Print side | Luk vindue

Den sjove: Skifte kanaler på PX70 v M87

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30333
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 12:53


Emne: Den sjove: Skifte kanaler på PX70 v M87
Skrevet af: Jipi
Emne: Den sjove: Skifte kanaler på PX70 v M87
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 20:45
Hej fladfolk,

Nu har jeg gennem længere tid vurderet forskellige fladskærme, nu den gamle B&O MS6000 endelig skulle skiftes ud og valget står mellem 2 populære modeller herinde. Jeg vil ikke belemre jer med det klassiske "Hvad er bedst", for det er der rigeligt med tråde omkring i forvejen - og tak for det.

Næh, nej jeg vil simpelthen gerne høre fra folk der har enten M87BD eller PX70 og håbe på de vil fortælle en newbiw som undertegnede, hvorledes de skifter kanal. Ja, det lyder banalt, men det er rent faktisk noget der vil irritere mig i fremtiden, hvis ikke det skifter som jeg er vant til.

Nu tænker du sikkert: "Skifter kanal? Hvad mener manden?" og lad mig forklare ganske kort.

Jeg er vant til at når man trykker et program frem, fra 1 til 2, at den skifter pronto. Den blænder ikke ned i sort og er ½-1½ sekund om at vise næste kanal, som det er tilfældet med flere andre tv.

Derfor - hvordan skifter de to respektive konkurrenter til min pengepung kanal?

På forhånd mange tak til de forhåbentlig behjælpelige sjæle.



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 20:55

 

 Fladskærme er længere om at skifte end et CRT, men det kan vel ikke være et problem, hvis der går et sec. inden der er skiftet.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jipi
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Fladskærme er længere om at skifte end et CRT, men det kan vel ikke være et problem, hvis der går et sec. inden der er skiftet.



Heh, som du nok kan fornemme, så; Jo, det er et 'problem' for mig. Dog ikke større end CRT'en skal skiftes uanset hvad, men det har altid irriteret mig, at man skal vente. Akkurat som når man udskifter sin PC, når der er ventetid dér, så håbede jeg at man nu også var nået så langt med udviklingen af TV, at det ikke længere var et irritationsmoment.

Men nu jeg har dig Niels - du virker som om du har styr på langt det meste - så vil du med andre ord ikke mene at der er forskel i (den irriterende ) ventetid på de to apperater, vel?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:06

 

 Forskellen er ganske givet rimelig ens, hvad det angår.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jipi
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:08
Jeg bukker, nejer og fortsætter spekulationerne om, hvilket af de to, ganske forskellige tv, der skal have lov til at sparke MS'en ud.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:12

 

 Panasonic slår Samsung i billedkvaliteten. Nærmest til Panasonic på det, er Pioneer.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:14

 

 

ellers køb 2 skærme ... så går du ikke glip af det sekund 



Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:25

Hej jipi , PX70 er ca 3 sec om at skifte...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Jipi
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Panasonic slår Samsung i billedkvaliteten. Nærmest til Panasonic på det, er Pioneer.



Ja, det er også det jeg er kommet frem til.

Jeg er dog bare typen der ved elektronikkøb, er fandens uheldig og hvis ikke det lykkedes mig at lave burn-in, så vil det være en præstation af rang.


Skrevet af: Jipi
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej jipi , PX70 er ca 3 sec om at skifte...


MVH



3 sekunder? Jeg er i chok.

Hvor det dog er irriterende, at det ikke er noget der kan løses, så selv Jipi kan blive tilfreds. Nå, men man vender sig vel til det.

Og tak for oplysningen!


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 21:45
synes mit tidligere pio skiftede ret hurtigt kanal på analogt tv. ikke den store forskel fra crt.. efter hva jeg kan huske.. sidder i øjeblikket uden tv og venter på det nye kommer. på digitalt, altså dvb-t, var det tilgengæld lidt sløvt..


Skrevet af: laursen
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 22:07
PX70 er ikke 3 sek. om at skifte analog kanal (har ikke selv målt tilsvarende på DVB-T)!

Det er 1 sek. (måske 1½ sek. om kanalskift). Der er dog en spidsfindighed idet direkte kanal-valg på kanalerne 0-9, skal ske ved enten at taste '01', '02', '03' osv. frem for '1', '2', '3'... eller kanal-'op'/'ned' tasterne.

Tastes 1, ventes nemlig ca. 3 sekunder på at endnu et tal indtastes (f.eks. for at skifte til kanal '13') - alternativt skal tastes 'OK' efter dette ene ciffer er indtastet. Det er lidt uheldigt - og et irritationsmoment, indtil man vænner sig til kanal op/ned eller 01, 02....

Mit PX70 er akkurat ligeså hurtigt til at skifte kanal som mit gamle Panasonic CRT.

/Lars


-------------
Redaktør, recordere.dk


Skrevet af: Jipi
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

PX70 er ikke 3 sek. om at skifte analog kanal (har ikke selv målt tilsvarende på DVB-T)!Det er 1 sek. (måske 1½ sek. om kanalskift). Der er dog en spidsfindighed idet direkte kanal-valg på kanalerne 0-9, skal ske ved enten at taste '01', '02', '03' osv. frem for '1', '2', '3'... eller kanal-'op'/'ned' tasterne.Tastes 1, ventes nemlig ca. 3 sekunder på at endnu et tal indtastes (f.eks. for at skifte til kanal '13') - alternativt skal tastes 'OK' efter dette ene ciffer er indtastet. Det er lidt uheldigt - og et irritationsmoment, indtil man vænner sig til kanal op/ned eller 01, 02....Mit PX70 er akkurat ligeså hurtigt til at skifte kanal som mit gamle Panasonic CRT./Lars


Hej Laursen,

Tusinde tak for dit dybere svar - det har gjort et valg endnu lettere, må jeg indrømme.


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 22:10

Jeg har faktisk testet forskellige skærme fra forskellige producenter. Med testen mener jeg en amatørtest i forskellige butikker, hvor jeg netop testede kanalskift..

Kort fortalt var JVC klart etter, Phillips og Sony følgedes af, imens Panasonic med mere lå nederst..



Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 22:12

Ja det er ca 1-1.5 sec på analog men altså ca 3sec på dvb-t...

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: mhelt
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 22:16
Hmm mit px700 er ca. 1½ sekund om at skifte på DVB-T. Lyden kommer dog med det samme.... strange...

-------------
Pio 5090H

Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone

Panasonic DMR-EX87

Sony PS3

Pioneer DVR 540HX-N

Yamaha YSP-800 + YST-FSW100


Skrevet af: Jipi
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 22:29
Jeg håber lidt, at der dukker en op med en M87/M86'er og giver sit besyv med.

Alle med PX70'eren, skal have tusinde tak for hjælpen indtil videre.


Skrevet af: mach3
Skrevet den: 01-November-2007 kl. 23:12
Fra http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/Operation.php :
I am not sure if Sony TV owners know how lucky they are: the response time for on-screen menu navigation and channel switching on Sony TVs is usually blazingly fast... certainly one of the best in the business. I am happy to report that the Sony KDL32D3000 continues this worthwhile tradition, for no other reason than because I am sick and tired of being tortured by sluggish navigation on countless HDTVs.

Sony D3000 er ok på det punkt, synes jeg. Dog ikke så hurtigt som mit 7 år gamle 20" Philips CRT fra Fotex (kostede 2000kr). Hvorfor det forholder sig sådan ved jeg ikke, men jeg kunne godt tænke mig at vide det.


Skrevet af: Benitez
Skrevet den: 02-November-2007 kl. 00:03

jeg er indehaver af M86 og syntes det skifter pænt hurtigt. Mit fornemmelse er 1 sek ca. måske 1½ sek.

Kan tilføje at jeg derudover er meget tilfreds med M86 som jeg har i 40"



-------------
Benitez


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 02-November-2007 kl. 17:35
Mit PX70 er da max et halvt sekund om at skifte - det sker med det samme (altså så længe vi snakker +/- eller "guide" til at "scrolle" gennem kanalerne. Og det gør jeg næsten altid. Hvis man bruger tallene skal man enten taste to cifre, ellers går der 2-3 sekunder ja, før TV'et "beslutter" at man virkelig vil til et etcifret kanalnummer. Men det er det hurtigste TV jeg har haft til at skifte kanal. 


Skrevet af: Jipi
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 00:24
Jeg takker for de mange svar.

Dog måtte der hjemmebiograf på faderens PX60'er til her til aften, hvorefter valget definitivt er faldet på PX70'eren.

Jeg skriver igen, når jeg har fået brandet skærmen med fast YOUSEE-logo i højre hjørne.


Skrevet af: mejersken
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 22:34
du kan også bare skifte kanal på din recorder, for at få skiftet øjeblikkeligt


Skrevet af: Don Drift
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 16:38

Hvis man bruger "kanalskifterknappen" op/ned, så tager det max ½ sekund at skifte kanal. Men som tidligere nævn så hvis man f.eks. skal over på kanal 8 og gerne vil gøre det via. tal knapperne, så skal der trykkes 0-8 og så går der et halvt sekund. Trykker du bare på 8, så går der 3 sekunder før den skifter.

Jeg bruger bare kanal op/ned når jeg skifter kanal mellem 1-9.



Skrevet af: Erling
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 17:06

Er der nogle der ved hvor langt tid det tager Panasonic TX-32LED7F af skifte kanal, er også selv meget hysterisk med den utrolige vente tid, det var derfor at Sony CRT TV blev fravalgt i sin tid, ved godt det er den rigtige måde at gøre det på som Sony gjorde på deres CRT TV.

 

Panasonic TX-32LED7F kan købes hos http://geco.dk/product.asp?product=855&sub=2&page=1 - http://geco.dk/product.asp?product=855&sub=2&page=1  for 5500,- Kr. er det ikke et godt køb til prisen?.



-------------
De Herligste hilsner
Erling


Skrevet af: Jipi
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Erling Erling skrev:

Er der nogle der ved hvor langt tid det tager Panasonic TX-32LED7F af skifte kanal, er også selv meget hysterisk med den utrolige vente tid, det var derfor at Sony CRT TV blev fravalgt i sin tid, ved godt det er den rigtige måde at gøre det på som Sony gjorde på deres CRT TV.



Forunderligt nok, så er det præcis samme historie der har gjort sig gældende for mine CRT-valg gennem tiderne. Netop at fravælge, blandt andet, Sony grundet den umenneskelige ventetid mellem kanalerne.

Ja, synes lige jeg ville dele det med dig/jer, nu jeg startede tråden om dette, lidt, underlige emne.


Skrevet af: shaman
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 22:55

Jeg prøvede lige at skifte kanaler på mit Sony CRT, og må give jer ret - det tager sin tid at zappe 20-30 kanaler igennem.

Det havde jeg ellers lykkeligt glemt alt om, for de sidste år har jeg kun skiftet kanal på Canal Digital boxen (for at kunne tilgå alle de programmer jeg betaler for) og/eller harddisk recorderen (grundet timeshift funktionen).

Så for mig er kanalskiftstiden på apparatet ikke et problem, da apparatet i praksis mere fungerer som en monitor end som et TV (tuneren er jo ikke i brug).



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |



Print side | Luk vindue