritisable forhold afsløret i pressen
  • http://www.trustpilot.dk/sources.aspx - Og meget mere...
Om kort tid vil Trustpilot også omfatte og monitorere alle virksomheder i Danmark, der præsenterer sig selv på nettet.

Vær med til at belønne virksomheder, der yder god kundeservice, og til at forhindre virksomheder, der snyder, i at fortsætte deres praksis.

Download gratis Trustpilot her- så er du sikker!
 
Herunder eksempel på en bedømmelse af website.
37
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Med kraftig inspiration herfra.
 
http://www.trustpilot.dk/Default.aspx - http://www.trustpilot.dk/Default.aspx
 
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article366594.ece - http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article366594.ece


-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org



Skrevet af: CEttrup
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Det er jo ikke det, jeg vil. Jeg kender nemlig godt til Forbrugeklagenævnets klagebehandlingstid, og min søn skal ikke undvære sin nye Ipod i 1 år eller mere! Men det er en helt anden sag, som jeg vil tage op på et senere tidspunkt.
 
Så kender du ikke forbrugerklagenævnet godt nok. Du skal kun indsende det skadet, hvis de beder om det. Oftest har de først været i dialog med forretningen, inden det overhovdet når så langt.
 
Jeg synes helt klart du skal køre sagen.

Eftersom Ipoden ligger i skuffen og dermed ikke bliver brugt er det vel nødvendigt at undvære den i det år det tager klagen at blive behandlet.  Såfremt der kørers en sag er det næppe en god ide at Ipoden er i brug og at der dermed er risiko for at den ødelægges yderligere. Det har derfor intet at gøre med hvorvidt den bliver sendt nogen steder hen.



Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Jeg skriver også at risikoen er absolut minimal! Dog ingen garanti for problemer, for det kan ingen give.

 Din sikkerhed  består i at forretningen kan  miste e-mærket, hvis de ikke følger lovgivningen. Så kontakter du e-handelsfonden  og fortæller om dine oplevelser med forretningen, hvorefter de tager stilling til klagen.



E-mærket er ikke andet end varm luft, jeg kender flere butikker der ikke overholder de gældende regler hverken i lov om markedsføring eller e-handelfondens egne regler. Gør man e-handelsfonden opmærksom på disse overtrædelser er de fløjtende ligeglade.

De eneste der har gavn af e-mærket er den fond der modtager betaling for "godkendelsen" som også bare er pjat, har selv fået 2 butikker set efter som var fulde af fejl og alligevel blev godkendt.

Spild af penge siger jeg bare...


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Det er jo ikke det, jeg vil. Jeg kender nemlig godt til Forbrugeklagenævnets klagebehandlingstid, og min søn skal ikke undvære sin nye Ipod i 1 år eller mere! Men det er en helt anden sag, som jeg vil tage op på et senere tidspunkt.
 
Så kender du ikke forbrugerklagenævnet godt nok. Du skal kun indsende det skadet, hvis de beder om det. Oftest har de først været i dialog med forretningen, inden det overhovdet når så langt.
 
Jeg synes helt klart du skal køre sagen.

Nu er det jo ikke Bulgarien, der er forfatter til indlægget, men derimod en cut'n'paste fra en blog i politiken. Forfatteren er Mette Reissmann, der arbejder som jurist i forbrugerstyrelsen, så mon ikke hun har et stort kendskab til forbrugerklagenævnet.

Endvidere har sagen fundet sin løsning, da hun henvendte sig til Apple, og de ombytte iPod'en med en ny. Dette fremgår af et senere indlæg på Politiken hjemmeside



-------------
mvh Christian


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Det er jo ikke det, jeg vil. Jeg kender nemlig godt til Forbrugeklagenævnets klagebehandlingstid, og min søn skal ikke undvære sin nye Ipod i 1 år eller mere! Men det er en helt anden sag, som jeg vil tage op på et senere tidspunkt.
 
Så kender du ikke forbrugerklagenævnet godt nok. Du skal kun indsende det skadet, hvis de beder om det. Oftest har de først været i dialog med forretningen, inden det overhovdet når så langt.
 
Jeg synes helt klart du skal køre sagen.

Nu er det jo ikke Bulgarien, der er forfatter til indlægget, men derimod en cut'n'paste fra en blog i politiken. Forfatteren er Mette Reissmann, der arbejder som jurist i forbrugerstyrelsen, så mon ikke hun har et stort kendskab til forbrugerklagenævnet.

Endvidere har sagen fundet sin løsning, da hun henvendte sig til Apple, og de ombytte iPod'en med en ny. Dette fremgår af et senere indlæg på Politiken hjemmeside

Jeg er klar over at det ikke er Bulgarien. Mit svar gik udelukkende på, hvad jeg selv ville gøre i sådan en situation.
Jeg undre mig dog over, at en jurist i selvsamme styrelse ikke er klar over, at man ikke nødvendigvis skal undvære varen, specielt fordi der er en enorm behandlingstid pga. antallet af sager, så hvis de bad alle om at indsende varen med det samme, så ville de ikke bare drukne i papir, men også i defekte vare.

Dette burde hun vide.

Alternativ har de skiftet procedure siden jeg selv havde en sag kørende for nogle år siden. Men jeg kan ikke forestille mig, at de ønsker varene ind til gennemgang før de også har tid til at se på det. Det vil simpelthen ikke give nogen mening.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af CEttrup CEttrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Det er jo ikke det, jeg vil. Jeg kender nemlig godt til Forbrugeklagenævnets klagebehandlingstid, og min søn skal ikke undvære sin nye Ipod i 1 år eller mere! Men det er en helt anden sag, som jeg vil tage op på et senere tidspunkt.
 
Så kender du ikke forbrugerklagenævnet godt nok. Du skal kun indsende det skadet, hvis de beder om det. Oftest har de først været i dialog med forretningen, inden det overhovdet når så langt.
 
Jeg synes helt klart du skal køre sagen.

Eftersom Ipoden ligger i skuffen og dermed ikke bliver brugt er det vel nødvendigt at undvære den i det år det tager klagen at blive behandlet.  Såfremt der kørers en sag er det næppe en god ide at Ipoden er i brug og at der dermed er risiko for at den ødelægges yderligere. Det har derfor intet at gøre med hvorvidt den bliver sendt nogen steder hen.

Der stod direkte, at hendes søn ikke skulle undværer sin Ipod i et år pga. den lange behandlingstid. Så jo, det havde i allerhøjestegrad noget med det at gøre.
At man som forbruger selv vælger at fortsætte brugen af en defekt vare imens en evt. sag pågår, det er jo ens eget valg og ansvar (medmindre forretningen har bedt om at få den sendt ind. De vil dog oftest returner varen med det samme, da de ingen interesse har i at have det liggende. For hvis de beskadiger det yderligere, så hænger de på en erstatning).

Jeg ville da fortsætte med at bruge mit tv, såfremt det blev defekt, og der opstod tvivl om, hvem der har ansvaret for at det blev repareret. Såfremt defekten ikke havde direkte indflydelse på, om det kunne bruges velsagtens. Skulle jeg ellers undværer et tv i et år eller mere?

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 12:06

Bulgarien.

M.h.t. trustpilot.dk, så skal man forholde sig endog MEGET kristisk, hvad angår bruger bedømmelser og avisartikler. Konkrete afgørelser fra f.eks. Forbrugerrådet er brugbare, og kan i større antal, give et fingerpeg om en forretnings generelle "handelsmoral". Men de øvrige "negative" pile, som brugerbedømmelser og journalistarbejde (ofte makværk!), er efter min bedste overbevisning, en utroværdig måde at (be)dømme andre på.

M.v.h.



Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 12:53

Jeg forstår godt din bekymring, hvis det kun drejede sig om nogle enkelte personer subkjektive vurdering, men allrede nu vælter bedømmelserne ind, så der tegner sig et tydeligt billedeaf virksomhederne

Desværre er der idag  ikke andre muligheder for at kunne vurdere en virksomhed, og dette er og  forbliver nok den allerbedste løsning på problemet

 Jeg notere mig samtidigt at der er rigtig  mange forretninger som kun får lutter positiv omtale, så det viser sig altså at nogen godt kan leve op til de krav en moderne forbruger stiller til service. Omvendt er der mange som bare ikke kan/vil leve op til basale minimumkrav, så vi kan få en tryg nethandlen

 trustpilot.dk er derfor det  bedste vi har set hidtil og derfor bør vi støtte det.

Særligt er vores, dvs  brugernes bedømmelse vigtig, da det overordnet set og over tid giver et rimeligt retvisende godt billede af serviceniveuet.

Ikke ret mange orker at klage til forbrugerklagenævn osv, så er det noget  lettere og mere enkelt at give en karakter efter en handlen med en kort bemærkning dertil.  Lidt ala karaktergivningen på QXL, hvor man hurtigt kan se om sælger er til at stole på.

Iøvrigt virker bemærkningerne på Trustpilot.dk   heldigvis  til at være både seriøse og velbegrundede, så resultatet afspejler virkeligheden.

Min vurdering på Trustpilot  af netshops  har  heldigvis alle sammen  været gode, og det selvom jeg er storforbruger af nethandlen, så er det heldigvis  kun et fåtal af netforretninger der er særligt kreative over for kunderne.

Men det er altså op til den enkelte at vurdere om on ønsker/tør at handle i den pågældende virksomhed, nu har vi blot fået et redskab der er betydeligt bedre et det hidtidige.

 



-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 16:25

Bulgarien.

Man skal have sig for øje, at ca. 80% af negative oplevelser fører til f.eks. internet-indlæg, hvor det er under 20% positive oplevelser, som medfører det samme. Allerede dér mener jeg der er et misforhold, som uretfærdigt, vil skævvride de bedømmelser der kommer. Et godt eksempel herpå er mandagsbil.dk. I mine øjne er trustpilot.dk ikke mere seriøst end mandagsbil.dk - måske bort set fra de oplysninger som hentes fra forbrugerstyrelsen. Hertil kommer at bedømmelserne kun belyses fra forbrugerens side - ikke forretningens. Dét i sig selv er problematisk, da der kan være en verden til forskel på, hvordan "man" opfatter manglende service, et problem el. lign.

 

M.v.h.



Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 16:41

Jeg forstår godt hvad du mener , men det viser sig at det kun er nogle enkelte forretninger, som konstant tiltrækker sig opmærksomhed, og så dannes der langsomt et mønstre

 Langt de fleste forretninger ,- heldigvis, opnår kun posive karaktere, så systemet virker altså, således at det ikke bare enkelte  brokkehovede som vægtes i karaktergivningen, men en bred kundekreds der har erfaringer med pågældende shop .

Eksempelvis har vi Getmore.dk, som ikke klare sig særlig godt , og hvor div. indlæg bekræfter indtrykket.

Det betyder ikke at alle brugerne har dårlige oplevelser med forretningen hvilket  afspejles i de mange positive karakter der er givet til forretningen , men der er desværre en (alt for) stor del  af kunderne som absolut ikke er tilfredse. Sammelagt giver det altså et billede, hvor man skal være på vagt.

Batteribyen.dk er det modsatte  eksempel, men hvor ale bemærkninger og karaktere  er absolut perfekt og helt efter bogen, og hvor en enkelt klage som måske en dag  vil komme ikke vil  kunne rykke ved det overordende billede af et overordentligt flot serviceniveue.

Så meningen med at brugerne skal give både positive og negative karaktere alt efter oplevelsen, ser ud til til at fungere i praksis.



-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org



Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 19:51

Ja breddam men desværre er der en del sælger i fona som jeg mener direkte rådgiver kunderne forkert, eller gætter sig til et svar, fordi kunden ved ikke bedre, hvis altså det er noget sælgeren ikke ved... Istedet for at sige pas og undersøge sagen og få fat i en person med denne viden, da man bare vil ha de kunderne ud af butikken. Og ja de tror de har fået en mega god service da de som sagt ikk ved bedre... Men tror også vores hovedkontor er ved at få skiftet en del ud, nu når internet handel har fået en så stor betydning, så den eneste måde at overleve på er en virkelig god service...



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

... så den eneste måde at overleve på er en virkelig god service...

Pas på med den der.. God service er ofte ens betydende med højere priser. Og når der er højere priser, så er der desværre nogen som kun fokuser på dette, og vælger at købe et andet sted, alene pga. prisen.

Til gengæld kan du være sikker på, at mange af disse vil komme stormende med alskens historier, når de så oplever dårlig service. Jo det er en finurlig verden vi lever i



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 29-August-2007 kl. 22:19
hehe man høre en del fra venner og bekendte... der min vurdering kommer fra... og så fra diverse sites... siger ikk alle er det, men en del er det... der er for meget fokus på salg og derefter kommer service... og der skal det bare være omvendt da det er det man skal leve på nu når man har internethandel.... men er sikker på vores hovedkontor er ved at ændre på det, de har ihvertfald meget fokus på det lige for tiden...


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 09:59

Jeg tror ikke på at Fona ledelsen kan ændre på dette, før de griber gevaldigt an i egen barm. Det er der det støreste problem ligger.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Mister Sinister
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Iøvrigt virker bemærkningerne på Trustpilot.dk   heldigvis  til at være både seriøse og velbegrundede, så resultatet afspejler virkeligheden.

 

Når du skriver det, er der så også med henblik på alle de kommentarer som lyder 'Jeg har ikke selv handlet der, men jeg har LÆST en masse dårligt om dem' og 'Jeg har ikke selv oplevet problemer med dem, men mine KAMMERATER har'

Det er useriøst og giver et forvrænget billede af serviceniveauet i den pågældende forretning. Flere kommentarer til specifikke onlineshops er direkte USANDE og det er useriøst at en handlende ikke har mulighed for at dementere sådanne indlæg.

 

 



Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 13:34
Okay der mangler ordet "de fleste" men slutresultatet er det samme, at man får et rimeligt retvisende billede af forretningen, og hvor du er fri for selv at søge efter informationerne, inden du svinger dankortet!

-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org



Skrevet af: Bulgarien
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 13:36

 

Trustpilot er  kun tre dage gammelt, men har allerede sat sit præg på det danske netlandskab.

Alle er enige om, at konceptet ikke blot er stærkt, men også en decideret nødvendighed.

Nethandel har brug for gennemskuelighed og konsekvens.

Vi ønsker at starte en bevægelse, hvor god kundeservice belønnes. Det kan alle slutte op om - handlende såvel som brugere. På Trustpilot står det enhver frit at give en bedømmelse, og i løbet af tre dage har vi fået tæt på 2000 nye bedømmelser. Som antallet af bedømmelser stiger, vil nøjagtigheden af Trustpilots anbefalinger også stige.

 

Samtidigt vil vi dog gerne gøre mere for at sikre kvaliteten af den enkelte bedømmelse, og sikre mod manipulation.

 

-          Som bruger får du mulighed for at vurdere virksomheden på flere parametre, såsom leveringstid og kundeservice, selvom vi beholder en samlet overordenet vurdering.

Detaljerede bedømmelser vægtes højere end ikke detaljerede bedømmelser. Har du allerede givet en bedømmelse, vil du kunne finde den under din profil og gøre den mere detaljeret.

-          Ved afgivelse af bedømmelse opfordrer vi kraftigt til at skrive en kort kommentar.  Hermed kan man som bruger læse hvad der rent faktisk var godt eller dårligt, og selv tage stilling til det. Bedømmelser med en kommentar vil tælle mere end bedømmelser uden. 

-          Som bruger vil du kunne vurdere om bedømmelserne du læser, er en hjælp for dig til at træffe en beslutning. Bedømmelser der vurderes positivt af mange brugere, vil tælle mere end andre bedømmelser. Vi forventer, at brugere vil vurdere detaljerede beretninger højere, end meget korte upræcise beretninger.

-          Som bruger vil du i gennemskuelighedens ånd, kunne se hvilke bedømmelser, andre brugere har afgivet.

-          Vi vil foretage stikprøvekontrol på om brugeren findes, og på om brugeren rent faktisk har gennemført en handel ved virksomheden. Trustpilot vil i disse tilfælde kontakte brugeren, der altid forbliver anonym overfor virksomheden, der bedømmes.

-          Vi vil registrere en lang række tekniske specifikationer fra brugeren ved afgivelse af bedømmelse, og underkaste dem statistisk kontrol. Ved mistænkelig adfærd udtages bedømmelserne automatisk til stikprøvekontrol. Samme statistiske stikprøvekontrol gør sig gældende ved brugernes vurderinger af bedømmelsers hjælpsomhed.

-          På sigt vil vi indføre SMS validering ved oprettelse af en bruger.  Det betyder, at man udover at angive sin e-mail adresse skal oplyse sit mobiltelefonnummer. Herefter udsender vi en SMS med en kode, som man skal indtaste. Dette gør det meget sværere, for den samme person at oprette flere brugere. Eksisterende brugere der har givet en bedømmelse, vil også på sigt blive SMS valideret.

-          Som bruger vil du selv kunne vælge, hvor mange bedømmelser der skal til, før farvemarkøren slår ud og Trustpilot giver en advarsel eller anbefaling.

 

Vi er sikre på, at disse initiativer vil forbedre kvaliteten af Trustpilot, og dermed gøre sitet til et bedre værktøj for dig.

 

Har du kontruktiv kritik, kommer vi den altid gerne i møde. Alle har en mening om Trustpilot, og mange deler den med os: 

 

http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=18027 - http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=18027

 

Det, ønsker vi at folk bliver ved med. Giv din mening, fortæl os hvad du synes om os. Vi lytter og prøver hele tiden at forbedre sitet. Trustpilots ideelle mål er at blive nummer et på vores eget website.

 

Afslutningsvis vil vi gerne opfordre dig til at give en bedømmelse, hver gang du handler på nettet. Trustpilot er rigtigt nok også baseret på bidrag fra pressen, myndighederne og ankenævnene, men bidragene fra brugerne er og bliver vores vigtigste fundament.

 Med venlig hilsen

 Peter H. Mühlmann

Managing Director

http://www.trustpilot.com/ - www.trustpilot.dk

 Email: mailto:atj@trustpilot.com - pm@trustpilot.dk

 

Trustpilot ApS

Malmmosevej 23

2840 Holte

Denmark



-------------
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org - http://www.beoworld.org



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 30-August-2007 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Mister Sinister Mister Sinister skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Iøvrigt virker bemærkningerne på Trustpilot.dk   heldigvis  til at være både seriøse og velbegrundede, så resultatet afspejler virkeligheden.

 

Når du skriver det, er der så også med henblik på alle de kommentarer som lyder 'Jeg har ikke selv handlet der, men jeg har LÆST en masse dårligt om dem' og 'Jeg har ikke selv oplevet problemer med dem, men mine KAMMERATER har'

Det er useriøst og giver et forvrænget billede af serviceniveauet i den pågældende forretning. Flere kommentarer til specifikke onlineshops er direkte USANDE og det er useriøst at en handlende ikke har mulighed for at dementere sådanne indlæg.

Det er netop det der er det farlige i sådan et system som trustpilot. Men det er ikke anderledes end så mange andre steder. Alle steder hvor man kan kommentere, der er faren for, at nogen har noget at sige om noget, som de ikke har det fjerneste begreb om. Selv på et forum som dette her

Jeg bryder mig heller ikke om det. Faktisk er jeg stor modstander af tredjehånds beretninger. Og jeg mener man bør/skal moderer disse med meget hård hånd. Desværre er de oftest i sådan en mængde, at der ikke er tid til det. Og det resultere i et helhedsindtryk der med er med til at give et useriøst omdømme, med rette.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: johs_j
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 09:38
Jeg har lige haft en lignende sag med FONA. Jeg købte HD-videooptager + en forsikring med X-TRA dækning. Det er en forsikring, der som giver fuld dækning i forbindelse med totalskade, uden nedskrivning af forsikringsbeløbet. Alligevel har Fona nægtet at give mig et nyt apparat til mere end det halve af beløbet med den grund at mit gamle apparat ikke er mere værd. At forsikringen er uden nedskrivning, siger de at der er uden betydning.
Læs mere på: fona.johsjakobsen.dk


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 11:53

forsikringen siger også at den skal erstatte noget tilsvarende, så hvis fona finder et tilsvarende produkt til en mindre pris så er der ikke afskrevet noget fra produktet.



Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af johs_j johs_j skrev:

Alligevel har Fona nægtet at give mig et nyt apparat til mere end det halve af beløbet

Du har krav på et nyt apparat, der kan MINDST det samme som det gamle - prisen er underordnet.

Kan det fås billigere, så vinder butikken. Kan det kun fås dyrere, så vinder du. Det er ikke prisen, der ikke nedskrives, det er funktionaliteten.

Så hvis dit apparat har en speciel feature, som kun et nyt apparat til det dobbelte også har, så skal forretningen erstatte det med det dyrere apparat.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: johs_j
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 15:43
>Sigida
Fona har ikke villet give mig et tilsvarende produkt. Det apparat som jeg fik tilbudt var ikke stort bedre end en VHS optager.

>HeartWare
Du har ret i det med funktionaliteten; men der står på forsikringen at prisen ikke kan overstige købsprisen.

Johannes


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 16:24
Okay - så har de taget specifikt forbehold for den situation... Men hvis de ikke kan skaffe et andet apparat med tilsvarende funktioner, så vil jeg mene, at du har krav på den fulde købspris i kontanter...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 19:14
jeg ved man finder gode måder i at få en så stor erstatning til kunden, for det er forsikringsselskabet der bestemmer prisen og ikk fona.. f.eks. en bærbar som har firewire kan vi altid få højt op i pris fordi det er kun de gode modeller der har, eller hvis man finder en anden speciel ting ved produktet.. så du skal regne med fona vil sørge for at du får den højeste pris, sådan er det  íhvertfald i vores forretning..



Print side | Luk vindue