Print side | Luk vindue

Lodret streg på min plasma skærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30017
Udskrevet den: 01-Juni-2024 kl. 21:16


Emne: Lodret streg på min plasma skærm
Skrevet af: Puma
Emne: Lodret streg på min plasma skærm
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 19:15

Jeg var ellers lige så tilfreds med min fladskærm TH-37PX70 men ak og ved !

Nu er der pludselig opstået en lodret tynd streg som alt efter baggrundsbilledet har en grøn / rød farve. Det ser nærmest ud som om en hel kolonne af pixel er gået død.

Jeg har testet på alle AV indgange incl. DVD stregen den er bare altid. Jeg vil gerne vide om der er andre som har oplevet samme problem, samt evt. løsning på problemet 




Svar:
Skrevet af: Puma
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 12:00

Hej Drenge

Kan det virkelig passe, at der ikke er en af de mange kloge hoveder inde i dette forrum, som kan give et bud på ovenstående problem ?



Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 12:03

Hej Puma , din skærm er defekt og skal sendes til rep , desværre

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: 4ever
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 12:06
Så er det måske rigtigt, at fejlprocenten på Panasonic er rigelig høj....?
Jeg har hørt en forhandler sige sådant, men kunne dengang ikke rigtig tage ham alvorligt,  måske havde han alligevel ret, når man ser rækken af fejl folk skriver om herinde... 


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 12:13

Fejlprocenten er nok ikke højere end fra andre producenter , hvis nogle stykker her inde fra recordere har en defekt skærm skriver de selvfølgelig om det , dette gælder skærme fra alle producenter , men så fylder det jo meget når man læser de forskellige tråde , hvis bare et par procent har noget der er defekt...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 28-Oktober-2007 kl. 10:27

Hej Hopgreve

Jeg tror desværre du har ret  det er sgu gået helt i panik, idet der nu er opstået endnu en lodret streg ca 10 cm fra den anden, nu er der med andre ord 2 kolonner med døde pixel.........

Jeg har gennem årene haft et utal af Panasonic produkter, men PX70 er første gang jeg har haft problemer, man kunne måske fristes til at tro de ellers så kvalitetsbevidste japanere har haft lidt for travlt med at få dette produkt på markedet



Skrevet af: Moszad
Skrevet den: 28-Oktober-2007 kl. 12:03

Lige inden du sender kassen afsted kunne du prøve at checke følgende:

1. Har du nogen som helst andre mindre apparater siddende bag på skærmen, flyt/fjern dem evt.

2. Prøv med en komplet strømafbrydelse, og tænd igen.

En af disse to ting fjerne precist samme problem hos en makker, han havde en antenne forstærker/splitter siddende bag på tv'et, som han ifbm. en flytning fjernede og havde dermed også strømmen af.

Væk var hans stribe.

 



Skrevet af: Puma
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 18:13

Hej

Så fik jeg sendt min TH-37PX70 til reparation hos den frygtede Powermill nu bliver det spændende og hvor mange uger der går inden de får fundet en løsning på problemet......

Jeg frygter selvfølgelig at ende i samme situation som jeg har læst i dette forum andre har oplevet.  Nemlig at det går meget lang tid inden de få foretage denne reparation samt i værste fald at det kommer tilbage med samme fejl....



Skrevet af: Benitez
Skrevet den: 02-November-2007 kl. 21:19
har en kammerat der også har en Pana og oplevede nøjagtigt det samme. En lodret streg med et grønlig skær, og 2 dage efter kom der en streg mere. Skærmen er nu sendt til rep. Så lyder som noget lign. du har været ude for?

-------------
Benitez


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 08-November-2007 kl. 15:57

Hej

Så fik jeg rykket Powermill første gang vedr. reparation af min fladskærm (TH37-PX70) de siger at selve plasmapanellet er gået død, hvorfor de har aftalt med Panasonic et selve panelet skal udskiftes, dette er bestilt i Tyskland og forventes af blive leveret om en lille uge tid.

På bagrund af ovenstående er jeg blevet lidt nervøs, udskiftning af en  så stor del af en fladskærm som kun er 1/2 år gammel. Det kan vel tyde på jeg har fået "mandags" model, hvilket måske igen betyder store reparationer i fremtiden.

Jeg har læst på forbrugerstyrelsens hjemmeside at jeg kan forlange den defekte vare ombyttet til et nyt.....såfremt løbet er sket inden for 6 måneder. Er der nogen af jer der har erfaring med hvor let det er at overbevise leverandøren om en ombytning ?

PS: Jeg har købt min fladskærm hos KT Radio i Odense

 



Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 08-November-2007 kl. 16:12

Seriøst...stop med at hyl og slå koldt vand i blodet... Du snakker om ombytning og forbrugerstyrelsen efter 1 rep...

Det er sådan nogle typer, som ødelægger det for alle andre, fordi de farer op og stor alarm over ingenting.

Panasonic går ikke mere i stykker end andre mærker.. Det er 100% sikkert. Faktisk går de mindre i stykker end andre mærker.

Fordi tv`et går i stykker en gang er det ikke = det er en mandags model.



Skrevet af: Puma
Skrevet den: 08-November-2007 kl. 16:24

Hej Guvernator

Jeg ikke enig med din meget kraftige udmelding....Jeg har gennem årene haft mange Panasonic produkter og har stadig mange i hjemmet, forbi de altid har levet op til mine forventninger.

Jeg har bare aldrig oplevet noget tilsvarende med et Panasonic produkt derfor min nervøsitet.....Man skal efter min vurdering sammenligne ovenstående raparation med udskiftning af billedrøret på et CRT fjernsyn, hvlket må siges af være en noget omfattede reparation. 

 



Skrevet af: beauville
Skrevet den: 08-November-2007 kl. 16:28
Jeg synes nu også du skulle stikke piben ind.

Du har været uheldig med et enkelt produkt, og nu bliver den lavet under garanti, ergo systemet har i dette tilfælde virket..


-------------
/Christian



'I stick my neck out for nobody'


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 08-November-2007 kl. 16:49

Nu bliver det sagt på en meget udiplomatisk måde tidligere i tråden.

Jeg tror ikke du endnu skal bekymre dig om en mandags model, hvis det var en sådan ville jeg da umiddelbart tro at det havde manifesteret sig i flere fejl end den enkle, at der er andre der har oplevet et lignende problem er vel blot et udtryk for at Panasonic, ligesom alle andre producenter, ind imellem løber ind i en fejlproduktion af nogen af deres komponenter, om det er en stor eller en lille komponent der fejler, er vel for så vidt ligemeget, som jeg ser det, skal man være usandsynligt uheldig for at løbe i et produkt med flere defekte komponenter.

Så koldt vand i blodet, du skal nok få dit tv tilbage i fin stil, det er jeg sikker på

Derudover, så vil jeg næsten garantere at sælger og leverandør, vil kæmpe med næb og kløer for at undgå at ophæve købet, og det er de i deres gode ret til, der står nemlig OGSÅ i købeloven at sælger har ret til at forsøge at udbedre fejlen "indenfor rimelig tid" hvadend det så indebærer... det er lidt en vurderingssag

Mvh Ole



Skrevet af: Puma
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 17:25

Hej

På trods af frygten for endnu et verbalt udbrud fra ovenstående...,.skal jeg blot sige der ikke er sket noget i denne uge med hensyn til reparation af min fladskærm den står åbenbart stadig over hos Powermill i Køge og samler støv, mens de venter på reservedele.

Jeg må desværre konstatere at powermilll / panasonic ikke lever op til det jeg vil betrage som effektiv afhjælpning af kundereklamationer, hvilket bla. omfatter løbende information til kunden om status på afhjælpningen.

Man kan kun glæde sig over at Powermill / Panasonic ikke har ansvaret for at holde min bil kørende.....for vi kan nærmest foretage en total opbygning af en nyere personbil som forsikringsselskabet af en eller anden årsag ønsker genopbygget istedet for en udbetaling til ejeren, på den samme tid som powermill har haft min fladskærm i deres varetægt.

Noget tyder på, at Panasonic ikke som producent fortager årlig evalueringer af deres leverandører af reparationer, hvilket er helt alm, inden for en række andre brancher....med det formål. at skabe størst mulig kundetilfredshed og loyalitet over for det pågældende produkt 

Som en klog gammel kvalitetsguru en gang har udtalt...

"Det er i forbindelse med håndtering af reklamationer man får klarhed over leverandørens sande formåen"



Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 21:28
Slap dog af? Er det første gang du står med et defekt produkt eller hvad? Min px70 42" virker upåklageligt, og deres px70-serie har fået MEGEN ros herinde! Husk det!
At du så er uheldig at få et dårligt panel, det er da ikke panasonics skyld- du har nok også selv nosset i det før

Og mht reperation - det er da ikke panasonic der vælger værksted, det er afhængigt af hvem sælgeren outsourcer sit værksted til.. Det er jo ikke første gang der er problemer med powermill, det kunne jo være at det netop er dit reservedels-panel der står og samler støv i køge


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 22:52

jeg sniiiger mig lige forbi tomater og andet kasteskydts - og går videre til næste tråd. 



Skrevet af: akerman
Skrevet den: 15-November-2007 kl. 09:03
Desværre er det sådan at mange af de store er begyndt at bruge andenrangs service-værksteder. IBM bruger servicegruppen (crap) og Panasonics forhandlere bruger powermill (crap).

Det må jo hænge sammen med priserne - og igen grunden til at vi kan få skærmene billigt. Hvis det skal ændres bliver vi nødt til at lade være med at købe panasonic næste gang - men jeg tvivler på det kommer til at ske, når man har haft sit tv i 5 år glemmer man jo lidt hvor ringe servicen egentlig var dengang man brugte det.


Skrevet af: jimmil
Skrevet den: 15-November-2007 kl. 18:53
Hvorfor Fanden brokker folk sig over service værkstedet, har i ikke fattet at der er bestilt en reservedel til mandens app. så kan Powermill vel ikke gøre mere  før den er kommet hjem.


Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 15-November-2007 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af jimmil jimmil skrev:

Hvorfor Fanden brokker folk sig over service værkstedet, har i ikke fattet at der er bestilt en reservedel til mandens app. så kan Powermill vel ikke gøre mere før den er kommet hjem.


Hvad er det du ikke selv har fattet af at powermill ikke lige er de hurtigste knallerter på havnen?

...

Og akerman - jeg får nu mit repareret hos elgigantens serviceværksted hvis der da går noget galt (da jeg købte det ved deres netbutik, og ja, det bliver endda afhentet) - sidst jeg havde noget inde ved dem gik der kun 10 dage :)


Skrevet af: Cenobite
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 07:41
Jeg ved godt det er frusterende når ens kære plasmaskærm til mange penge går i stykker. Men, det gør ikke at du står forrest i køen når apparatet kommer ind på værkstedet, det følger flowet ligesom alle de andre produkter der står og venter.
At skyde skylden på powermill, eller hvilket som heslt andet værksted for den sags skyld, fordi en bestilt reservedel ikke er kommet endnu, er temmelig unfair. Når delen er bestilt er der intet at gøre indtil leverandøren nosser sig sammen og sender det. Og det varierer meget mellem de forskellige leverandører. Tro mig, jeg sidder selv på værksted, og har gentagende gange siddet med en sur kunde i telefonen som nægter at forstå jeg ikke kan speed'e leveringstiden op.

Så du må væbne dig med lidt tålmodig, for som de andre også siger, skal du nok få dit apparat igen.


Skrevet af: jimmil
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 07:44

Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Oprindeligt skrevet af jimmil jimmil skrev:

Hvorfor Fanden brokker folk sig over service værkstedet, har i ikke fattet at der er bestilt en reservedel til mandens app. så kan Powermill vel ikke gøre mere før den er kommet hjem.


Hvad er det du ikke selv har fattet af at powermill ikke lige er de hurtigste knallerter på havnen?

...

Og akerman - jeg får nu mit repareret hos elgigantens serviceværksted hvis der da går noget galt (da jeg købte det ved deres netbutik, og ja, det bliver endda afhentet) - sidst jeg havde noget inde ved dem gik der kun 10 dage :)

 

Så du siger altså at Powermill er lang tid om deres reperationer, men samtidlig at Elgigantens service værksted er hurtige til det. Nu er det jo sådan at det er Powermill der reparerer for Elgiganten  så hvor er det lige du vil hen med det?  Iøvrigt er Panasonic typisk et sted imellem 3uger og 2 måneder om at levere deres plasma paneler, så jeg mener på ingen måde det kan være Powermills skyld.



Skrevet af: akerman
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Cenobite Cenobite skrev:

Tro mig, jeg sidder selv på værksted, og har gentagende gange siddet med en sur kunde i telefonen som nægter at forstå jeg ikke kan speed'e leveringstiden op.


Så kan man jo rykke leverandøren - eller finde en anden. Derudover så kan man også sørge for at informere kunden hele tiden - så går det ofte lettere. Jeg vil simpelthen ikke tro på, at det ikke skulle være muligt at lave et velfungerende serviceværksted i dagens danmark, hvis man fik alle midler stillet til rådighed.

jimmi: Du sq vel ikke arbejde ved powermill? :)


Skrevet af: jimmil
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 09:00
Man kan jo ikke finde en anden leverandør når det er Panasonic der betaler for reperationen, så vil de jo ikke gå med til at man får reservedelene fra andre end dem selv.   og jeg arbejder ikke i Powermill Køge men i en anden del af koncernen


Skrevet af: Cenobite
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af akerman akerman skrev:


Så kan man jo rykke leverandøren - eller finde en anden.


Som jimmi siger, så nej, man kan ikke bare lige finde en anden leverandør. Producenten skal jo betale for reparationen, så de bestemmer hvor resevedelene skal leveres fra. Det er jo ikke værkstedet der skal betale for en garanti reparation.
Og der bliver skam også rykket ved leverandøren, men først når leveringsfristen er overskredet, og det er igen forskelligt. Nogle har kort leveringsfrist, hvorefter man kan søge RMA. Men igen hvis man søger RMA, så er det ikke værkstedet der hæfter for nyt apparat til kunden, men producenten, dvs de skal godkende en RMA først.

Oprindeligt skrevet af akerman akerman skrev:


Derudover så kan man også sørge for at informere kunden hele tiden - så går det ofte lettere.


Der står intet i vejen for at kunden altid kan ringe og spørge til status. Men jo jeg kan godt se hvad du mener, og det er da også den idielle løsning, men hvis man skulle ringe rundt og informere kunder om, at deres apparat -stadig- venter resdel (eller hvad status omend måtte være) så ville det tage så meget tid, at jeg er sikker på du som kunde, er bedre tjent med at vi bruger tiden på rent faktisk at løse problemerne.
Der findes også værksteder hvor butikkerne/kunder kan logge ind på en hjemmeside og se hvad status er.
Og på trods af det, er der stadig nogle som ikke er tilfredse. Folk forventer alverden fordi de har købt et produkt til 10.000 kroner eller mindre. Hvis de havde betalt 50.000+ kan jeg forstå der er højere forventninger, men til den pris de har betalt, får de altså ikke en kongetrone og en pude med sølvbånd.


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 12:22
Jeg får mit PX70 tilbage fra Powermill Køge i dag (burde jeg i hvert fald:)), og selvom jeg jo ikke ved endnu om de faktisk har udbedret fejlen (de har skiftet mainboard, så de har vel ment, noget var galt...), så er jeg positivt overrasket over reparationstiden. Mit TV blev afhentet i slutningen af oktober (mener det var den 29.), sagen oprettet den 30., reservedel bestilt hjem og repareret, afsluttet den 9. november. At de så ikke kontakter mig når det er færdigt om fredagen, hvilket gør at jeg først kan ringe til dem og høre ad mandagen efter, og så få mit TV tilbage her i dag, det er lidt surt. Havde de kontaktet mig fredag, kunne de måske have leveret det mandag? (Jeg havde ikke selv mulighed for at modtage det onsdag som de ellers tilbød). Men.. hvis fejlen er rettet når jeg får det igen, så er jeg meget tilfreds med deres service.


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 20:18

Jeg må sige jeg er noget forundret over mange af ovenstående indlæg, man skulle næsten tro denne dialog fandt sted mellem mig og en flok stor aktionærer i Panasonic ...

Man skal jo altid huske at en fejlprocent på 20 % efter 20/80 reglen giver 80 % tilfredse kunder, hvorfor et udsagn om jeg er meget tilfreds med mit TH-42PX70 helt sikket kan være korrekt.

Jeg vil lige tillade mig at slå fast, at ansvaret for produktet og den påvirkning dette må have af miljøet / forbrugeren er i henhold til international produktsansvars lovgivning altid producentens, herunder hører også ansvaret for fastlæggelse af retningslinier for reparation af produktet, idet producenten også har produktansvaret på et produkt efter en reparation.

Ovenstående ansvar er i den sidste ende også årsagen til det faktum, at Panasonic i dette tilfælde har forhåndsgodkendt repationen samt indvilliget i, at betale for reparationen hvilket de nok ikke vil have gjort, såfremt det var dem uvedkommende.

Panasonic har altså magten til at fortælle powermill, at der skal strammes op såfremt de mange udsagn om utilfredstillende service er korrekte...

Men desværre oplever vi danskere efter min mening alt for ofte, at vores begrænsede befolkningstal skaber dårligere garanti betingelse end i de store europæiske lande...hvilket man kan læse i Panasonic garanti betingelse.

Ovenstående er måske også en del af årsagen til en del af de store producenter af elektroniske produkter i mange tilfælde ikke til fulde understøtter det danske sprog i såvel menustruktur / betjeningsvejledninger. 

Vi må desværre konstatere at Panasonic på trods af deres generelle høje kvalitet på deres produkter er en blandt mange producenter, som ikke til fulde har valgt at understøtte det danske marked på alle ovenstående områder. Denne påstand kan du meget simplet eftervise med en brevvægt......

Resultatet at ovenstående test vil vise at vægten på den dansk betjeningsvejledning udgør vel ca. 30 % af vægten på den engelsk sproget betjeningsvejledning, men prisen er desværre ikke tilsvarende reduceret på det danske marked, hvilket bekræftes af den store debat i dette forum vedrørende indkøb af fladskærme fra især tyske internet forretninger ha ha

 



Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af jimmil jimmil skrev:


Så du siger altså at Powermill er lang tid om deres reperationer, men samtidlig at Elgigantens service værksted er hurtige til det. Nu er det jo sådan at det er Powermill der reparerer for Elgiganten så hvor er det lige du vil hen med det? Iøvrigt er Panasonic typisk et sted imellem 3uger og 2 måneder om at levere deres plasma paneler, så jeg mener på ingen måde det kan være Powermills skyld.



Undskyld oh store orakel, men nu er det så sådan at jeg tilfældigvis ligger inde med en kvittering fra Strax Service i Tåstrup (nu InfoCare), der viser at mit produkt er repareret der - så ja, jeg vil faktisk derhen med det at det gik fantastisk hurtigt, og at det ikke er powermill. Så stop nu med at spille så popsmart og skrive en masse om noget du åbenbart ikke ved noget om, bare fordi Powermill er dine homeboys..


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 17-November-2007 kl. 10:05
Så fik jeg sat mit TV til igen.

1) Retention problemet er der stadig. Ser umiddelbart ud til at være præcis det samme.

2) Alle billeder er hævet ca. 3 centimeter fra bunden - dvs., der er sort på alle TV-kanaler, AV-kanaler etc. i de nederste 3 cm af skærmen.

Ja... mit gode indtryk af Powermill blev gjort til skamme. De er måske (nogle gange) hurtige nok, men de har så ikke fixet problemet, til gengæld har de skabt et nyt. Flot flot.

Hvad er reglerne nu - kan jeg kræve et nyt TV da de har haft det til rep een gang, eller må de reparere på det igen?



Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 17-November-2007 kl. 10:20
Jeg vil nok sige at du godt kan regne med en del retention de første 200 timer, f.eks. havde jeg også i starten retention efter scoretavlen når der var landskamp   

Men den der med de 3 cm, den ved jeg ikke helt med - men så vidt jeg ved, så kan man først kræve nyt produkt når det har haft den samme defekt tre gange?


Skrevet af: jimmil
Skrevet den: 17-November-2007 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Oprindeligt skrevet af jimmil jimmil skrev:


Så du siger altså at Powermill er lang tid om deres reperationer, men samtidlig at Elgigantens service værksted er hurtige til det. Nu er det jo sådan at det er Powermill der reparerer for Elgiganten så hvor er det lige du vil hen med det? Iøvrigt er Panasonic typisk et sted imellem 3uger og 2 måneder om at levere deres plasma paneler, så jeg mener på ingen måde det kan være Powermills skyld.



Undskyld oh store orakel, men nu er det så sådan at jeg tilfældigvis ligger inde med en kvittering fra Strax Service i Tåstrup (nu InfoCare), der viser at mit produkt er repareret der - så ja, jeg vil faktisk derhen med det at det gik fantastisk hurtigt, og at det ikke er powermill. Så stop nu med at spille så popsmart og skrive en masse om noget du åbenbart ikke ved noget om, bare fordi Powermill er dine homeboys..

Du kunne jo prøve at google "fusion powermill infocare" og se hvad du får frem. Jeg skriver hermed Popsmart på visitkortet

 



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 17-November-2007 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Jeg vil nok sige at du godt kan regne med en del
retention de første 200 timer, f.eks. havde jeg også i starten retention efter
scoretavlen når der var landskamp   

Men den der med de 3 cm, den ved jeg ikke helt med - men så vidt jeg ved,
så kan man først kræve nyt produkt når det har haft den samme defekt tre
gange?


Mit TV har kørt i langt over 200 timer, er købt i august... og Panasonic siger,
der er fejl i TV'et, og Powermill konstaterer en fejl og skifter mainboard -
det må vel betyde at de er enige i, at der er noget galt. Og så leverer de et
TV tilbage med flere fejl end da jeg afleverede det....


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-November-2007 kl. 22:28
er der nogen pixels i de nederste 3 cm eller har de rent fysisk rykket panelet opad inde bagved glasfronten?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 18-November-2007 kl. 01:59
Der er sikkert pixels. Jeg er lidt ligelad, tv'et skal tilbage og fixes eller jeg
skal have et nyt :)


Skrevet af: jimmil
Skrevet den: 18-November-2007 kl. 07:00

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Der er sikkert pixels. Jeg er lidt ligelad, tv'et skal tilbage og fixes eller jeg
skal have et nyt :)

 

Er det 3 cm af billedet der mangler i bunden eller er det selve billedet der er rykket 3cm op?    hvis selve billedet er rykket op lyder det som et mainboard fejl. (evt en software update) hvis der mangler 3 cm i bunder er det  panalet der er def. eller evt en af sokklerne der skal renses



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 18-November-2007 kl. 10:25
Jimmil, de har lige skiftet mainboard, står der på reperationssedlen. Pointen var, at jeg skulle slippe af med retention. Den er der stadig, og jeg har så det problem. Der mangler 2-3 cm af billedet. Undertekster bliver fx. skåret.

Uanset hvad er det satme pinligt og dårligt af Powermill. Tester de slet ikke deres TV før de sender dem retur, selvom der står at de har testet det?!! Geez.... ringer til de amatører på mandag så snart jeg kan.


Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 19-November-2007 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af jimmil jimmil skrev:

Du kunne jo prøve at google "fusion powermill infocare" og se hvad du får frem. Jeg skriver hermed Popsmart på visitkortet




Hvis der var et land med dumme mennesker, så boede du der helt sikkert .. Jeg har jo nok ikke fået repareret to ting siden september i år, begge rep er sket i 2006 - så det gik hurtigt, det var ikke powermill, og se nu hvad dine ellers så professionelle homeboys har lavet denne gang - send et tv tilbage fra rep uden at teste det

Flot powermill, flot


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 19-November-2007 kl. 21:20
.. og de har tilføjet endnu en fejl til TV'et: På HDMI indgang 1, er der skygger fra TV'ets menu i billedet, når man bruger menuerne. Ved ikke hvordan det lige kan lade sig gøre. Det er der tilsyneladende ikke på component og andre indgange. Nå, men nu venter jeg på at Geco, Powermill og Panasonic DK finder en løsning. De burde jo give mig et nyt TV. Jeg har intet at udsætte på Geco og vil helst ikke have at noget skal gå ud over dem, så jeg håber de kan få Powermill eller Panasonic til at æde den.


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 10:05

Hej

Jeg skal lige fortælle på vegne af alle os Panasonic fans, at der fortsat ikke er sket en skid med min fladskærm de står stadig over hos Powermill og samler støv, mens de venter på der skal komme et nyt panel fra Tyskland som resevedel.......

Jeg  har rykket såvel Powermill som KT radio hos den sidste blev der udvist forståelse for problemet men de mente, at der fortsat, grundet den store forespørgsel på PX70, rent faktisk var problemer med at fremskaffe reservedele fra Panasonic side.

Jeg har givet dem ydeligere 2 uger til at få færdiggjort min fladskærm, da jeg i modsatte fald vi forlange købet ophævet med baggrund i købelovens §78 som fastlægger, at en raparation skal udføres indenfor en rimelig tidsfrist. 



Skrevet af: Benitez
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Jeg må sige jeg er noget forundret over mange af ovenstående indlæg, man skulle næsten tro denne dialog fandt sted mellem mig og en flok stor aktionærer i Panasonic ...

Man skal jo altid huske at en fejlprocent på 20 % efter 20/80 reglen giver 80 % tilfredse kunder, hvorfor et udsagn om jeg er meget tilfreds med mit TH-42PX70 helt sikket kan være korrekt.

Jeg vil lige tillade mig at slå fast, at ansvaret for produktet og den påvirkning dette må have af miljøet / forbrugeren er i henhold til international produktsansvars lovgivning altid producentens, herunder hører også ansvaret for fastlæggelse af retningslinier for reparation af produktet, idet producenten også har produktansvaret på et produkt efter en reparation.

Ovenstående ansvar er i den sidste ende også årsagen til det faktum, at Panasonic i dette tilfælde har forhåndsgodkendt repationen samt indvilliget i, at betale for reparationen hvilket de nok ikke vil have gjort, såfremt det var dem uvedkommende.

Panasonic har altså magten til at fortælle powermill, at der skal strammes op såfremt de mange udsagn om utilfredstillende service er korrekte...

Men desværre oplever vi danskere efter min mening alt for ofte, at vores begrænsede befolkningstal skaber dårligere garanti betingelse end i de store europæiske lande...hvilket man kan læse i Panasonic garanti betingelse.

Ovenstående er måske også en del af årsagen til en del af de store producenter af elektroniske produkter i mange tilfælde ikke til fulde understøtter det danske sprog i såvel menustruktur / betjeningsvejledninger. 

Vi må desværre konstatere at Panasonic på trods af deres generelle høje kvalitet på deres produkter er en blandt mange producenter, som ikke til fulde har valgt at understøtte det danske marked på alle ovenstående områder. Denne påstand kan du meget simplet eftervise med en brevvægt......

Resultatet at ovenstående test vil vise at vægten på den dansk betjeningsvejledning udgør vel ca. 30 % af vægten på den engelsk sproget betjeningsvejledning, men prisen er desværre ikke tilsvarende reduceret på det danske marked, hvilket bekræftes af den store debat i dette forum vedrørende indkøb af fladskærme fra især tyske internet forretninger ha ha

Læste lige lidt op på, hvad der ser sagt i tråden her, og må bakke lidt op her... Ja, hvor vover du, at ytre noget netgativt om Panasonic her på dette site heksejagten her er jo helt på højde med hvad Jørgen Leth i "det uperfekte menneske" blev udsat for.

Det kan godt være, at du og Jørgen Leth siger noget som vi andre godt ved, men som vi ikke kan tåle at skulle se i øjnene, nemlig at mænd generelt er styret af deres sexdrift og Panasonic kan lave fejl, men behøver i at sige det højt



-------------
Benitez


Skrevet af: Benitez
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 23:38

PS. vil lige tilføje til min kommentar, at dette blot bekræfter mig i, havd jeg altid har antaget. Dette site er i den grad overbefolket af Panasonic ejere der  åbenbart enten har aktier eller en stor del af deres identitet investeret i Panasonic.

At et indlæg fra en utilfreds kunde, kan medføre en opbakning og nærmest ny-religiøs opbakning til Panasonic undre mig totalt???

Det er nu engang mandens oplevelse af situationen, og måske med rette. Men at det i den grad skaber en hel bevægelse af sympati for Producenten er da helt hen i vejret efter min mening.

Henvisningen jeg laver ovenover til Jørgen Leth er jo ikke helt ved siden af, der er visse ting der ikke skal siges højt åbenbart, hvis man ikke vil have "den grå masse" på nakken



-------------
Benitez


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 13:10

Hej

Jeg har dagsdato på baggrund af ovenstående reklamationssag modtaget nedenstående mail.....Jeg har kun sige en ting i dyb respekt for KT Radio Odense.  Der findes åbenbart fortsat forhandlere på det danske marked der er deres ansvar bevidst !  

Jeg er bare lykkelig over, at have valgt KT Radio i Odense som min leverandør for 1/2 år siden. Istedet for et eller andet måske tvivlsomt internet firma som måske havde været nogle kroner billigere målt på udsalgsprisen.... Havde de tilbudt samme service efter 1/2 år ????

Svar mail fra KT Radio Odense:

Hej xxxxxxx

Det er dybt beklageligt med den reparationstid, der har været på din skærm!

Jeg vil derfor tilbyde dig den løsning du selv foretrækker:

Jeg skulle modtage 1 stk. Panasonic TH37PX70 omkring d. 1. december som vi

kan ombytte med.

Den anden løsning er, at du kan ombytte til en Pioneer 42" mod en merpris.

Jeg er åben overfor alle løsninger!!

Med venlig hilsen

KT-RADIO Odense A/S

 



Skrevet af: jhauerslev
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 18:00
.. Det må man bare tage hatten af for det der, det er kanon service fra KT Radio! God fornøjelse med din nye skærm (uanset hvilken det nu bliver )


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 21:40

Hej

Lige sidste nyt i sagen, nemlig svar fra direktøren for KT-Radio Odense. Nu må jeg bukke mig i støvet og udtale "Det er bare kanon service"

Mail fra KT-Radio:

Hej Lars

Tak for din mail, godt nok med et noget kedeligt emne.

Jeg har d.d. talt med Claus Mohr, som du har talt med tidligere. Der er

aftalt, at han hurtigst muligt afslutter sagen med dig på en

tilfredsstillende måde, således vi fortsat kan have dig som en tilfreds

kunde.

Såfremt sagen ikke løses tilfredsstillende hører jeg gerne fra dig igen.

Med venlig hilsen,

Peter Bøgholm

Expert KT-RADIO

 



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 22:09
Det er super flot af KT Radio,  men skræmmende af Powermill.  
Det lyder som en virkelig grim oplevelse, som kan være en ener, eller som kan være gentagende.
Vi som forbrugere har jo ingen indflydelse på hvem panasonic, eller andre, vælger at bruge som serviceværksteder. Så hvis vi vil have et produkt billigt, må man jo også forvente der er sparet et sted...
Og jeg synte IMO der er for ringe at de ikke får det skide panel hjem!! Så kan det godt være at de "bare" lige skulle have gjort noget andet, eller bestilt ved 3. part. Men det gør de jo IKKE.

Efter hvad jeg kan dømme udfra denne tråd, så har Powermill leveret røv ringe service i en sådan grad, at var det ikke fordi de sikkert var billige, så ville jeg ikke hyre dem.
Spørgsmålet er hvor mange der ville gå og vente så længe i min branche!? Det tror jeg ikke nogle vil tolererer!
Så derfor så skal vi selvfølgelig heller ikke finde os i det fra anden side.
Derfor er det dejligt at se at KT Radio yder den service, det er virklig flot, og siger vel meget mere om dem end Panasonic og powermill.

Med venlig hilsen, fra en iøvrigt meget glad Panasonic ejer - bare "skidtet" ikke går i stykker!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Puma
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:27

Hej

Jeg har læst alle indlægene i denne tråd en sidste gang, hvilket har fået mig til at uddrage følgende:

Tråden starter med en række ret markante udmeldinger fra en række medlemmer af dette forum som i klare vendinger fortæller mig at jeg blot skal stikke piben ind og acceptere at Panasonic ikke kan begå fejl, samt at evt. konsekvenser af disse er mit eget problem....

Denne tråd fik heldigvis en anden afslutning end den som de herre "brøleaber" gav udtryk for i starten af tråden

Moralen i denne tråd må efter mening være at havde jeg fulgt ovenstående råd havde jeg sandsynlig vis fortsat ikke haft nogen afklaring på min reparationssag og støvlaget på min fladskærm over hos powermill var blot blevet nogle millimeter tykkere



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:48
Mit TV er nu røget til reparation hos "Service Center Fyn", som jeg ikke kender noget til, efter Powermill havde fingre i mit TV og ikke udbedrede fejlen, men til gengæld tilførte det to nye . Jeg har nu været uden TV i lidt over en måned pga. det cirkus, og der går nok 2-3 uger før jeg får TV'et tilbage. Om fejelene så er rettede vil  tiden jo vise... Men nej, er ikke ret imponerede over Powermill mere.

Og Puma, nu ved jeg ikke hvor længe dit TV stod hos Powermill, men det lyder som om det er flere måneder?! Det ville jeg aldrig acceptere. Der ville jeg have krævet pengene tilbage efter 6-8 uger. Det må anses for mere end "rimelig tid". Ligesom jeg vil forlange en ombytning eller pengene tilbage hvis jeg ikke har et 100% tilfredsstillende TV om max 3 uger.


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 02:58
Har fulgt tråden med interesse. Lørdag aften skete det samme med mit Pana 42PV45 plasma, købt i Bilka 23. marts. En tynd, 2-3 pixel lodret streg, nøjagtig som beskrevet af Puma.
Nu gælder det om at få det afhentet af Bilka, det skal jo iflg. købelovens §78, stk. 4 ske fordi jeg ikke selv kan aflevere en plasmaskærm på min cykel Og det skal ske "uden udgift og væsentlig ulempe for køber"
Men jeg kan forstå, at panelet skal udskiftes?


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 12-December-2007 kl. 16:05

Hej OR

Jeg kan selvfølgelig ikke sige om dit panel skal udskiftes, men det skulle det i mit tilfælde hvilket svare til udskiftning af billederøret i et CRT fjensyn.

Du må bare bede en stille bøn til at Bilka har en anden service leverandør end Powermill, idet du kan komme til at vente rigtig længe på du får din fladskærm retur fra reparation.

PS: Vi kan altså nu se at Panasonic åbenbart har flere fejl på deres produkter....altså en stigende PPM ( part pr million ) altså produkter som forlader fabrikken med indbyggede fejl.... 



Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Jeg kan selvfølgelig ikke sige om dit panel skal udskiftes, men det skulle det i mit tilfælde hvilket svare til udskiftning af billederøret i et CRT fjensyn.



Streg nr. 2 er dukket op, 3 cm. fra den anden Gad vide hvorfor de fejl ser så ens ud. Nå, men det bliver ihvertfald ordnet.


Skrevet af: Degnbol
Skrevet den: 13-Januar-2008 kl. 20:55

Oprindeligt skrevet af 4ever 4ever skrev:

Så er det måske rigtigt, at fejlprocenten på Panasonic er rigelig høj....?
Jeg har hørt en forhandler sige sådant, men kunne dengang ikke rigtig tage ham alvorligt,  måske havde han alligevel ret, når man ser rækken af fejl folk skriver om herinde... 

Ifølge dette link er Panasonic ikke behæftet med flere fejl end andre mærker - tværtimod vel...?

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1187294.ece - http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1187294.ece



-------------
De bedste hilsener...

Mads Degnbol


Skrevet af: Psykopat-asiat
Skrevet den: 26-Maj-2008 kl. 22:38
Jeg har lige fået nøjagtig samme fejl på mit 42px70 idag . Puma hvad
blev løsningen på din reparation hos KT-radio ? Jeg har nemlig også købt
mit der...


Skrevet af: Puma
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 10:10

Hejsa

Efter 6 uger venten på reservedele hos Powermill fik jeg "pengene retur" hos KT-Radio og de leverede mig et Pioneer PDP-428XD i stedet mod betaling af prisforskellen

PS: I mit tilfælde var der tale om udskiftning af hele plasmapanelet pga.denne fejl med en lodret streg



Skrevet af: Psykopat-asiat
Skrevet den: 27-Maj-2008 kl. 13:17
Okay, det var også lang tid at vente men fint at du fik "pengene retur".
Jeg har lige været dernede, og det skal sendes ind. Ekspedienten sagde, at
han efterhånden havde oplevet 10 stk. med den fejl.

Så nu går der min. 3 uger før jeg ser mit fjernsyn igen, og nu ryger
kalibreringen sikkert, hvis der kommer et nyt panel i. Øv!


Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 31-Maj-2008 kl. 15:02
Mit 42" PX70fik også dette problem.  Men det forsvandt igen efter en flytning.
Og nu er det så kommet igen.

Mit skal også sendes ind.


-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: Seahawk^
Skrevet den: 01-Juni-2008 kl. 19:55
Er også så heldig, at der her i weekenden er kommet en streg midt på skærmen på mit 37'' PX70'er .. Super lækkert ! :(


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Juni-2008 kl. 15:26

Samme hér...

M.v.h.



Skrevet af: DanKRasmussen
Skrevet den: 05-Juni-2008 kl. 15:15

Hej

Det må være årstiden for den fejl - opdagede at mit havde fejlen igåraftes - så må det jo også tilbage - bor i Århus og havde tænkt mig at købe det hos en Sjællandsk web butik - men droppede det da jeg ved fejl selv skulle levere det til dem. Pyha - betalte mere i salling - men har lige sparet mig en tur til sjælland med tv'et :-)

Er der nogen der ved hvem der udfører rep herovre ?

/Dan



Skrevet af: RuneN
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 14:02
Fik samme fejl i går eftermiddag.

Nogen der ved, om der er risiko for burn-in af stregen ved at bruge tv'et indtil det bliver sendt til rep?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 14:04

Rune.

Burn-in?

For at lave fejlen skal der alligevel nyt panel i, så lav du bare 5000 timers burn-in.

M.v.h.



Skrevet af: Psykopat-asiat
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af RuneN RuneN skrev:

Fik samme fejl i går eftermiddag.Nogen der ved, om der er
risiko for burn-in af stregen ved at bruge tv'et indtil det bliver sendt til rep?


Det tror jeg ikke (er ikke ekspert) da stregen er "døde" pixel.

Jeg har netop fået mit tilbage efter rep. og de skiftede panelet. Så nu er min kalibrering ikke længere optimal, vil jeg tro.


Skrevet af: RuneN
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 14:10
Lyder godt, at de skifter panelet.. så kan man jo passende vente til efter EM med at sende skærmen til rep


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 14:43

Rune.

Forvent i løbet af én dag eller to, at der kommer endnu en stribe - et par cm. til venstre for den grønne. Nummer to vil være violet, og ikke helt så tydelig.

M.v.h.



Skrevet af: RuneN
Skrevet den: 16-Juni-2008 kl. 14:47
Spændende.. må se hvor mange streger, der når at dukke op inden det bliver sendt afsted :)


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 17-Juni-2008 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af RuneN RuneN skrev:

Spændende.. må se hvor mange streger, der når at dukke op inden det bliver sendt afsted :)


Tja, jeg opgav at tælle stregerne efter 2 mdr. på mit Pana Det dækkede ca 1/3 af skærmen. Billedet herunder er dog fra "opstartsfasen" omkring efter 3 uger.



Iøvrigt gider jeg ikke plasma fra Panasonic mere. Efter rep. fra Powermill er det IGEN gået i stykker. Efter 5 mdr.

Det passer sq ikke at levetiden siges at være 100.000 timer på plasma. Den er nærmere 8 mdr.

Iøvrigt sagde Powermill, at det koster mere at udskifte et panel end et nyt TV koster.


Skrevet af: RuneN
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 08:07
Hmm - lyder ikke godt.. men må jo bare sende det til rep. og se, hvad der sker.


Skrevet af: Psykopat-asiat
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 09:09
Det er sjovt folk får det repareret hos powermill. Mit blev fixet hos
servicecenter fyn i assens. Købte det hos kt-radio


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej

Jeg har læst alle indlægene i denne tråd en sidste gang, hvilket har fået mig til at uddrage følgende:

Tråden starter med en række ret markante udmeldinger fra en række medlemmer af dette forum som i klare vendinger fortæller mig at jeg blot skal stikke piben ind og acceptere at Panasonic ikke kan begå fejl, samt at evt. konsekvenser af disse er mit eget problem....

Denne tråd fik heldigvis en anden afslutning end den som de herre "brøleaber" gav udtryk for i starten af tråden

Moralen i denne tråd må efter mening være at havde jeg fulgt ovenstående råd havde jeg sandsynlig vis fortsat ikke haft nogen afklaring på min reparationssag og støvlaget på min fladskærm over hos powermill var blot blevet nogle millimeter tykkere

Beklager at trække at gammelt indlæg frem, men synes lige denne trænger til en kommentar, da man ser mønsteret gentage sig jævnligt.

Som man råber i skoven får man svar!

Når man selv starter med, på forhånd, at piske en stemning op mht en evt. reklamation/"efterservicesituation" etc. ala:
"det går sikkert helt galt", "servicen er garanteret dårlig" " [indsæt mærke] er garanteret begyndt at lave dårlig kvalitet", "det er garanteret en mandagsmodel, med alle mulige fejl".

Inden man overhovedet har talt med forhandleren!!!!

Så må man jo også at forvente at der er nogen der reagerer (evt. mindre diplomatisk). Man må i det mindste give butikken/værkstedet/producenten en chance for at vise deres formåen, inden man på forhånd har besluttet at det går helt galt.

Så bare en opfordring til at bevare fatningen og lige se om tingene løser sig, inden man dramatiserer situationen!

(at trådstarteren i dette tilfælde, så efterfølgende fik ret gør det jo ikke mere rigtigt)   

T



Skrevet af: Puma
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 15:49

Hejsa

Det er lidt sjovt at læse denne efterhånden gamle tråd, som jeg startede op for snart længe siden.

Dengang lød der et drama skrig om at PX70 var så godt som fejlfri men sidenhen er der kommet mange til med samme problem....

Jeg håber at alle jer der har oplevet disse problemer vi få en fair behandling i relation til løsning af problemet, samt at Panasonic snart får helt styr på deres kvalitetskontrol.



Skrevet af: FilmSalgFreak
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 22:49

Så kom fejlen også på mit PX70 :-(

Overvejer kraftigt Pioneer

Eller min Pana har fået styr på det med deres nyeste 50" full HD modeller?



Skrevet af: RuneN
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 08:27
Jeg har fået mit TV tilbage efter de skiftede panelet - det tog kun ca. 2 uger og jeg var alligevel på ferie det meste af tiden, så det var jo til at leve med.


Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 09:08
de der streger er jo bare tv2's nye grafik :-)

Se nyhederne



Skrevet af: larspj
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 10:58

Hej,

Jeg må desværre også melde mig blandt de uheldige med lodrette streger. For en uge siden kom den første, og et par dage efter kom en ny en centimeter fra den anden.

Har fejlmeldt og venter på afhentning.



Skrevet af: kica
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 21:32

Så fik mit panasonic også en grøn lodret streg.

Det er så 2 gang jeg har bøvl med et panasonic px70,sidste gang fik jeg et nyt tv,men det gør jeg jo nok ikke denne gang.



Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 22:28
Det lyder sku godt nok trist med alle de fejl på PX70. Jeg håber sku de har fået styr på de "børnesygdomme" på PX80. Ellers er jeg nok også på røven efter 8mdr. 


Skrevet af: chico
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 14:17

Mit PX80 er netop nu til reparation hos Panasonic - jeg fik fejlen ca. 1 mdr. efter køb (april 2008).

Jeg fik oplyst, at det er en kendt fejl og at de formentlig skifter panelet.

 



-------------
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Mit PX80 er netop nu til reparation hos Panasonic - jeg fik fejlen ca. 1 mdr. efter køb.



Aha, så fejlen går igen fra forrige model. Er det prisen man må betale for at få et tv til billige penge?


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Mit PX80 er netop nu til reparation hos Panasonic - jeg fik fejlen ca. 1 mdr. efter køb.



Aha, så fejlen går igen fra forrige model. Er det prisen man må betale for at få et tv til billige penge?

Nu tror jeg ikke at man skal drage forhastede konklutioner , der står at han har et PX70...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 16:53
Jeg synes da tydeligt han skriver et PX80 ???


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jeg synes da tydeligt han skriver et PX80 ???

Som det også fremgår af signaturen, hvor der står 37PX80.


-------------
Mvh Hans


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 17:03

I har ret , det må være mig der har fået stær i løbet af arbejds dagen , eller ren ønske tænkning...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

I har ret , det må være mig der har fået stær i løbet af arbejds dagen , eller ren ønske tænkning...

MVH


Pyt - Bare det ikke er striber du har fået.


-------------
Mvh Hans


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Mit PX80 er netop nu til reparation hos Panasonic - jeg fik fejlen ca. 1 mdr. efter køb.



Aha, så fejlen går igen fra forrige model. Er det prisen man må betale for at få et tv til billige penge?

Nej - alle varer kan gå i stykker uanset om den er billig eller dyr eller hedder det ene eller andet. Det kan være en transportskade - det kan være så meget.

Antallet af fejlbehæftede skærme der omtales er jo ligefrem proportionel med antallet af solgte skærme - og da panasonic skærmene nok uden konkurrence er nogle af de mest solgte skærme blandt recordere.dk's medlemmer så vil de helt naturligt også være repræsenterede i fejl "statistikkerne" herinde.

Det skal man ikke lægge så meget i eller gå og frygte det værste på grund af. De samlede fejlprocenter er på ingen måde større for Panasonic end for så mange andre.

Du finder ikke ret mange tråde herinde omhandlende fejl på de typiske supermarkeds lavpris skærme - det skyldes jo ikke at de ingen fejl har, men at der ikke er nogen herinde der køber dem, så det statistiske grundlag for tråde herinde med fejl på disse er ikke eksisterende.

Hvor mange skærme taler vi om her, 5-10-15 stk. ? ud af hvor mange hundrede eller tusinde skærme der er købt af recordere.dk læsere ?

Min PX70 er 1½ år gammel og fejler ikke noget.



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 19:06
Ja fejlprocenten er ikke særligt høj


Men jeg mener bare at ha læst, kan ikke lige finde det nu, at Panasonic var klar over problemet med en tråd som brændte over pga en konstruktions fej på den forrige model ?
Kan også være at jeg blander nogle ting sammen


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 22:43
Lodrette streger opstår på de fleste mærker af plasmaskærme, har jeg set. Det er altså ikke kun Panasonic der har problemet, men det er så absolut Panasonic der har solgt flest eksemplarer, derfor flest fejl.



Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 17:47
Er reperationsventetiden stadig lige så lang som det tidligere er set ?

Mit TV er idag blevet afhentet Service Center Gruppen med flere lodrette streger.


-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net


Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 17:56

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Er reperationsventetiden stadig lige så lang som det tidligere er set ?

Mit TV er idag blevet afhentet Service Center Gruppen med flere lodrette streger.

14 dage tog det for mit vedkommende.



-------------
Mvh
Bo



Skrevet af: laursen
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 21:23

Hej Dammak,

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Er reperationsventetiden stadig lige så lang som det tidligere er set ?

Mit TV er idag blevet afhentet Service Center Gruppen med flere lodrette streger.

Chico har nu ventet 3 uger på sin reparation hos Service Center Gruppen (se tråden http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46453&PN=1&TPN=500 - Bliver Panasonic TV repareret i Japan? ).

Jeg har også mit PX70 til reparation hos Service Center Gruppen for de lodrette streger - på uge 2 (blev afhentet Tirsdag i sidste uge). Torsdag blev status opdateret til "mangler / bestilt reservedele".

Jeg tror man må væbne sig med tålmodighed

/Lars



-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: chico
Skrevet den: 05-September-2008 kl. 08:29
Ja - jeg indleverede mit PX80 d. 13.08.08 sidst på dagen - jeg har fortsat ikke hørt noget - jeg synes at det er meget skuffende - det er jo ikke et tilfældigt lille internetfirma jeg har handlet hos - men et Panasonic Center - deres samarbejdspartner bør da have reservedele hjemme!

-------------
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.


Skrevet af: bonne1
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 07:07

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Er reperationsventetiden stadig lige så lang som det tidligere er set ?

Mit TV er idag blevet afhentet Service Center Gruppen med flere lodrette streger.

Og så kan jeg også melde mig under fanen mht. den lodrette streg på et Panasonic TH-42PX70E.

Må se hvordan jeg får det repareret nemmest på garanti, når det er købt i DK og det står i SE...   )-:

Vh, Lars.



Skrevet af: van the man
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 15:41

hej

 mit px80 er netop kommet retur fra service center fyn idag med besked om at de ikke kan finde nogen fejl på mit tv!jeg havde prøvet at udelukke mine apperater (reciver, hdoptager/dvd og fællesantenne ) men stregen var der på alle signal kilder så jeg er spændt på om en tur i deres varevogn har kurreret det

ps

jeg havde pakket det fornuftigt ned i original kasse og lagt fjernbetjening, ledning, fod samt ladet mit ophæng sidde bag på og gjort dem opmærksom på at det sad på hvilket de sagde var iorden.

da konen så tog imod det idag kom det tilbage uden ovenstående og omviklet med eet lag bobbleplast........LIGGENDE i deres varevogn og chauføren havde oveni købet insisteret på at det skulle ligges ned i vores bryggers osse!

hun var ikke obs på det med kassen (kvinder i ved 

så jeg fattede knoglen og brokkede mig over hvor ophæng, kasse ledning og fjernbetjening var henne! for ikke at glemme at de transportere det liggende

men jeg må pænt vente et par dage på de får det fundet og sendt retur til mig.....spændende om den grønne streg stadig er der .

pps. de havde det i 4 uger....



-------------
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 17:40
Hey jens,det var sgu da en ringe service fra center Fyn,det kan Panasonic da vel ikke leve med, og ha sådan nogle klamphugger til at lave service på deres produkter.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Stoferr
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 19:34
Dmn, og jeg som køber et PX80 om et par uger. Man mister helt købe lysten hvis det ved reparation er væk 4-6 uger, og når det endelig kommer tilbage er der ikke sket en skid :(

Skuffende


Skrevet af: Deucalion
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 21:06

Ja så fik jeg også en lodret lilla streg på min TH-42PX70E fra februar måned. Gik straks herind og så til min skræk, at der var en lang tråd om problemet

 Skærmen er købt hos CineMagic.dk. Har nogle af jer erfaringer med dem og deres service?

 

*Redigeret*

På CineMagic's hjemmeside skriver de følgende:

Oprindeligt skrevet af CineMagic.dk CineMagic.dk skrev:

Det er vigtigt, at du returnerer varen i original emballage, da det er en betingelse for dækning af transportskader. Emballage til returforsendelse kan købes for kr. 599,- ved henvendelse til reklamationsafdelingen
.

Kan de tillade sig at kræve 599 kr. for emballage? Jeg har desværre ikke gemt original-emballagen, da sådan en kasse fylder en hel del.



Skrevet af: chico
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 22:07

Ja jeg ventede jo også 4 uger og 2 dage. hos Panasonic Center - da jeg spurgte efter 4 uger stod der som status, at der manglede reservedele - dagen efter var det så klar - men impornerende var det ikke.

Jeg havde for ikke at miste løsdele - intet leveret med - det kom tilbage i den originale kasse og med plast om som jeg havde afleveret det.



-------------
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

På CineMagic's hjemmeside skriver de følgende:
Oprindeligt skrevet af CineMagic.dk CineMagic.dk skrev:

Det er vigtigt, at du returnerer varen i original emballage, da det er en betingelse for dækning af transportskader. Emballage til returforsendelse kan købes for kr. 599,- ved henvendelse til reklamationsafdelingen
.

Kan de tillade sig at kræve 599 kr. for emballage? Jeg har desværre ikke gemt original-emballagen, da sådan en kasse fylder en hel del.



NEJ. Når der er tale om en reklamation, skal CineMagic hente og bringe TVet, og så må de selv finde ud af hvordan det skal transporteres. De kan ikke gøre reklamationer afhængige af at du har gemt den originale emballage.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Deucalion
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

NEJ. Når der er tale om en
reklamation, skal CineMagic hente og bringe TVet, og så
må de selv finde ud af hvordan det skal transporteres.
De kan ikke gøre reklamationer afhængige af at du har
gemt den originale emballage.


Det lyder jo umiddelbart meget betryggende. Nu venter
jeg så på at høre, hvad CineMagic siger i morgen, når de
forhåbentlig besvarer min henvendelse. Tak for svaret


Skrevet af: Deucalion
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 09:10

Jeg har nu modtaget en mail fra Cinemagic.dk, hvor der bl.a. står følgende:

Oprindeligt skrevet af CineMagic.dk CineMagic.dk skrev:

Hvis du benytter uoriginal emballage til fremsendelse af din defekte TV, så tager vi ikke ansvar for evt. transport skader, selvom der er benyttet vores pakkelabels.
Da vi ikke er tilstede når du pakker dit TV ned i andet emballage, kan vi heller ikke konstatere om dette er gjort forsvarligt nok.

Vi er ikke forpligtet til at give dig original emballage eller andet emballage, men vi tilbyder dig dette som en service.
Du er frit stillet om du ønsker dette tilbud eller ikke.
Du er også velkommen til selv at aflevere din skærm til os uden emballage, så skal vi nok sørge for emballage i videreforsendelse.

Er det fair? Havde jeg købt skærmen i en fysisk butik, er det vel rimeligt, at kunden selv har ansvaret for at få fragtet det defekte produkt tilbage til butikken, men jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt risikoen ved fragten også er min, når der er tale om fjernsalg???



Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 10:11
Check lige på forbrugerklagenævnets hjemmeside (eller ring til dem) og få det 100%, men mener ikke de kan kræve betaling for emballage ved reklamation


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

Jeg har nu modtaget en mail fra Cinemagic.dk, hvor der bl.a. står følgende:

Oprindeligt skrevet af CineMagic.dk CineMagic.dk skrev:

Hvis du benytter uoriginal emballage til fremsendelse af din defekte TV, så tager vi ikke ansvar for evt. transport skader, selvom der er benyttet vores pakkelabels.
Da vi ikke er tilstede når du pakker dit TV ned i andet emballage, kan vi heller ikke konstatere om dette er gjort forsvarligt nok.

Vi er ikke forpligtet til at give dig original emballage eller andet emballage, men vi tilbyder dig dette som en service.
Du er frit stillet om du ønsker dette tilbud eller ikke.
Du er også velkommen til selv at aflevere din skærm til os uden emballage, så skal vi nok sørge for emballage i videreforsendelse.

Bed Cinemagic kigge lidt på §78 og §79 i købeloven (jeg antager at du har købt som forbruger), samt denne http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ - vejledning fra Forbrugerstyrelsen.

Bemærk især

Større ting som fx en vaskemaskine eller en fryser, må sælgeren enten afhente eller reparere på forbrugerens bopæl.

og

Sælger kan ikke stille specielle krav til emballagen, fx at forbrugeren er i besiddelse af originalemballagen. Hvis varen skal emballeres på en speciel måde, må sælgeren enten stille emballagen til rådighed eller afhente varen hos forbrugeren.




-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.



Print side | Luk vindue