Print side | Luk vindue

TDC Kabel + Antenne

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27289
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 14:44


Emne: TDC Kabel + Antenne
Skrevet af: poul-r
Emne: TDC Kabel + Antenne
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 10:15

Kan man kombinere TDC-kabel med en stue antenne hvis man har en HD-recorder med digital tuner.

Jeg ville gerne modtage de digitale udsendelser via  antenne.

 

 

 




Svar:
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 10:22
Hvad vil du bruge antenne til, når du får DR1, DR2 og TV2 digitalt gennem TDC kabel? Du får jo gennem TDC kabel både en digital og en analog udgave af kanalerne men hvis du vil se/optage alle kanaler digitalt skal du som bekendt have en STB (Selector)
 


-------------


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 10:37

måske optage fra digitalt tv på recorderen

Det har jeg selv overvejet, men jeg har ikke set recorder med 2 antenne indgange som mit pioneer tv

Ønsker mig tit at kunne optage fra DR og TV2 i god kvalitet og i 16/9

Og selvfølgelig kan en selector sagtens smide et RGB ud til den, men hvis den nu bruges til at se TV på samtid med at man ønsker optage er en digi tuner i recorderen en god ide.

Hans



Skrevet af: BunnY
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 14:25
en dreambox 7025 kan du både have en dvbc og en dvbt tuner i

-------------



Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 15:09

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Hvad vil du bruge antenne til, når du får DR1, DR2 og TV2 digitalt gennem TDC kabel? Du får jo gennem TDC kabel både en digital og en analog udgave af kanalerne men hvis du vil se/optage alle kanaler digitalt skal du som bekendt have en STB (Selector)
 

Med en antenne skulle jeg kunne få program titel med over på harddisken. Det kan jeg ikke med selector. Eller er det noget jeg har misforstået.

 



Skrevet af: OleA
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 16:01


 
[/QUOTE]

Med en antenne skulle jeg kunne få program titel med over på harddisken. Det kan jeg ikke med selector. Eller er det noget jeg har misforstået.

 [/QUOTE]


Det kommer vist lidt an på hvilken optager du bruger. Jeg får da som regel titlen med over på min optager selvom jeg optager via selector.





-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 16:16

Er der kun et antennestik på en recorder med analog/digital tuner? Så skal jeg også finde en løsning når jeg køber en. Har Selector, men også en stueantenne for digital TV. Hvordan løses det?

Leif



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 18:58

 

 Du kan bruge Recorderen til DR og TV2 Digitalt, og resten af programmerne kan du få fra Selector.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

måske optage fra digitalt tv på recorderen

Det har jeg selv overvejet, men jeg har ikke set recorder med 2 antenne indgange som mit pioneer tv

Ønsker mig tit at kunne optage fra DR og TV2 i god kvalitet og i 16/9

Og selvfølgelig kan en selector sagtens smide et RGB ud til den, men hvis den nu bruges til at se TV på samtid med at man ønsker optage er en digi tuner i recorderen en god ide.

Hans



Jeg har TDC kabeltv, med analog signal, og mit Samsung kan ikke finde nogle digitale signaler???


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 20:50

 [/QUOTE]

Jeg har TDC kabeltv, med analog signal, og mit Samsung kan ikke finde nogle digitale signaler???
[/QUOTE]

 Nej det er klart, dit TV og TDC kabel bruger ikke samme standard, TDC bruger DVB-C dit TV anvender DTT. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Du kan bruge Recorderen til DR og TV2 Digitalt, og resten af programmerne kan du få fra Selector.

Men så kan den analoge tuner i recorder slet ikke bruges? Eller kan man slå sammen begge antennesignaler?

Leif



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 21:53

 

 Nej, så har du ikke noget at bruge den Analoge tuner til, jeg bruger den aldrig når der optages, det sker altid via Selector, eller på min DTT PVR.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-August-2007 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Men så kan den analoge tuner i recorder slet ikke bruges? Eller kan man slå sammen begge antennesignaler?

Prøv at læse http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=827 - denne artikel , der er mulighed, evt. tabes der enkelte TDC-kabel kanaler afhængig af hvor i landet du bor.

Samme emne/artikel har været diskuteret flere gange i forum, prøv at søg.

Mvh JørgenT



Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 14:30

Læser at HXD870 har to antenneindgange, så på den kan man bruge både analog og digital tuner.

Leif



Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Læser at HXD870 har to antenneindgange, så på den kan man bruge både analog og digital tuner.

Leif

I følge manualen skal tv-ud fra den digitale tuner forbindes med signal-ind på den analoge tuner.

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af poul-r poul-r skrev:

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Læser at HXD870 har to antenneindgange, så på den kan man bruge både analog og digital tuner.

I følge manualen skal tv-ud fra den digitale tuner forbindes med signal-ind på den analoge tuner.

 Det er vist kun nødvendigt når begge signaler er fra samme antenne.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 17:51

Jeg har to antenner, en fra TDC der går via Selector og en lille digital antenne. Men hvad jeg forstår skal det virke at bruge begge?

Leif



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2007 kl. 18:03

 

 Analogt signal fra TDC til Analog tilslutning på antenne ind, og fra den anden antenne til Digital antenne ind.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Analogt signal fra TDC til Analog tilslutning på antenne ind, og fra den anden antenne til Digital antenne ind.

Hvis jeg har forstået dig ret, skal man efterfølgende se de digitale kanaler via hardisk recorderen.

Kan der blive problemer med kanalsammenfald når man benytter begge tunere?

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-August-2007 kl. 18:19

 

 Da der er 2 Tunere 1 Analog og 1 Digital, samt seperat tilslutning af antenne til hver Tuner, så er der ikke problemer med det. Havde der kun været 1 antenne tilslutning, ville det være mere vanskeligt, så skulle der bruges spærrefilter m.v.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 05-September-2007 kl. 12:40

Tak for hjælpen.

Jeg har nu anskaffet en sony hdd med både analog og digital tuner samt en stueantenne.

Det kører meget fint med tdc-pakken på den analoge tuner og stueantennen på den digitale tuner.

 



Skrevet af: Jakes_dk
Skrevet den: 11-September-2007 kl. 10:18
Jeg har nogenlunde samme problem som poul-r. Jeg har analog signal fra TDC og jeg har en digital modtager i stuen.
Jeg har et Samsung R86, som kun har én tuner-indgang. Hvis jeg blot sætter et T-stykke til at samle de 2 signaler får jeg ingen af dem igennem. hvordan løser jeg den?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 11-September-2007 kl. 11:35

Her er for en gangs skyld noget som ikke kan løses. Brug noget hjemmestrikket (læs billigt) og skift Manuelt. Glem alt om en fast løsning på det her, det er plat umuligt undertrykke den kanal som TDC sender på.     Når der kun er én antenneindgang.  Programmerede optagelser bliver også problematisk, om det her er troværdigt? Næppe, men prøv blot spørge folkene i KALUNDBORG og Skive (-senderne).

 



-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: MrFranke
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 15:41
Jeg har netop forsøgt med et filter, her er ingen resultat. Der er stadig nogle af mine kanaler der ikke virker. Hvis jeg tilslutter digitalantenne og kabel, så virker TV3+, DR2 og Discovery ikke (meget sne). Jeg ved ikke om det er min aktive antenne fra Digitaly der er problemet, filteret gør i hvertfald ikke nogen forskel! Træls for at bruge et godt jysk udtryk! 



Print side | Luk vindue