Print side | Luk vindue

DVI out -> Plasma... HJÆLP

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=2345
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 16:37


Emne: DVI out -> Plasma... HJÆLP
Skrevet af: claus64
Emne: DVI out -> Plasma... HJÆLP
Skrevet den: 22-Oktober-2004 kl. 11:14

Hej drenge og piger i recorder-land.

Skal lige høre om der er nogle her der har en løsning til følgende problem.

Har en Medion PC (ja ja firmaet betalte :D  ) med et GeForce FX5500 grafikkort med VGA, SVIDEO og DVI udgange.

VGA og SVIDEO kører fint men DVI? NO WAY. Jeg har prøvet at afinstallere driveren og installere igen. Genstartet med kun DVI sat til, med DVI og VGA sat til etc etc. Når jeg går ind i Egenskaber for skærm, Display og Avanceret, finder grafikkortet kun skærm 2 (som står til at være mit TV, selvom der ikke er sat stik til SVIDEO udgangen) samt min analog VGA skærm.

Har intet sted fundet noget der bare antyder at der skulle være DVI ud på mit kort (selvom det fysisk er der)

Kan jeg være så uheldig at det er en "dummy" port der sidder på mit grafikkort og at Medion har sparet 0,05 USD pr. kort for at få dem med DVI udgangen deaktiveret?Håber på lidt hjælp :)

BTW, prøvede at sætte min analoge VGA fra min PC til min plasma i stedet, bare for at prøve et eller andet. Det er godt nok et vildt billed man får i modsætning til SVIDEO/RGB ud fra grafikkortet :D

 




Svar:
Skrevet af: Anders Bj
Skrevet den: 31-Oktober-2004 kl. 10:31

Sikre dig at du bruger et dvi-d eller dvi-i kabel. Hvis din skærm er med 853x480 adresserbare pixel, skal du sætte opløsningen på computeren til 640x480 eller 853x480 hvis man kan.

Hilsen Anders




Print side | Luk vindue