Print side | Luk vindue

"Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30082
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 20:40


Emne: "Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109
Skrevet af: fumper
Emne: "Den Store" Lintronic tråd m/ FAQ 100109
Skrevet den: 28-Oktober-2007 kl. 02:15
SKULLE DER VÆRE INTERESSE FOR AT SE SYSTEMET I BRUG, KONTAKT MIG DA VENLIGST, bosiddende i kbh sv


Efter i 2 måneder at have kigget på min http://www.lintronic.dk - lintronic boks, fik jeg endelig nosset mig sammen til at bestille det kabel som jeg ikke fik med fra ham jeg købte den af, Seriel(rs232) til usb, så jeg kunne gå igang med at kode boksen så den kan styre mit udstyr. Der gik et eller andet kuk i bestillingen så jeg ringede, et par dage senere, til deres kontakt nummer, hvor der imidlertid ikke var svar. 5 minutter senere ringede min telefon, det var Michael fra Lintronic der returnerede mit kald, han kunne ikke forstå at jeg ikke havde modtaget den bekræftende mail og spurgte om jeg havde lavet en bankoverførsel, det svarede jeg nej til, da jeg jo ikke havde fået fakturaen. Michael ville kigge på det straks han kom hjem, så jeg forholdt mig bare afventende, Michael må dog uden tvivl være nørd som alle os andre, der heller ikke kan lade noget ligge, så ½ time senere ringede han (tydeligvis ikke hjemmefra) for at sige at han havde sendt mailen igen, jeg takkede og sagde jeg håbede stadig min vare kunne nå at dukke op inden weekenden og at jeg ville lave en bankoverførsel straks jeg kom hjem.  Hjemmefra svarede jeg på mailen, hvor der var et par standard spørgsmål om hvad jeg ville bruge deres varer til, og at jeg håbede de kunne nå at dukke op i tide til leg i weekenden, han svarede at han ville sende det uagtet om han havde set min overførsel, så jeg kunne komme igang.

Fredag dukkede mit kabel så op, så endelig, skulle "configurator" programmet stå sin prøve, jeg har kigget på det længe og prøvet at gennemskue hvad det går ud på, hvilket kommer til at være en længerevarende proces, da det tydeligvis ikke er lavet til Hr. og Fru Hancock. Indtil videre er koderne til tv'et lagt ind og har også fået lagt "discrete off" og on ind, kommandoer der gør at tv'et kun bliver tændt, eller slukket, har også fundet koder til skift af AV indgang, så jeg med min (snart) nyindkøbte Beo4 fjernbetjening, kan få f.eks. AV4 når jeg trykker DVD hvor min Hdd optager ligger. Mere om min succes med det fremover.
Det hører med til historien at jeg ingenlunde er programmør eller noget der ligner, så derfor er det med gå-på-mod at jeg går igang med at kode den nok sejeste af de gadgets jeg nogensinde har ejet, men også den med mest opsætning. Har prøvet logitechs Harmony remote(585), men en ting er at den vel nok er det mest knirkende stykke hardware jeg nogensinde har ejet, så er der ikke nogen af makroerne der egentlig gør det jeg gerne vil have dem til, så nu skal Lintronic stå sin prøve.

Forhåbentlig kommer der en opdatering inden for de næste par uger, der cementerer min sejr over et brugerinterface som kræver endel viden at betjene, men hvis det lykkes at få skidtet til at virke, som jeg gerne vil have det, så har det været det værd at pakke alle mine fjernbetjeninger væk (Indtil Otto engang skal kalibrere, men det ved han ikke endnu) og betjene alt fra noget af det bedste B&O har bragt ind i verden :-) på sigt er en opgradering til Beo5 hensigten, da den ER det bedste B&O har bragt i verden, for dælen den er lækker...

Nå, Hvis det er lykkes nogen at læse alt det, så siger jeg tak, eventuelle spørgsmål til min fremgang og succes(eller mangel på samme) er velkomne, så får i min uforbeholdne "no BS assessment" om hvad det er for noget sjov :-)

Søger i øvrigt også andres erfaringer med produktet, der sidder måske nogen derude med "du skal bare gøre sådan her"-viden, og den vil jeg gerne have del i!


OPDATERING
http://www.lintronic.dk - Indkøbsliste til mit system:

1 stk http://www.lintronic.dk/TT455-RT-238.htm - TI-455-RT-238 1.356,- 1stk http://www.lintronic.dk/CommunicationCables.htm - usb til rs232 kabel 116,- 1stk http://www.lintronic.dk/InfraRedReceivers.htm - B&O IR øje 690,- 1stk universal strømforsyning 300kr?? 10m forlængerledning til IR øjet 100kr (priserne ovenfor er ex moms)

IALT ca 3200 inkl moms

Derudover skal man bruge en fjernbetjening, jeg har valgt BEO4 til 1.695,- når alt kommer til alt så havde jeg bare ikke penge til en BEO5... den står ellers højt på ønskesedlen. Men i princippet kan man bruge en hvilken som helst fjernbetjening, systemet er sat til at køre med pronto eller beo4/5 og så vistnok en philips universal også, kvaliteten i fjernbetjeningen er vigtig for mig, så derfor har jeg valgt B&O


FAQ:

- Er det rigtig forstået, at du bruger din Beo4, der sender signal til din B&O IR modtager, som dernæst via kabel sender signalet til Lintronic boxen, som derefter sender et "sony" signal videre til dit TV?

JA, Det er korrekt

I så fald skal Lintronic boxen vel vende i retning mod tv/hd optager?

Ja, og nej.. der er en udgang på bagsiden af boxen til en IR-diode (de er typisk monteret på et mini-jack stik) På mine billeder er der en lille hvid box på min radiator, det er her TT238 ligger og gemmer sig, og peger mod tv'et, så jeg er fri for ledninger til at hænge på fjernsynet

Hvordan er rækkevidden på Lintronics IR Signal?

Bruger kun rækkevidden til tv'et, men den er eminent, der sidder 3 kraftige dioder i boxen som spreder signalerne godt ud

- Kan du lave makroer, hvor du med 1 tastetryk kan tænde for tv, harddiskoptager og evt. HD tv box?

Jeps, således giver et tryk på DVD det resultat at mit tv tænder, forstærkeren tænder, dvd optageren tænder, tv sættes på AV4, forstærkeren sættes til DVD input

- Fungerer det bare tiptop og er det prisen værd?

Jeg har ikke et sekund fortrudt, og er ved at overveje at smide pengene til en BEO5 istedet... alle pengene værd hvis man er fast besluttet på kun at have en enkelt fjernbetjening

- Er der nogen forsinkelse på reaktionstiden?

Man mærker ikke til at der er en lang signalvej, eneste sted jeg har en smule problemer er på volumen, som ikke kører helt så glidende som på original fj.btj. dog ikke så det generer...

- Har du fået din PS3 dims til at virke sammen med Beo4?

Jeps, det fungerer super, bortset fra at jeg pt ikke kan tænde min boks fra fjernbetjeningen, fordi Sony ikke mener der bør være strøm på usb portene når maskinen er slukket... den slukker dog fint når jeg slukker resten af mit system, ligesom alle de knapper jeg har programmeret er som de skal være (mangler stadig PS3 knappen dog, men savner den ikke ved dvd afspilning)

- Er programmeringen af systemet for tekniske nørder, eller kan alle være
med?

Alle kan være med, såfremt de er tekniske nørder  man skal bruge en del timer på at forstå systemet, men når man først har fanget det, kan man nemt og smertefrit tilføje og fjerne produkter fra setuppet, ændre på funktioner og optimere setuppet (hvis man gider)

- Kan du helt selv bestemme hvilke knapper der hvilken funktion?

I en sådan grad at man kan lave RIGTIGT meget ballade hvis man ikke holder styr på hvad man laver... der er 100% frit valg på ALT

- Er du stødt på funktioner i din opsætning, der ikke fungerer?

Nej ikke umiddelbart, det værste er min Xbox som ikke har en dedikeret tænd og sluk kommando, så den kan ikke tænde automatisk når jeg skifter til den...

Jeg har et næsten tilsvarende system som dit med en Sony KDL-40D3550, Sony RDR-HX650, Beosound 4 og PS3. B&O anlægget kører vel udenom boxen når ikke man programmerer A-MEM, CD og Radio knapperne?

Jepper... du kan dog også sætte den til at gentage signalerne alt afhængig af behov...


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio



Svar:
Skrevet af: fumper
Skrevet den: 10-November-2007 kl. 23:26
Efter at have leget med boksen i et par uger nu, har jeg næsten fået gjort helt klar til at kunne lave setuppet færdig, og har også været ude og købe min beo4 som bliver hjerne i hele setuppet.
Men da jeg skulle til at teste endeligt, og afgøre hvad det var der gav det bedste resultat mht til placering, vil jo gerne have den skjult... så man ikke mærker til den... løb jeg imidlertid i et problem, uanset hvad jeg trykkede på, på fjernbetjeningen skete der bare ingenting, jeg tænkte det var mig der klovnede rundt og besluttede mig for at gå i seng, og se på det om morgenen, fedt, det virkede, trykkede på tv knappen og fjernsynet sprang igang, hvorefter intet virkede igen...
Sendte en mail til Michael fra lintronic, og efter en lille korrospondence, og et kort telefonopkald var jeg meget klogere, det viser sig at et sony kdl 40 d3000 har så meget infrarød støj at det forhindrer en ir modtager der kan se den i at modtage et enkeltstående signal...
Det er der heldigvis en let løsning på, man køber blot et IR øje beregnet til folk med plasma-tv (den filtrerer vel signalerne eller noget, hvad ved jeg) som er bestilt, og hvis alt går vel... så dukker den op i løbet af tirsdag, hvorefter hele systemet skal testes igennem, det er selvfølgelig en lille udfordring at finde ud af hvilke betjeningsmuligheder man har brug for i dagligt brug, og hvilke der kan gemmes lidt af vejen...

Jeg kan dog fortælle, at jeg har prøvet boksen af allerede, med stor succes, på min cd' afspiller de sidste par dage, det virker eminent, og der er ikke nogen forsinkelse på signalerne fra fjernbetjeningen til afspilleren selvom den skal en tur forbi "tryllekassen" først... jeg glæder mig meget til at se det i fuld effekt, og få det hele tweaket til optimal brugervenlighed


Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 18:27
godt initiativ til denne tråd. Hvor meget planlægger du at styre med denne løsning? For der er jo mange muligheder :)
Mvh. Martin


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 20:43
Indtil videre er planen 1 stk tv og 3 dvd afspillere (harman kardon dvd som CD, sony rdr hxd 870, og xbox 360 hd-dvd)
med tiden så skal jeg have gang i noget "home automation" tænd og sluk af noget lys (Lintronic har gang i noget nyt, som jeg glæder mig til at se priser på inden jul) så jeg kan lave "scenarier" lys bag højttalerne ved cd'afspilning, lys på væggen ved film afspilning, måske et stemnings belysnings scenarie.

Men indtil videre bliver det "kun" tv'et og audio video udstyret... glæder mig dog til at se hvor "tæt" jeg kan emulere den betjening b&o er så berømte for, forudser at der er knapper der skal flyttes når jeg først går igang...

Men det korte svar på dit spørgsmål, "så meget som overhovedet muligt" mulighederne er som du selv er inde på nærmest uendelige, fantasien sætter grænsen




Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 22:34
Bliver spændende at høre mere til dit projekt.


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 22-November-2007 kl. 21:33
Jeg har nu brugt mit lintronic system i omkring 14 dage, og jeg må sige at det fungerer helt fantastisk, på en eller anden måde har jeg fået lavet rod i den ved at trykke på lidt for mange knapper på en gang i konfigurator programmet, så jeg skal på et senere tidspunkt lige have læst mine kommandoer ind på den rigtige måde igen, men trods min fejl i brugen af systemet, så fungerer boksen stadig... til min store glæde (det eneste der egentlig er forsvundet er brugsanvisningen, som ikke længere kan fortælle mig hvad der sker når jeg trykker på de forskellige knapper, men det kan jeg jo heldigvis huske efterhånden)

Til folk der ikke ved hvordan systemet fungerer, kan jeg sige ganske kort er at når jeg trykker på en knap på  min beo4 sender den signal til boksen, som så oversætter signalet til noget tv/dvd/hdd/cd kan forstå.

For lige at gøre klart hvordan mit setup fungerer, beskriver jeg det lige ganske kort:
Ved tryk på TV sendes følgende kommando'er, 1 discrete on tv (discrete kommandoen findes ikke på fjernbetjeningen, men er en kommando der blot tænder tv'et, hvis man sender kommandoen igen, så sker der ikke noget), 1 discrete tvtuner
Ved tryk på DVD sendes følgende, 1 discrete on tv, 1 discrete on hdd, 1 discrete av4
Ved tryk på DTV sendes, 1 discrete on tv, 1 discrete av3 (DTV er min xbox 360, som det endnu ikke er lykkes mig at finde discrete kommandoer til, så den er jeg nødt til manuelt at tænde (gøres via 0 tasten hvor den også slukkes igen efter brug)
Ved tryk på CD sendes, 1 on til cd-afspiller
Ved tryk på Power-knappen, sendes følgende, 1stk Discrete off tv, cd, hdd (alt slukkes)
Pt har jeg ikke en forstærker så volumenknapperne er dedikeret til at styre volumen i tv'et, hvilket de gør uanset hvilket Mode beo4 fjernbetjeningen er i...
Derudover er resten af knapperne lavet så de passer alt afhængig af hvilken indstilling fjernbetjeningen står i.

Jeg må sige at i daglig brug fungerer systemet helt fantastisk, forsinkelsen fra tryk til reaktion er lille, det eneste sted jeg mærker til at det er et system hvor signalet skal sendes frem og tilbage, er faktisk når jeg skruer op og ned for volumen, og så når jeg skal skifte kapitel tilbage på hdd optageren (vidste i forresten at på sony hxd 870 finder den reklamerne så man kan springe over dem let) men ved kapitel tilbage er den ikke helt hurtig nok, så der skal jeg lige have modificeret min "kodning" lidt

Den store fordel ved dette system er netop at man kan lave det fuldstændig som man ønsker det, og må sige at det fungerer super, mangler kun at få en discrete on/off til xbox360 og så er jeg hjemme.

de 2 næste projekter er så at få en ps3 blandet ind i det (en gut i usa har lavet en ir modtager til den lille sorte som man næsten ikke ser når den sidder i, og så på sigt få skiftet min forstærker ud, så jeg kan styre lyden ved cd afspilning også...

Håber nogen finder sjov læsning i alt mit vrøvl, og som altid, spørg hvis du vil vide noget :-)

Ole



Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 20:23
Kan man egentlig tilpasse det som vises på LCD'en på remoten?


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 22:12
Det er et udemærket spørgsmål, men jeg trordeter ovre hos Peter Pan i B&O tråden du finder svaret på det :-)

Men det ville være smart hvis man kunne, så jeg kunne få "XboX" og "PS3" i displayet, man skal jo selvfølgelig stadig vide hvilken knap man skal trykke på for at få det rigtige frem...


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 08:14
Det er ikke mulig.

-------------


Skrevet af: IseeU
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 14:07
Nej så skal du vist kende en på B&O der kan gøre det.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 01:29

LCD'en har nogle faste "ikoner" der kan vises og herudover kan den ikke vise anden tekst. Du kan cykle de forskellige punkter igennem i en eller anden setup menu som jeg ikke lige husker hvordan man tilgår, men det eneste den ændrer på er de ting der ligger i "List" menuen på fjernbetjeningen. Du kan ikke ændre de ting som hver tast på fjernbetjeningen får frem i displayet.

Jeg har et spg. til brugen af betjeningen:

Kan du bruge piletasterne på fjernbetjeningen til at navigere i menuer på TV'et? Jeg går ud fra at du har programmeret pil-op og pil-ned til at skifte programmer op og ned på TV'et, men skal du samtidigt programmere dem specielt for at få dem til at navigere i TVets menuer og eksempelvis tekst-TV?



-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 11:53

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Kan du bruge piletasterne på fjernbetjeningen til at navigere i menuer på TV'et? Jeg går ud fra at du har programmeret pil-op og pil-ned til at skifte programmer op og ned på TV'et, men skal du samtidigt programmere dem specielt for at få dem til at navigere i TVets menuer og eksempelvis tekst-TV?

Det kan man for så vidt sagtens, det har jeg imidlertid ikke gjort, man kan i princippet have nøjagtig så mange funktioner i hver knap som man har lyst til, på samme måde som min dvd knap er forsynet med en macro der i rækkefølge: tænder tv, tænder hdd, sætter tv på av4. dette sker jo imidlertid hver eneste gang man trykker på knappen. det betyder så at kanal skift bliver en anelse langsommere hvis man også lægger tv'ets menu pile ind, (fordi den skal sende 2 kommandoer, går der længere tid mellem hver, det gør jeg på min hdd og oplever det ikke som et problem ved kanalskift, føles dog lidt sløvt ved menuen, særligt højre og venstre fordi der er 3 funktioner i hver) på mit tv har jeg vurderet at behovet for at kunne styre menuen fra dag til dag er så lille at jeg kan gøre det med en skuffe betjening, men jeg kunne sagtens gøre det hvis jeg ville, har blot vurderet at det ikke er nødvendigt for min daglige betjening. En mulighed er at man bruger et mode til denne funktion, dvs, fj.btj er i light, så er piletasterne til tv'ets menu, men det kommer selvfølgelig an på hvor ofte du føler du har brug for dem, mht til TTV så kan jeg ikke se at det skulle være et problem da TEXT er et "mode" hvor lintronic vil opføre dig som du ber den om. Dvs. den opfatter TEXT som mode, så tolker den pil op som pil op, den opfatter TV som mode, den tolker pil op som skift kanal.

Håber det var nogenlunde beskrevet, ellers siger du bare til og råber "Hva!"

Ole



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 15:52

Det var lige det jeg søgte. Tak for informationerne.

Jeg giver dig ret i at man oftest ikke har brug for at benytte menuen andet end den ene gang man indstiller farver og lignende, men visse TV har jo elektronisk programguide mv. som kunne gå hen at blive handy. Den tid den sorg.



-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 16:12

Præcis... til den tid, koder du bare om, hvis det er nødvendigt, eller også laver du som nævnt et mode du bruger til menuerne, eller, hvis du er lidt mere tålmodig end mig, så laver du macro'er på piletasterne

Ole



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: IseeU
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 07:01

Hej Fumper.

Så er jeg så småt begyndt og lege med boksen

Jeg skulle dog først lige komme mig over det lækre billede på min Pioneer 428 XD

Jeg er dog støt på et problem.

Hvordan løser man egentlig on/off på et Pioneer plasma hvor man tænder og slukker på den samme knap? Jeg ville jo gerne at jeg kan trykke på beo4'eren på lad os sige tv så tvet tænder og så ville jeg gerne slukke det ved at trykke tv og den røde power off.

 

Den sender jo det samme signal når jeg trykker på tv, dvs. så slukker jeg tvet når jeg trykker på tv igen.

 

Det kan godt blive et problem når man nu evt. også tænder for dvden også gerne vil skrue op eller noget på tvet. Så skal jeg jo trykke på tv på beo4 for at sende tv commandoer.

Du skriver at du har lavet noget der hedder discrete on og off... Hvordan det



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 09:49

Nu ville jeg gerne have været pissekæk og sagt "google er din ven" imidlertid er jeg så knap så kæk og siger "den der tråd om emnet på lintronic.dk som man kun finder fordi man ved den er der"-er din ven

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=pronto&db=discrete&br=pioneer&dv=plasmadisplay - Pioneer Plasma Discrete

Nu er jeg ikke hjemme lige nu, så kan ikke 100% forklare hvordan du bærer dig ad med at bruge dem, men jeg plejer vist at smide dem i codelearn, og så får jeg en kode ud af det som jeg kan teste på tv'et, den skal så bare gemmes i filen for dit tv. Ellers så sig lige til igen, så kan jeg hjælpe dig i aften.



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: IseeU
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 12:12

Aha  Det vil jeg da forsøge når jeg kommer hjem.

 

Tusind tak for hjælpen  

 



Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af IseeU IseeU skrev:

Hej Fumper.

Så er jeg så småt begyndt og lege med boksen

Jeg skulle dog først lige komme mig over det lækre billede på min Pioneer 428 XD

Jeg er dog støt på et problem.

Hvordan løser man egentlig on/off på et Pioneer plasma hvor man tænder og slukker på den samme knap? Jeg ville jo gerne at jeg kan trykke på beo4'eren på lad os sige tv så tvet tænder og så ville jeg gerne slukke det ved at trykke tv og den røde power off.

Den sender jo det samme signal når jeg trykker på tv, dvs. så slukker jeg tvet når jeg trykker på tv igen.

Det kan godt blive et problem når man nu evt. også tænder for dvden også gerne vil skrue op eller noget på tvet. Så skal jeg jo trykke på tv på beo4 for at sende tv commandoer.

Du skriver at du har lavet noget der hedder discrete on og off... Hvordan det

Har du haft brug for at købe IR-øje?

Og til Fumper, hvor meget har du kunne gemme boksen væk?

Kan du eventuelt tage et billede af dit setup?



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 19:55
Ja ir øjet var for mig uundgåeligt... der er for meget IR støj fra min skærm til at boxen kunne fungere..

indtil videre eksperimenterer jeg lidt med forskellige placeringer af boksen, og er nede på 2 muligheder enten ovenover min radiator eller hængende i det øverste hjørne af min stue...  radiatoren ville passe mig bedst... for så er der nærmest ingen mulighed for at nogen går i vejen for den...

jeg kommer forhåbentlig på et tidspunkt til at tage nogen billeder af alt mit legetøj, men lige nu venter jeg på at få ir øjet til min PS3, når den er på, og fungerer, finder jeg den endelige placering for boksen, og får taget nogle billeder af hele setuppet :-)

Ps. IsseU hvordan går det med dit setup?



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 20:19

Okay... Tja, man må jo bare lige prøve sig frem.

Hvilket ir øje er det du har købt til din ps3 og hvordan vil du få tænd/sluk til at virke?



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 20:31
ir øjet er købt hos en nørd fra austin der hedder mike, og efter hvad de siger, så er hans produkt virkelig sejt, men jeg venter lige med at rose det til skyerne til jeg har prøvet den

Power on/off fungerer lidt mystisk, man sætter et klistermærke på power knappen, hvor der stikker en ledning ud fra, dette klistermærke "spoofer" at der bliver trykket på knappen, og jeg er lidt spændt på at se hvor godt jeg kan få det til at se ud... mere om det i de kommende uger


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 20:45

Okay...

Glæder mig til at høre mere om det.

Bestiller nok en lintronic i løbet er de næste par dage, er helt solgt.

Er dog i tvivl om jeg kan få det til at virke med min yamaha surround reciever.

Der skal man dreje på et hjul alt og trykke på en knap for at skifte mellem de forskellige indgange.



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Okay...

Glæder mig til at høre mere om det.

Bestiller nok en lintronic i løbet er de næste par dage, er helt solgt.

Er dog i tvivl om jeg kan få det til at virke med min yamaha surround reciever.

Der skal man dreje på et hjul alt og trykke på en knap for at skifte mellem de forskellige indgange.



Hej Venomous,

hvad er det for en receiver du har?

Mvh Ole


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 10:28

Den hedder RX-V595aRDS.

Mvh.

Clement



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 10:37

Der er ihvertfald "discrete" koder til det meste på mange af recieverne fra yamaha, nu kan jeg ikke lige finde din imellem, men på http://www.yamaha-uk.com/downloads/remote_control_codes/standard_ir_codes/ - deres side er der en liste over de forskellige koder, skrevet ned i et eller andet obskurt format, som skal oversættes, og så kan man derfra se om ikke de skulle virke... hvis ikke det kan det, så kan du godt få en udfordring med at få den til at skifte til de rette input...

 



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 17:47
Smart liste fra Yamaha, bare ærgeligt min model V661 ikke er på listen

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 18:01
Hvad kan den som en Pronto ikke kan ?, er den meget billigere ?

-------------
SVP03


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hvad kan den som en Pronto ikke kan ?, er den meget billigere ?


Korte svar, ingenting...
den kan sådan ca. det samme, nu ved jeg ikke hvad en pronto koster i dag, men dengang jeg så på sådan en var det den grove side af 8k, og hele lintronic setup'et er vel omkr 4-5 stykker (har ikke set så meget på priser siden jeg har købt... )

jeg syns derimod at Beo4, og det faktum at det er ligegyldigt hvor jeg peger min fjernbetjening hen er ret lækkert... og det ville jeg få svært ved at vænne mig til hvis jeg skiftede...


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:04
Kandersen:
jeg har på fornemmelsen at Yamaha's receivere hedder noget forskelligt rundt omkring i verden, og så har jeg OGSÅ på fornemmelsen at de fleste af dem kan bruge de her koder.... jeg har bare ikke rigtigt nogen måde at tjekke det på, har ikke nogen yamaha reciever... kunne selvfølgelig tage på roadtrip med min lintronic og min bærbare, og så gå i krig med at finde ud af hvad der virker hvor ;-)

har du noget hvor du kan indtaste en talkode, og få et ir signal ud af det? eller har du ikke nogen remote i den klasse endnu?


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:36

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:


har du noget hvor du kan indtaste en talkode, og få et ir signal ud af det? eller har du ikke nogen remote i den klasse endnu?

Jeg har ikke en remote der kan det (tror jeg.. Jeg har et hav af remotes ) Men jeg vil tro den kan, da nummeret mindre og større kan.

Jeg studsede bare over at min receiver ikke fandtes i listen. Men det er nok som du siger, fordi det er forskellige modeller der sælges forskellige steder.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:38
Hej Kandersen,

det var en pronto du havde ikke? for der er i harmonys webinterface (som er latterligt) en lang lang liste over specifikke input som der er nævnt en IR kode til, så de må altså findes... har jo igen ikke lige mulighed for at tjekke det... men det ser ud til at det er muligt


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:00

Nej det er ikke en Pronto jeg har. Det er RC9800i

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=RC9800I/00&scy=dk&slg=DAN - http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=RC9 800I/00&scy=dk&slg=DAN

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:07
ah ok... er det ikke næsten det samme?

-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 02:09

Nej, desværre.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: 2841
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

ir øjet er købt hos en nørd fra austin der hedder mike, og efter hvad de siger, så er hans produkt virkelig sejt, men jeg venter lige med at rose det til skyerne til jeg har prøvet den

Power on/off fungerer lidt mystisk, man sætter et klistermærke på power knappen, hvor der stikker en ledning ud fra, dette klistermærke "spoofer" at der bliver trykket på knappen, og jeg er lidt spændt på at se hvor godt jeg kan få det til at se ud... mere om det i de kommende uger

Glæder mig meget til at høre om ovenstående løsning virker for dig, har selv et Lintronic system til Beo4, der fungerer perfekt, mangler dog lige at få PS3´en med.



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 19:18
Der har desværre været lidt småproblemer med firmwaren i dimsen, Mike er jo "bare" en nørd, og han har jo mere forstand på at nørde end hvornår man skal sende ting ud, og om man bør betateste 

Jeg kan sagtens leve med det, for jeg syns bare det er fedt han gider, der er endda også udsigt til at han nu er kommet i dialog med Sony, så der er en chance for at den eneste manglende knap "home button" kommer til at virke... glæder mig i alle fald, og forhåbentlig dukker den op i næste uge :-)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Bamse82
Skrevet den: 11-Januar-2008 kl. 08:26

Hej Fumber...

Dejligt at følge din fremgang med Lintronics...

Lige et spørgsmål:

Hvilke kopmponenter har du på nuværende tidspunkt købt, for at få produktet til at fungere som det gør for dig? Er nemlig int. i ca. det samme men vil gerne lige have en ca. pris.

mvh

Lasse B. Kristensen



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 11-Januar-2008 kl. 09:35
har opdateret den første post med priser

-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: 2841
Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 02:08
Hvordan går det med projektet. Har selv købt en logic3 ir modtager, og jeg må sige, det virker glimrende,(Michael fik det med i det nye linktronic nyhedsbrev) men er selvfølgelig int. i tænd/skluk funktionen.


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 09:36

hovsa, det havde jeg jo lovet at sige her også

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1523 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1523

havde lidt issues med lintronic'en som skulle stå meget tæt på, men det har jeg løst ved at bruge outputtet fra den til en ir repeater eller hvad man nu skal kalde den



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 22:33
I øjeblikket er jeg igang med at finde et fornuftigt (og billigt) skab jeg kan proppe alt mit udstyr ind i, så jeg er nede på at have en strømledning 2 netværkskabler antennekabel og en "strømpe" op til tv'et... skal også have bestilt et par ir-forlængere fra lintronic, så jeg kan betjene det hele skjult...

derudover opdagede jeg i dag at jeg har et lille problem, hvis jeg i sidste øjeblik opdager at jeg skal optage noget... og sætter quicktimer til 1time, og slukker, så går hdd optageren også ud... kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre med den problematik...

er ved at bygge et PC mode, PC for power control, hvor jeg kan slukke de enkle enheder hvis det er nødvendigt... måske kunne det være en idé at lave det til power toggle istedet det kunne måske løse problemet...

Iøvrigt må jeg sige at jeg nyder betjeningen af mit system som det er nu... jeg er ved at have styr på det, og opsætningen er som den skal være... en eller anden dag må jeg have en "uvidende" til at prøve om systemet er så let at betjene som jeg selv synes...



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 16:10
Hvis nogen kunne være interesserede i at overvære en demo af lintronic udstyret i brug, og opleve hvordan det fungerer, så kontakt mig via intern post, så vil jeg se om det er til at arrangere en lille "Demo-aften"

-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 30-Juli-2008 kl. 20:08
Fik et par spørgsmål fra en anden bruger, gentager dem og svarene her hvis nogen sidder og tænker det samme...

se FAQ på side 1 under første post


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 07-August-2008 kl. 16:09

Så er jeg også hoppet på vognen  Hurra for annonceagenter på dba.dk - har lige åbnet pakken med 1 stk TT 455-RT-238, 1 serielt kabel samt 3 ir-sendere. Kostede mig kr. 900,-

Så må vi se hvornår jeg får tid til at lege med den......... den strømforsyning jeg har liggende er kun en 300mA hvilket nok er lige i underkanten.



-------------


Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 09:43
fumper jeg er stadigvæk pisse misundelig


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 13:54

Krjstoff, så bare vent til jeg får den Beo5 jeg har bestilt... så skifter du da for alvor farve :-)

Kim T. Held og tillykke med det, du er altid velkommen til at spørge mig hvis du har brug for råd og vejledning :-) software'en er lidt tung at danse med som tidligere nævnt :-)



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 09-August-2008 kl. 11:49

Hold kæft en god service Michael yder (det har jeg hørt fra mange sider). Boksen jeg købte viser sig at være +2år gammel -  Dvs HW rev. 4. Han gik over til HW rev 5. for 3 år siden. FW til HW rev. 4 som ligger på hans hjemmeside er fra 17/10 2006, og den FW som lå på boksen var endnu ældre. Det viste sig at min TViX ikke var undersøttet da det kodesæt, 768 som DVICO anvender, ikke var lavet dengang.

Men hvis jeg ville skive lidt om mine erfaringer samt sende nogle billeder vil han godt opdatere FW til den gamle boks

Jeg har dog også lige fundet en anden lille uhensigtsmæssighed (lang ord). Jeg har en Beolink 5000 remote med 2-vejs kommunikation, og det vil boksen altså ikke lige acceptere, så jeg er åbenbart nød til at køre den i 1-vejs for at få den til at virke med boksen. Der er også et par tater på remoten som boksen ikke lige fanger - BL5000 har jo flere taster end BL1000/Beo4 da den også har taster på bagsiden.



-------------


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 09-August-2008 kl. 23:23
Ja Michael er en af de gode :-) selvom man bruger lidt for mange penge på hans produkter...

iøvrigt vil jeg godt lige advare mod at være skadefro, min bemærkning til Krjstoff fredag morgen resulterede i at min box var stået af på grund af en lynskade/overbelastningsskade... i den forbindelse har jeg virkelig opdaget hvad det er man har når man har et sådant system... jeg er på nuværende tidspunkt helt lost mht. at betjene mit udstyr, og afventer en erstatningsboks i næste uge... forhåbentlig allerede tirsdag eller onsdag...

Jeg må på det kraftigste advare mod at have en multifunktionsfjernbetjening der fungerer så glidende og smertefrit som dette kan... for hvis det går i stykker føler man sig virkelig på bar bund...

Heldigvis har jeg nydt vanlig god betjening fra Michael... så den ny box (som selvfølgelig er købt, men mon ikke mit forsikringsselskab kommer til at høre lidt om det) burde dukke op førnævnte tirsdag eller onsdag... så jeg kan vende tilbage til kun at have en enkelt god betjening...




-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: The Math
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 14:07
Så er jeg også med på vognen. Beo5 + lintronic... bliver spændende at komme igang med.


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 16:48
spændende :-) har du fået konfigurationsprogrammet til  betjeningen også? eller kører du med en standard konfiguration?

-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: The Math
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 17:19

Jeg har fået config tool til Beo5. Men jeg mangler stadig beo5, og lintronic som kommer med posten her i løbet af ugen.

Kommer nok til at bruge et par timer på at forstå programmet... Det forresten mig der har sendt dig en PM vedr fremvisning af dit setup :-)



Skrevet af: The Math
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 12:14

Så er alt i hus... Nu mangler jeg bare en ny strømforsyning til 238! Brugte flere timer på at finde ud af hvorfor jeg ikke kunne få kontakt til 238, og efter en opringning til Michael blev vi enige om at strømforsyningen nok var defekt, da der ikke flashede nogle dioder når jeg satte strøm til.

Igen udviste Michael sig med sin gode service, og sendte mig en ny uden betaling. Det skal lige siges, at det højest sandsynligt er postdk, der har kastet lidt for meget med pakken...

Men jeg har leget en del med Config Tool til min beo5 som er temmelig overskueligt. Der er muligheder for at programere ir-koden til de faste taster, og touchskærmen, ja der er ingen grænser. Det er muligt at sætte billeder ind af sit elektronik, farve, kanallogoer, ja jeg kunne blive ved. :-)

Jeg smider lige et par billeder op, når jeg begynder at have styr på mit setup. Mulighederne er jo utallige, så efter en lille månede med systemet i brug, skulle jeg gerne have optimeret opsætningen.



Skrevet af: The Math
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 12:46

Så kører det ellers bare derud af...

Her er et billede af min midlertidige opsætning. Jeg skal lige have fundet et andet sted at montere mit ir-øje.
Og næste månede står den på nye højtalere :-)

Ellers består mit setup af:
Pioneer 427XD
Sonos
BEO5
Bredbåndtv fra Danskbredbånd
Istar Mini
DVD
Creative pc højtalere.

 

 

 



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 13:27
Hvor er det bare fedt, jeg er SÅ! misundelig...
havde en aftale med én som skulle komme med sin beo5 i dag som jeg kunne købe, og gudhjælpemig om ikke hans møgkøter af en hund har spist den på bagsædet i morges...
syns det er ret uretfærdigt... sidst jeg prøvede kunne sælger ikke finde kvitteringen, så det turde jeg ikke rigtigt...

The Math, Ir øjet kan du placere næsten hvor som helst, jeg har mit siddende  på væggen under en stilkkontakt, jeg syns ikke det hører til under tv'et, jeg ville måske vælge lige over dit møbel yderst til højre... i øvrigt, og det er sikkert personlig smag, så kan jeg bedst lide den når striben er på højkant istedet for vandret...

men fedt at se det virker, og godt at vide at man kan bruge det program man kan finde på det der "internettet" til noget :-)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: The Math
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 15:51

Spist af en hund... det er da virkelig øv! Så er det godt man ikke har hund :-)

Ja jeg kunne godt se du havde hængt din på væggen ved en stikkontakt. Jeg ved heller ik helt hvor min skal stå/hænge endnu. Jeg havde lige fået sat systemet op, da jeg skulle sende et billede til Michael. Men ser om jeg ikke kan gemme den væk på en måde, så man ikke lægger så meget mærke til den.

Men det er sku nice med en fjernbetjening... Jeg har placeret 238'eren sammen med min set boks og Istar mini så de kører upåklageligt. Hvis man kigger godt efter kan man se jeg har monteret en ext. fra 238'eren, dvs alt er gemt væk.

Nu skal jeg bare lige have helt styr på Config Tool til min Beo5... :-)



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af The Math The Math skrev:

Så kører det ellers bare derud af...

Her er et billede af min midlertidige opsætning. Jeg skal lige have fundet et andet sted at montere mit ir-øje.
Og næste månede står den på nye højtalere :-)

Ellers består mit setup af:
Pioneer 427XD
Sonos
BEO5
Bredbåndtv fra Danskbredbånd
Istar Mini
DVD
Creative pc højtalere.

 

 

 

Hvordan har du tilsluttet ir styringen på dit tv ? Er det den lille prik der kan skimtes nederst til højre på tv'et ?

/Weebyx



Skrevet af: The Math
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 20:06

Jeps, det er det. Jeg har på den måde kunne skjule 238'eren helt væk, så den står sammen med mine 2 apperater jeg også styrer.

Man ligger slet ikke mærke den lille monteret ledning. :-)



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 20:18
ÅH! jeg er så misundelig, jeg vil også have en Beo5, men der er bare INGEN til salg lige i tiden, der er 2 i jylland, men den ene er i ålborg, og den anden er jo skør, han vil have 4000 for en brugt beo5, de kan knap nok sælges for 3 brugt...

men jeg må bare blive ved med at lede, skal nok finde en på et tidspunkt...

The Math, hvordan går det med at betjene touchskærmen, reagerer den som den skal, eller mangler der følelse i den?




-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: The Math
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 12:10

4000 for en brugt. Man kan jo købe den for, mener det er 3700 fra ny! Sindssygt, men bare vent der skal nok komme nogen til en ordentlig pris inden længe :-)

Men ellers er jeg super glad for min beo5. Den overrasker mig for hvergang jeg bruger den. Touchscreenen virker perfekt, man skal lige vende sig til måden man skal trykke på... man kan jo glide over sine ikoner så de lyser op, men ikke aktivere, og med et lille ekstra tryk aktivere man så knappen. Mht til reaktionstid, ja så mærker jeg intet til det. Heller ik volumen som jeg har læst et par steder, fungerer også helt fint.

Jeg har dog ikke haft så meget tid til at lege med hele opsætningen endnu. Det er lige nogle fejl der skal rettes op, som man finder ud af med tiden. Fx. jeg har discrete power kode til at tænde mit tv, men ikke min set boks, dvs når jeg trykker på ikonet "Pioneer TV", så aktivere: set boks tænder, tv tænder, går på indput 1. Hvis man så kommer tilbage til hovedskærmen igen, og trykker på samme knap når tv'et kører, så slukker min set boks da jeg ikke har discrete kode til denne. Så jeg skal lige have lavet et eller andet fancy. Det bliver nok en anden knap der tænder for både tv og set boks, og når jeg så trykker på "Pioneer TV", så slår den bare over på input 1.

Men ellers har jeg også prøvet at ligge alle mine kommandoer ned i knapperne, så jeg er så uafhængig af touchscreenen, og det virker ganske fint. Men det er lidt lir, når man har besøg af vennerne, og de sidder og ligner et spørgsmål tegn, så lige gå over i billedet med ikonerne på mine kanaler... :-)



Skrevet af: Weebyx
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af The Math The Math skrev:

Men ellers er jeg super glad for min beo5. Den overrasker mig for hvergang jeg bruger den. Touchscreenen virker perfekt, man skal lige vende sig til måden man skal trykke på... man kan jo glide over sine ikoner så de lyser op, men ikke aktivere, og med et lille ekstra tryk aktivere man så knappen. Mht til reaktionstid, ja så mærker jeg intet til det. Heller ik volumen som jeg har læst et par steder, fungerer også helt fint.

Jeg har dog ikke haft så meget tid til at lege med hele opsætningen endnu. Det er lige nogle fejl der skal rettes op, som man finder ud af med tiden. Fx. jeg har discrete power kode til at tænde mit tv, men ikke min set boks, dvs når jeg trykker på ikonet "Pioneer TV", så aktivere: set boks tænder, tv tænder, går på indput 1. Hvis man så kommer tilbage til hovedskærmen igen, og trykker på samme knap når tv'et kører, så slukker min set boks da jeg ikke har discrete kode til denne. Så jeg skal lige have lavet et eller andet fancy. Det bliver nok en anden knap der tænder for både tv og set boks, og når jeg så trykker på "Pioneer TV", så slår den bare over på input 1.

Ja, jeg har samme problem, jeg styrer mit mediacenter med den, og der aktiverer jeg også "videos" i MCE hver gang jeg har været ude i hovedmenuen, det er lidt træls. Men med lidt snilde skal det nok lykkes :)

Mvh

Jacob



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 21-September-2008 kl. 22:20
Discretes er absolut det vigtigste i et fjernbetjenings-setup... desværre kan det være lidt svært at finde dem især til stb'er... som er af obskure mærker og uden muligheden... som med min xbox f.eks. hvor jeg har en knap til at tænde og slukke den... da jeg ikke gider al det slukken og tænden hele tiden...

men som udgangspunkt ser jeg en fremtid hvor jeg så vidt muligt vælger produkter efter om der findes discretes, som et punkt også



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 13:51
Har jeg overset noget, eller er det bare en sindsyg dyr måde at få en multifjerbetjening på ?




Skrevet af: fumper
Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 14:11
Hehe... det ér en dyr måde, men til gengæld, så kan man også få ALT som man gerne vil have det, og er man som f.eks. mig en sucker for b&o's betjening, men har ikke lyst til at betale for deres produkter, så er det er ret god måde at få det på (hvis man enten er lidt en nørd, eller gider betale for det... )

det kræver dog også at man får de rigtige produkter ind i systemet, for de skal helst understøtte min kæphest...
"Discretes"

Hans, hvis du bor i Københavnsområdet, og har lyst til at se setuppet i funktion, så regner jeg med at arrangere en demo aften for de interesserede i løbet af et par uger...

EDIT: jeg har også fået min Beo5 nu, og efter al min ballade med lyn og torden, kommer det lige til at tage et par uger at få styr på det hele


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Hehe... det ér en dyr måde, men til gengæld, så kan man også få ALT som man gerne vil have det, og er man som f.eks. mig en sucker for b&o's betjening, men har ikke lyst til at betale for deres produkter, så er det er ret god måde at få det på (hvis man enten er lidt en nørd, eller gider betale for det... )

det kræver dog også at man får de rigtige produkter ind i systemet, for de skal helst understøtte min kæphest...
"Discretes"

Hans, hvis du bor i Københavnsområdet, og har lyst til at se setuppet i funktion, så regner jeg med at arrangere en demo aften for de interesserede i løbet af et par uger...

EDIT: jeg har også fået min Beo5 nu, og efter al min ballade med lyn og torden, kommer det lige til at tage et par uger at få styr på det hele


Jamen det lyder da ret spændende, men jeg nægter at betale så meget for betjening .
Jeg forstår godt det fede i konceptet med B&O-remote uden B&O mislyd.


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 14:33
Giver dig lige en opdatering når det er...

og det skal siges at jeg ikke har nogen salgs interesse i det... jeg gør det udelukkende for sjov... og for at vise mine sager frem... :)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: oscar36
Skrevet den: 09-November-2008 kl. 01:27

Hej fumper. jeg har fuldt dette emne med interesse, og nu har jeg et spøgsmål: jeg har en Lintronic 238 med beo4 og beo5 og et setup som ser ud som sådanne:

Pioneer PDP-508XD plasma
Motorola VIP1510 sat top box
Denon AVR-1907 surround amp.
Microsoft mediacenter

og kan ikke finde ud af discrete on/off, har set at du har skravet om det før, men forstår ikke hvordan man laver det og finder koderne
så vis du kan forklare hvordan du har lavet det, ville jeg blive meget glad.



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 10-Januar-2009 kl. 12:25
Efter en hektisk arbejds uge har jeg i dag haft tid til at se på et tip jeg fik fra en bruger (ujn2) her på sitet, så nu har jeg endelig fået discretes på min XBOX (WOHOOO!) så nu mangler jeg kun at sony tager sig sammen og fikser ps3 så den sender strøm gennem usb-porten igen... så jeg kan få min ps3 med igen også

Oscar, mangler du discretes på alle dine ting eller? (jeg har simpelthen misset dit indlæg :( sorry)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: mtl25
Skrevet den: 20-Januar-2009 kl. 17:00
 

Hej

super emne

Kan du beskriv hvordan du har kabele dit projekt?

/Morten



Skrevet af: Kenneth. M
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 14:02

Hej.

Jeg har læst side op og side ned ang lintronic og invistere også i sådan en boks når tiden er inde. Jeg har så fundet en hjemmeside hvor man kan dowloade et program som kan styre winamp med beo4 igennem lintronic boksen, hvis det er til nogens interrese.

http://ebbehjorth.dk/blog/?page_id=157 - http://ebbehjorth.dk/blog/?page_id=157

Jeg har lige et spørgsmål til folket. Er der ikke strømforsygning med til TT455-RT-238?



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 22-Februar-2009 kl. 20:06
Der er ingen strømforsyning med nej... den kan man enten købe, eller også har man som jeg 1 million strømforsyninger liggende fra gamle routere og alt muligt andet... og der kan  man ofte finde noget der kan bruges... (man kan købe en strømforsyning hos lintronic)

fedt med winamp remote, ikke at jeg bruger sårn en :-) men sejt alligevel


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: IseeU
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 16:52

Er der ikke nogen der kan finde eller har discrete on/off ir coderne til en dreambox dm 800 hd....

Mangler dem desperat  for at det hele spiller 105 %



Skrevet af: Kenneth. M
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 17:39
Nu står jeg og snart skal til at købe en lintronic boks og har jeg forstået det rigtigt den kan afkode alle mærker? Jeg har nemlig et panasonic tv denon reciver og en toshiba hd afspiller?


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 20:08
Det korte svar er ja. Hvis den ikke kan nu så sender du evt. bare din remote til Michael så klare han det. Du kan se databasen på hans hjemmeside.

-------------


Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 09:51

Hej

Er der nogen som har fået text-tv til at fungere "rigtigt" ? Jeg kan kun få det til at fungere vha. "Text" --> "Go", men det mærkelig er at det virker godt nok med "Text" alene når jeg tester i konfigurator, men ikke i "det virkelige liv"

TV'et er Sony 40W5500

Claus



Skrevet af: T-Ras
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:45

Mit text-tv fungerer fint. På mit TV benytter jeg følgende kommando
M=TEXT;R=TEXT;N=01;COMM=PLASMA TV OR SCREEN, PIONEER, TEXT

Edit: Jeg faldt over et andet review af boksen:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1239202728 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1239202728



Skrevet af: Kenneth. M
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 18:20
Hej. Jeg har lidt problemmer med at få et panasonic tv til at fungere da man skal holde sluk knappen inde i et stykke tid. Andre der har samme problem?


Skrevet af: Kenneth. M
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 17:56
Har lige et sprøgsmål igen. Hvis jeg feks trykker på pc på mit beo 4 så vil jeg godt have det sådan at forstærkkeren starter på på den lyd kanal den er sat til og tvet tænder på hdmi 1 fesk. Hvordan sætter man den til det eller skal jeg lave min egen "kode"


Skrevet af: T-Ras
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 19:02

Du skal lave en macro, som udfører alle disse ting efter hinanden. Du kan med fordel benytte delays, hvis dit udstyr ikke kan skifte til eks. HDMI lige med det samme. Dvs. en kommandorække kunne være:
- Tænd TV
- Tænd Hifi
- (Delay 3 sek.) Indstil TV til HDMI
- Skift input på Hifi til dit PC input

På denne måde er du sikker på, at dit TV er klar til at skifte til HDMI og at dit anlæg også er klar til at du skifter input. Ofte så skal et TV lige starte op før du kan justere inputtet.



Skrevet af: Marco
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 19:06

Oprindeligt skrevet af Kenneth. M Kenneth. M skrev:

Hej. Jeg har lidt problemmer med at få et panasonic tv til at fungere da man skal holde sluk knappen inde i et stykke tid. Andre der har samme problem?

Hej Kenneth! Jeg gætter på at du har fået taget din boks i brug :-) Fik du løst problemet med dit Panasonic tv, for jeg kan forestille mig at jeg løber ind i det samme problem, når jeg får taget hul på mit setup.



Skrevet af: Kenneth. M
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 14:15
Hej marco. Nej fik ikke løst det. Desværre. Ved ikke helt hvad man skal gøre? Har også lidt problemer med min denon forstærker som ikke skruer så hurtigt op og ned. Men tager en ting af gangen.


Skrevet af: Kenneth. M
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Du skal lave en macro, som udfører alle disse ting efter hinanden. Du kan med fordel benytte delays, hvis dit udstyr ikke kan skifte til eks. HDMI lige med det samme. Dvs. en kommandorække kunne være:
- Tænd TV
- Tænd Hifi
- (Delay 3 sek.) Indstil TV til HDMI
- Skift input på Hifi til dit PC input

På denne måde er du sikker på, at dit TV er klar til at skifte til HDMI og at dit anlæg også er klar til at du skifter input. Ofte så skal et TV lige starte op før du kan justere inputtet.

Tak for svarte, tænkte det nok, men hvordan laver jeg sådan en macro?



Skrevet af: T-Ras
Skrevet den: 19-Juli-2009 kl. 17:36
Det er nok lidt for sent jeg svarer, men når du programmerer din boks, så skal du blot tildele en tast flere kommandoer. Boksen vil da spørge om du vil omdanne det til en macro.


Skrevet af: Basil007
Skrevet den: 30-Maj-2010 kl. 17:05
Hej
 
Jeg har netop købt en lintronic TT455-RT238 boks, hvilket jeg har installeret ved at følge den anbefalede guide.
 
For yderligere information har jeg tilkøbt en USB->RS232 adapter, ved bestilling af boksen.
 
Efter jeg har sat det hele op, fremgår det i enhedshåndteringen, at der oprettet en ny com-port 3, hvilket må betyde at adapteren er blevet fundet.
Herunder har jeg endvidere ændret baudraten til 19200, hvilket lintronic anbefaler.
 
Nu har jeg flere gange forsøgt at få forbindelse via programmet Configurator, fra lintronic via følgende fremgangsmåde.
 
1. Valgt TT455-RT-238 i menuen til venstre
2. Under punktet "products network address", har jeg beholdt default addressen "1"
3. Under punktet "computers commport" har jeg valgt comport 3 og ellers benyttet default instillingerne.
 
4. Hvis jeg vælger en anden comport og herefter vælger comport 3, får jeg meddelelsen at den ikke kan finde enheden. Det hjælper heller ikke noget at klikke på connect.
 
Hvad gør jeg nu?
Andre der har oplevet lignende problemer?
Kan der være et problem at jeg benytter windows 7?
 
På forhånd mange tak
Stefan


Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 00:08
Problemerne med discrete on/off koder er løst !!
En venlig sjæl på lintronic-forum har i tråden "Variables not working" forklaret hvordan han har løst det, og efter 1 times tid i eftermiddag, fik jeg det også til at fungere Smile
 
Kig på tråden og ellers spørg hvis I vil forsøge med det, og ikke kan få det til at fungere - jeg hjælper gerne.
 
http://www.lintronic.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=202 - http://www.lintronic.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=202
 
Mvh - Claus


-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 07:57

Er den her tråd helt død?

Kunne godt bruge lidt tips til, hvordan i har sat det hele op.

Hvis man f.eks. trykker TV, så skal TV tænde, gå til et AV input og en DVB-C boks skal ligeledes tænde.

Men hvad hvis man så trykker CD, så skal CD-afspiller selvfølgelig tænde. Men slukker I så alle andre enheder igen? Altså TV og DVB-C boks.

Hvor godt sender lintronic som standard? Skal jeg have ekstra IR sendere sat til?


Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Er den her tråd helt død?

Kunne godt bruge lidt tips til, hvordan i har sat det hele op.
Bare skyd, så skal jeg nok forsøge at hjælpe

Hvis man f.eks. trykker TV, så skal TV tænde, gå til et AV input og en DVB-C boks skal ligeledes tænde.

Men hvad hvis man så trykker CD, så skal CD-afspiller selvfølgelig tænde. Men slukker I så alle andre enheder igen? Altså TV og DVB-C boks.
Kun hvis du har bedt den sende off-kommandoer til de andre apparater, når du trykker ex. CD

Hvor godt sender lintronic som standard? Skal jeg have ekstra IR sendere sat til?
Jeg har mine apparater til at stå i et åbent møbel - dvs. 2 rum ved siden af hinanden og ingen låger - Lintronic-boksen står i det ene rum, og jeg har aldrig oplevet problemer med dårlig rækkevidde. Den sender, minimum, lige så kraftigt som Beo4, og du ved formodentlig selv hvor lidt retningsbestemt den skal peges.
Kun hvis apparaterne er lukkede inde bag en låge, bør det være nødvendigt med ekstra IR-sender (med forbehold for ekstreme forhold)


-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 10:20
Det lyder godt. Jeg har først lige fået boksen i går, får min remote på lørdag. Så er ikke stødt i problemer endnu.
 
Måske jeg skal starte med at indstille hvert apperat til en start.
Så mangler jeg bare en dvb-c boks, som kan tage discrete power on/off også. Antenneforeningen lige skiftet til Canal Digital. Ved ikke om deres Sagem bokse kan det.
 
Har du kodet det som aktiviteter? Eller hvert apperat for sig?


Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Det lyder godt. Jeg har først lige fået boksen i går, får min remote på lørdag. Så er ikke stødt i problemer endnu.
 
Måske jeg skal starte med at indstille hvert apperat til en start.
Ja, det er en god ide - man mister let overblikket, og så er det ofte en god ide at starte helt forfra (synes jeg)
Så mangler jeg bare en dvb-c boks, som kan tage discrete power on/off også. Antenneforeningen lige skiftet til Canal Digital. Ved ikke om deres Sagem bokse kan det.
Det er ikke nødvendigt med discrete on/off. Brug "Variables" i stedet - det giver "næsten" det samme. Det kan være lidt langhåret at gennemskue ideen i at bruge "Variables", men jeg forsøger:
 
Ideen er at man ændrer en tilstand i boksen. Hvergang du f.eks trykker "TV" skal boksen tælle en op. Den starter altid på 0 efter slukket tilstand, og hver gang du trykker, bliver der lagt 1 til.
Dermed tæller den op ..1....2....3......4.....5 osv. Hvergang du så trykker Standby på Beo4, nulstilles tælleren.
Ideen er at boksen kun sender "power" kommando når tilstanden ændrer sig til 0, eller går fra 0 til 1......ellers ikke. Er det nogenlunde forståeligt, ellers må jeg skrue op for pædagogikken Smile
 
Har du kodet det som aktiviteter? Eller hvert apperat for sig?
Hvert apparat for sig. Fremkommer der så flere aktiviteter på den samme kommando - f.ex. TV - spørger den om du vil oprette en makro, hvilket du bekræfter. Så sender boksen alle kommandoer i den rækkefølge - du kan selv ændre rækkefølgen, hvis du synes.


-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 04-November-2010 kl. 12:47
Jep, det er forståeligt. Om jeg kan finde ud af at lave det, er så en anden sag ;)
 
Havde svært ved at finde info om discrete kommandoer til de bokse, kan fint finde til Pana tv :)


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 05-November-2010 kl. 07:36
En anden udfordring for mig bliver nok, at jeg også har en projektor.
 
Enten skal jeg jo lave 2 af hver aktivitet, Se TV, PS3 og DVD. De skal i den forstand være helt ens, bortset fra, at det ene sæt skal tænde tv og det andet sæt skal tænde projektor.
 
Ved ikke hvordan man kan lave det smart.


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 05-November-2010 kl. 11:48

Tænker lidt i variables med hensyn til at genbruge tv/dvd/ps3 modes til projektor. Hvis jeg tæller variable 2 op, når jeg aktivere projektor, så kan jeg jo undgå at tænde tv, når jeg trykker på tv mode.

Projektor-mode:
Tænd projektor, Add 2 til TV_Variable, Add 1 til Projektor_variable

TV-mode:
Tænd STB-box,  Add 1 til TV_Variable, skift til hdmi1

TV_Variable = 1:
Tænd TV

Projektor_variable = 1:
Sluk tv

Men spørgsmålet er så, om tv alligevel tænder, hvis den får besked på at gå til hdmi1.
Man kan vel ikke lave en form for IF-sætning i en macro? Så jeg undgår at sende skift til hdmi, hvis Projektor_variable er større end 1.

Ved sluk af projektor, sættes både Projektor_variable og TV_variable til 0.



Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 05-November-2010 kl. 12:41
Jeg er ikke sikker på at jeg kan følge dig ?
 
Hvordan skal boksen vide om du ønsker at tænde TV eller projektor ?


-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 05-November-2010 kl. 13:02
Hvis jeg sætter f.eks. SAT knappen til at tænde projektor - og sørger for, at TV-variablen bliver større end 1 fra starten.
 
Så rammer TV-variablen aldrig 1 og triggeren udløses ikke.


Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 05-November-2010 kl. 19:23
Hvorfor så ikke bare lade "TV" være trigger for "TV-mode", og "SAT" være trigger for "Projektor-mode" ???

-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 05-November-2010 kl. 20:22
Det skulle være for at ungdå, at stb/dvd/ps3 skal kodes dobbelt. Som standard skal den jo tænde tv, når jeg trykker f.eks. dvd.
 
Måske det ikke giver mening - jeg får min remote i morgen, så må jeg i gang med at teste det.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-December-2010 kl. 17:08
Ja, så er jeg også sprunget på Lintronic vognen. Har lige betalt min bestilling, men får først varen i slutningen af Januar.

Skal også lige have fundet mig en Beo4.

Til andre interesserede kan jeg fortælle at der lige nu er en del penge at spare, hvis man køber online og betaler inden 1/1.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: funfact
Skrevet den: 23-Juni-2011 kl. 13:33
Wow! that really cool. I like it so much. Thanks for sharing your wonderful post.


____________________________
I want to be http://www.baarse-inventar.dk - free .


-------------
Fun Fact.


Skrevet af: B_H_S
Skrevet den: 10-December-2011 kl. 11:57
Jeg søger en gammel software og evt. firmware til min gamle Lintronic TT455-TR-238 version 4.0, nogle der kan hjælpe med det..?
 
 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-December-2011 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af B_H_S B_H_S skrev:

Jeg søger en gammel software og evt. firmware til min gamle Lintronic TT455-TR-238 version 4.0, nogle der kan hjælpe med det..?


I første ombæring, så prøv at skriv til Michael fra Lintronic.

Problematikken er nok at du skal til at betale for at få aktiveret softwaren.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-April-2012 kl. 08:49
Jeg liver lige op i denne tråd igen, da jeg nu endelig har fået taget mig sammen til at lege med Variables. Det kan kun anbefales at forsøge sig med dette, da man herved får discrete tænd/sluk af alt det udstyr, som ikke har denne funktionalitet - og det er der vel nærmest intet udstyr der har længere?

Jeg giver lige en lidt hurtig guide til hvordan jeg har brugt det. For de der vil give sig i kast med det, så har Michael hos Lintronic opdateret hans egen step-by-step guide, som kan hentes her: http://lintronic.dk/Variables.zip%20 - http://lintronic.dk/Variables.zip

For at få adgang til variable, så skal man tilføje dem som et device til sit projekt. Det gøres blot ved at tilføje TT455-RT-238 som device, og så vælge "Variables" som type nummer.

Basalt set, så er en variabel en form for "IF-THEN" funktion, hvor man blot skal huske på, at IF-sætningen gælder når en variabel SKIFTER tilstand til den værdi som man har defineret. Dvs. hvis man bruger en variabel trigger og lader trigger være "=00" (dvs. IF[variabel = 0]) så er denne sætning kun sand, hvis din variabel ikke i forvejen er 0. Der skal altså skiftes tilstand fra noget andet før sætningen gælder. Det er ret praktisk da man ellers ville få fyret kommandoen af hele tiden.

Som udgangspunkt, så bør alle sluk-funktioner bruges på 0-værdierne, da dette også er den værdi boksen vil sætte alle variable til hvis den slukkes eller når den er klar efter en programmering. Man bør benytte én variabel til hver "gruppe" af enheder, der skal tænde/slukke samtidigt, dvs. din BluRay-afspiller bør have én variabel (eks. Variable02), dit TV bør have en anden osv.

I mit tilfælde har jeg 3 grupper, som skal styres separat: Et Pio-TV med en Yousee-boks, en BluRay-afspiller og en mediestreamer. Som det første skal man da fortælle boksen hvilke kommandoer der skal fyres af når de forskellige variables skifter tilstand. For min "TV-gruppe" gøres da følgende (jeg skriver det som interfacet i Configurator'en ser ud):

Her er sluk-funktionen:

Controller: VARIABLES
Mode: VARIABLE01
Trigger: =00 (dvs. når variablen SKIFTER TIL 0)
Command: Power OFF (her er mit Pio-TV valgt i listen over enheder - denne HAR faktisk discrete off, så det vælger jeg)

Da jeg har to enheder jeg vil slukke for samtidigt, hvor den anden er min Youseeboks:
Controller: VARIABLES
Mode: VARIABLE01
Trigger: =00 (dvs. når variablen SKIFTER TIL 0)
Command: Power (her er mit Youseeboks valgt i listen over enheder - denne har kun en power-command)

Dette giver en makro med to kommandoer, der fyres af efter hinanden når den pågældende variabel skifter til 0. Der er dog ikke nogen trigger til at ændre variablen, så det skal tilføjes bagefter. Først tager vi dog lige tænd-funktionen:
Controller: VARIABLES
Mode: VARIABLE01
Trigger: =01 (dvs. når variablen SKIFTER TIL 1)
Command: Power ON(her er mit Pio-TV valgt i listen over enheder - denne HAR faktisk discrete on, så det vælger jeg)

Da jeg har to enheder jeg vil slukke for samtidigt, hvor den anden er min Youseeboks:
Controller: VARIABLES
Mode: VARIABLE01
Trigger: =01 (dvs. når variablen SKIFTER TIL 1)
Command: Power (her er mit Youseeboks valgt i listen over enheder - denne har kun en power-command)

Så mangler jeg sådan set bare at definere et par knapper til at ændre VARIABLE01 til 0 eller 1. Det gøres på en lidt anderledes måde, da det ikke er en enhed man her vil kontrollere, men derimod en variabel. Som "Convert to / control action" vælges "Lintronic" fra listen, hvor man kan se, at det er "Variables" som er typenummer.

Controller: BEO4 NAVI
Mode: TV
Trigger: TV
Command: VARIABLE_1_PLUS_1

Da boksen starter med VARIABLE1 = 00, så vil 0+1 give 1 og derved vil min makro for at tænde enhederne blive fyret af. Hvis man trykker på TV igen, så bliver VARIABLE1 til 2, hvilket ikke gør noget (jeg brugte +1 istedet for at sætte den til 1 blot for en sikkerheds skyld). Den tæller sådan set bare opad indtil man nulstiller den - det gøres i den næste kommando.

For at få slukket for mine ting igen, så gøres det samme blot med en anden kommando:
Controller: BEO4 NAVI
Mode: TV
Trigger: POWER
Command: VARIABLE_1_SET_TO_0

Dvs. når jeg trykker på POWER på min Beo4, så ændres VARIABLE1 til 0 og derved fyres kommandoerne for sluk af.

I mit tilfælde så vil jeg faktisk også gerne have, at alt hvad er ellers måtte være tændt i mellemtiden også slukkes, så for den sidste kommando med POWER, så sættes mine øvrige variable også til 0. Dermed slukker min BluRay (hvis dens variabel var noget andet end 0) og min mediestreamer (hvis dens variabel var noget andet end 0). Jeg har også nogle ekstra kommandoer lagt ind på eks. min TV-knap, da jeg også lige skal skifte mit Pio-TV til indgang 4. Det samme gælder de kanpper jeg bruger til min BluRay (DVD-knappen) og min medieboks (V.MEM). Her skal der også udføres et input-skifte samtidigt med at en variabel ændres.

Det hele kører ret flydende - forudsat at man aldrig tænder for sine ting manuelt!! Så snart du giver dig til at tænde/slukke for noget med fingrene, så går der kuks i timingen af dine variable på alle de ting, som ikke har discrete on/off.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet



Print side | Luk vindue