Print side | Luk vindue

Min Panasonic/ DLS stue...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=32045
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 22:00


Emne: Min Panasonic/ DLS stue...
Skrevet af: Rulle
Emne: Min Panasonic/ DLS stue...
Skrevet den: 10-December-2007 kl. 19:50

Ja nu er det vist langt om længe min tur til at vise frem. Jeg er endelig ved at være ved vejs ende med indkøb og indretning så nu vil jeg gerne vise resultatet frem.

Mit mål har været at forene god lyd med et pænt og et smule diskret design uden samtidig at bruge hele opsparingen på projektet. Jeg synes selv det er lykkedes ret godt og det er i hvert fald en fornøjelse at se en god film på anlægget. Det bliver brugt 95% til at se film på, så det er der også taget hensyn til.

Først og fremmest et lille oversigtsbillede over hvad det hele drejer sig om:

Panasonic TH50PX70:

  • 2 HDMI-indgange
  • Kontrastforhold: 10.000:1
  • Integrerede højttalere i bunden
  • Integreret analog og digital DVB-T-tuner
  • 1.500 sider Tekst-TV
  • Opløsning på 1366 x 768 pixels
  • Panasonic SA-XR59

  • 7 x 100 watt (DIN) med advanceret DUAL AMP
  • HDMI indgang/udgang med HDAVI Control (Viera link)
  • Højttaler indstilling med målemikrofon
  • 6-Kanalsingang (DVD-Audio klar)
  • Automatisk højttaleropsætning letter indstillingerne
  • Højkvalitets gengivelse af lyd og billede via HDMI (1080p)
  • Panasonic DVD-S53

    Video D/A Converter 108MHz/12-bit Quick OSD
    HD Up-Conversion(1080p/1080i/720p)
    HD Enhancer
    Digital Noise Reduction
    HDMI Terminal
    Audio D/A Converter 192kHz/24-bit
    Dolby Digital Decoder
    DTS Decoder

    PC / HTPC

    Er ikke helt færdigbygget endnu men kommer til at bestå af de ting der står på oversigten. Den står i kontoret ved siden af stuen og bliver brugt både som alm. pc og til at afspille musik og film i stuen.

    Højtalere:

    Front: DLS D3
    88 dB/1m, 1W
    28 mm soft dome
    3" woofer
    3" midrange
    28 Hz - 25 kHz

    Center: DLS TC3
    2 vejs basrefleks
    88 dB/1m, 1W
    28 mm soft dome
    2x3" midrange
    72 Hz - 25 kHz

    Bag: DLS TS3
    2 vejs basrefleks
    88 dB/1m, 1W
    28 mm soft dome
    3" woofer
    68 Hz - 25 kHz

    Sub: Audio Pro Ace Bass 2
    Amplifier: 500 W rms
    Woofer: 4x5 1/2” long-throw
    Passive radiator: 10”
    Frequency range: 25-100 Hz
    Lo-pass filter: 50-100 Hz, variable 36 dB/octave
    Hi-pass filter: 100 Hz, 6 dB/octave
    Dimensions (WxHxD): 325x335x395 mm
    Weight: 15,2 kg

    Det er en jeg har til låns indtil videre, regner med at anskaffe mig en XTZ 99w12 indenfor nærmere fremtid.

    Satbox:
    Det er bare den std. man får med canal digital. Signalet er så derfra ført til TV men også tilbage i den eksisterende antenneinstallation i huset. Jeg har så en IR extender på så jeg kan bruge remoten i hele huset.

    Så det sjove... noge billeder. Først lidt af renoveringen. Da jeg alligevel skulle have tapeseret osv valgte jeg at få fræst de fleste kabler ind i væggen. Dengang var planen ikke væghængte baghøjtalere men hvis jeg havde vist det blev det var kablerne dertil også kommet i væggen.


    Så er der rillet op og klar til kabler hvor TV'et skal hænge. Den der går helt op er til antenne/satkabel, højtalere, HDMI fra kontoret osv


    Nede bag i stuen. Her kommer HDMI til kontor (Som er lige på den anden side af væggen) og kabel til baghøjtalere ned igen. Desuden er der trukket et USB kabel fra kontor og herind så det er muligt at bruge en remote til HTPC


    Kablerne trukket og der er pudset efter igen. Jeg valgte at trække lidt ekstra for en sikkerheds skyld. Bla. ekstra antennekabel hvis det der er skulle gå i stykker. Jeg trak også en alm. netværkskabel hvis der skulle blive brug for det engang. Der er også trukket ekstra HDMI fra gulvet og op til TV.


    Bagi stuen er der også spartlet til.


    Så bliver der lagt gulv og der er tapeseret.


    Endelig kom TV'et op at hænge. Jeg købte det via fælleskøbet på Recordere, men det har så bare stået i kassen siden da (2,5mdr)


    Så kom der et møbel til også, og der blev skjult lidt ledninger.


    Så kom XR59 og DVDS53 hjem fra tyskland.


    så kom de på plads i møblet. Man må sige de er lavet til at passe ind der..


    Fandt det sæt D3 brugt.

    Så kommer nogle billeder her fra i aften hvor det hele er ved at være på plads:


    De 2 spots over TVet er drejet ind på væggen, og det giver en ret fed effekt + det er behageligt at se tv med.


    Den ene baghøjtaler. USB kablet hænger klar oppe under den til en IR øje til remoten til HTPCen


    Jeg syntes selv det er blevet enkelt og flot at se på.


    Fjernbetjeningshelvedet.. Måske man skulle overveje en universal der kunne klare det hele


    Ace Bass 2 subben. Den er ikke optimal til den store stue jeg jeg, men er som sagt også kun til låns indtil videre.


    Et oversigtsbillede fra lidt bag sweetspot.


    D3 og subben


    Den anden D3 fronthøjtaler


    Nærbillede af tv-bænken.


    Er meget glad for alle kablerne til TVet kom i væggen


    Her ses USB ledningen lidt bedre.


    Baghøjtalerne er ophængt med Vogels VLB 50 ophæng.

    Det var vist det der var lige nu, men også noget af en smøre... Ris/Ros/Ideer modtages selvfølgelig gerne



    -------------
    /Martin



    Svar:
    Skrevet af: Houmoller
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 20:07
    Ser utrolig godt ud. Lamperne over skærmen lader til at give et roligt lys, perfekt vel?


    Skrevet af: petite_machine
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 20:08

    Ja, hvad kan man sige, gennemtænkt 

    Føj det ser godt ud



    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 20:15

    Tak skal i have.

    Ja det har du helt ret i Houmoller. Det er 230v spots, og så med en 35w pære med noget reflektor halløj. Det er lige tilpas, det giver nok lys til at det ikke bare er for "syns" skyld og samtidig er det ret så behageligt..

    Er vel en form for ambilight



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: SVP03
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 20:15
    Så mangler du kun en Pronto fjernbetjening.

    -------------
    SVP03


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 20:31
    Fortæl fortæl SVP03?

    -------------
    /Martin


    Skrevet af: jesper christia
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 20:38

     KLAP salver herfra og så til norge....ser squ godt ud ...flot arbejde..

     



    Skrevet af: Asklepios
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 21:06
    Det er RIGTIG flot lavet! Og hvor gennemført...
    Efterfølgende rigtig god stil hvad angår indretning!
    Var der nogle der sagde 12... (er det ikke noget med den nye karakterskala... )!!

    Hvordan lyder dine DLS højtalere? Spiller de godt?

    Mange hilsner

    -------------
    De bedste hilsner
    Simon

    B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
    ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

    Atlas Cables








    Skrevet af: Andreasen
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 21:09

    Hej Rulle

    Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan du har koblet anlægget sammen! Jeg har selv Panasonic TH-42 PX70, DVD-S 53 EG-K,SA-XR59 og Amitech mediacenter. Har du fået Viera link til at køre ordentligt? Min received slukker når jeg vil slukke TVét for at høre musik fra mediacentret.

    Jeg har brugt HDMI mellem TV/receiver - received/DVD - optisk kabel fra mediacenter til receiver- phone kabel fra TV til receiver. Har du andre forslag? I øjeblikket har jeg  slået Viera link fra. VH Jess



    Skrevet af: SVP03
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 21:20

    Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

    Fortæl fortæl SVP03?

    Dyrt men lækkert, sjovt at netop Philips har dette nichemarked.

    Der er flere modeller, men 9400 er mellemmodel og 9200 er ny der kan købes for 2000,- så jeg et sted.

    http://www.pronto.philips.com/index.cfm?id=1457 - http://www.pronto.philips.com/index.cfm?id=1457



    -------------
    SVP03


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 22:18

    Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

    Det er RIGTIG flot lavet! Og hvor gennemført...
    Efterfølgende rigtig god stil hvad angår indretning!
    Var der nogle der sagde 12... (er det ikke noget med den nye karakterskala... )!!

    Hvordan lyder dine DLS højtalere? Spiller de godt?

    Mange hilsner

    Tak skal du have. Der skal nok komme nogle billeder når det er lyst også, så er det lidt nemmere at se.

    Jeg er yderst tilfreds med de DLS. Synes det er utroligt der kan komme så meget lyd af dem.



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 10-December-2007 kl. 22:21
    Oprindeligt skrevet af Andreasen Andreasen skrev:

    Hej Rulle

    Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan du har koblet anlægget sammen! Jeg har selv Panasonic TH-42 PX70, DVD-S 53 EG-K,SA-XR59 og Amitech mediacenter. Har du fået Viera link til at køre ordentligt? Min received slukker når jeg vil slukke TVét for at høre musik fra mediacentret.

    Jeg har brugt HDMI mellem TV/receiver - received/DVD - optisk kabel fra mediacenter til receiver- phone kabel fra TV til receiver. Har du andre forslag? I øjeblikket har jeg  slået Viera link fra. VH Jess

    Hej Andreasen.

    Det er begrænset hvor meget jeg har rodet i det endnu. Mit mediacenter/PC er som sagt ikke helt færdigt endnu, så det er ikke koblet til. Men når det bliver, så er det via HDMI som du kan se på oversigtstegningen. Derved kan jeg køre både lyd og billede i samme kabel. Men det kræver selvfølgelig dit Amitech Mediacenter har HDMI udgang eller der kan fåes en adapter til DVI stikket.

    Mit gør faktisk det samme. Altså når jeg slukker TV'et, så slukker den også receiver og dvd afspiller... 



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: tosa
    Skrevet den: 11-December-2007 kl. 11:42

    Hej Rulle, det ser sq cool ud. Der mangler bare lige et oversigtsbillede af hele bagvæggen, hvis man skal have det fulde overblik .

    Mht. universalremotes kan du også se på logitechs løsninger. De virker til mildest talt alt.

     



    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 11-December-2007 kl. 13:51

    Hej Tosa.

    Sådan et billede kommer også, det er bevist den ikke er der endnu.  Den ende er ikke helt færdigindrettet endnu, der skal lige smides en reol op på væggen, men venter lige på at der bliver monteret en brændeovn først.

    Jeg har også haft kig på dem, jeg er bare ikke så meget for den måde man bruger dem, altså hvor man giver kommandoer fremfor alm. betjening. Men på den anden side så kører både tv, receiver og dvd via Viera link, så det meste af tiden er det nok at bruge remoten til Receiveren.



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: Skorben
    Skrevet den: 11-December-2007 kl. 14:52

    Rigtig flot setup - enkelt og stilfuldt...

     

     



    Skrevet af: Gooferen
    Skrevet den: 11-December-2007 kl. 17:55

    Det er altså virkeligt lækkert setup,, bliver helt misundelig

    Forresten hvor har du købt højtalersættet og receiveren?



    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 11-December-2007 kl. 19:13

    Takker

    Forstærker og DVD er købt ved http://www.schlauershoppen.de/ - http://www.schlauershoppen.de/  og højtalere ved http://tapeconnection.dk/ - http://tapeconnection.dk/  



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: PeterLarsen
    Skrevet den: 29-December-2007 kl. 16:01
    Kan anbefale en Logitech Harmony 885 som fjernbetjening.
    Kender ikke den fra Philips, den virker sikkert også.

    -------------
    Hilsen Peter

    Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)


    Skrevet af: h_dk
    Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 12:24

    Ser rigtig godt ud..

    Jeg er ved at finde ud af om jeg skal have et TV magen til dit eller om det skal være 42" udgaven, men hvor langt fra sider du? og er det passende størrelse? for det ser jo ikke så stort ud



    Skrevet af: morphar
    Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 18:34
    Det er godt nok gennemført! Hatten af for det! :D


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 23:42

    h_dk jeg sidder ca. 4,5 meter fra det mener jeg. Her passer det fint, det må faktisk ikke være mindre. Stuen er meget stor, derfor syner det ikke af så meget.

     

    Takker morphar



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: PeterLarsen
    Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 00:25

    Hej Rulle

    Du skriver at du vil have HDMI fra dit mediacenter til forstærker - hvilket jeg er enig med dig i.
    Vær opmærksom på om lyden så også ER med i kablet, for det er ikke givet at den er. Hvis du f.eks. (som du skriver) bruger en DVI->HDMI konverter, så er lyden ikke med.
    Jeg tvivler også på om man generelt kan regne med at et grafikkort med HDMI-udgang har mulighed for at sende lyden den vej - det må kræve at der er nogle stik+kabel internt i pc'en.

    Flot setup iøvrigt, hvad er det for et møbel du har?



    -------------
    Hilsen Peter

    Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)


    Skrevet af: h_dk
    Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 00:58

    Har du prøvet at sammenligne med PZ modellen, eller en Pioneer? og hvis du har hvor stor forskel er der så?

    For jeg kan ikke helt finde ud af om det kan betale sig at give det ekstra for en af de 2, for billedet på PX er ret godt synes jeg.



    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:47

    Hej igen.

    h_dk, nej jeg har ikke direkte sammenlignet med dem. Men der er selvfølgelig kvalitetsforskel, men jeg mener bare ikke det kan bære merprisen på næsten det dobbelte hvis vi snakker pioneer. Hvis jeg skulle købe idag, havde jeg nok også valgt PX igen. Evt. vente til de nye PX80/800 modeller kommer, eller alternativt en PZ model som også er faldet lidt i pris.

    PeterLarsen: Det kan skam sagtens lade sig gøre, mange bruger den løsning. Også med DVI->HDMI konverter. Der sidder en lydchip p¨å grafikkortet, så der skal ikke engang laves noget specielt inde i computeren. Jeg har også sat det sammen, men har det kun halvvejs oppe at køre. Som du kan læse i denne trå: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32655&KW=Rulle - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32655& KW=Rulle  så har jeg lidt problemer med lyden. Jeg har fint stereo lyd, men 5.1 kan jeg ikke få frem. Men det skal kunne lade sig gøre da mange andre bruger det. Jeg har bare lidt problemer med at finde fejlen.



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: Flemming Larsen
    Skrevet den: 27-Januar-2008 kl. 19:43

    hej rulle.

    det ser sku godt ud. og altid godt at se før og efter.

    din SA-XR59. hvordan er lyden i den?

    jeg går selv og tænker på en.



    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 00:03

    Hej Flemming.

    Jamen jeg er yderst tilfreds med den. Den spiller mine DLS højtalere rigtig godt op. Den er måske en anelse lys i det, men er lidt i tvivl om det er den eller højtalerne.



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: Flemming Larsen
    Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 10:51
    Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

    Hej Flemming.

    Jamen jeg er yderst tilfreds med den. Den spiller mine DLS højtalere rigtig godt op. Den er måske en anelse lys i det, men er lidt i tvivl om det er den eller højtalerne.

    jeg tog ud og købte den igår. og intil videre er jeg også tilfreds.

    jeg har bare et problem. jeg kører jo hdmi ind på min blu-ray og harddiscoptager. men hvis jeg når jeg kører blu-ray og vil have analog 5.1 lyden til at virke til pcm lyd. så kan jeg ikke få noget billlede på. gad vide om man ikke kan det? for så har jeg da ikke meget at bruge analog 5.1 til.



    Skrevet af: HanZi75
    Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 22:52

    Hej,

    Rigtigt lækkert setup. Virkelig stilrent og flot.

    Det kan godt være det er mig, der ikke ser så godt, men jeg kan ikke se nogen steder om du har skrevet, hvor du har købt dit tv-møbel.

    Jeg leder nemlig efter noget i samme stil, så det ville være super, hvis du kunne smide et link.

    Mvh Jan



    -------------
    Setup:
    Panasonic TH42-PZ70EA | Panasonic SA-XR59 EG-K | SVS SBS-01 | SVS PB10-NSD | Sony PS3 | Philips Stremium SLA5520 |
    http://www.kortlink.dk/5qn6 - Min hjemmebio


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 21:19

    Flemming jeg har hverken blueray eller HD optager, så det spørgsmål må jeg desværre melde pas til.

    HanZi75--> Bænken er købt hos Frost Boligcenter i Sdr. Omme, men jeg mener den også kan fåes hos DanBo møbler.

    Det er Winge møbler der producerer den, og den hedder Winge Monark. Se den evt. her: http://www.winge-moebler.dk/monark_5.html - http://www.winge-moebler.dk/monark_5.html

    Jeg mener jeg gav 1500,- for den så den er ikke engang særlig dyr.



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: HanZi75
    Skrevet den: 30-Januar-2008 kl. 21:48

    Tak for det.

    Så må jeg lige prøve at have fat i DanBo.

    Er der justerbare skillerum som standard?

    Mvh Jan



    -------------
    Setup:
    Panasonic TH42-PZ70EA | Panasonic SA-XR59 EG-K | SVS SBS-01 | SVS PB10-NSD | Sony PS3 | Philips Stremium SLA5520 |
    http://www.kortlink.dk/5qn6 - Min hjemmebio


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 00:41
    Nej det er der ikke.. Og der er desværre ikke plads til alverden i den.

    -------------
    /Martin


    Skrevet af: MJ (udmeldt)
    Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 00:50
    Der er nu noget over skjulte kabler - flot arbejde! Kan rigtig godt lide den
    stil du fører der..

    Blot en tanke.. hva faen gør du hvis der skal skiftes kabel?


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 17:45

    Martin så er jeg fucked

    Men det værste af det hele er at det er jeg faktisk allerede.. Jeg har vist været lige nærigt nok med det HDMI kabel der går fra kontor til TV. Der kommer nogle små hvide prikker ind i mellem, så det tyder lidt på dårligt signal. Planen er dog at prøve med en HDMI forstærker først, men hvis ikke det virker må jeg prøve at se om jeg kan liste det op gennem tomrøret igen sammen med et nyt. Der er bare ikke meget plads at give af



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: blackfalco
    Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 18:11

    Hej rulle

    ang. sub skulle du prøve BW asw750 .jeg har haft mange suber men denne BW er og bliver den ultimate jeg elsker bare den sub.



    Skrevet af: MJ (udmeldt)
    Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 00:34
    Rulle: Av av.. Håber det vil lykkes for dig, at skifte det.

    Det du her er ude for er lige præcis grunden til jeg ikke selv har gjort det -
    og så også fordi jeg af og til roder med kabler, guderne må vide hvorfor

    Ellers er løsningen vel et "tomrør" ala nedløbsrør og så har man da plads
    nok til, at trække frem og tilbage?


    Skrevet af: Abolsen
    Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 00:25
    Ang. møblet, jeg har bestilt sådan en fætter - i hvid, hos Smag & Behag, mener den koster 1449,-. Surt der er en måneds leveringstid på. Jeg bliver dog nødt til at skille det mere eller mindre fra hinanden og sætte det sammen igen - uden skillerum. Det skal nok blive sjovt :-P

    Og vedrørende dårligt signal på HDMI kablet fra din PC... det kender jeg ALT til.
    Jeg havde ikke lige lyst til at investere i et kr. 2500+ HDMI kabel, for 'muligvis' at få 1080P understøttelse, så jeg købte sådan et http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-over-cat5/hdmi-over-cat5.asp - bæst her . Jeg trak så to stk cat5e kabler på 20m hver fra mit walk-in over loftet og ind til stuen. Men blev aldrig tilfreds med signalet. Der var små hvide prikker som du siger. Efter et par uger futtede boksen så helt af. Hvorfor kan jeg ikke svare på. AvXperten var dog meget behjælpsomme og sendte mig en ny, og jeg købte ved samme lejlighed 2 stk cat6 kabler i stedet (bare for at være sikker - og fordi jeg ville bruge de to cat5 til netværk i stedet). Billedet er KNIVskarpt nu og det har kørt upåklageligt i en måneds tid.
    Det er altså en billig, men god løsning hvis man skal have trukket HD på lange afstande. Mener de kan køre 1080P op til 60 meter.


    -------------
    http://www.minhembio.com/Abolsen - www.minhembio.com/Abolsen


    Skrevet af: MJ (udmeldt)
    Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 00:28
    Hmm.. det var fanme en smart lille boks..

    Så Cat6 var sagen?


    Skrevet af: Abolsen
    Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 00:52
    Egentlig tror jeg at det var den nye boks der gjorde udslaget - den første jeg fik var åbenbart ret defekt :-)
    Men jeg ville alligevel være helt 100% sikker på at kablet også var i orden og købte derfor dobbelt afskærmet cat6. Det koster jo alligevel ingen penge i forhold til HDMI kabler. Tror jeg fik to stk 20 meter for et par hundrede kroner. Dertil boksen selvfølgelig. Som vist var en smule billigere da jeg købte den?... Den står til 895,- nu. Synes altså at jeg gav 745,-, men min hukommelse er også lidt rusten :-)


    -------------
    http://www.minhembio.com/Abolsen - www.minhembio.com/Abolsen


    Skrevet af: MJ (udmeldt)
    Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 00:54
    Okay.. ja det er sq en god måde, at få signalet langt frem på.

    Er det så inkl. lyd også? Det indbyder da til, at HTPC'en kan stilles langt væk


    Skrevet af: Abolsen
    Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 01:00
    Det har jeg ikke testet - Jeg bruger SPDIF til lyd, jeg kan ikke hive lyden ud af min pc sammen med billedet (og jeg synes ikke lige jeg gad spendere flere tusinde kroner på sådan en smart boks der kan samle dvi+lyd og sende det videre som samlet HDMI).... men det går jeg da kraftigt ud fra at den kan! Har endda mistanke om at det ene af de to netværkskabler kun bliver brugt til lyd. Der sker i hvert fald ikke noget med billedet når jeg hiver det ene ud hæhæ.

    -------------
    http://www.minhembio.com/Abolsen - www.minhembio.com/Abolsen


    Skrevet af: MJ (udmeldt)
    Skrevet den: 02-Februar-2008 kl. 01:33
    Okay - det er værd, at overveje så.


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 03-Februar-2008 kl. 20:44

    Hej Abolsen.

    Ja gid man havde kendt til den boks noget før. Jeg har faktisk trukket et enkelt netkabel i tomrøret allerede. Og alt andet lige er et netkabel nemmere at få med op end et hdmi kabel, så det er da helt klar værd at overveje. For som du siger så kan man hurtigt købe HDMI kabel for +2500 kr hvis det skal kunne klare 1080p og også bare 720p over store afstande.

    Jeg havde egentlig planer om at prøve med en HDMI booster først. og så om det evt kunne hjælpe så jeg slap for at trække nyt kabel. Men sådan en boks koster også 7-800kr så kunne man næsten lige så godt gøre det på den måde du har gjort, selvfølgelig betinget af den kan transportere lyd også.

    EDIT: Så faktisk lige dehavde en lidt billigere repeater hos AV Eksperten. Nemlig http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-repeater/hdmi-repeater-hunhun.asp - DENNE . Det er bare svært at sige om den vil hjælpe, men det er selvfølgelig et forsøg værd.



    -------------
    /Martin


    Skrevet af: Abolsen
    Skrevet den: 05-Februar-2008 kl. 20:49
    Ja når nu du allerede har HDMI kablet liggende, så er den da klart et godt bud!

    -------------
    http://www.minhembio.com/Abolsen - www.minhembio.com/Abolsen


    Skrevet af: Rulle
    Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 15:16

    Så har jeg prøvet med den repeater, men der er stadig hvide prikker

    Kan ikke huske om det var her på siden eller en anden side hvor en nævnte noget om han også havde hvide prikker, men kun når grafikkortet var varmt. Hvor varmt er jere GFX kort? Mit ligger på 42 grader ifølge Everest, og det er vel ikke helt vildt er det?

     



    -------------
    /Martin



    Print side | Luk vindue